Zolder HT.

Started by snickerke, October 24, 2019, 08:23:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snickerke

Quote from: pameijer on October 26, 2019, 17:35:35
Sommige zijn weerbestendig, die hebben een W in de naam. Andere zijn stereo (ST in de naam), totaal onzinnig voor Atmos (en elke andere opstelling  :) ), en je hebt de keus tussen 5,25", 6,5"en 8". De versies met een P zijn de Performance lijn, voor als je meer geld uit wilt geven aan betere speakers. Ik zou gewoon voor deze gaan: https://www.qacoustics.co.uk/6-5-professional-speaker.html. En die dan hier kopen.
Okido, duidelijk en klaar! Bedankt.
Nu nog geen douanekosten als je ze besteld in U.K....
Nu twijfel ik nog tussen 2 of 4 Atmos speakers...

reza

Quote from: Timvg on October 26, 2019, 14:46:01
Ik zou het tegenovergestelde doen - akoestiek, zij het voor een luisterruimte, werkomgeving, .. is over 't algemeen een goed begrepen wetenschap, en kan perfect preventief uitgevoerd worden zonder dat daar een luisterend oor aan te pas hoeft te komen.

klopt. Maar soms is het niet nodig. Daarom eerst even je verstand gebruiken en zelf luisteren.
Vind je het mooi, dan is het fantastisch.  Vind je het niet goed, weet je dat je wat moet veranderen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

snickerke

Ruimte begint vorm te krijgen:






Materiaal staat er en kriebelt om aan te sluiten.... :colgate:


denoontje


Ralf67

Ik zou de projector toch even afdekken met al dat geklus en stof.

Maar verder goed bezig  8)

snickerke

Quote from: Ralf67 on December  8, 2019, 08:24:08
Ik zou de projector toch even afdekken met al dat geklus en stof.

Maar verder goed bezig  8)
Merci voor de tip....maar staat in kamertje appart....verdieping lager en stofvrij... :P

snickerke

Beamer beugel vandaag opgehangen en eerste test is een feit!
Wat me toch opviel was dat de beamer in eco modus best nog wel wat lawaai maakt.
De zolder ruimte staat wel volledig leeg en was anders geen klank of muziek dus scheelt ook wel als de speakers gaan geïnstalleerd zijn denk ik.
De beamer hangt net achter ons.
Zou het gezoom minder storend zijn als de beamer voor ons hangt?




denoontje

Was het een epson?

Mijn ervaring was met epson dat ie minder herrie maakt als ie op zijn pootjes staat.

Maar hele lege ruimte maakt ook uit.

En als eenmaal in de film zit met surroundgeluid...zal het ook wel loslopen.
[emoji85]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

snickerke

Quote from: denoontje on December 11, 2019, 19:49:55
Was het een epson?

Mijn ervaring was met epson dat ie minder herrie maakt als ie op zijn pootjes staat.

Maar hele lege ruimte maakt ook uit.

En als eenmaal in de film zit met surroundgeluid...zal het ook wel loslopen.
[emoji85]

Is de epson 7400.
Hij hangt aan de lucht en daar blijft hij ook...kan hem wel nog naar voren schuiven als ik wil.
Als het muisstil is zal je er natuurlijk meer over vallen zoals ik nu heb gedaan...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jvanhambelgium

Hij hangt precies nog niet helemaal goed. Moet loodrecht op het scherm schijnen hé. Op foto hangt ie precies voorover  :D :D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

snickerke

Quote from: jvanhambelgium on December 11, 2019, 20:27:19
Hij hangt precies nog niet helemaal goed. Moet loodrecht op het scherm schijnen hé. Op foto hangt ie precies voorover  :D :D

100 procent gelijk...vond de lens shift optie niet direct...dus hangt hij te schuin en had ik last van trapezium vorm...bijgesteld met keystone correctie, maar had gehoord daar beter van te blijven.
Nu ik weet hoe ik de lens shift moet aanpassen zal ik hem recht kunnen uitlijnen en dus geen trapezium effect hebben en geen keystone moeten doen.