Marantz SR7011

Started by smokeintheface, March 31, 2017, 07:25:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

smokeintheface

Beste mede HTers,

Na een nieuwe beamer en een nieuw scherm gaat er dan toch ook een nieuwe receiver komen.
Mijn oog is gevallen op de Marantz SR7011.

Ik heb nu een Onkyo TX NR828 met een speaker setup van JBL (gaat na verloop van tijd ook vervangen worden)
Als front speakers heb ik de E100 van JBL de ES80 als surround en als center de LC1 van JBL. Sub is van SVS.

Nu komt het:

Gaat Marantz goed met JBL? Ik weet dat het een persoonlijke smaak is en dat je moet gaan luisteren, wat ik ook ga doen.
Maar voordat ik naar de winkel ga wil ik me alvast verdiepen in de receiver die ik wil kopen.
Hoop dat jullie me hiermee een beetje kunnen / willen helpen.

JeroenGRT

Ik heb een SR7008 met JBL E90 als front en EC25 center, het klinkt best aardig maar niet echt dynamisch. Je hoort vooral veel laag, oplossend vermogen valt een beetje tegen...
heb de E90 elders op een bluesound powernode gehoord en die combi vond ik beter klinken  :-X , veel meer "live"

Zou zeker even eerst gaan luisteren, misschien pakt het in jouw luisterruimte beter uit met de JBL en Marantz, ze geven allebei wel een vriendelijke sound wat fijn is bij muziek luisteren.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

RicooCardoo

Wat voor soort muziek luister je?

Ik ben laatst wezen luisteren naar dali speakers met een sr7011, achteraf kwam de verkoper ermee waarom ik niet voor een denon ging (ik luister hardstyle en hardcore). Dus nja ik heb er naar geluisterd, maar vond de denon toen veel helderder klinken als de marantz... De marantz had naar mijn mening teveel laag en was veel minder helder in het hoog..

smokeintheface

Goed om te horen dat het dus met JBL ook goed klinkt.

Qua muziek maakt het niet veel uit, de receiver zal voor 95% voor films en games gebruikt gaan worden.

H&C Hifi

Je had mij volgens mij al gemaild toch ?

wat verwacht je van de receiver ? wat wil je anders vergeleken met de Onkyo ?


clicquot

ik blijf het een vreemde 'kronkel' vinden dat mensen een 'het is maar voor film' gedachte voor ogen blijven houden... als je er nu voor zorgt dat 'muziek' goed klinkt, dan kan al de rest toch ook gewoon beter klinken?
Veel films bevatten.... (film)muziek! - simpel of complex - persoonlijk 'luister' ik daar ook naar tijdens het film kijken dus alle belang bij dat het daar snor zit.

smokeintheface

#6
Quote from: clicquot on April  5, 2017, 09:40:17
ik blijf het een vreemde 'kronkel' vinden dat mensen een 'het is maar voor film' gedachte voor ogen blijven houden... als je er nu voor zorgt dat 'muziek' goed klinkt, dan kan al de rest toch ook gewoon beter klinken?
Veel films bevatten.... (film)muziek! - simpel of complex - persoonlijk 'luister' ik daar ook naar tijdens het film kijken dus alle belang bij dat het daar snor zit.

Tsja....ik heb dat ding puur voor films kijken...dat daar dan muziek inzit, k daar heb je gelijk in...maar zoals de vraagstelling was heb ik daar ook op geantwoord. Voor films en gaming dus....maar je hebt zeker een punt ^^