Wie heeft er last van de Chroma delay en kan zijn PC "even" missen.

Started by J.A.F._Doorhof, April 11, 2004, 00:16:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Michel, dit komt omdat we het niet weten wat er aan de hand is.
Ik heb een tijdje geleden al geopert dat het aan de HD-Aux zou kunnen liggen maar daar reageerde niemand op dus heb ik het laten varen, nu heb ik met wat andere mensen gebeld en ook met Tom gemailed en het ZOU dus wel degelijk kunnen klaarblijkelijk, ik baal alleen dat toen ik dit een paar weken geleden opperde er niemand reageerde.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Nou ik heb ff zitten kijken naar Brotherhood of the Wolf en ik zit me suf te turen maar de groene strepen enzo die heb ik niet..Ik zie wel om de mensen een soort van "aura" achtig iets maar dat is niet echt groen, lijkt wel een scherpte lijn of iets.. (Met een blauwe lucht op de achtergrond)

Maar ik heb eens zitten kijken in de holo software en zag de optie Chroma delay in het Filters/Chroma menu.
Bij mij staat deze op 10.
Er staan nog wat opties, heeft dit nog invloed?

jaco

Het is wel degelijk een soort van verkleuring/halo langs bepaalde kleurscheidingen. Als je erg goed kijkt zie je het ook wel. Het punt is meer, zie je inderdaad dat probleem in 1 a 2 cm breed op een 200 cm breed scherm is er niet naar te kijken. als het een paar mm is, dan valt het wel mee omdat je het niet continue ziet.

Maar ik zal DVD er wel indrukken, het probleem opzoeken lineaal erbij en een foto maken. Op testpatronen is het op zich het beste te zien, en is er verder geen discussie nodig als iedereen dezelfde scene/deel van het scherm pakt.

Ik heb een DVD in PAL en NTSC. Ik kan van beide wel een foto maken, hopenlijk lukt dat een beetje.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

De witte lijnen zijn EE de transfer heeft daar IETS last van.

Het probleem hier is dat er iets wordt gepakt dat ENORM onder de aandacht wordt gebracht, tot een punt dat zometeen zelfs mensen met een HD-Aux gaan kijken en het zullen vinden, nogmaals ik zie het bij bijna alle scalers als ik er met mijn neus op ga zitten, Rob zegt dat de PSM-1 er geen last van heeft maar dan zou ik graag willen dat hij even een AVIA chromadelay patroon opzet en dan zal hij zien dat de PSM-1 op NTSC op blauw een ongeveer +0.7 chroma delay heeft, dat had hij bij mij tenminste op een Pioneer 939 en de Marantz DV-8300.

Voor de goede orde een heel klein beetje chromadelay is helemaal geen ramp, dit is gewoon bijna niet te voorkomen, het moet alleen niet zo zijn dat je onder je film inderdaad randen langs mensen gaat zien, als dit probleem er niet bij bepaalde mensen was geweest zou het gewoon niemand zijn opgevallen.

Maar goed, als het inderdaad aan de toevoeging van de HD-Aux ligt (daar ziet het nu wel naar uit) dan zullen deze mensen dat zo ook kunnen beamen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview