CineMike Oppo UDP-203-205 "Ultimate" Edition V3, network switch.

Started by vik, February 14, 2017, 16:22:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Het heeft even geduurd maar hij is er!

De CineMike Oppo UDP-203 UHD speler is onze nieuwe referentie UHD speler.


De modificatie bestaat uit 2 stages:

Stage 1 basis modificatie        €1000,-

Stage 2 volledig modificatie    €1500,-

                            Totaal prijs €2500,-(om stage 2 te laten uitvoeren is stage 1 nodig)


Bij de stage 1 wordt voornamelijk de voeding verbeterd plus een deel van het mainboard. Ook deels SMD (zie foto euro cent)

De Stage 2 modificatie richt zich geheel op het aanpassen van het main board plus filtering en stabilisatie rond om de chips en meer. Deze ligt heel dicht op het niveau van onze Marantz UD 7007 en Denon DBT-3313 stage 4 modificatie. Scherpte in beeld neemt toe, kleuren hebben meer "pop" wat een 3d diepte effect geeft. Geluid is dynamischer, heeft meer definitie en transparantie neemt toe.

In dit topic zijn al wat ervaringen gedeeld over een versie met enkel een "snelle" aangepaste voeding.

Werkwijze:

De wachttijd bedraagt ongeveer 4 weken. Bij interesse wordt hij in de planning gezet, en de week voor de modificatie dient de Oppo aanwezig te zijn. Uiteraard kunnen we de Oppo UDP-203 ook nieuw leveren.

Een woord over garantie:

De orginele fabrieksgarantie wordt overgenomen door CineMike. Dat geldt ook bij door verkoop.









Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HJ

Noob vraag maar is stage 2 modificatie incl. De stage 1 modificatie?
Of eerst stage 1 en daarna stage 2 erachteraan?

blue-eyes

Niet om de discussie, maar een vraag.

Je stelt dat dit de nieuwe referentie speler is voor jullie. Later in de tekst verklaren jullie dat deze speler de Marantz UD 7007 en Denon DBT-3313 stage 4 modificatie dicht benaderd....?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Quote from: Blue-Eyes on February 14, 2017, 18:24:26
Niet om de discussie, maar een vraag.

Je stelt dat dit de nieuwe referentie speler is voor jullie. Later in de tekst verklaren jullie dat deze speler de Marantz UD 7007 en Denon DBT-3313 stage 4 modificatie dicht benaderd....?

Nauwkeurig lezen: Referentie UHD speler. Het gaat om specifiek UHD spelers, die andere zijn geen UHD spelers.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vik

Hallo Hans. Excuses voor de verwarring en inmiddels aangepast.

Quote from: hans. on February 14, 2017, 16:44:52
Noob vraag maar is stage 2 modificatie incl. De stage 1 modificatie?
Of eerst stage 1 en daarna stage 2 erachteraan?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HJ

Quote from: vik on February 15, 2017, 09:04:16
Hallo Hans. Excuses voor de verwarring en inmiddels aangepast.
Ja zo is het duidelijk, scheelt nogal[emoji6]

Masterkale

Over een maandje zal ik mijn bevindingen wel even posten... Ik heb ook de oppo 103 cinemike gehad, ook weet ik wat een ud7007 cinemike en standaard versie kan doen.  Wel is het zo dat al mijn spullen nagenoeg getuned zijn, hier heb je dan ook meer profijt van zo een tuning. Het blijft altijd de truc om de zwakste schakel uit de installatie te vissen... Testen testen testen
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

De 103 kun je niet vergelijken met de huidige 203  :)

In Londen is de CM Oppo goed ontvangen door regisseur Jon Thompson ook bekend door zijn werkzaam heden in de post production  (heeft ook de video transfers van Star Wars 7 en Rogue One op zijn naam staan)  en heeft in het verleden een review geschreven van onze Denon DBT-3313..







Quote from: Masterkale on February 15, 2017, 14:24:26
Over een maandje zal ik mijn bevindingen wel even posten... Ik heb ook de oppo 103 cinemike gehad, ook weet ik wat een ud7007 cinemike en standaard versie kan doen.  Wel is het zo dat al mijn spullen nagenoeg getuned zijn, hier heb je dan ook meer profijt van zo een tuning. Het blijft altijd de truc om de zwakste schakel uit de installatie te vissen... Testen testen testen
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#8
Inmiddels is collega CineMike hard aan het werk om de analoge tuning voor de Oppo UDP-205 te realiseren. Onze eerste Oppo BDP-95 CineMike versie was al een suc6, en kon zich prima meten met top spelers als de Audio Research CD8 Reference Pink Faun Edition, tegen een fractie van de prijs van €13.500,-

De CineMike Oppo UDP-203/205 presteert op een hoger niveau in vergelijking met de oude serie. Dit vanwege de vele aanpassingen in het SMD bereik op het mainboard. Binnenkort meer info!





Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De ontwikkeling van de "Ultimate" tuning voor de Oppo 203-205 nadert de laatste fase. Dit wordt onze beste Blu ray speler die we ooit hebben ontwikkeld!!  Daarbij is de Oppo 203-205 gekozen als basis.

Een groot onderdeel van de "Ultimate" tuning is het vervangen van een aantal clock's op het mainboard. Die dragen bij aan een verbetering in beeld en geluid. Van essentieel belang bij het vervangen van de clock's is dat deze direct worden gemonteerd op de orginele positie van de orginele versies. Op deze manier behoud je de kortste signaal wegen zonder de negatieve invloeden van een extern pcb board.

De CineMike Oppo UDP-205 is ook uitstekend te gebruiken als stereo pre-amp, en uiteraard als processor voor Home theater doeleinden.

Een demo is mogelijk op zeer kort termijn. Ook voor een demo in eigen set en omgeving.

Prijs informatie volgt zo snel mogelijk!






Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Gaaf Vik! Ga je in de toekomst misschien eens een shootout organiseren tussen de verschillende types?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

CineMike DE gaat in November een show organiseren ter introductie van de nieuwe Sony VPL-VW 760 laser projector.

Dan hebben we een mooi rijtje en daar wordt ook de Oppo Ultimate versie gepresenteerd en vergeleken. Ik  kondig deze binnenkort aan. Ik zal in NL tzt ook een demo organiseren met een paar Oppo modellen.

JVC-DLA Z1
Sony VPL-VW5000ES
Sony VPL-VW  760ES
Sony VPL-VW  360ES



Quote from: skyfox on September 26, 2017, 11:28:55
Gaaf Vik! Ga je in de toekomst misschien eens een shootout organiseren tussen de verschillende types?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Inmiddels is de ontwikkeling van de CineMike Oppo UDP-205 Ultimate Edition tot een einde gekomen en deze is beschikbaar voor vergelijkingen/demo's in NL.

Ook als stereo pre-amp en DAC speelt deze waanzinnig goed. Inmiddels is de interesse gewekt bij een goede kennis van Wim Rodenburg (Audiomaat) en deze wordt vergeleken met onder andere een Metrum Amethyst en een externe Sigma-Delta DAC (exaSound e28). Ik zal de ervaringen uiteraard delen.

Mocht er interesse zijn voor een demo dan hoor ik het graag!  ;)



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#13
De eerste zilveren Oppo UPD-205 die een volledige Ultimate tuning heeft ondergaan.  :)

Deze is van forumlid HansGT3 en hij is zelf op zoek gegaan naar de zilveren versie. Het is even wennen maar het heeft wel wat  :bigsmile:

CineMike heeft ook een modificatie ontwikkeld voor het Oppo Vanity 203 HD board.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#14
Na 10 maanden door ontwikkeling van de Ultimate is nu de V2 Ultimate tot stand gekomen.

CineMike heeft een manier gevonden om de clocks in de Oppo "live" te meten terwijl de Oppo speelt. Dit is vrij gecompliceerd vanwege de beperkte ruimte, en op deze wijze heeft hij tientallen verschillende clocks gemonteerd en gedemonteerd om te testen.

Nu heeft hij de meest nauwkeurige clocks gevonden en het resultaat is waanzinnig in zowel beeld als geluid kwaliteit.

Om de audiofielen onder ons een idee te geven; hij is al vergeleken met een dCS- Only the music Vivaldi sacd speler en in deze test omgeving was het een "close-call"

De Oppo 205 V2 Ultimate is beschikbaar als demo. Uiteraard is deze te testen in eigen omgeving.



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Deze klant heeft gekozen om de CineMike Oppo UDP-205 te laten voorzien van een Stufe 2 upgrade plus een analoge 7.1 upgrade.  Op deze wijze wordt de Oppo direct door gekoppeld naar 2 eindversterkers en heeft dan de functie als pre-amp/dac processor met volume regeling.

Klinkt fantastisch in combinatie met 2 gemodificeerdeTag McLaren 100X5R eindversterkers, en Sonus Faber luidsprekers. Daarbij heeft hij een gemodificeerde JVC DLA X7900, een akoestisch geoptimaliseerde ruimte met een Elite Cinegrey 5D projectie scherm.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

pieper

Ik zou wel eens een 203 met en zonder modificatie naast elkaar willen zien/horen spelen het geluid ben ik opzich heel tevreden mee van de 203 mij gaat het vooral om het beeld.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Cobraatje

Ik heb de Oppo 93 en Oppo 93 CM Stufe 2 vergeleken.
Mijn tv was toen een 65 inch Panasonic plasma.

Qua beeld was de CM wat beter; meer gestoken beeld en details waren vooral bij donkere scenes beter zichtbaar.
Qua geluid was het verschil een stuk groter. De standaard Oppo klonk vlak en doods tav de Stufe 2 Oppo.
Ik verwacht ook bij de 203 qua beeld geen enorme verschillen en juist bij geluid een groter verschil.

vik

Op dit moment nog een Oppo 203 en 205 beschikbaar. Deze worden enkel verkocht in combinatie met een Ultimate tuning.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Kort nieuws bericht:

Inmiddels is er voor de Oppo 203-205 de V3 tuning beschikbaar en dan stopt de ontwikkeling voor de Oppo spelers.

Het volgende project Pioneer LX500/800 start deze maand, en de stufe 1 tuning wordt tevens geïntroduceerd op de volgende show (planning Oktober 2019).

Ook de nieuwe JVC modificatie wordt geïntroduceerd en CineMike heeft ook een netwerk switch gemodificeerd. Ook hierover binnen kort meer nieuws.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bama

Quote from: vik on August  3, 2019, 08:55:39
Kort nieuws bericht:


CineMike heeft ook een netwerk switch gemodificeerd. Ook hierover binnen kort meer nieuws.



Daar ben ik nieuwsgierig naar

vik

Voor CineMike klanten heb ik twee Oppo 203 UHD spelers ingekocht. Deze kunnen worden verkocht in combinatie met een modificatie. Deze zijn regio en zone vrij. (Voorzien van een orginele kit)



:)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

mancaver

Quote from: vik on February  6, 2020, 14:07:00
Voor CineMike klanten heb ik twee Oppo 203 UHD spelers ingekocht. Deze kunnen worden verkocht in combinatie met een modificatie. Deze zijn regio en zone vrij. (Voorzien van een orginele kit)



:)
Wat zou de 'kale' prijs zonder mod moeten zijn? en op welk bedrag komt hij uit incl. Cinemike mod?

vik

Modificatie begint vanaf €1000,- tot en met de Ultimate versie. De speler zelf kost €800,- ex btw en afhankelijk van welke modificatie wordt er op het totale plaatje een korting gegeven. Dus de Oppo spelers worden niet los verkocht als orgineel.

Quote from: mancaver on February  6, 2020, 14:13:49
Wat zou de 'kale' prijs zonder mod moeten zijn? en op welk bedrag komt hij uit incl. Cinemike mod?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De twee Oppo UDP-203 spelers inclusief JVB zone-regio vrije kits worden uitsluitend verkocht met minimaal een CineMike Stufe 2 modificatie.

Prijs per Oppo udp-203 inclusief stufe 2 €3250,-

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike