Author Topic: Vreemde telefoontjes van "Microsoft"  (Read 5422 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Edliver

• Edd
  • member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 4
  • I love the HTforum
Re: Vreemde telefoontjes van "Microsoft"
« Reply #50 on: March 30, 2018, 17:37:23 »
Een goede manier van terug "pakken",zij zullen er wel niet van wakker liggen,maar een speldenprik kan ook vervelend zijn !
Vandaag van "ons" parket een waarschuwing gekregen !

(begin quote)
De oplichters proberen hun slag te slaan bij mensen die eerder al slachtoffers waren van oplichterij. Ze doen zich voor als een personeelslid van onder andere de Europese Gemeenschap, de Nationale Bank of de FOD Financiën. Dan zeggen ze dat het slachtoffer vergoed zal worden via een premie, die de overheid uitreikt aan slachtoffers van telefonische belaging.

De personen moeten volgens de oplichters een code aanmaken met de kaartlezer van hun bank om vergoed te kunnen worden. Met deze code gaat de dader dan aan de slag om overschrijvingen uit te voeren naar een online betaalplatform in het Verenigd Koninkrijk. Daar neemt de dader het geld cash op.

Het parket laat weten dat de geviseerde slachtoffers vaak op leeftijd, alleen of kwetsbaar zijn. Er lopen in het arrondissement Brussel aan honderdtal onderzoeken, maar in heel Franstalig België is er sprake van 450 dossiers. Sinds 2016 hebben de fraudeurs al enkele duizenden euro’s buit kunnen maken. De onderzoeken leiden naar Tunesië, het land van waaruit de oplichtingen zouden worden gepleegd.

Het parket roept iedereen op om waakzaam te zijn, voornamelijk bij telefonische transacties. Indien men zelf gecontacteerd wordt, raad het parket aan klacht in te dienen bij de politie.
(end quote).
Men is gewaarschuwd,maar ik had liever gezien dat men dat crapuul vat en in de gesloten koolmijn gooit !
« Last Edit: March 31, 2018, 11:55:38 by Edliver »
LG 55B6V,Panasonic PTAE 2000EU,Denon AVR X3400H,Panasonic DMP BD30,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Offline papaleo

• Yes,Papaleo is op 17-03-2010---'Opaleo'---geworden!! En in September word ik wederom Opa!! Yes...;op14-09-2014 wederom Opa geworden!
  • HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+11)
  • Total likes: 10
  • HomeTheaters opgelet...4K+HDR here we come...ARE!
« Reply #51 on: May 1, 2018, 19:21:14 »
Kreeg deze via de mail...
Ik vertrouw het niet,moet ik dit serieus nemen of is dit een andere/nieuwe manier van scam?

‘4K-HDR Proj.’:Sony VPL-VW360ES ISF Cal.  **’4K-HDR TV’:Sony KD-75x9405c* ’Pre/Amp’:Marantz AV8802A*Marantz MM8077    **Synology DS1512+*’ProJector scherm’:WS-Spalluto MultiMasking 100"* ‘Speakers/sub’:Monitor Audio Platinum PL300,PL100,PLC150 Ebony finsh*JLaudio f113v2* *’4K-HDR speler’:Sony UBP-x1000(4K/HDR)* 4K/HDR ‘MP’: Nvidia Shield Pro / AppleTV 4K-HDR *’Remote’:Neeo

Offline Faxe

• senior member
  • I love the HTforum
« Reply #52 on: May 1, 2018, 20:58:51 »
Lijkt me scam. Als je wel een microsoft account hebt kun je daar even inloggen om te kijken of daar iets staat wat aansluit bij deze e-mail. Dit uiteraard zonder op de link in de e-mail te klikken maar gewoon in de browser het adres intypen.
Marantz PM15 S2 LE | Marantz SR 7005 | Marantz UD 5005 | Marantz NA-11S1  Tannoy Precision 6.4 | Synology DS415+, 4x3TB WD Red | Mac Mini | Roonlabs

Offline Gemineye

« Reply #53 on: May 1, 2018, 21:11:31 »
Kreeg deze via de mail...
Ik vertrouw het niet,moet ik dit serieus nemen of is dit een andere/nieuwe manier van scam?

Wat ik vaak doe bij twijfel is checken wat het e-mailadres van afzender is. Dus niet de naam maar het daadwerkelijke adres. En je kunt ook achterhalen waar de link naar verwijst. Als dat naar een onlogisch domein verwijst; weggooien. En idd, gewoon ff regulier inloggen. Zie je het vanzelf.
:)

Offline papaleo

• Yes,Papaleo is op 17-03-2010---'Opaleo'---geworden!! En in September word ik wederom Opa!! Yes...;op14-09-2014 wederom Opa geworden!
  • HT forum donateur
« Reply #54 on: May 2, 2018, 06:50:29 »
Het email adres waar het vandaan komt is ‘account-security@microsoftacount.com’ hoe weet ik nu of dat dit wel of niet oke is?

En mocht het scam zijn kan het dan eigenlijk kwaad als je op de link geklikt heb op je ipad?
« Last Edit: May 2, 2018, 07:02:57 by papaleo »
‘4K-HDR Proj.’:Sony VPL-VW360ES ISF Cal.  **’4K-HDR TV’:Sony KD-75x9405c* ’Pre/Amp’:Marantz AV8802A*Marantz MM8077    **Synology DS1512+*’ProJector scherm’:WS-Spalluto MultiMasking 100"* ‘Speakers/sub’:Monitor Audio Platinum PL300,PL100,PLC150 Ebony finsh*JLaudio f113v2* *’4K-HDR speler’:Sony UBP-x1000(4K/HDR)* 4K/HDR ‘MP’: Nvidia Shield Pro / AppleTV 4K-HDR *’Remote’:Neeo

Offline Gemineye

« Reply #55 on: May 2, 2018, 07:15:00 »
Het email adres waar het vandaan komt is ‘account-security@microsoftacount.com’ hoe weet ik nu of dat dit wel of niet oke is?

En mocht het scam zijn kan het dan eigenlijk kwaad als je op de link geklikt heb op je ipad?

Geen idee of t kwaad kan. Dat adres lijkt mij niet juist.
:)

Offline Dynky

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+38)
  • Total likes: 38
« Reply #56 on: May 2, 2018, 07:50:41 »
met dat adres vraag je je dat serieus nog af?  :dontgetit:
Since light travels faster than sound, people usually appear bright...until you hear them speak.

3645 albums (and counting) & some toys to enjoy them
the toys : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110775.msg1916137#msg1916137

Online Staaled

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+30)
  • Total likes: 64
  • Shitmagnet.
« Reply #57 on: May 2, 2018, 08:24:16 »
Microsoft benadert je NOOIT persoonlijk.
« Last Edit: May 2, 2018, 08:24:46 by Staaled »
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Offline chansig

• Forever Addicted
  • Trade Count: (+123)
  • Total likes: 498
  • Doof en slechte set...neem dat mee in wat ik post.
« Reply #58 on: May 2, 2018, 08:36:11 »
Dus altijd via derden ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 2 x BK XLS 200 FF, Paradigm PW Link,

Offline Faxe

• senior member
  • I love the HTforum
« Reply #59 on: May 2, 2018, 08:38:38 »
Het domein waar de e-mail zogenaamd vandaan komt: www.microsoftacount.com bestaat niet. https://account.microsoft.com/accoun bestaat wel dus is overduidelijk scam  ;D
Marantz PM15 S2 LE | Marantz SR 7005 | Marantz UD 5005 | Marantz NA-11S1  Tannoy Precision 6.4 | Synology DS415+, 4x3TB WD Red | Mac Mini | Roonlabs

Online Staaled

• HT forum donateur
  • Shitmagnet.
« Reply #60 on: May 2, 2018, 08:45:44 »
Dus altijd via derden ?

Gr. Hans
Kennelijk. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Offline chansig

• Forever Addicted
  • Trade Count: (+123)
  • Total likes: 498
  • Doof en slechte set...neem dat mee in wat ik post.
« Reply #61 on: May 2, 2018, 08:49:30 »
 :D

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 2 x BK XLS 200 FF, Paradigm PW Link,

Offline papaleo

• HT forum donateur
« Reply #62 on: May 2, 2018, 12:15:05 »
DUIDELIJK ;)

Online Staaled

• HT forum donateur
  • Shitmagnet.
« Reply #63 on: May 2, 2018, 12:53:02 »
 :thumbs-up: