Wie heeft er last van de Chroma delay en kan zijn PC "even" missen.

Started by J.A.F._Doorhof, April 11, 2004, 00:16:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

We kunnen een PC die het chromadelay heeft opsturen naar Tom Strade van Immersive zodat hij ernaar kan kijken.

Wie wil een totaal getweakte PC retour zonder dat het je iets kost ?

Eventueel kun je tijdelijk een H3DII van mij lenen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Met alle respect, maar ik ga mijn HTPC echt niet uitlenen aan iemand die verkondigd dat zijn bedrijf op het punt staat failliet te gaan.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Rob_Dingen

Hoi

Met alle respect Frank maar is dat niet een beetje een rare vraag van iemand die PC's verkoopt en ook nog de Holo?

Rob

J.A.F._Doorhof

Tom geeft duidelijk aan dat hij een systeem wil hebben die er HEEL veel last van heeft, dan lijken de foto's van Michel me toch wel zeer de moeite waard.

Nogmaals we weten niet waar het aan ligt, ik kan wel een systeem in elkaar schroeven en kijken of dat werkt, maar wat als het een combinatie fout is, dan heb ik zometeen een werkend systeem terug dat ik weer uit elkaar haal, als ik dan toch de kosten maak dan stuur ik liever een systeem van een klant op zodat DIE helemaal perfect getuned terug komt, en voor mijn part daarna ELKE systeem met het probleem.

Eventueel kan de klant met het probleem van mij wel een holo lenen tijdelijk, dat is geen probleem.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Ik begrijp het wel, maar ik kan gewoon niet zonder. Ook aan een leen holo3D heb ik helaas niets daar ik geen vervangend systeem meer heb.

Ik wil best helpen, maar er zal toch best een andere manier zijn om het probleem te achterhalen.

Ik weet haast zeker dat een willekeurig systeem met een Holo3D II (zonder HD aux) vrijwel dezelfde (slechte) resultaten zal geven op PAL.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Eddy

Hi,
Stomme opmerking misschien.. @Michel, kan je de convergentie niet een stapje(s) naar links zetten in het convergentie scherm van de Barco voor de kleur die delay heeft? Had je de Barco geconverteerd via de Holo?

Eddy

Rob_Dingen

Hoi

Daar heeft het allemaal niets mee te maken het zijn namelijk ook andere kleuren die er langs staan als alleen rood groen of blauw.
Waar je het erg op ziet zijn huidstinten die een groene lijn krijgen.
Michel zijn projector is met een pal test dvd geconvergeert.
Dus die convergentie verhalen zijn onzin.

Rob

jaco

Het blijft ook vaag dat niet iedereen eenzelfde mate van probleem heeft natuurlijk. Er zou dan toch iets meer moeten zijn dan alleen de holo software/register settings.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Doerak

Quote from: jaco on April 12, 2004, 08:21:25
Het blijft ook vaag dat niet iedereen eenzelfde mate van probleem heeft natuurlijk. Er zou dan toch iets meer moeten zijn dan alleen de holo software/register settings.
Jaco

Dat geeft mij weer moed als toekomstig Holo gebruiker.


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Als je een normale gemiddelde speler hebt en component gebruikt kan het niet aan de kabels liggen.
Trouwen als ik er SDI op aan sluit heb ik het ook.
Jongens laat je verder niks wijsmaken over alle toeters en bellen die er verzonnen worden het is gewoon een Holo probleem en niets anders.

Rob

Spacebass

Rob ik ben de laatste die betreffende beeld er verstand van heeft, maar dat hoef ik vast niet te vertellen  ;D

Het gaat mij erom dat het probleem in hoedanigheid verschilt van (nauwlijks) niet tot zeer ernstig.
Het is te simpel om mteen het hele product als fout te bestempelen als het niet ALTIJD een issue is.
De enige uitsluitsel dat te geven is, als iemand met een ernstige afwijking de PC naar Frank brengt.
Deze zal alle mogelijke zaken moeten onderzoeken, ik zou NOOIT iets uitsluiten todat ik het meegenomen heb in het onderzoek.
Zo doe je het bij ieder product die een probleem bij iemand veroorzaakt. Het hele traject van speler/bekabeling t/m barco moet je niet uitsluiten. Ik zeg daarmee niet dat een cine 9 niet goed zou kunnen zijn, alleen maar dat de combi misschien niet goed werkt. Als Frank nog Immersive daar een goede oplossing voor bied, dan ben ik het met je eens dat het product niet zo maar verkocht mag en dat er een hardware eis gesteld moet worden voor de verkoop. Helaas maar dan wordt het niet een "allemans" product.

