Stereo set van Vergeerr72

Started by vergeerr72, February 4, 2017, 11:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vergeerr72

#950
Morgen de nieuw aanwinst maar eens aan de tand voelen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Quote from: vergeerr72 on September 12, 2021, 21:53:25
Morgen de nieuw aanwinst maar eens aan de tand voelen.


Nice! Exact die heb ik ook onlangs aangeschaft voor op de Sonnet Morpheus dac.
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

Wat gaat ie vervangen?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

vergeerr72

Quote from: brt on September 12, 2021, 22:19:25
Nice! Exact die heb ik ook onlangs aangeschaft voor op de Sonnet Morpheus dac.
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

Wat gaat ie vervangen?
De Audioquest Tornado source van mijn dac. Maar die gaat door naar de phonoversterker waar die een supra lorad gaat vervangen. Twee upgrades in één keer dus.

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kerre

#953
Mooie aanwinst, veel plezier ermee.
Welk type supra lorad kabel gaat deze vervangen en wat ga je ermee doen? :angel:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

brt

Quote from: vergeerr72 on September 12, 2021, 22:22:10
De Audioquest Tornado source van mijn dac. Maar die gaat door naar de phonoversterker waar die een supra lorad gaat vervangen. Twee upgrades in één keer dus.

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Oke, dat is dan een mooie slag.

Bij mij verving ie een Blizzard. Ik was aanvankelijk wat teleurgesteld omdat de Hurricane toch drie tredes hoger op de AQ ladder zit, maar in de subtiliteit zat de meerwaarde. Dat zal voor de Hurricane tov de Tornado helemaal gelden, verwacht ik. Maar ik vind verschillen niet snel enorm groot, meer zo van: zo kan het ook. Maar uiteindelijk vond ik het genoeg reden om hem te houden en maak je toch weer stapjes.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

vergeerr72

Quote from: Kerre on September 12, 2021, 22:25:54
Mooie aanwinst, veel plezier ermee.
Welk type supra lorad kabel gaat deze vervangen en wat ga je ermee doen? :angel:
Een Supra lorad 2.5 (3x2.5). Ik heb er nog wel over.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Quote from: brt on September 12, 2021, 22:35:41
Oke, dat is dan een mooie slag.

Bij mij verving ie een Blizzard. Ik was aanvankelijk wat teleurgesteld omdat de Hurricane toch drie tredes hoger op de AQ ladder zit, maar in de subtiliteit zat de meerwaarde. Dat zal voor de Hurricane tov de Tornado helemaal gelden, verwacht ik. Maar ik vind verschillen niet snel enorm groot, meer zo van: zo kan het ook. Maar uiteindelijk vond ik het genoeg reden om hem te houden en maak je toch weer stapjes.
Ik kan het verschil niet subtiel noemen. Alles heeft veel meer body en detail. Had niet zo'n verschil verwacht.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kerre

#957
Quote from: vergeerr72 on September 13, 2021, 21:31:31
Een Supra lorad 2.5 (3x2.5). Ik heb er nog wel over.

Hmm interessant. De CS of de SPC variant?
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

brt

Quote from: vergeerr72 on September 13, 2021, 21:38:49
Ik kan het verschil niet subtiel noemen. Alles heeft veel meer body en detail. Had niet zo'n verschil verwacht.

Mooi dat het een goede stap voor je is.
Ik vond ook de body en de betere instrumentenscheiding opvallend. Best kans dat we allebei hetzelfde ervaren, ongeveer.
Wat dan als subtiel te bestempelen is, is dan ook weer subjectief; laten we het daar maar op houden.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

DM

Quote from: vergeerr72 on September 10, 2021, 22:53:56
De Silent Angel Forester F1 lineaire voeding is verkocht. De Anker powerbank deed het toch beter.
Ik kan me er wat bij voorstellen maar hoeveel capaciteit heeft zo'n powerbank wel niet nodig om je streamer goed en lang genoeg te voeden? Daar zit dan bv geen harde schijf in?

Ik kijk met een schuin oog naar hoe ik m'n Rhein wellicht van wat betere stroom kan voorzien, vandaar

vergeerr72



Quote from: DM on September 14, 2021, 10:09:03
Ik kan me er wat bij voorstellen maar hoeveel capaciteit heeft zo'n powerbank wel niet nodig om je streamer goed en lang genoeg te voeden? Daar zit dan bv geen harde schijf in?

Ik kijk met een schuin oog naar hoe ik m'n Rhein wellicht van wat betere stroom kan voorzien, vandaar

Ik heb een Allo Usbridge Signature. Dit is in principe een RPI en heeft geen harde schijf. Ik kan nu wel een volle dag draaien op een powerbank van 10.000 mah. De grootste van anker is  26.800mah. Er zijn zelfs van 60.000. Bedenk wel dat de oplaadtijd dan erg lang kan worden.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kingpin

#961
Quote from: DM on September 14, 2021, 10:09:03
Ik kan me er wat bij voorstellen ...
De meeste powerbanks hebben nogal wat ruis op de lijn in tegenstelling tot wat de meesten denken  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vergeerr72

#962
Quote from: Kingpin on September 14, 2021, 10:47:13
De meeste powerbanks hebben nogal wat ruis op de lijn in tegenstelling tot wat de meesten denken  ;)
Gelukkig had ik nog een ferrietkern liggen omdat weer te compenseren [emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kingpin

Quote from: vergeerr72 on September 14, 2021, 19:08:37
Gelukkig had ik nog een ferrietkern liggen omdat weer te compenseren [emoji6]
;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vergeerr72

#964
Sinds een paar weken draai ik met een AQ Hurricane Source netsnoer op mijn Dac, deze verving een AQ Tornado Source. Opvallend is met name de toename in detaillering. Dit geeft een zeer rijke ervaring waarbij veel nuances duidelijk worden. Bij een bekken is goed de aanslag te horen maar vooral hoe dit in geluid in de ruimte oplost/doorwerkt. Gevolg hiervan is dat er minder duidelijke separatie/ minder geaccentueerd is. Je luistert meer naar een totaalbeeld waarin alles plaatsvindt. De zo bekende zwarte achtergrond is er niet, er is ruimte. Uiteraard ligt dit aan de opname. Het geluid is rijk ook op laag niveau , Peter Gabriel's Up wordt in al zijn gelaagdheid uit elkaar ontrafelt.

Ik heb nu een andere powercord op bezoek die compleet het tegenovergestelde doet: Hele duidelijke separatie, daarbinnen een duidelijke accentuatie. Ter vergelijk de bekken aanslag is er wel echter deze werkt niet door in de ruimte. Het geluid is wel minder breed klinkt daarintegen weer iets hoger. Geluid staat wel duidelijk in de ruimte maar de ruimte er tussen is er niet. De zwarte achtergrond?  Rhytmes zijn erg duidelijk te volgen. Bij beluistering klinkt het heel indrukwekkend, het geeft de gedistilleerde essentie van de muziek terug, echter wissel je terug naar de AQ Hurricane besef je hoeveel informatie  je mist.

Ik loop iedere keer tegen deze twee uitersten aan. De AQ earth interlink, Holo Audio May Dac creëerde ook de separatie en accentuatie die deze netsnoeren geven. Mijn XLO Limited en de AQ Hurricane geven juist de rijke gedetailleerde  weergave.

Beiden weergaven hebben hun voors en tegens. Ik streef nog steeds erna om het compromis tussen de twee te krijgen. De AQ Hurricane blijft omdat deze de meeste informatie doorgeeft. En hoop dat Hurricanes op de versterkers meer het rhytmische kunnen benadrukken.

Het blijft puzzelen maar het ideaalplaatje komt steeds dichterbij.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Kan je de mate van wijziging in sq door een kabel in een percentage uitdrukken?

Meermaals heb ik ervaren dat je de tonaliteit en of de mate van rust enigszins kan fine tunen middels kabels, je kan er heel beperkt een bepaalde eigenschap van de set mee accentueren of juist temperen. Je kan er m.i. niet een eigenschap mee toevoegen aan- of verwijderen van- een set.

Een leuke puzzel, voor velen een onderdeel van de hobby. Veel plezier dan maar  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Een percentage? Nee lastig. Ik vind beide weergave erg verschillend.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Het is direct, onmiskenbaar te horen? Of vraag het enige focus?

Quote from: vergeerr72 on September 26, 2021, 19:45:05
Een percentage? Nee lastig. Ik vind beide weergave erg verschillend.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Quote from: Xander32 on September 27, 2021, 09:41:36
Het is direct, onmiskenbaar te horen? Of vraag het enige focus?
Onmiskenbaar.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Helder, dat is dan een aanzienlijk verschil 👌🏻 Heb je al een idee hoe tot het gewenste compromis te komen?

Quote from: vergeerr72 on September 27, 2021, 09:52:56
Onmiskenbaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

#970
Quote from: Xander32 on September 27, 2021, 11:02:37
Helder, dat is dan een aanzienlijk verschil [emoji1305] Heb je al een idee hoe tot het gewenste compromis te komen?

De oplossing was onderweg!

Gisteren een Meet en Greet gehad met @metheny. Aanleiding was de SEEC ASC-2 interlink die hij te koop had staan. Aangezien hij heel dichtbij woont bod hij de mogelijkheid aan om de interlink samen in mijn eigen set te kunnen proberen. Aangezien ik zie dat hij veel experimenteert en deze interlink lang gebruikt heeft had ik een hoge verwachtingen rondom de SEEC.

Na de kennismaking hebben we eerst naar de set as-is geluisterd. Leuk was dat wij ook wel enigzins overlap qua muzieksmaak hebben en Metheney gewoon ontzettend aardig is. Na een uurtje was het toch wel tijd om de SEEC te installeren in de set. Tijdens het nummer Darkness van Peter Gabriel 's Up moest ik (of de kabel) nog even wennen. Daarna kwam Schone Handen van Wende. Metheney gaf aan kippenvel te hebben, had ik ook last van. Daarna nog maar Voor alles van Wende gedraaid. Het ene na het andere nummer opgezet en alleen maar muziek geluisterd. Eefje de Visser stond gewoon voor ons in de woonkamer. Beiden meteen vergeten dat we een interlink aan het proberen waren, wat een match met mijn set is die SEEC. Het maakt gewoon muziek. De details van de XLO Limited maar meer ge-accentueerd en dus niet zo soft.

Het is dat ik naar bed moest maar eigenlijk wilde ik de hele avond muziek luisteren. Meteen s'ochtends de set aan, ik had het niet gedroomd: klonk nog steeds geweldig.

Erg blij dus.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rob_Dingen

Ik ken de ontwerper goed die dit gemaakt heeft.
Het is een heel simpel concept bij audio is er geen afspraak over in en uitgangs impedantie zoals bijv wel bij Video.
Daardoor kunnen kabels best invloed hebben op het geluid.
Seec gebruikt een zeer korte interlink met tulp connectoren om door een line driver (Opamp) 50 Ohm uit te sturen en aan de ontvangende kant met 50 Ohm af te sluiten en daarbij dus gewone 50 Ohm kabels met BNC te gebruiken.
De vraag is natuurlijk of de extra electronica niet het voordeel van de kabels opheft.
Maar zo te lezen ben je tevreden.

Rob

vergeerr72

Quote from: Rob_Dingen on September 28, 2021, 14:43:28
Ik ken de ontwerper goed die dit gemaakt heeft.
Het is een heel simpel concept bij audio is er geen afspraak over in en uitgangs impedantie zoals bijv wel bij Video.
Daardoor kunnen kabels best invloed hebben op het geluid.
Seec gebruikt een zeer korte interlink met tulp connectoren om door een line driver (Opamp) 50 Ohm uit te sturen en aan de ontvangende kant met 50 Ohm af te sluiten en daarbij dus gewone 50 Ohm kabels met BNC te gebruiken.
De vraag is natuurlijk of de extra electronica niet het voordeel van de kabels opheft.
Maar zo te lezen ben je tevreden.

Rob
Ik ga nog experimenteren hoe ze het doen tussen de voor- en eindversterker en phono- en voorversterker. Maar als dat net zo'n succes is wil ik er wel twee bij hebben.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Heel tevreden volgens mij, Rob
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

..

Verstuurd vanaf mijn SM-T500 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL