Prijsaanval? Nee hoor

Started by LuPo, February 8, 2017, 11:16:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LuPo

Quote from: TopGun2010 on February  9, 2017, 09:22:19
Het is op deze manier geen wonder dat er hier weinig wordt verkocht, bijna altijd staat er: verkocht via Mp.

Het leukste is nog dat ik met argumenten en met feiten kom. Terwijl de rest alleen maar op mijn persoon loopt te trappen. Achja.. shit happens.

Kjelt

Het gaat hier erg offtopic, als dit zo doorgaat dan sluiten we het topic zoals Bas al heeft aangegeven is het meeste al gezegd

Jumping Jack

Quote from: LuPo on February  9, 2017, 09:23:42
Het leukste is nog dat ik met argumenten en met feiten kom. Terwijl de rest alleen maar op mijn persoon loopt te trappen. Achja.. shit happens.

Ja, je bent de morele overwinnaar. Gefeliciteerd!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

blue-eyes

Kleine verbetering, TWEE gestrekte benen Lupo ;) :P


Btw, dat fair doelde ik op mijn vraagprijzen. Ik geef mijn mening niet over vraagprijzen in de topics of PM. Ik zie net als jij daar ook onwaarheden in staan. Of absurde, ver van de realiteit afstaande vraagprijzen.
Ik laat het alleen gaan, ik ga er vanuit dat de koper slim genoeg is om zijn huiswerk te doen, jij (met goede bedoelingen, daar ga ik vanuit ;) ) wil de koper daarin helpen.
Daar in verschillen wij van mening.

We zijn geen vrijblijvende, op communistische waarden gestoelde community. Alles voor iedereen gelijk, alles voor een ieder tegen kostprijs, etc. Nee, als ik iets verkoop wil ik mijn geld eruit halen, winst maximalisatie is het andere uiterste, iets niet waar ik niet primair voor ga, maar niet schuw of afwijs. Ik ben geen non profit organisatie. Ik vraag hier dezelfde prijzen als op MP.
Nogmaals, als iets verkocht wordt zijn beide partijen tevreden. Anders wordt de koop niet afgesloten. Dat is imo het bewijs dat de prijs goed is.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LuPo

Quote from: Jumping Jack on February  9, 2017, 09:26:58
Ja, je bent de morele overwinnaar. Gefeliciteerd!

Lees de berichten nog maar eens terug over die prijs van de subwoofer? En dan is er meer aan de hand en ben ik rancuneus etc etc etc?

Hierboven staat de prijsopbouw. Waarom wordt ik dan helemaal uitgemaakt voor van alles en nog wat? :withstupid:

LuPo

#105
Quote from: TopGun2010 on February  9, 2017, 09:22:19
Het is op deze manier geen wonder dat er hier weinig wordt verkocht, bijna altijd staat er: verkocht via Mp.

Handel is hoor en wederhoor tot er voor beide partijen aan goede prijs is beklonken, maar dan moet er wel een discussie mogelijk zijn.

Een discussie moet altijd mogelijk zijn. :D

Hopelijk bedaart de boel hier een beetje.

LuPo

Quote from: Blue-Eyes on February  9, 2017, 09:27:03
Kleine verbetering, TWEE gestrekte benen Lupo ;) :P


Btw, dat fair doelde ik op mijn vraagprijzen. Ik geef mijn mening niet over vraagprijzen in de topics of PM. Ik zie net als jij daar ook onwaarheden in staan. Of absurde, ver van de realiteit afstaande vraagprijzen.
Ik laat het alleen gaan, ik ga er vanuit dat de koper slim genoeg is om zijn huiswerk te doen, jij (met goede bedoelingen, daar ga ik vanuit ;) ) wil de koper daarin helpen.
Daar in verschillen wij van mening.

We zijn geen vrijblijvende, op communistische waarden gestoelde community. Alles voor iedereen gelijk, alles voor een ieder tegen kostprijs, etc. Nee, als ik iets verkoop wil ik mijn geld eruit halen, winst maximalisatie is het andere uiterste, iets niet waar ik niet primair voor ga, maar niet schuw of afwijs. Ik ben geen non profit organisatie. Ik vraag hier dezelfde prijzen als op MP.
Nogmaals, als iets verkocht wordt zijn beide partijen tevreden. Anders wordt de koop niet afgesloten. Dat is imo het bewijs dat de prijs goed is.

Ik snap je punt. :thumbs-up: Ik heb alleen zelf een andere mening, maar dat terzijde. :D :D :D

Allemaal weer vriendjes? :P

blue-eyes

Ik kan voor de rest niet spreken, maar ik had niet het gevoel dat wij geen vriendjes waren hoor ;)

Als dit soort discussies al niet meer kunnen :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LuPo

Quote from: Blue-Eyes on February  9, 2017, 09:36:14
Ik kan voor de rest niet spreken, maar ik had niet het gevoel dat wij geen vriendjes waren hoor ;)

Als dit soort discussies al niet meer kunnen :)

We hebben alleen een andere mening. ;)

Moet zeggen dat het af en toe best flink aan toe ging hoor. Maar goed, dat kun je verwachten als je een bericht plaatst met een afwijkende mening. :clapping:

Nu kunnen we hopelijk weer op de inhoud verder. Afgelopen pagina's ook veel offtopic 'gezeur' waar deze discussie niets aan heeft.

brtram

Quote from: LuPo on February  9, 2017, 09:38:24


Nu kunnen we hopelijk weer op de inhoud verder. Afgelopen pagina's ook veel offtopic 'gezeur' waar deze discussie niets aan heeft.

Ja over de inhoud.
Ik zie zeer weinig bijval voor je voorstel prijsdiscussie toe te staan, dus zullen we deze regel maar ongewijzigd laten?

SLOTJE!!
:police: ;D  :D


Hanky Panky

Quote from: LuPo on February  9, 2017, 09:04:50
Ooit gehoord van wederhoor? Ik kan je zo sturen waar het <€500 is. Dat heb ik hem ook gestuurd via PM. Dus je kunt je ook afvragen waarom hij weer begint over dat het minimaal €521 is. Klopt niet.

De inhoudelijke kant van dat verhaal interesseert me geen fluit. Het gaat om je motieven om dit topic te openen. Dat lijkt vooral natrappen en je gelijk te halen te zijn omdat je elders hier kennelijk het zwijgen kreeg opgelegd.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

LuPo

Quote from: Hanky Panky on February  9, 2017, 11:54:18
De inhoudelijke kant van dat verhaal interesseert me geen fluit. Het gaat om je motieven om dit topic te openen. Dat lijkt vooral natrappen en je gelijk te halen te zijn omdat je elders hier kennelijk het zwijgen kreeg opgelegd.

Gelukkig weet ik beter.

Doei!

Sailor Jan

Ik sta ook wel eens op het punt om een opmerking te maken, maar dat doe ik niet of via pm(en dan eigenlijk vaak ook alleen wanneer geïnteresseerd ben). En ja, ik ben ook van mening dat de vraagprijzen redelijk vaak erg hoog liggen.

Maar openbare prijsaanvallen ben ik op tegen omdat als meerdere mensen(al dan niet in samenspraak) inhakken op de verkoper dan heeft deze geen kans om op een normale manier zijn spullen te verkopen.  De koper heeft ook onderzoeksplicht en vele mensen maken wel eens overhaast de verkeerde beslissing/te dure aankoop. Het is geven en nemen en dat kan prima via Pm. Sommige vraagprijzen zijn soms dermate dat het lijkt alsof het geen zin heeft om contact op te nemen.

Ik vind het dus ook positief om commentaar van elke andere persoon dan verkoper in het topic te verbieden. Maar als iedereen zich aan de regels houdt, is het niet nodig.

Het biedsysteem van Marktplaats vind ik ook best goed werken. Wel (onzin)biedingen maar geen commentaar.
Wees lief voor jezelf

LuPo

Quote from: Sailor Jan on February  9, 2017, 23:51:13
Ik sta ook wel eens op het punt om een opmerking te maken, maar dat doe ik niet of via pm(en dan eigenlijk vaak ook alleen wanneer geïnteresseerd ben). En ja, ik ben ook van mening dat de vraagprijzen redelijk vaak erg hoog liggen.

Maar openbare prijsaanvallen ben ik op tegen omdat als meerdere mensen(al dan niet in samenspraak) inhakken op de verkoper dan heeft deze geen kans om op een normale manier zijn spullen te verkopen.  De koper heeft ook onderzoeksplicht en vele mensen maken wel eens overhaast de verkeerde beslissing/te dure aankoop. Het is geven en nemen en dat kan prima via Pm. Sommige vraagprijzen zijn soms dermate dat het lijkt alsof het geen zin heeft om contact op te nemen.

Ik vind het dus ook positief om commentaar van elke andere persoon dan verkoper in het topic te verbieden. Maar als iedereen zich aan de regels houdt, is het niet nodig.

Het biedsysteem van Marktplaats vind ik ook best goed werken. Wel (onzin)biedingen maar geen commentaar.

Topics gewoon gelijk op slot ben ik dan wel voor. Op MP kun je ook niet reageren, dus waarom hier wel?

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

LuPo

Sommige users voelen toch de noodzaak om te reageren als de mogelijkheid open staat. :devil:

Nahpets

Die zelfkennis siert je.  :thumbs-up:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

TopGun2010

Ik ben het wel eens dat een biedsysteem a la marktplaats zonder opmerkingen ook goed zou werken op het forum.  Is dit mogelijk?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

blue-eyes

Quote from: LuPo on February 10, 2017, 09:48:37
Topics gewoon gelijk op slot ben ik dan wel voor. Op MP kun je ook niet reageren, dus waarom hier wel?

Eigenlijk hetzelfde, alleen is het op MP technisch onmogelijk gemaakt.
Dus houding en gedrag. Als je niet reageert is er dus geen verschil meer tussen MP policy en HT policy :D ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

brtram

Quote from: LuPo on February 10, 2017, 09:48:37
Topics gewoon gelijk op slot ben ik dan wel voor. Op MP kun je ook niet reageren, dus waarom hier wel?

Begrijp ik het goed, dat je het voorstel, waarmee jij dit topic hebt gestart, intrekt? 

Quote from: LuPo on February  8, 2017, 11:16:12
Mag ik er nog een nieuw oud onderwerp ingooien?

Ik vind de manier van modereren in de Markt niet meer van deze tijd. Je mag niet openbaar posten dat een prijs te hoog is, uiteraard met duidelijke argumenten en onderbouwing. Ik vind dat deze regel versoepeld moet worden zodat één bericht waarbij gesteld wordt dat de prijs te hoog is, vervolgens wordt bewezen waarom dat zo is en ten slotte netjes verwoord toegelaten moet worden.


martin778

#120
Quote from: TopGun2010 on February 10, 2017, 10:45:20
Ik ben het wel eens dat een biedsysteem a la marktplaats zonder opmerkingen ook goed zou werken op het forum.  Is dit mogelijk?

Dit zou alleen kunnen werken als een bod bindend zou zijn om de impuls-bieders tegen te houden en lui die het leuk vinden om prijzen op te drijven (90% op Marktplaats nu).

LuPo

Quote from: brtram on February 10, 2017, 12:37:20
Begrijp ik het goed, dat je het voorstel, waarmee jij dit topic hebt gestart, intrekt?

Lees de 5 pagina's even door zou ik zeggen. De mening van de meerderheid telt toch in een democratie? Dus ik conformeer met evt. andere suggestie. Of mag dat niet?

Nahpets

Quote from: martin778 on February 10, 2017, 13:13:28
een bod bindend

Dat is een wespennest waar je je als (vnl) hobby forum niet aan wilt branden. Of zo.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kjelt

Op verzoek TS en omdat alles zo'n beetje wel gezegd is gaat het topic op slot.