Stereo set van Vergeerr72

Started by vergeerr72, February 4, 2017, 11:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vergeerr72

#375
Quote from: vergeerr72 on August 29, 2020, 17:13:27
Ik lees altijd dat er 30 tot 50 procent gedempt dient te worden, dus is de eerste 3 á 4 procent zo kritisch dan[emoji848]
Ja, dat is zo kritisch is gisteren gebleken. Naast het akoustisch wandpaneel heb ik twee akotherm facetplaten van 60 bij 60 achter de speaker op de grond geplaatst. Dit geeft een grotere verbetering dan achter de bank. Of dat kan natuurlijk de combinatie zijn. De detaillering en daarme ruimtelijkheid en plaatsing is aanzienlijk verbeterd.

Ik had nog twee platen liggen en deze ook achter de speaker geplaatst. Dit deed de eerdere aanpassing teniet, laag werdt bonkering en ruimtelijkheid was weer weg. Kortom to much.  Andere plaatsen in de woonkamer gaven ook een verslechtering of geen verbetering. Kortom het kan inderdaad snel teveel zijn.

Met maar drie panelen heb ik de set aardig naar een hoger niveau weten te tillen. Impact van de panelen in de kamer is gelukkig dus maar klein
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

CZ79

kan het even niet vinden op MP, heb je een zoekterm voor me (eentje zonder 3000 resultaten)?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vergeerr72

De MP advertentie is ondertussen verdwenen. 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

#378
Quote from: vergeerr72 on September  9, 2020, 13:04:01

Ik had nog twee platen liggen en deze ook achter de speaker geplaatst. Dit deed de eerdere aanpassing teniet, laag werdt bonkering en ruimtelijkheid was weer weg. Kortom to much. 

Deze begrijp ik niet: teveel demping (ws niet in het laaggebied) geeft een bonkerig laag.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Kun je niet begrijpen, moet je horen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

 :D

Prima....ervaringen zijn een bitch zullen we dan maar zeggen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: vergeerr72 on September  9, 2020, 15:31:03
Kun je niet begrijpen, moet je horen.

Waarschijnlijk was dat het effect wat ik eerder beschreef: het werd er dof en doods van; het laag gaat overheersen. Er is te eenzijdig gedempt, te veel in het midhoog en hoog, te weinig in het laag.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vergeerr72

Quote from: doorofnight on September  9, 2020, 16:15:20
Waarschijnlijk was dat het effect wat ik eerder beschreef: het werd er dof en doods van; het laag gaat overheersen. Er is te eenzijdig gedempt, te veel in het midhoog en hoog, te weinig in het laag.
Ja b dat komt wel overeen. Dat punt is snel bereikt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#383
Met de recente akoestische aanpassingen inclusief een nieuwe bank, zie ik geen noodzaak meer voor het gebruik van Dirac. De minidsp als streamer bevalt mij erg goed, maar het zonde om hem alleen daardoor aan te houden.

Heeft een iemand tips voor een goede streamer, voorkeur voor een met aes/ebu?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on September 19, 2020, 18:49:30

Heeft een iemand tips voor een goede streamer, voorkeur voor een met aes/ebu?


Een mac mini was niet de oplossing 😇
Maar zoiets als Frank heeft?
De Auralic Altair G1?
Ik ga ook maar weer eens die zoektocht aan...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Quote from: Peerless Monster on September 19, 2020, 19:16:54
Een mac mini was niet de oplossing [emoji56]
Maar zoiets als Frank heeft?
De Auralic Altair G1?
Ik ga ook maar weer eens die zoektocht aan...
Dat is ook een Dac en voorversterker. Een gewoon geweldig klinkend  streamertje is voldoende.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on September 19, 2020, 19:20:31
Dat is ook een Dac en voorversterker. Een gewoon geweldig klinkend  streamertje is voldoende.

Oh ja dat is zo. Een simpel streamerke 😂
Waar je dan hoge eisen aan stelt...
Een sotm? Ik zag hem voorbij komen in mijn zoektocht...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

katwax

Je bedoelt een bridge? Ik zag hier op forum net een ultrarendu te koop aangeboden worden, dat zou volgens de spec/reviews toch een degelijke streamer/bridge moeten zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

clockwork

Quote from: katwax on September 19, 2020, 20:31:21
Je bedoelt een bridge? Ik zag hier op forum net een ultrarendu te koop aangeboden worden, dat zou volgens de spec/reviews toch een degelijke streamer/bridge moeten zijn.

:D

Die mag je als het je wat lijkt altijd vrijblijvend proberen....  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

brt

Quote from: vergeerr72 on September 19, 2020, 19:20:31
Dat is ook een Dac en voorversterker. Een gewoon geweldig klinkend  streamertje is voldoende.

Ik vond de Lindemann Limetree Bridge erg goed klinken. Kost rond de 700,- dacht ik..
Line Magnetic LM219IA | Focal Sopra 1 | Sonnet Morpheus | Innuos ZENith MK2

frank2

#390
Tussen streamers zit ook behoorlijk verschil. Het verschil tussen de Cambridge streamer aangesloten op de auralic welke als dac fungeerde en de auralic als streamer en dac was behoorlijk.

Auralic heeft ook streamers, de auralic Aries G1 streamer transport. 2399€
Kan dmv usb kabel aansluiten en je eigen muziekverzameling afspelen. Niet meer via pc of nas,Ethernetverbindingen  switches E.d Signaal is daardoor iets zuiverder. En via Lightning app te bedienen.

Auralic is gevoelig voor netsnoer, ik heb hier drie verschillende ze klinken alle goed maar duidelijk anders.
USB kabel maakt ook verschil.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vergeerr72

Ik ga de ultrarendu proberen.  De minidsp klinkt al beter dan de NAD M50 die ik hiervoor had, terwijl dat al een hoop extras inzit die ik niet nodig heb. Dus voor onder de 1000 euro moet een zeker een goede streamer te vinden zijn.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

katwax

Quote from: vergeerr72 on September 20, 2020, 20:44:09
Ik ga de ultrarendu proberen.  De minidsp klinkt al beter dan de NAD M50 die ik hiervoor had, terwijl dat al een hoop extras inzit die ik niet nodig heb. Dus voor onder de 1000 euro moet een zeker een goede streamer te vinden zijn.
Lijkt mij een goede keuze voor een bridge en als ik het goed heb was het met een "goede" voeding erbij. Nu nog even nakijken hoe je hem wil aansturen, bv met Roon
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Peerless Monster

Quote from: katwax on September 20, 2020, 22:43:40
Lijkt mij een goede keuze voor een bridge en als ik het goed heb was het met een "goede" voeding erbij. Nu nog even nakijken hoe je hem wil aansturen, bv met Roon

Ik vermoed dat Roon een nogo is.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Quote from: katwax on September 20, 2020, 22:43:40
Lijkt mij een goede keuze voor een bridge en als ik het goed heb was het met een "goede" voeding erbij. Nu nog even nakijken hoe je hem wil aansturen, bv met Roon

Wat is de meerwaarde van een bridge ten opzichte van een streamer waar Roon al op is geïnstalleerd? Met een bridge heb je toch nog steeds een laptop of NAS nodig met daarop Roon?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

clockwork

#395
Quote from: Peerless Monster on September 21, 2020, 09:19:38
Ik vermoed dat Roon een nogo is.

Echt wel.  :headbanging:
Roon werkt gewoon (edit: als end point dan. Iets te snel gelezen).  :notify:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

vergeerr72

#396
Ik ben geen fan van Ron, anders had ik wel Roonald geheten [emoji6]

Ik heb al meerdere keren Roon geprobeerd, zowel via een NAD M50 als een Mac Mini. In beide gevallen was het geluid slechter. Recent bij een forumgenoot was het ook ten opzichte van jplay een groot verschil.

Daarnaast vind ik de informatie over de bands erg verouderd. Geef mij maar Volumio. Musicbee  vond ik ook wel aardig.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

katwax

Quote from: Pjotr27 on September 21, 2020, 09:29:03
Wat is de meerwaarde van een bridge ten opzichte van een streamer waar Roon al op is geïnstalleerd? Met een bridge heb je toch nog steeds een laptop of NAS nodig met daarop Roon?
Een streamer met Roon op? Er zijn er weinig voor zover ik weet, roon endpoint zijn er wel wat meerdere oa deze Utrarendu, dus vergis je niet als er staat Roon endpoint of Roon ready etc, dat wil niet meer zeggen dan dat het kan verbinden met Roon service.

Quote from: vergeerr72 on September 21, 2020, 09:42:09
Ik ben geen fan van Ron, anders had ik wel Roonald geheten [emoji6]

Ik heb al meerdere keren Roon geprobeerd, zowel via een NAD M50 als een Mac Mini. In beide gevallen was het geluid slechter. Recent bij een forumgenoot was het ook ten opzichte van jplay een groot verschil.

Daarnaast vind ik de informatie over de bands erg verouderd. Geef mij maar Volumio. Musicbee  vond ik ook wel aardig.

Ben zelf ook geen fan van Roon, maar je komt het zo vaak tegen dat ik dat dan vermeld. Moet Volumio is testen, zelf heb ik nu Moode, werkt op zich ook wel vlot, alleen de gui kan beter.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

Ik verwacht de ultrarendu gewoon via mij upnp server in mijn Synology NAS aan te sturen. Hoogstwaarschijnlijk met bubbleupnp.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

J o e p

#399
Quote from: frank2 on September 20, 2020, 14:37:55
Tussen streamers zit ook behoorlijk verschil. Het verschil tussen de Cambridge streamer aangesloten op de auralic welke als dac fungeerde en de auralic als streamer en dac was behoorlijk.

Auralic heeft ook streamers, de auralic Aries G1 streamer transport. 2399€
Kan dmv usb kabel aansluiten en je eigen muziekverzameling afspelen. Niet meer via pc of nas,Ethernetverbindingen  switches E.d Signaal is daardoor iets zuiverder. En via Lightning app te bedienen.

Auralic is gevoelig voor netsnoer, ik heb hier drie verschillende ze klinken alle goed maar duidelijk anders.
USB kabel maakt ook verschil.

Kwam na een voor mij best lange zoektocht ook op de Auralic Aries G1 streamer transport uit.
En ja een goede netsnoer is een must. Evenals een goede USB snoer.
Maar meer dan een goede versterker/dac en een paar goede boxen heb je dan ook niet nodig om van muziek te kunnen genieten.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.