Prijsaanval? Nee hoor

Started by LuPo, February 8, 2017, 11:16:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

 :D

He, he....psssst...ik mot je aardbeien niet...maar wat zijn ze mooi zeg. Zo rood...heb ik ook ooit gehad....had ik nooit op moeten eten. Nette prijs trouwens...ben je snel kwijt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

LuPo

Quote from: chansig on February  8, 2017, 12:37:55
Pfffff.......ik zou niet zo snel afhaken. Er zijn vast nog wel mensen die je bij gaan staan in deze.

Tot die tijd zet ik nog even snel een item in de marktplaats voor een schandalig hoge vraagprijs.

Gr. Hans

Nou tot nu toe niemand. :D Ow shit.. ik ben er nog.

En Blue Eyes geeft eigenlijk mooi aan hoe het werkelijk zit. Mijn versie zit daar dus niet ver vanaf. Men wil geen wijsneus in hun zaken. Oftewel, je verkoopt iets voor een te hoge prijs wat het niet waard is. Maar niemand mag er iets van zeggen publiekelijk. Want hé, dan kan ik het niet meer verkopen. Via PM melden mag wel, maar dat heeft geen nut. Ziet niemand. Kopers ga ik ook niet waarschuwen, die kopen het maar lekker voor een veel te hoge prijs op HTforum.

Zijn we toch weer het cirkeltje rond. Nederland wordt steeds individualistischer. :worship: :pompom: :clapping: Hebben we toch goed gedaan met z'n allen. Hé en ga ook even aan de kant als ik de volgende keer op de linkerbaan rijdt. Want ik heb het alleenrecht op de linkerbaan hè. Dat weet je..

chansig

#27
Het is gewoon een regel. Simpeler kan het toch niet ?

Je vergelijk met het op de linkerbaan rijden slaat op een aardbei die te lang in de zon heeft gelegen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Nahpets

Quote from: LuPo on February  8, 2017, 12:43:34
Zijn we toch weer het cirkeltje rond. Nederland wordt steeds individualistischer. :worship: :pompom: :clapping: Hebben we toch goed gedaan met z'n allen. Hé en ga ook even aan de kant als ik de volgende keer op de linkerbaan rijdt. Want ik heb het alleenrecht op de linkerbaan hè. Dat weet je..

Beetje dramaqueen wel. Bedoel je nu echt dat elke koper te dom is om te poepen en niet zelf kan bepalen wat hij/zij maximaal voor iets wil betalen? En daarom volledig overgeleverd is aan de geldlust van de verkoper en alleen maar "Ja, ik wil graag de hoofdprijs betalen" kan schrijven?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kjelt

#29
Just my personal two cents:

Met nieuwe spullen kun je nog een argument hebben maar bij 2e hands spullen die nieuw niet meer te koop zijn wordt het al lastiger.

Stel dat je zo'n tweakers prijsverloop grafiek hebt van een product dat nieuw in 2015  500 euro kostte en die grafiek laat zien dat het apparaat in 2016 twee maanden lang te koop was voor 200.- (misschien omdat een of andere handelaar er nog 100 in zijn schuur had staan en er perse van af moest) daarna waren de laagste prijzen 400.- .
Wat is nu een goede verkoopprijs en zonder een lange discussie uit te lokken?
Dat is toch vragen om ellende?
Als de verkoper 300 euro vraagt wat best een redelijke prijs zou kunnen zijn als hij er zelf anderhalf jaar geleden 500 voor heeft betaald en de laatste exemplaren voor 400 verkocht zijn gaat iemand die de prijsgrafiek ziet lopen posten dat ze nieuw 200 euro waren dus dat het veels te duur is. Ook al is er nergens meer zo'n apparaat nieuw te koop of voor die prijs.

Dan hebben we nog de staat van het gebodene. Hoeveel is een eindversterker met 4 krassen minder waard dan dezelfde eindversterker zonder krassen. En met en zonder doos/bon etc. etc.

Waar het eigenlijk op neer komt is dat de marktsectie een service is van het forum waar we als admins met opruimen al genoeg tijd aan kwijt zijn.
We hebben 5 moderatoren die allemaal overdag werken en die wel wat beters te doen hebben dan tig R2M's per dag af te handelen over het markt-topic, daarnaast gaan we er van uit dat mensen die iets willen kopen zelf ook wel kunnen Googlen en nakijken wat iets waard is. Je kunt niet iedereen tegen alles beschermen ook al denk je er goed aan te doen.
Het is het internet tijdperk en het was nog nooit zo gemakkelijk om de prijzen van iets te achterhalen.


blue-eyes

Quote from: LuPo on February  8, 2017, 12:43:34
Nou tot nu toe niemand. :D Ow shit.. ik ben er nog.

En Blue Eyes geeft eigenlijk mooi aan hoe het werkelijk zit. Mijn versie zit daar dus niet ver vanaf. Men wil geen wijsneus in hun zaken. Oftewel, je verkoopt iets voor een te hoge prijs wat het niet waard is. Maar niemand mag er iets van zeggen publiekelijk. Want hé, dan kan ik het niet meer verkopen. Via PM melden mag wel, maar dat heeft geen nut. Ziet niemand. Kopers ga ik ook niet waarschuwen, die kopen het maar lekker voor een veel te hoge prijs op HTforum.

Zijn we toch weer het cirkeltje rond. Nederland wordt steeds individualistischer. :worship: :pompom: :clapping: Hebben we toch goed gedaan met z'n allen. Hé en ga ook even aan de kant als ik de volgende keer op de linkerbaan rijdt. Want ik heb het alleenrecht op de linkerbaan hè. Dat weet je..

Bijna, ik haal rechts in :P



Maar 1 verschil.  Als iets verkocht wordt is het dus NIET te duur :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Geert

Quote from: chansig on February  8, 2017, 12:22:20
Gewoon te koop topics dicht gooien voor reacties van anderen. Ben je al die onzin kwijt. Een koper meldt zich wel via pm.

Gr. Hans
Dit lijkt me een goed idee. Het is ook niet voor niets dat ik in mijn laatste verkooptopic vraag om bij interesse via PM te reageren. Dit laatste om overbodige opmerkingen te voorkomen. Als ik op marktplaats een advertentie zet is het ook niet mogelijk (gelukkig) voor derden om een aanvulling te maken op de door mij gemaakte tekst.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Hanky Panky

Quote from: Kjelt on February  8, 2017, 12:57:03

Het is het internet tijdperk en het was nog nooit zo gemakkelijk om de prijzen van iets te achterhalen.

Yep, wie zijn ogen niet open doet moet zijn portemonnee (verder) openen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

LuPo

#33
Quote from: Kjelt on February  8, 2017, 12:57:03
Just my personal two cents:

Met nieuwe spullen kun je nog een argument hebben maar bij 2e hands spullen die nieuw niet meer te koop zijn wordt het al lastiger.

Stel dat je zo'n tweakers prijsverloop grafiek hebt van een product dat nieuw in 2015  500 euro kostte en die grafiek laat zien dat het apparaat in 2016 twee maanden lang te koop was voor 200.- (misschien omdat een of andere handelaar er nog 100 in zijn schuur had staan en er perse van af moest) daarna waren de laagste prijzen 400.- .
Wat is nu een goede verkoopprijs en zonder een lange discussie uit te lokken?
Dat is toch vragen om ellende?
Als de verkoper 300 euro vraagt wat best een redelijke prijs zou kunnen zijn als hij er zelf anderhalf jaar geleden 500 voor heeft betaald en de laatste exemplaren voor 400 verkocht zijn gaat iemand die de prijsgrafiek ziet lopen posten dat ze nieuw 200 euro waren dus dat het veels te duur is. Ook al is er nergens meer zo'n apparaat nieuw te koop of voor die prijs.

Dan hebben we nog de staat van het gebodene. Hoeveel is een eindversterker met 4 krassen minder waard dan dezelfde eindversterker zonder krassen. En met en zonder doos/bon etc. etc.

Waar het eigenlijk op neer komt is dat de marktsectie een service is van het forum waar we als admins met opruimen al genoeg tijd aan kwijt zijn.
We hebben 5 moderatoren die allemaal overdag werken en die wel wat beters te doen hebben dan tig R2M's per dag af te handelen over het markt-topic, daarnaast gaan we er van uit dat mensen die iets willen kopen zelf ook wel kunnen Googlen en nakijken wat iets waard is. Je kunt niet iedereen tegen alles beschermen ook al denk je er goed aan te doen.
Het is het internet tijdperk en het was nog nooit zo gemakkelijk om de prijzen van iets te achterhalen.

Dank voor je serieuze reactie. Hier kan ik wat mee.

Als het product nog te krijgen is dan kijk je naar de laagste prijs en bepaal je als verkoper zelf wat je acceptabel is. Je zet het te koop. Een potentiële koper kan bepalen wat hij acceptabel vindt. Stel er komt iemand tussendoor die post: "Daar en daar is hij zo en zo duur" dan kunnen verkoper en koper toch zelf bepalen wat zij met die info doen? Ik snap niet zo goed waarom volgens jullie dat stukje informatie direct iets betekent! Die informatie impliceert in principe helemaal niets. Tenzij een product veel te duur wordt verkocht, dan denkt de koper "Hè dit ga ik niet doen".

Conclusie: mijn voorstel zal waarschijnlijk voornamelijk worden gebruikt in geval het product nog verkrijgbaar is. Dan kun je namelijk goed vergelijken met nieuwprijzen. Maar ook in de tweedehands markt zou het kunnen. Je kan erop wijzen dat er een vergelijkbaar product op marktplaats staat bijv. Wat is daar mis mee?

De huidige prijzen in de markt zijn niet voor niets te hoog volgens velen? Hoe zou dat dan komen? Wellicht omdat er niets gepost mag worden?

Hanky Panky

Quote from: Geert on February  8, 2017, 13:03:38
Als ik op marktplaats een advertentie zet is het ook niet mogelijk (gelukkig) voor derden om een aanvulling te maken op de door mij gemaakte tekst.

Hahaha nee gelukkig, hoe vaak ik wel niet van diverse klaplopers, bet-weters, dwaallichten en gelukszoekers te horen kreeg dat mijn vraagprijs op MP veel te hoog was en dat zij hetzelde ding voor 30% minder hadden gekocht. Daar kan ik een avondvullende voorstelling van maken. Het leukste was een gewonnen Sonos Play 1 die ik nieuw in de verpakking op MP had gezet. Lachen gieren brullen  :pompom:

En als je er op in gaat dan heeft dezelfde persoon (die net 2 van die dingen had gekocht) ineens interesse. Yeah right....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

Quote from: LuPo on February  8, 2017, 13:05:00
De huidige prijzen in de markt zijn niet voor niets te hoog volgens velen? Hoe zou dat dan komen? Wellicht omdat er niets gepost mag worden?

Aha nu komt de aap uit de mouw :pompom: Hoezo drogredenering? Dus omdat mensen de prijzen te hoog vinden moeten ze omlaag.

Ik zou Apple eens bellen, er kan best € 300 van een iPhone 7 af.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

LuPo

Quote from: Hanky Panky on February  8, 2017, 13:08:18
Hahaha nee gelukkig, hoe vaak ik wel niet van diverse klaplopers, bet-weters, dwaallichten en gelukszoekers te horen kreeg dat mijn vraagprijs op MP veel te hoog was en dat zij hetzelde ding voor 30% minder hadden gekocht. Daar kan ik een avondvullende voorstelling van maken. Het leukste was een gewonnen Sonos Play 1 die ik nieuw in de verpakking op MP had gezet. Lachen gieren brullen  :pompom:

En als je er op in gaat dan heeft dezelfde persoon (die net 2 van die dingen had gekocht) ineens interesse. Yeah right....

Lees post 1 van dit topic nog even door. Het gaat om serieuze reacties, goed onderbouwd etc etc. Dit voegt echt helemaal niets toe aan de discussie. Net als het intermezzo hier tussendoor ergens, waar ik me overigens zelf ook schuldig aan heb gemaakt.

Hanky Panky

Quote from: LuPo on February  8, 2017, 13:11:50
Lees post 1 van dit topic nog even door. Het gaat om serieuze reacties, goed onderbouwd etc etc. Dit voegt echt helemaal niets toe aan de discussie. Net als het intermezzo hier tussendoor ergens, waar ik me overigens zelf ook schuldig aan heb gemaakt.

Jouw motief is om de vraagprijzen (lees de eerste 5 letters eens los van de rest van het woord) omlaag te krijgen. Dat is inmiddels duidelijk.

Maar die bepaalt een aanbieder nog altijd zelf tenzij je in een door de overheid gereguleerd segment zit. En dat laatste is niet het geval.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

LuPo

#38
Quote from: Hanky Panky on February  8, 2017, 13:11:28
Aha nu komt de aap uit de mouw :pompom: Hoezo drogredenering? Dus omdat mensen de prijzen te hoog vinden moeten ze omlaag.

Ik zou Apple eens bellen, er kan best € 300 van een iPhone 7 af.

Ben jij toevallig ook een frequente verkoper? Die voelen zich wel aardig geraakt in dit topic. :thumbs-up:

Ik verkoop zelf veel. +71 positieve reviews hier. Ik vind het geen probleem als iemand in mijn topic een prijsreactie post. Jij blijkbaar wel?

LuPo

Quote from: Hanky Panky on February  8, 2017, 13:15:40
Jouw motief is om de vraagprijzen (lees de eerste 5 letters eens los van de rest van het woord) omlaag te krijgen. Dat is inmiddels duidelijk.

Maar die bepaalt een aanbieder nog altijd zelf tenzij je in een door de overheid gereguleerd segment zit. En dat laatste is niet het geval.

Ik heb helemaal geen motief. Maar leuk dat je dat zelf verzint. :thumbs-up:
Iemand post na mijn TS gelijk dat hij de prijzen veel te hoog vindt. Dat vind ik wel opvallend. Zelf geen idee of dat ook echt zo is. Zou je een heel onderzoek voor op moeten zetten wil je dat echt kunnen vaststellen. En nee, dat ga ik niet doen. :D

Het stukje informatie wat ik mogelijk wil maken suggereert helemaal niets. Verkoper en potentiële kopers die het topic bezoeken kunnen zelf bepalen wat zij met de info doen. Dus onzin dat de vraagprijs omlaag wil hebben. Ik wil transparantie mogelijk maken.

Hanky Panky

Quote from: LuPo on February  8, 2017, 13:15:56
Ben jij toevallig ook een frequente verkoper? Die voelen zich wel aardig geraakt in dit topic. :thumbs-up:

Ik verkoop zelf veel. +73 positieve reviews hier. Ik vind het geen probleem als iemand in mijn topic een prijsreactie post. Jij blijkbaar wel?

Neen, ik verkoop hier zelden iets. 1-2 keer per jaar dus je aanname is onjuist. En of ik het als een probleem zie is niet relevant maar als je een antwoord wil: ja, hoepel op en bemoei je lekker met je eigen zaken. Ik neem aan dat jij niet hele avonden op Marktplaats hangt om mensen een PB te sturen dan hun tweedehands auto te duur is? Waarom hier dan wel?

Het geeft gewoon gezeik zoals enkele mods hier al aangeven. Mensen vliegen elkaar in de haren en de rest van de argumenten die hierboven staan en die ik niet voor je ga herhalen. Het is een regel die bij verkoop geldt. Simpel zat toch? Niet mee eens? Dan elders je heil zoeken.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

LuPo

Quote from: Hanky Panky on February  8, 2017, 13:24:12
Neen, ik verkoop hier zelden iets. 1-2 keer per jaar dus je aanname is onjuist. En of ik het als een probleem zie is niet relevant maar als je een antwoord wil: ja, hoepel op en bemoei je lekker met je eigen zaken. Ik neem aan dat jij niet hele avonden op Marktplaats hangt om mensen een PB te sturen dan hun tweedehands auto te duur is? Waarom hier dan wel?

Het geeft gewoon gezeik zoals enkele mods hier al aangeven. Mensen vliegen elkaar in de haren en de rest van de argumenten die hierboven staan en die ik niet voor je ga herhalen. Het is een regel die bij verkoop geldt. Simpel zat toch? Niet mee eens? Dan elders je heil zoeken.

Dat het gezeik geeft vind jij blijkbaar. Nu geeft het pas veel gezeik. Mensen posten toch wel in elkaars topic. Kunnen de modjes weer alles opruimen en bans geven. :thumbs-up:

Maar ik ga niet in een soort cirkel door blijven gaan met dezelfde standpunten. Het is wel duidelijk inmiddels. Iedereen mag zijn eigen mening baseren op de berichten in dit topic.

Hanky Panky

Quote from: LuPo on February  8, 2017, 13:22:22
Ik heb helemaal geen motief. Maar leuk dat je dat zelf verzint. :thumbs-up:
Iemand post na mijn TS gelijk dat hij de prijzen veel te hoog vindt. Dat vind ik wel opvallend. Zelf geen idee of dat ook echt zo is. Zou je een heel onderzoek voor op moeten zetten wil je dat echt kunnen vaststellen. En nee, dat ga ik niet doen. :D

Het stukje informatie wat ik mogelijk wil maken suggereert helemaal niets. Verkoper en potentiële kopers die het topic bezoeken kunnen zelf bepalen wat zij met de info doen. Dus onzin dat de vraagprijs omlaag wil hebben. Ik wil transparantie mogelijk maken.

Heb jij ooit wel eens ergens gepost: Wááát? Maar € 300 ?? Dat is veel te goedkoop, daar moet minimaal € 200 bij.

Ik kan het antwoord al wel raden.

Het enige onderliggende motief voor jouw voorstellen en suggesties is dat je vindt dat de prijzen te hoog zijn. Want waarom zou je anders transparantie willen?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

chansig

Quote from: LuPo on February  8, 2017, 13:15:56
Ben jij toevallig ook een frequente verkoper? Die voelen zich wel aardig geraakt in dit topic. :thumbs-up:

Ik verkoop zelf veel. +71 positieve reviews hier. Ik vind het geen probleem als iemand in mijn topic een prijsreactie post. Jij blijkbaar wel?

Je aanname dat ik me geraakt zou voelen ....tsja. Ik verkoop best veel en voor mijn part post iedereen daar wat hij wilt. Zoals in een ander topic al aangegeven: Iedereen vindt wel iets ergens van. Ooit een paartje speakers hier op het forum gekocht voor een schijtprijs. En vervolgens voor een paar honderd euro meer verkocht. Owowow......wat ik allemaal niet over me heen heb gekregen. Rare mensen die hun eigen moraal op iemand anders willen plakken.

Aangezien er een regel is vind ik het verder de discussie eigenlijk niet waard. Maar als ik dan toch een voorstel mag doen...dan heb ik dat dus al gedaan: Topic op slot behalve voor de verkoper. En ik bepaal zelf mijn prijs. Als ik wat koop doe ik dat ook.

Gr. Hans



Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

LuPo

#44
Quote from: Hanky Panky on February  8, 2017, 13:27:07
Heb jij ooit wel eens ergens gepost: Wááát? Maar € 300 ?? Dat is veel te goedkoop, daar moet minimaal € 200 bij.

Ik kan het antwoord al wel raden.

Het enige onderliggende motief voor jouw voorstellen en suggesties is dat je vindt dat de prijzen te hoog zijn. Want waarom zou je anders transparantie willen?

Als je op een prijs van €500 voor €30 meer een nieuw product heb met volledige garantie vs. een 7 maanden oud product tweedehands. Dan vind ik het wel vreemd dat ik daar niks van mag zeggen ja. Iedereen kan toch nog steeds zelf bepalen wat hij daar mee doet?

Maar dat snappen jullie niet volgens mij.

chansig

Stuur de TS een pm en je bent je ei kwijt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

LuPo

Quote from: chansig on February  8, 2017, 13:32:30
Stuur de TS een pm en je bent je ei kwijt.

Gr. Hans

Waarom via PM?

chansig

Omdat de regel is dat het niet in het verkooptopic mag.

Ben je overigens al met MP in discussie over dat je berichten mag plaatsen bij een ad dat een prijs te hoog is ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

GH

Quote from: Kjelt on February  8, 2017, 12:57:03
Waar het eigenlijk op neer komt is dat de marktsectie een service is van het forum waar we als admins met opruimen al genoeg tijd aan kwijt zijn.
We hebben 5 moderatoren die allemaal overdag werken en die wel wat beters te doen hebben dan tig R2M's per dag af te handelen over het markt-topic, daarnaast gaan we er van uit dat mensen die iets willen kopen zelf ook wel kunnen Googlen en nakijken wat iets waard is. Je kunt niet iedereen tegen alles beschermen ook al denk je er goed aan te doen.
Het is het internet tijdperk en het was nog nooit zo gemakkelijk om de prijzen van iets te achterhalen.

Voor de meeste standpunten valt wat te zeggen.... maar wat er dus op basis van bovenstaande eigenlijk zou moeten staan is niets anders dan een subforum waar alleen de eigenaar in zou kunnen posten. Doe dan de rest lekker via PM...
Of geef anders gewoon de gehele content vrij en ga niet lopen modereren (in de marktsectie). Nu is het bijna de slechtste keuze van beide...

N1v3K

Quote from: LuPo on February  8, 2017, 13:31:15
Als je op een prijs van €500 voor €30 meer een nieuw product heb met volledige garantie vs. een 7 maanden oud product tweedehands. Dan vind ik het wel vreemd dat ik daar niks van mag zeggen ja. Iedereen kan toch nog steeds zelf bepalen wat hij daar mee doet?

Dude! Wat doe je nou? Hebben we het vanmorgen zo netjes afgehandeld allemaal en dan ga je het in een nieuw topic weer oprakelen.  :(

Overigens niet voor 500 nieuw te krijgen. Ook niet met die korting waar je over spreekt. 2,5% korting op 535 maakt 521.
Maar goed. Dat hebben we allemaal allang afgekaart vanmorgen... Althans dat dacht ik....