Niemand is er bij gebaat om direkt het meest heftige te zeggen als Frank niet de kans heeft gehad om het te onderzoeken.
Pas als dat onderzoekstraject afgelegd is en ook een andere kaart niet de oplossing biedt, dan moet er een andere oplossing aangeboden worden. Vooralsnog ga ik niet onderstrepen dat het hele product "fout" is...

ps
Ik heb er geen baat bij om Frank nog immersive te verdedigen...als een product mij niet bevalt door manco's, ben ik de eerste die vooraan staat om mijn gerief te verkondigen  ;D

Michel

Bekabeling kan het in mijn geval nooit zijn omdat ik er ook een BNC RGBHV LCD monitor op aangesloten heb met 5 hele korte hoge kwaliteit BNC kabels. Daar zie je het ook duidelijk op dus kun je projector en bekabeling direct wegstrepen. Op die monitor valt namelijk niets te convergeren.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Rob,
Dat is kort door de bocht, ik heb een kleine 30 Immersive kaarten uit staan en ik ken maar 3 EXTREME problemen en ongeveer 2 valt mee te leven gevallen.
De andere heb ik er niet over gehoord.
Ook op het Immersive forum zie je zat mensen die GEEN probleem hebben.

Het is dus GEEN HOLO probleem maar een COMBINATIE probleem wat dan best weer een Holo probleem ZOU KUNNEN zijn maar ook weer niet ;D.
Welkom ik K*T wereld die PC heet.

Wat me wel opvalt is dat zover ik weet 99% van de mensen die het complete set hier gekocht hebben als complete Goliath geen problemen hebben of in mindere maten, behalve Patrick waarvan ik hoop volgende week eens zijn PC te mogen zien.

Niet direct dus een product de schuld geven voordat 100% zeker is wat er aan de hand is, wie weet is het wel iets heel anders.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Ik kraak het product niet af in tegenstelling ben ik tevreden met NTSC materiaal en heb dan nauwelijks last van Chroma delay maar het is er nog wel.
Ik gebruik de zelfde chipset als bij inmersive om problemen te voorkomen.
Ook heb ik meerdere scalers in mijn setup gehad die dat probleem niet hebben ook de Holo 1.
Verder staat er niets op mijn pc alleen XP en de drivers van de holo en ati drivers van mijn VGA kaart.
Wat ik me wel kan voorstellen dat je het op andere setups minder ziet maar dat is voor mij niet van toepassing.
Verder is het wel degelijk een Holo II probleem omdat iedereen er in een bepaalde mate last van heeft.
Het enige wat ze moeten veranderen is de resolutie van de Chroma delay instellingen dan is het grotendeels echt opgelost.
Verder heeft Steelfixer ook een pc van ITC en die heeft het ook bij Jaco staat ook een PC van ITC en die heeft het ook.

Rob

Michel

QuoteWat me wel opvalt is dat zover ik weet 99% van de mensen die het complete set hier gekocht hebben als complete Goliath geen problemen hebben of in mindere maten, behalve Patrick waarvan ik hoop volgende week eens zijn PC te mogen zien.

Niet direct dus een product de schuld geven voordat 100% zeker is wat er aan de hand is, wie weet is het wel iets heel anders.

MvrGr.
Frank

Sorry maar nu begin ik me toch wel heel erg boos te maken.
Ik weet met 100% zekerheid dat het NIET aan de PC of de componenten ligt en kan me er dus extreem over opwinden als jij dat nu ALWEER zo doet voorkomen!

Het is een holo3D II probleem dat staat gewoon vast. Laten we ons daar nu a.u.b. op concentreren en niet op zogenaamde PC samenstellingen en daarmee samenhangende problemen.

Ik heb voldoende kennis van PC's om te kunnen zeggen dat het met 100% zekerheid niet aan de PC ligt. Als het daar wel aan zou liggen, is dat een gruwelijke fout in de ontwikkeling van de HOLO3D II want dan zou dat ding dus gewoon niet aan de diverse X86 normaliseringen voldoen.
Zelfs al zou dat wel zo zijn, is het veel te toevallig dat ik nu al drie totaal verschillende PC's geprobeerd heb en er op alle drie dezelfde problemen mee ondervind.
Ook andere mensen met totaal andere PC configuraties hebben er duidelijk last van en ik heb nog NIEMAND gehoord die er helemaal geen last van heeft.

Ik hecht nu persoonlijk meer waarde aan de constateringen van deze mensen: Robkiger en Andreas G op immersiveforum:
http://www.immersiveforum.com/showthread.php?s=&threadid=5316&perpage=20&pagenumber=3



Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Je kan boos worden of niet, maar ik help aan alle kanten mee, je hebt de kaart niet eens bij ons gekocht dus elke minuut die ik er in stop is vrijwillig, denk daar eerst even aan.

Het feit dat IK geen chromadelay heb en meer klanten niet lijkt me wijzen op een ander probleem dan de kaart zelf, immers als het aan de kaart ligt zou het op ALLE systemen gelijk zijn en dat is het niet, het verschilt PER systeem en PER setup dit sluit voor mij de kaart eerder uit als dat het de kaart aanwijst als schuldige, het makkelijkste is natuurlijk gewoon maar de kaart de schuld te geven. Je kan hem natuurlijk altijd terug brengen naar je dealer en je geld terug vragen, lijkt me geen probleem als het aan de kaart ligt.

De vraag is nu WAT is er aan de hand.
Ik verdedig daarbij niet de H3DII, in tegendeel, het is een probleem dat het er überhaupt is, maar voordat ik ZEKER weet dat het aan de kaart ligt WEIGER ik te zeggen dat dat zo is, en laat ik dat dus open, als je je daarover opwind moet je dat zelf maar weten maar ik weet genoeg van PC's om te weten dat het zeer gecompliceerde dingen zijn en dat wat op de ene werkt op de andere niet perse hoeft te werken.

Ik geef verder geen antwoord meer in deze nodeloze discussie, echt jammer dat er weer op deze manier met elkaar wordt omgegaan.

Ik zal eerst contact opnemen met Patrick of die met zijn PC langskomt daar die kaart wel bij ons gekocht is, dan kijk ik daar liever eerst even naar aangezien de komende 3 weken mijn tijd erg beperkt is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Ok laat het dan maar helemaal zitten. Ik ergerde me toch al groen en geel aan de manier waarop jij de 'schuld' steeds bij andere componenten of apparatuur probeert neer te leggen.
Ik ga wel naar mijn eigen dealer (die de kaart bij jullie betrokken heeft) en regel met hem wel een teruggaaf van het aanschafbedrag daar het product niet aan de wensen voldoet.

Einde discussie.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Lekker kortzichtig.
Nogmaals waar haal je in vredesnaam vandaan dat ik zeg dat het NIET aan de kaart ligt ?
Ik geef CONTINUE aan dat ik NIET WEET waar het weg komt, maar dat er setups zijn die er GEEN last van hebben en setups die er EXTREEM veel last van hebben, VAAK wijst dat op GEEN hardware probleem maar op een combinatie probleem.

Nogmaals, ik eis gewoon dat er een beetje normaal tegen me gedaan wordt helemaal als ik zoveel service wil verlenen kostenloos terwijl het product niet bij mij wegkomt, ik biedt je zelfs aan de kaart om te ruilen, wat wil je nog meer ?

Dat ik ga roepen het ligt aan de Immersive kaart zonder dat ik dat zeker weet ?
Als je daar zo van overtuigt bent waarom dan überhaupt hier heen komen en de kaart omruilen ?

Nogmaals ik zet me 100% in voor een oplossing, maar TOTDAT ik 100% zeker weet wat er aan de hand is ga ik geen producten de schuld geven, zowel niet de klant als de H3DII als de PC.

Mischien zouden meer mensen wat meer moeten nadenken ipv direct maar een conclusie trekken die gewoon kort door de bocht is. Het zou niet de eerste keer zijn dat een PC kaart de schuld krijgt van een combinatie fout oid.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Het product komt wel bij je vandaan. Zelfs via een officiële dealer: http://www.hometheater.nl/Immersive%20dealers.htm - Total Vision.

Ik heb ook geen zin meer in deze discussie. Je loopt steeds zeer geraffineerd in de vragende vorm de schuld bij andere zaken neer te leggen in plaats van je schouders eens achter de belangen van je klanten te zetten.
Ik voel me door jouw aanhoudende opmerkingen min of meer voor wormvormig aanhangsel gezet. Ik heb nu al drie weken liggen schroeven in mijn HTPC zonder ENIG resultaat. Waarom? Omdat je steeds de indruk wekte dat er met mijn setup iets niet goed zou zijn. Dat is gewoon pertinent niet zo. Dit probleem kan alleen de fabrikant oplossen en die is het de afgelopen maanden kennelijk nog niet gelukt en verschuilt zich achter een mogelijk faillissement als men ook maar iets te veel commentaar levert.

Ik hoef die Holo3D II niet meer en zal zoals gezegd mijn dealer de kaart bij jullie laten reclameren op grond van onjuiste werking. Ik geef nog liever een paar rooitjes meer uit en koop een Rock.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Lees nu eens alles door en vertel me waar ik JOUW de schuld geef.
Ik heb net met Frank van K overlegt en we gaan het als volgt doen, hij gaat een HD-aux bij je erin zetten en kijken wat er dan gebeurt, het vermoeden dat ik had lijkt bevestigt te worden namelijk je moet een HD aux hebben voor het oplossen van de chroma delay.

Ik heb al met TOM gemailed en ALS dat het probleem oplost gaan we tegen zeer geringe kosten HD-Auxen aanbieden.

Nogmaals, ik geloof in het product totdat het tegendeel is bewezen, de bedoeling is ALTIJD geweest de HD-AUX te gebruiken en niet ALLEEN een RGBHV (dat dit later wel mogelijk is geworden zal het probleem waarschijnlijk opgewekt hebben), Immersive gaat daar nu naar kijken.

Mischien is door het openstellen van alleen de RGBHV module er ergens een vertraging oploopt.

Kijk dus even wat er gebeurt als er een HD-Aux bijzit.
Ik zal dat bij Patrick ook gaan proberen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Veel plezier met een rock, ook slechte service voor zover ik begrepen heb. Het is net zo goed een PC, heeft ook problemen (gehad)
Wacht dan nog even wat de nieuwe lumagen gaat doen, dat klink veelbelovend.

Ik kan ook niet zeggen dat ik er helemaal geen last van heb, maar erg storend is het zeker niet. Alleen in bepaalde kleurcombinaties zie ik soms een chroma probleem. Ik kijk wel voornamelijk NTSC waar het minder bij zou zijn. Maar vandaag nog 1 pal titel gezien, en niet echt bewust een chroma probleem tegengekomen.
Ik zal morgen wel een PAL chroma test patrooon opzetten, en een screenshot proberen te maken. (staat er zo'n patroon op digital video essentials ?)

Jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Michel

Jij geeft mij persoonlijk nergens de schuld, maar zowel hier als ook op immersiveforum stel je in de vragende vorm steeds voor dit of dat aan de PC na te kijken of te vervangen (algemeen, niet alleen bij mij).

Het is zeer frustrerend (als je alles al drie keer vervangen) hebt  om steeds weer aan te moeten horen dat het aan kabels, sdi speler of PC kan liggen terwijl dit gewoon klip en klaar een software/hardware bug is in de Holo3D II.

Als de HD aux het probleem grotendeels oplost en de kaart tegen een 'to ease the pain' prijs beschikbaar wordt getelt en immersive verder werkt aan een softwarematige oplossing, ben ik tevreden.

Michel.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Staat op DVE Jaco.
Als we nu even afwachten wat de HD-aux test uitwijst.
Als dat het terug brengt tot wat Ik zie en Jaco lijkt het me goed.

MvrGr.
Frankl
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview