Vreemde telefoontjes van "Microsoft"

Started by Zodiac, February 11, 2017, 12:48:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zodiac

Hallo
Ik krijg de afgelopen weken regelmatig telefoontjes van "Microsoft"
In het Engels, maar met een Indiaas accent (vermoed ik).

Er zou wat met de pc aan de hand zijn waardoor virussen e.d. bla, bla, etc. Volgens mij willen ze vervolgens realtime met jou het probleem fixen. Als ik daar wat ongeloofwaardig over doe verbreken ze de verbinding.

Heeft iemand die ervaring ook. Ik neem per definitie aan dat het BS telefoontjes zijn.

Toch?



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Peerless Monster

Quote from: Zodiac on February 11, 2017, 12:48:25
Hallo
Ik krijg de afgelopen weken regelmatig telefoontjes van "Microsoft"
In het Engels, maar met een Indiaas accent (vermoed ik).

Er zou wat met de pc aan de hand zijn waardoor virussen e.d. bla, bla, etc. Volgens mij willen ze vervolgens realtime met jou het probleem fixen. Als ik daar wat ongeloofwaardig over doe verbreken ze de verbinding.

Heeft iemand die ervaring ook. Ik neem per definitie aan dat het BS telefoontjes zijn.

Toch?



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Dit speelt al een paar jaar.
Niks zeggen, geen gesprek aangaan, gewoon ophangen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

master30

Ik zou een fluitje bij de telefoon leggen en als ze dan bellen is vragen of ze goed willen luisteren en dan......... >:D
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Rusher

Als het goed is een buitenlands nummmer of geblokkeerd. Dit zijn criminelen die misbruik maken van goedgelovigen die meegaan in de babbeltjes en vervolgens hun prive gegevens prijsgeven...

Zodiac

Ik lees het inderdaad nu ook op www. Ik vind het wel geestig om ze tot het punt te brengen dat ze uit irritatie zelf ophangen. Deze week hebben ze 3x gebeld met een anoniem nummer. Vandaag al 2x. Irritant. Dat fluitje is wel een leuk idee! [emoji16]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

SV..S

Ipv fluitje

https://m.youtube.com/watch?v=TgP46TTgET0

Lekker in het Frans, met wie met wie ;D

We zitten wel op het Ht forum mensen ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Robert T

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

LABO

Deze praktijken vanuit India zijn al tweemaal aan de orde geweest in het NPO programma Opgelicht (kun je evt. nog terugkijken, weet alleen niet meer welke afleveringen het waren).
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

modde239

Gewoon zeggen dat je Apple hebt.....staan/zitten zij mooi voor wormvormig aanhangsel..... :D

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Zodiac

Ik denk serieus dat wat onzekere pc gebruikers makkelijk doelwit zijn. Kwalijke zaak.
Het fluitje ligt inmiddels naast de telefoon. [emoji3]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Multimediaknaller

Ik hang altijd direct op als ik tijdens het opnemen een 'klik'hoor  :plain:

master30

Quote from: Zodiac on February 13, 2017, 09:00:09
Ik denk serieus dat wat onzekere pc gebruikers makkelijk doelwit zijn. Kwalijke zaak.
Het fluitje ligt inmiddels naast de telefoon. [emoji3]

:clapping: Goedzo dat zal ze leren, stelletje oplichters.  :D
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Jumping Jack

Hier krijgen we die telefoontjes ook geregeld, gewoon ophangen. Ook vaak tele-marketing telefoontjes, ook al staan we op de bel-me-niet-meer lijst (Belgie).
Het feit dat er twee bedrijfjes zijn geregistreerd op het thuisadres helpt daar ook niet echt bij...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

NickV

Quote from: Zodiac on February 11, 2017, 12:48:25
Hallo
Ik krijg de afgelopen weken regelmatig telefoontjes van "Microsoft"
In het Engels, maar met een Indiaas accent (vermoed ik).

Er zou wat met de pc aan de hand zijn waardoor virussen e.d. bla, bla, etc. Volgens mij willen ze vervolgens realtime met jou het probleem fixen. Als ik daar wat ongeloofwaardig over doe verbreken ze de verbinding.

Heeft iemand die ervaring ook. Ik neem per definitie aan dat het BS telefoontjes zijn.

Toch?



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk



Pure oplichterij ! niet op ingaan.

Zodiac

De volgende keer dat ze bellen hou ik ze minimaal een kwartier bezig.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

tierd

Quote from: Zodiac on February 17, 2017, 19:00:25
De volgende keer dat ze bellen hou ik ze minimaal een kwartier bezig.

Ze bellen regelmatig, ze probeerden zelfs een keer mijn dochter over te halen om mijn laptop aan te zetten toen ik niet thuis was. Die weet gelukkig al wel beter.

Verder maak ik er een spelletje van als ze bellen. Ik snap het niet enzo, mijn laptop start zeer traag op, etc. Ondertussen ga ik zelf even koffie drinken.



Mokumer45

Nooit op in gaan, is een gigantische poging tot internet fraude. Zelf ook mee gemaakt. Ze handelen zogenaamd uit de naam van Microsoft (doen zich voor als medewerkers van Microsoft), maar zijn pure oplichters. Volgens mij zijn het inderdaad Indiƫrs aan het accent te horen. Ik heb trouwens gehoord, dat Microsoft NOOIT uit zich zelf telefonisch contact opneemt met gebruikers. Deze oplichting schijnt trouwens al zo'n 10 jaar te lopen volgens horen zeggen.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Erik

En verdient blijkbaar goed anders waren ze wel gestopt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Multimediaknaller


Faxe

Quote from: Zodiac on February 18, 2017, 12:30:25
Zojuist weer [emoji35]! Hoe stop je dit?

Als je weet wat het nummer is kun je hem misschien blokkeren. Bel zelf via XS4ALL en kan als ik inlog bij XS4ALL nummers invoeren die volledig geblokt worden. Misschien kan iets dergelijks ook via je modem.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Erik

Zolang zr jou bellen hebben wij geen last :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill