plaatsing speakers

Started by stefan_82, February 19, 2017, 17:08:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stefan_82

ben ah kijken of ik van mijn mezzanine geen luisterruimte kan maken.
ruimte is 5x5m en gaat tot in de nok tot 4m. de ballustrade is een open railing
waar positioneer ik best mijn speakers en welke afstanden vd muur best te respecteren?
positie A/B/C
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Dirk

MLP op A en de speakers op C, afstand vd muur proefondervindelijk te bepalen
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

stefan_82

Quote from: Dynky on February 19, 2017, 17:35:37
MLP op A en de speakers op C, afstand vd muur proefondervindelijk te bepalen
MLP?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Dirk

sorry...main listening position, oftewel je luisterplek  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

stefan_82

Quote from: Dynky on February 19, 2017, 20:18:27
sorry...main listening position, oftewel je luisterplek  ;)
mss is tekening nt duidelijk.
A/ achterzijde vd speaker geeft uit op de vide
B/ achterzijde vd speaker geeft uit onder hellend dak
C/ speakers staat dwars op AenB , dus tegen de gemene muur
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Dirk

geen idee waarom je muur zo gemeen tegen je is :D, maar ik zou op plek A gaan zitten en de speakers +- op B zetten
je hebt zo geen last van directe reflecties achter je en mits wat schuiven & uitproberen zullen je speakers daar imo perfect tot hun recht komen, mede dankzij die schuine muur/dakwand
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

De reflecties zijn dan ook gelijk voor beide speakers. Verwacht dan een homigener geluid dan op plek c.
Kan best wel eens goed klinken (heb boven ook een schuin dak, werkt prima).
Vraag is hoe de bas uit komt, maar dat merk je vanzelf.

Ik zou het ook gewoon lekker allemaal proberen!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Tinust

Vanuit akoestiek gezien is itten op A en speakers bij B is absoluut de beste optie: Altijd gaan voor symmetrie in het geluid, dus speakers op C valt af. En reflecties zoveel mogelijk weg van de luisteraar, dus zitten op B valt af.
Afstand van de wand hangt ook van je luidsprekers af. Duidelijk verschillende afstanden tot zijwand/plafond/achterwand levert meestal beste resultaat.
Sonus Faber Cremona Auditor - Nordost Red Dawn - Octave v70se - Siltech HF7 digitaal - Moon mind