Vreemde telefoontjes van "Microsoft"

Started by Zodiac, February 11, 2017, 12:48:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zodiac

Ik snap t wel hoor. No worries. Het is gewoon irritant.
Maar ik heb bijv mijn vader wel even gewaarschuwd.

Ik heb ze gisteren verteld dat ze nu Erik moeten gaan bellen. Dat vonden ze goed.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Erik

Quote from: Zodiac on February 19, 2017, 09:29:37
Ik snap t wel hoor. No worries. Het is gewoon irritant.
Maar ik heb bijv mijn vader wel even gewaarschuwd.
Ik heb ze gisteren verteld dat ze nu Erik moeten gaan bellen. Dat vonden ze goed.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
:D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Faxe

Vandaag gebeld door 0258965897 nummer zegt me niks. Even googlen leert me dat dit onze vrienden uit India zijn. Nummer is vanaf nu geblokkeerd  :D
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Erik

Van de week stond er ergens dat iemand €3000 armer was geworden omdat hij had toegestaan wat software te installeren uit India.
Niet doen dus.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

NickV

Dat zijn oplichters ! niet op ingaan.

i2Paq

Deze komen bij mij ook regelmatig binnen en ondanks dat we aangeven er niet van gediend te zijn blijven ze terug komen.

Mijn vrouw gaat nu zelfs zo ver dat ze ze gewoon aan de lijn houd met houtje-touwtje Engels  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

BernHardN

kunne we dat nummer niet op de eoa manier spammen, doorlussen naar een duur betaallijntje ofzo?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Faxe

Laatste paar dagen volop in het nieuws: http://nos.nl/artikel/2179518-wij-zagen-die-internetoplichters-zo-veel-geld-binnenharken.html

Had last zelf iemand aan de lijn. Was een leuk gesprek. Aardige man wou een probleem aan mijn PC oplossen. Heb hem paar keer verteld dat ik helemaal geen PC heb. Vervolgens verbrak hij de lijn.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

denoontje

hier ook af en toe.......
Dan wij met een schel scheidrechterfluitje blazen in de hoorn.....


Erik

maandag en disndag ook al doorgebeld zelfde vrouw nog wel.
best irritant ipv dat ik dan ophang ik nog roepen geen belangstelling op zn engels en aan andere kant sputterend hoe kun je nou zeggen geen belangstelling.
gelukkig vandaag en gisteren niet gebeld. was even bang dat ze elke dag om 9 uur gingen bellen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raymond187

Nog nooit gebeld door die *****

Zou sowieso al NOOIT een vreemde toegang geven op mijn PC/Laptop oid.

Voordat je het fluitje wilt gebruiken, eerst zacht gaan praten, want ze gebruiken een headset, en dan zetten ze eerst de speaker volume w\harder om je beter te verstaan.

Of de hoorn bij dit YT filmpje plaatsen.


blue-eyes

Ik vind dat mensen gewoon logisch moeten nadenken.... Waarom zou een bedrijf, nu specifiek MS, jou bellen om een beveiliging issue?
Als dit het geval was communiceert men anders, het is onlogisch alle klanten te bellen....

Bedenk of het logisch is of niet. Is het iemand die je kent? Heb je uberhaupt een mogelijk relatie met diegene die je belt, mailt?

Logisch nadenken geeft bijna 100% zekerheid dat het onlogisch is. Dus niet opnemen bij een netnummer van een onbekend land. Mailsdomweg weggooien en nooit klikken op een link!

Zeker de mensen onder 50 moeten toch wel dit besef hebben en dit mee krijgen als common sense?


Mensen van 80, een computer voor het eerst gebruiken... Daar kan ik me iets bij voorstellen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raymond187

Quote from: Blue-Eyes on June 23, 2017, 09:18:48
Ik vind dat mensen gewoon logisch moeten nadenken.... Waarom zou een bedrijf, nu specifiek MS, jou bellen om een beveiliging issue?
Als dit het geval was communiceert men anders, het is onlogisch alle klanten te bellen....

Bedenk of het logisch is of niet. Is het iemand die je kent? Heb je uberhaupt een mogelijk relatie met diegene die je belt, mailt?

Logisch nadenken geeft bijna 100% zekerheid dat het onlogisch is. Dus niet opnemen bij een netnummer van een onbekend land. Mailsdomweg weggooien en nooit klikken op een link!

Zeker de mensen onder 50 moeten toch wel dit besef hebben en dit mee krijgen als common sense?


Mensen van 80, een computer voor het eerst gebruiken... Daar kan ik me iets bij voorstellen.
Gaat al fout bij je eerste zin. Wat je vind moet je naar de politie brengen...of in jouw geval, kan je het op je bureau laten liggen  :pompom: of werk je niet bij de politie?

TGIF  :D

2e punt.

Ik als team manager van IT werk graag pro actief, dus als we een beveiligingslek vinden oid tegen komen, dan gaan we de gebruikers contacteren, om
onnodig verspreiding te voorkomen.

Dus zo onlogisch is deze procedure niet.

Dat MS elke gebruiker gaat bellen is niet logisch aangezien er miljoenen gebruikers zijn, waarvan 95% geen contact gegevens bekend van zijn bij MS.

En verschillende mensen verschillende logica, of een andere beredenering.

Als mensen horen dat ik in de IT zit vragen de meeste gelijk. Ha kan je even naar mijn PC kijken. Hij is traag of er komen allemaal irritante advertentie naar voren. Dus als deze mensen een telefoontje ontvangen, en iemand zegt. Dat hij/zij zijn PC kan fixen. Dan drukken de meeste mensen zonder verder na te denken op install.exe  :shaun:



blue-eyes

Ik werk idd bij de Politie en vindt niets :P lol
En ook als dienst eigenaar, ICT ;)



We zeggen deels het zelfde.... Mensen denken beperkt, onlogisch. Of is het voor ons logisch omdat we IT er zijn. Dat laatste is wellicht ook zo.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Ik mag hopen dat je zeker weet wat voor een werk je doet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

Quote from: chansig on June 23, 2017, 12:59:13
Ik mag hopen dat je zeker weet wat voor een werk je doet.

Gr. Hans

Zodra ik er achter ben vertel ik je het ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Faxe

#41
Werd net gebeld door zo'n behulpzame microsoft helpdesk medewerker. Computer is weer sneller dan ooit  :nopompom:

https://youtu.be/EDMq9BCqqUc
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Richi

Gisteren een schrijnend verhaal in ik geloof Nieuwsuur. Een oudere man werd gebeld door "Microsoft" met het bekende verhaal en hij werd verleid om een onderhoudscontract af te sluiten van 10 euro. Nadat hij dat deed terwijl "Microsoft" meekeek - hij betaalde via ING internet bankieren met TAN code en alles - werd hem 24.000 euro afhandig gemaakt. Dat was het spaargeld van hem en zijn moeder. Zijn vrouw vroeg nog of het wel klopte allemaal, maar hij was er van overtuigd dat hij MS aan de lijn had. Zo sneu.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Erik

Toch vind ik ook een deel van het probleem bij de banken ligt. Het is volgens mij tegenwoordig best wel makkelijk om iemands bankrekening compleet te plunderen.
Je hebt er imo weinig lagen tussen het is of alles open of alles dicht. Misschien had die man nog iets kunnen doen als gros van geld op zijn spaarrekening zetten dan moet je het eerst weer naar je betaalrekening overhevelen en heb je de bankpas nodig. Nee net getest kan zonder probleem per app in ieder geval van spaar naar betaalrekening om die vervolgens te plunderen, de pincode hadden ze toch al als het goed is.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Edliver

Enige tijd geleden ook zo'n telefoontje gehad,gebrekkig Engels en veel bla bla , heb deze een tijdje aan het lijntje gehouden en uiteindelijk gemeld dat hij terug in z'n boom kon !
Dit was een geheim nummer,heb dit gemeld aan m'n provider en deze kon dit geheime nummer wel achterhalen.
Hierna heb Ik dit nummer door gegeven aan een speciaal nummer (enkel België ) met de melding dat dit criminelen waren,hier werd Ik niet koel maar ijskoud onthaald en met de melding dat Ik dit moest door geven aan de desbetreffende politie diensten.
Dit heb Ik uiteraard gedaan en werd bedankt voor m'n melding.
Ongeveer een week later stond er in de krant dat een man hier wel in was getrapt en deze was al zijn spaar centen kwijt ( +18000 € ).
Dus speciale diensten en politie => één grote nul !
Moraal van dit verhaal = gebruik je verstand en geef nooit maar dan ook nooit financiële gegevens over de telefoon,er is geen enkele instelling die dit over de telefoon vraagt.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Faxe

Afgaande op het gesprek dat ik had kan ik me toch haast niet voorstellen dat ze hier veel succes mee hebben. Maar goed als het 1 keer lukt is het snel verdiend natuurlijk. Nummer waardoor ik gebeld werd is 005981215975. Bijna 11 minuten de aardige man van microsoft aan de lijn gehad.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

gerard1

Dat is het mooie, iedereen denkt dat gebeurd mij niet ;D
Ikzelf denk dat iedereen opgelicht kan worden :(

Erik

Quote from: Edliver on March 29, 2018, 17:09:48
Moraal van dit verhaal = gebruik je verstand en geef nooit maar dan ook nooit financiële gegevens over de telefoon,er is geen enkele instelling die dit over de telefoon vraagt.
Zo werkt het ook niet ze vragen je wat sotftware te installeren of een verbinding te accepteren en zodra je ja zegt wordt foute software geinstalleerd die meekijkt met betalen cq afvangt en dan halen ze je rekening leeg. Zal niet 100% zo werken maar dat is wel het principe erachter.
vorig jaar hebben ze even 7 miljoen ermee verdient en dat loopt elk jaar op.
verder zijn er meer trucjes als maak even 1 cent over als bewijs bij een verkoop via marktplaats, dan gebruiken ze de opgestuurde schermprint om de toegangscode uit te halen voila leeg is je rekening. Die truuk kennen ook niet veel mensen net als de truuk met de namaak app waarop staat dat het geld naar jouw rekening op weg is. Die jongens weg met je iphone en jij je geld weg :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

zwabber

Dat wordt lachen als ze mijn rekening willen leeg halen , zullen ze er eerst wat moeten opstorten !!
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

DB628

Laatst ook 1 een dikke 45 minuten aan de lijn gehouden, paar keer de verbinding verbroken met de smoes ik versta je niet meer (zij netjes terug bellen steeds  :P ). Op het moment dat ik de welbekende app. (teamviewer) moest installeren heb ik ze netjes bedankt dat ze met mij een dikke 45 minuten aan de lijn hebben gezeten en niet met een naïef iemand die wellicht in hun f@cking praktijken trapt. Ik kan je verklappen dat ze (ja het was een mevrouw) niet echt amused was. Ik had dikke LOL kan ik je verklappen.