Discussie over forum discussieren en modereren

Started by simsatit, January 13, 2017, 23:36:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: i2Paq on February  6, 2017, 15:26:37
Er wordt dus gekeken met een gekleurde bril, want MrX.

Dat hij of zij al een geschiedenis heeft komt hier dus ook door.

Ik zeg dus niet dat MrX ten onrechte een ban krijgt/kreeg, alleen dat hij/hij op eieren moet lopen omdat anders de gekleurde bril hem een nieuwe ban oplevert.

Dan is het al gauw weer mis als MrX zijn discussie nogal heftig voert.

Een vicieuze cirkel want MrX, of wie dan ook, voert discussies op zijn/haar manier.
Als MrX een ban heeft gekregen omdat hij over de lijn heeft gepost en dat doet hij na zijn ban in zijn proefperiode weer, ja dan krijgt ie weer een volgende ban volgens de regels.
Als MrX een ban heeft gekregen, heeft begrepen dat hij over de lijn heeft gepost en zijn post gedrag matigt zodat hij niet over de lijn post dan is er niets aan de hand.

Het gaat er niet om of een discussie "heftig" wordt gevoerd, het gaat er om dat hij binnen de regels wordt gevoerd en dat er met respect naar de ander wordt gepost.
Zo niet dan is dit misschien niet het juiste forum voor MrX en wil hij naar een wat heftiger forum waar de regels wellicht wat minder streng zijn.

Bas Akkerman

Quote from: i2Paq on February  6, 2017, 08:25:51
"for the sake of argument and discussion"  ;)

Op papier kunnen dit misschien 2 verschillende zaken zijn, op een Forum zijn deze echter on-losmakend met elkaar verbonden. Juist door het hebben van verschillende meningen, en deze te delen op een Forum, ontstaan discussies waarbij men elkaar door middel van argumenten probeert te overtuigen van elkaars gelijk of ongelijk.

De manier waarop deze discussies gevoerd worden is soms ook voer voor; discussie.

Men wordt geachte elkaar met respect te behandelen.

Het veranderen van het discussiepunt, ook wel off-topic genoemd, wordt niet gewenst.

Het kapen van een discussie is ook "not done".
Ik had me wat onhandig uitgedrukt. Je mening verkondigen en daarmee een discussie starten is natuurlijk een doel van een forum. Maar steeds je mening doordrukken niet.

QuoteHet feit dat iemand een wel of niet relevante mening heeft doet niet ter zake, wat de ene als relevant ziet zal een ander dat weer anders zien. Om te stellen dat je een enkele maal je mening mag geven in een discussie is onzin. Dan zou een discussie (topic) snel doodbloeden. Juist door deze mening met argumenten te verkondigen/verdedigen in een discussie zorgt voor; discussie. Het zou van de zotte zijn dat enkel zij die dezelfde mening hebben zich in een discussie mogen mengen.

Reden voor edit: dikke typo's.
Je hebt mijn reactie niet goed gelezen. Ik heb het niet over of een discussie/mening relevant is, ik heb het over of je de invloed van een stekker relevant vindt en of je die mening steeds moet herhalen. Gaat het je dan om het openen van een discussie of het affikken van de mening van de ander?

Quote from: chansig on February  6, 2017, 11:40:04
Tsja....blijf het bijzonder vinden dat de een ws meer/vaker wat mag zeggen dan een ander.

De toon maakt de muziek...dat weten we allemaal wel. Maar als de volgende stap is dat iemand zijn mening niet meer dan 5 x mag posten in een lopend topic...tsja.

De ervaring dat men verschillen hoort...iedere keer dezelfde mensen...keer op keer. Niet meer ajb. Of mensen die verschillen horen met MQA en dat herhaaldelijk laten weten. Niet meer doen ajb.

Al dat positieve gedoe....stop daar eens mee. Ik ben er wel een beetje klaar mee.

Gr. Hans
Alle gekheid op een stokje, maar het geldt natuurlijk voor alle leden. Heel zwart-wit gezegd, voor zowel de believers als non-believers.

Quote from: Hanky Panky on February  6, 2017, 14:47:18
Nogal denk ik. We zitten toch niet meer op de kleuterschool waar iedereen een lintje krijgt alleen al om het gegeven dat ze meegedaan hebben aan de sportdag omdat we dan voorkomen dat er kinderen teleurgesteld naar huis gaan omdat ze nauwelijks iets gepresteerd hebben.....

Bij sommige lieden heb ik wel eens de indruk dat ze met smart zitten te wachten op zo'n 'gestrekt been' opmerking zodat ze weer lekker kunnen slachtofferen, meesmuilen dat ze de mond wordt gesnoerd, met een geile blik op de RTM knop drukken etc. etc. en zelf niet met tastbare/steekhoudende argumenten hoeven te komen want je bent immers zielig en slachtoffer van een bruut die vaak niet meer doet dan op een hele directe manier de gebakken lucht samenvatten en de vinger op de zere plek legt.

Ik hang hier nu al een tijdje rond en heb verschillende vormen van krampachtigheid gezien variërend van mensen die in hun eerste post een compleet discussie kader probeerden op te stellen (spreek mij niet tegen, hou je muil als je geen 'hoera' wil roepen, medestanders ja - tegenstanders nee stickers), mensen die alleen maar in hun tantrum blijven steken over merk X of mensen die denken dat een plaat voor je kop (ipv onder een speaker) een goed ding is. Dat zijn geen discussies maar dat is gewoon mentale masturbatie gemixed met een vleugje 'op zoek naar bevestiging'.

Maar ook mensen die ineens zeiden: hee, maar zo heb ik het nog niet bekeken. Bedankt voor de frisse invalshoek. Die laatste zijn overigens zeldzamer maar vaak wel de leukste.


Goed punt! Niet alles is een gestrekt been en kan ook gewoon je beide voetjes op de grond zetten. Wel is de plaats waar het gebeurt belangrijk. Showcases zijn vaak topics van mentale masturbaties. Als iemand het daar bij wil laten en verder niet tegengesproken wil worden, laat diegene zou ik zeggen. Je bent toch een beetje te gast. Als iemand dan vraagt niet te roken en je steekt de ene na de andere op, kun je dat zelfbeschikking noemen, maar ook asociaal.
Adviestopics zijn dan juist weer topics waarin het veel gebruikelijker is om discussies te starten.
En in een wetenschappelijk topic betreed je het op eigen risico en druk je niet op een RTM als iemand beter argumenteert dan jij. Verschillende topics die verschillende insteken nodig hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Perfectionist

#27
Quote from: Blue-Eyes on February  6, 2017, 11:13:06
Mijn stokpaardje.........

Er is nogal veel aandacht voor de groep die het vaak "verpest" voor anderen.


Naast dat ik daar soms in mee kan gaan, kan ik dat soms ook niet! Bovenstaand is nogal eenzijdig gesteld. Het komt telkens uit dezelfde hoek.
De andere kant mag zich zelf ook in de spiegel kijken. Een forum is tegenspraak krijgen, en forum is geschreven woord waardoor het vaak op meerdere manieren te lezen is. Afhankelijk van de setting wordt vaak het meest negatieve benadrukt door de ontvanger.
Het leven is geen gespreid bedje. Tegenstand is blijkbaar lastig.
Ik pleit er derhalve sterk voor dat de zure garde van dit forum wat minder hoog springt, minder op de kast klimt en grotere schoenen aantrekt!


Btw, boven alles respect voor en aan beide kanten. Dat mag wat mij betreft alles.

Eens, hoe men met elkaar omgaat draait alles om, en daar hoort ook bij tegen een stootje kunnen.

Overigens hebben we in de bekende believers/non believers discussie wel ooit gezegd dat deze moeten plaatsvinden in het technisch-wetenschappelijk board.
Anders wordt elke opmerking over waarneming, mogelijk direct gerepliceerd met het kan "technisch niet want ....", en dan krijg we overal die discussies. Bevorderd ook niet echt een leuk forum.

P.s. Goed dat deze discussie hier weer eens gevoerd wordt, merk dat we als adminteam ook erg behoefte hebben aan feedback van het forum waar grenzen behoren te liggen, en waar ruimte moet zijn. De eeuwige worsteling voor een mod, "laat ik het gaan", "of doe ik wat en wat dan?" al dan niet ingegeven door rtm's
Een beter forum begint bij jezelf.

Siddartha

Het is voor mij ook prima als men kritisch is en vanuit oprechte interesse zaken te weten wilt komen. Het doel van een forum is ook van elkaar te leren en er lopen hier zat mensen rond -waaronder MrX- met veel kennis waar velen wat aan hebben.
Voor mij is je intentie ook wel belangrijk. Wil vanuit interesse, willen helpen of kennis verspreiden een discussie aan of doe je dit omdat je per se jouw stempel wilt drukken, jouw gelijk wilt halen of andere o[ hun plek wilt zetten? Dat laatste wordt naar mijn mening wat te vaak gedaan en dat is waar het hier ook om gaat. Daar worden dan ook bans voor uit gedeeld en in mijn ogen volledig terecht.
In het stekkerblok topic werd gewoon smaad gepleegd door te zeggen dat een bedrijf op licht zonder te weten waar je het over hebt en op basis van een plaatje denkt iets te kunnen roepen en dat terwijl je zelf normaal altijd harde bewijzen wilt. Dat kan natuurlijk niet.

Als je echt iemand wilt helpen of jouw boodschap wilt overbrengen dan ben je ook wel bereid om jouw toon of woordkeuze aan te passen zodat het wél aan komt. Als je dat niet kunt of wilt, dan betwijfel ik de integriteit van de postings. Het is wel erg gemakkelijk om te zeggen dat iemand discussieert omdat dat nu eenmaal zijn of haar manier is.
Net zoals de mensen die moeite hebben met een harde manier van discussiëren zich soms niet moeten aanstellen, zullen de mensen die hard discussiëren wat milder moeten worden. Als we dat voor elkaar krijgen dat ziet deze wereld er een stuk beter uit. Het komt natuurlijk wel van 2 kanten.

Daarnaast zou de bereidheid om toe te geven dat je soms iets fout ziet of gezien hebt ook erg helpen. Heb wel het idee dat sommigen zo enorm overtuigd zijn van hu gelijk (zowel beliegers als non-believers) en niet open staan om hun standpunt bij te stellen dat een discussie ook gedoemd is om te ontaarden in moddergegooi.

Wat mij betreft horen anderen op hun plek zetten c.q. uit maken voor idioten, andere veroordelen en uitmaken voor oplichters en leugenaars niet thuis op een forum en heeft niets te maken met hard discussiëren.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Perfectionist

En over wel of niet ingrijpen qua herhalingsargumentatie .....:

Ik denk dat herhalen van argumenten geen punt is, of herhalen van een mening. Anders wordt het als het op klieren of pesten gaat lijken of feitelijk de ander geen ruimte willen geven. Want herhalen kan ook een vormkeuze zijn om inderdaad iemand te klieren, stalken, feitelijk impliciet aangeven "je bent dom, want je begrijpt het niet" etc.
Er is dus geen eensluidend antwoord op te geven, de grens is vaak dun en uiteindelijk draait het allemaal om of we echt naar de ander willen luisteren en zijn mening respecteren.

Test eens thuis wat er gebeurt als je tegenover je partner in een meningsverschil alleen maar steeds je mening herhaalt of kracht bijzet. Wedden dat het niks oplevert?
Een beter forum begint bij jezelf.

Bart_M

QuoteWat mij betreft horen anderen op hun plek zetten c.q. uit maken voor idioten, andere veroordelen en uitmaken voor oplichters en leugenaars niet thuis op een forum en heeft niets te maken met hard discussiëren.

100% mee eens!

Een Belgische collega zei het ooit heel mooi tegen mij:
"Als iemand niet wil luisteren of het niet snapt, zegt een (H)ollander hetzelfde maar dan harder ipv anders".
Zo waar.

twani

#31
Raphie z'n ban is volkomen onterecht.

Is ook meteen het enige dat ik erover kwijt wil :tounge2:

i2Paq

Quote from: Perfectionist on February  6, 2017, 19:56:21
P.s. Goed dat deze discussie hier weer eens gevoerd wordt, merk dat we als adminteam ook erg behoefte hebben aan feedback van het forum waar grenzen behoren te liggen, en waar ruimte moet zijn. De eeuwige worsteling voor een mod, "laat ik het gaan", "of doe ik wat en wat dan?" al dan niet ingegeven door rtm's

Ik ben blij dat je dit zegt. Mijn persoonlijke gevoel is en blijft dat er naar bepaalde mensen anders wordt gekeken en gehandeld dan anderen.

Nu weet ik heus wel dat sommige onder een loep liggen maar dan nog lijkt het er op dat sommige maar "verkeerd hoeven te kijken" of hebben weer een ban.

Op de forums waar ik moderator ben, of was, heb ik eigenlijk zelden een ban gegeven, ik blijf dat een zwakte bod vinden.
En als ik een ban gaf was dit een permban, ik geloof niet in telkens een ban voor 30 dagen, 7 dagen. Een ban van 24u. om af te koelen vindt ik meer een effect hebben.
Maar dan gaf ik ze aan de aanstichter en het "slachtoffer", deze laatste was meestal ook debet aan de hele situatie.
Maar goed, ik zit op hele andere forums, wel een factor groter dan hier.


Quote from: Siddartha on February  6, 2017, 20:14:07
Wat mij betreft horen anderen op hun plek zetten c.q. uit maken voor idioten, andere veroordelen en uitmaken voor oplichters en leugenaars niet thuis op een forum en heeft niets te maken met hard discussiëren.

^^

Al is het soms moeilijk iemand die overduidelijk liegt, dan wel stronteigenwijs is, niet in krachtige bewoordingen aan te spreken.

Quote from: twani on February  6, 2017, 21:16:36
Raphie z'n ban is volkomen onterecht.

Is ook meteen het enige dat ik erover kwijt wil :tounge2:

^^

Ik las nergens een persoonlijke aanval, maar die kan ik gemist hebben.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

twani

Quote from: i2Paq on February  7, 2017, 08:24:20
Ik ben blij dat je dit zegt. Mijn persoonlijke gevoel is en blijft dat er naar bepaalde mensen anders wordt gekeken en gehandeld dan anderen.

Nu weet ik heus wel dat sommige onder een loep liggen maar dan nog lijkt het er op dat sommige maar "verkeerd hoeven te kijken" of hebben weer een ban.

Op de forums waar ik moderator ben, of was, heb ik eigenlijk zelden een ban gegeven, ik blijf dat een zwakte bod vinden.
En als ik een ban gaf was dit een permban, ik geloof niet in telkens een ban voor 30 dagen, 7 dagen. Een ban van 24u. om af te koelen vindt ik meer een effect hebben.
Maar dan gaf ik ze aan de aanstichter en het "slachtoffer", deze laatste was meestal ook debet aan de hele situatie.
Maar goed, ik zit op hele andere forums, wel een factor groter dan hier.


^^

Al is het soms moeilijk iemand die overduidelijk liegt, dan wel stronteigenwijs is, niet in krachtige bewoordingen aan te spreken.

^^

Ik las nergens een persoonlijke aanval, maar die kan ik gemist hebben.

Precies, dus gegeven op basis van vooroordelen en onderbuikgevoel. Niet op feiten helaas.

Het vervelende is dat er (niet veel gelukkig) mensen zijn die hierop anticiperen door om het hardst te roepen dat de discussie wordt gefrustreerd en zij nooit meer "langs zullen komen", ook wel wegblijven op het forum.

Die combinatie zorgt vrijwel direct voor een ban, vaak allang niet meer gebaseerd op feiten dan....

Kjelt

Het is niet de bedoeling hier individuele (ban)gevallen te bespreken. Dit is ook niet goed mogelijk aangezien sommige posts verwijderd of verplaatst worden en er altijd nog de context is.

i2Paq

Quote from: Kjelt on February  7, 2017, 08:53:53
Het is niet de bedoeling hier individuele (ban)gevallen te bespreken. Dit is ook niet goed mogelijk aangezien sommige posts verwijderd of verplaatst worden en er altijd nog de context is.

Je hebt gelijk. Excuses.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Hanky Panky

Quote from: twani on February  7, 2017, 08:31:30
Precies, dus gegeven op basis van vooroordelen en onderbuikgevoel. Niet op feiten helaas.

Het vervelende is dat er (niet veel gelukkig) mensen zijn die hierop anticiperen door om het hardst te roepen dat de discussie wordt gefrustreerd en zij nooit meer "langs zullen komen", ook wel wegblijven op het forum.

Die combinatie zorgt vrijwel direct voor een ban, vaak allang niet meer gebaseerd op feiten dan....

Juist en degenen die de rotzooi uitlokken moet je er even snel en lang af smijten. Die lachen in hun vuistje als ze iemand weer een tijdje gewipt krijgen met hun slachtoffergedrag. Zulke mensen weten doorgaans donders goed waar ze mee bezig zijn. Die posten net zo goed 'forum ontwrichtend' of wat voor een politieke correcte term er ook aangehangen mag worden. Maar omdat ze zich geslachtofferd opstellen krijgen ze ineens immuniteit. Ronduit verwerpelijk.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Jumping Jack

Heeft "die andere" in dat topic, die zijn posts heeft leeggehaald, eigenlijk ook een ban gekregen? Daar heb ik niets over gezien, nochtans zijn de regels op dat vlak wel duidelijk. Iets over het ontwrichten van het forum (klinkt pijnlijker dan het is).

Het probleem met "persoonlijke aanvallen" is dat sommige mensen zich gewoon veel te snel aangevallen voelen. Alsof die stroomkabel een verlengstuk van hun persoon is...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

#38
Quote from: Jumping Jack on February  7, 2017, 12:12:22
Heeft "die andere" in dat topic, die zijn posts heeft leeggehaald, eigenlijk ook een ban gekregen? Daar heb ik niets over gezien, nochtans zijn de regels op dat vlak wel duidelijk. Iets over het ontwrichten van het forum (klinkt pijnlijker dan het is).

Het probleem met "persoonlijke aanvallen" is dat sommige mensen zich gewoon veel te snel aangevallen voelen. Alsof die stroomkabel een verlengstuk van hun persoon is...
MrY schoffeerde openlijk een aantal mensen én haalde zijn postings leeg. Beide goed voor een ban for life maar nee.......

MrX deed geen van beide en krijgt wel een ban.

Overigens ben ik van mening dat ook MrY niet geband hoeft te worden.

Iedereen kan wel eens uit de bocht vliegen toch :)  Bovendien vind ik zijn eigenbouw projecten (itt tot wat hij denkt dat ik ervan vind) erg leuk om te zien, I love de zelfbouwers :thumbs-up:

Hanky Panky

Quote from: Jumping Jack on February  7, 2017, 12:12:22
Heeft "die andere" in dat topic, die zijn posts heeft leeggehaald, eigenlijk ook een ban gekregen? Daar heb ik niets over gezien, nochtans zijn de regels op dat vlak wel duidelijk. Iets over het ontwrichten van het forum (klinkt pijnlijker dan het is).


Het verbaast mij sowieso dat je maanden na dato je berichten nog kunt aanpassen. Zo zag ik een tijdje terug bij iemand die hier wel eens riep dat kopieën van Cd's maken de doodstraf verdient, doodleuk adverteert dat zijn te koop staande high-end loopwerk ook gebrande cd's lust en na de verkoop de tekst over gebrande cd's weer heel schijnheilig verwijderde.

Op andere fora is er de beheerders optie om iemand's berichten direct op slot te zetten zodat ze niet meer aangepast kunnen worden. Bij vervelende lieden wordt die optie aangezet zodat men niet eerst een bommetje kan gooien om daarna het schijnheilige slachtoffer uit te kunnen hangen door teksten aan te passen of weg te halen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hans47

Holy fuck, ga ff lekker allemaal leven en lekker muziek luisteren, lekker belangrijk dit soort geneuzel op Fora en internet, tijd te veel en  verveling plus het bekende "I also want  to be famous" schapen gedrag?

Feit is,  we zijn  hier allemaal grauwe middelmaat, niemand hier behoort tot een  elite van samenleving, wat wij hier te melden hebben is dus lekker belangrijk en niet er toe doende, en daarom prettig als het lekker luchtig gehouden kan  worden, maar een deel van de mensen hier denken dat ze of "Einstein" zijn of verhalen en  teksten  schrijvers, het geeft alleen maar aan  dat je werkelijke leven buiten dit fora dus niet zo interessant is om dan interessant te willen doen op een fora als dit....

Get a life...... en een bezigheid buiten alleen dit forum om, neem een andere hobby, ga vrijwilligerswerk doen, weet ik veel, maar stop met die eindeloze geneuzel teksten op dit forum en andere prullaria internet blah blah

patsijb

misschien idd voor een aantal mensen beter om elkaar in real life te zien..
praat anders dan typen op n forum..
(een geschreven text kan op verschillende manieren begrepen worden)
en buiten dat doe ik toch met me hobby wat ik graag wil..muziek luisteren op voor mij t hoogst haalbare niveau

i2Paq

#42
Quote from: twani on February  7, 2017, 12:28:01
MrY schoffeerde openlijk een aantal mensen én haalde zijn postings leeg. Beide goed voor een ban for life maar nee.......

Inderdaad, op het forum waar ik modereer krijg je een ban for live als jij je postings leegt.

Sommige doen dat nadat hun vraag is beantwoord, zo irritant!

Quote
Raphie deed geen van beide en krijgt wel een ban.

Overigens ben ik van mening dat ook Simsatit niet geband hoeft te worden.

Iedereen kan wel eens uit de bocht vliegen toch :)  Bovendien vind ik zijn eigenbouw projecten (itt tot wat hij denkt dat ik ervan vind) erg leuk om te zien, I love de zelfbouwers :thumbs-up:

Precies, of een 24u. afkoel.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

i2Paq

Quote from: Hans47 on February  7, 2017, 12:32:42
Holy fuck, ga ff lekker allemaal leven en lekker muziek luisteren, lekker belangrijk dit soort geneuzel op Fora en internet, tijd te veel en  verveling plus het bekende "I also want  to be famous" schapen gedrag?

Feit is,  we zijn  hier allemaal grauwe middelmaat, niemand hier behoort tot een  elite van samenleving, wat wij hier te melden hebben is dus lekker belangrijk en niet er toe doende, en daarom prettig als het lekker luchtig gehouden kan  worden, maar een deel van de mensen hier denken dat ze of "Einstein" zijn of verhalen en  teksten  schrijvers, het geeft alleen maar aan  dat je werkelijke leven buiten dit fora dus niet zo interessant is om dan interessant te willen doen op een fora als dit....

Get a life...... en een bezigheid buiten alleen dit forum om, neem een andere hobby, ga vrijwilligerswerk doen, weet ik veel, maar stop met die eindeloze geneuzel teksten op dit forum en andere prullaria internet blah blah

Bad hair day?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Hanky Panky

#44
Quote from: Hans47 on February  7, 2017, 12:32:42
Holy fuck, ga ff lekker allemaal leven en lekker muziek luisteren, lekker belangrijk dit soort geneuzel op Fora en internet, tijd te veel en  verveling plus het bekende "I also want  to be famous" schapen gedrag?

Feit is,  we zijn  hier allemaal grauwe middelmaat, niemand hier behoort tot een  elite van samenleving, wat wij hier te melden hebben is dus lekker belangrijk en niet er toe doende, en daarom prettig als het lekker luchtig gehouden kan  worden, maar een deel van de mensen hier denken dat ze of "Einstein" zijn of verhalen en  teksten  schrijvers, het geeft alleen maar aan  dat je werkelijke leven buiten dit fora dus niet zo interessant is om dan interessant te willen doen op een fora als dit....

Get a life...... en een bezigheid buiten alleen dit forum om, neem een andere hobby, ga vrijwilligerswerk doen, weet ik veel, maar stop met die eindeloze geneuzel teksten op dit forum en andere prullaria internet blah blah

Wat is mis met even willen ontsnappen aan de werkelijkheid of je dagelijkse beslommeringen en lekker met je hobby of interesses bezig te zijn?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Nogmaals het is niet de bedoeling hier concrete users en banzaken te bespreken. Usernamen zijn geanonimiseerd.
Ik kan me goed voorstellen dat sommige beslissingen van buitenaf na afloop vreemd lijken. Achter de schermen vinden soms tig emailwisselingen plaats die de situatie totaal veranderd (de context). Dat is helaas niet zichtbaar voor de users.
Inderdaad kunnen sommige mensen even "ontploffen" en vaak worden dit soort eenmalige uitspattingen door admins verwijderd. Echter er is een verschil tussen zo nu en dan ontploffen en dag in dag uit op het randje lopen posten, zuiggedrag vertonen en andere users tegen de haren instrijken. Dat gedrag willen we echt harder gaan aanpakken want het is een soort van Bully gedrag. Dat geldt overigens voor beide kampen maar met name als het persoonlijk wordt.

patsijb

Quote from: Hanky Panky on February  7, 2017, 13:24:31
Wat is mis met even willen ontsnappen aan de werkelijkheid of je dagelijkse beslommeringen en lekker met je hobby of interesses bezig te zijn?

niks natuurlijk maar ik zet liever mijn stereo aan dan op n forum te zien wat mensen elkaar allemaal te zeggen hebben..
en zodanig dat t jammer is dat men met 1 en dezelfde hobby elkaar t licht niet gunnen..
maar ja..

chansig

Als je het forummen op die manier ervaart dan zou ik het ook zo min mogelijk doen. Dan lijkt het me een ongezonde bezigheid.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

patsijb

zit ook niet voor niks niet aan 10K posts
en uiteraard is er ook iets goeds af te halen van n forum..

maar meeste discussies die ik voorbij zie komen meng ik me al niet eens in omdat ik vaak al zie waar t schip gaat stranden.
moet dan gelukkig vaak gewoon lachen..


chansig

Lachen is dan ook weer heel erg gezond. Ik hoop dat mijn post je maar veel mogen laten lachen. Zou mij niet verbazen als dat het geval is. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.