Audio drop outs Dolby True HD - Oplossing?

Started by Remco, February 11, 2017, 16:54:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hdnoob

Quote from: Remco on February 11, 2017, 16:54:24Ik heb vanmiddag 'Unbroken' op blu ray gekeken en merkte dat ik af en toe een Audio drop out had. Het betreft een Dolby True HD track, die overigens geweldig klinkt maar dat terzijde.

:( Ik had gisteren deze problemen ook met John Wick (2014). Ook een Dolby True HD track.

Mijn setup is een Oppo 93EU, Anthem MRX300, Darbee Darblet, Epson 9100TW.

Toen ik de Oppo op PCM zette had ik geen problemen meer maar dat voelt natuurlijk niet zoals het hoort...


Fox

Quote from: hdnoob on March  2, 2017, 12:29:04
:( Ik had gisteren deze problemen ook met John Wick (2014). Ook een Dolby True HD track.

Mijn setup is een Oppo 93EU, Anthem MRX300, Darbee Darblet, Epson 9100TW.

Toen ik de Oppo op PCM zette had ik geen problemen meer maar dat voelt natuurlijk niet zoals het hoort...

Ik heb ca. 2 weken geleden ter voorbereiding op John Wick part 2 in de bios de BD van deel 1 met Atmos gekeken en totaal geen probleem ondervonden  ;D
op een Oppo 93EU en een Marantz AV8801

vik

Hoe gaat het nu met de UD 7007 Remco?

Ik heb de drop outs zelf bij je ervaren vorige week en ik vermoed dat het nu goed moet gaan.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Remco

Ik heb tot op heden nog geen drop outs ervaren bij de UD7007 maar nog niet langer dan een uur getest.

Ik vind de Oppo BDT-101 wel echt een klasse beter qua beeldverwerking en audioweergave (over HDMI). Ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn eerlijk gezegd. Het beeld van de Oppo was helderder en natuurlijker. Bitstream audio was met de Oppo meer open en vooral dynamischer.

Maar ja wel weer een ervaring rijker en dat is wat de hobby interessant maakt vind ik. 
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

HJ

Was het probleem de software, niet de kabels?

Remco

Quote from: hans. on March  6, 2017, 15:50:38
Was het probleem de software, niet de kabels?

HDMI kabel had ik al veranderd bij de Oppo maar zonder succes. Op de Marantz nog geen drop outs ervaren,maar zoals gezegd pas een uurtje getest met een True HD Atmos track, die bij de Oppo overigens al eerder in audio drop outs resulteerde moet ik zeggen.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

HJ

Quote from: Remco on March  6, 2017, 16:15:40
HDMI kabel had ik al veranderd bij de Oppo maar zonder succes. Op de Marantz nog geen drop outs ervaren,maar zoals gezegd pas een uurtje getest met een True HD Atmos track, die bij de Oppo overigens al eerder in audio drop outs resulteerde moet ik zeggen.
Maar wat heb je veranderd?  De speler? Ligt het aan de oppo denk je?

hdnoob

Niet mijn thread maar bij mij ligt het aan mijn kabel. Mijn theorie (kan ongelijk hebben) Dobly True HD gebruikt net iets meer bandbreedte dan DTS-HD.  Dolby True HD films met minder kanalen doen het wel.

Quote from: Fox on March  3, 2017, 14:14:20
Ik heb ca. 2 weken geleden ter voorbereiding op John Wick part 2 in de bios de BD van deel 1 met Atmos gekeken en totaal geen probleem ondervonden  ;D
op een Oppo 93EU en een Marantz AV8801

John Wick 2 is vet :) Gisteren gezien in de bios.

Remco

Bij mij zowel True HD als True HD Atmos audio tracks die in drop outs resulteerde op de Oppo. HDMI kabel maakte geen verschil, verandering van BR speler daarentegen wel (Marantz UD7007 geen audio drop outs).

De Oppo vond ik kwalitatief echt een klasse beter dan de Marantz qua beeld en geluid over HDMI, dus heb ik bij Marcel nu een Pioneer BDP-LX58 besteld die volgende week binnenkomt. Hopelijk qua beeld en audio vergelijkbaar met mijn Oppo BDT-101 en geen drop outs.  ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |