Stereo set van Vergeerr72

Started by vergeerr72, February 4, 2017, 11:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vergeerr72

#900
Een bestaande speakerkabel verbouwd tot jumpers.

En het stukje ethernetkabel van de glasvezeladapter naar de streamer vervangen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fugazi_2009

Die Diamond is een serieuze kabel!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

Kon niet achterblijven na de al eerdere aanschaf van een Diamond USB kabel.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#903
Weer een kabel update: de glasvezeladapter aan de linieare voeding.

Wat voor kabelupgrade zou er morgen weer komen?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kingpin

Quote from: vergeerr72 on July  1, 2021, 17:03:55
Weer een kabel update: de glasvezeladapter aan de linieare voeding.

Wat voor kabelupgrade zou er morgen weer komen?
Glasvezel aan een voeding?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vergeerr72

Quote from: Kingpin on July  1, 2021, 23:31:03
Glasvezel aan een voeding?
Ja. De adapter aan de set kant. Op de voeding waarop de streamer ook zit kunnen twee apparaten.  Dus waarom niet.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kingpin

Quote from: vergeerr72 on July  2, 2021, 07:39:24
Ja. De adapter aan de set kant. Op de voeding waarop de streamer ook zit kunnen twee apparaten.  Dus waarom niet.
Nee ik snap 'm waarschijnlijk niet.
Set kant? Bedoel je secundaire kant?
Glasvezel is licht, hoe vertaald zich dat naar spanning/stroom?
Heb je toevallig een plaatje?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vergeerr72

#907
Quote from: Kingpin on July  2, 2021, 08:32:44
Nee ik snap 'm waarschijnlijk niet.
Set kant? Bedoel je secundaire kant?
Glasvezel is licht, hoe vertaald zich dat naar spanning/stroom?
Heb je toevallig een plaatje?
Officieel heet zo'n ding een transciever geloof ik.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Hoe bevalt de Diamond RJ45 ertussen? Merk je veel verschil?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

Quote from: vergeerr72 on July  2, 2021, 08:47:24
Officieel heet zo'n ding een transciever geloof ik.
Ah nu snap ik de verwarring, het is dus een lineaire voeding op de converter.
Thx!
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vergeerr72

Echt de laatste. Een AQ Tornado HighCurrent voor op de netfilter.

Het blijft nu voorlopig wel stil, in dit topic dan......
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

nice, daar ga je denk ik heel veel plezier van hebben!

En, hoezo stiil? Vanaf nu kun je beginnen met de superlatieven over je sound toch?  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Quote from: brt on July  2, 2021, 20:47:54
nice, daar ga je denk ik heel veel plezier van hebben!

En, hoezo stiil? Vanaf nu kun je beginnen met de superlatieven over je sound toch?  :D
Heb alleen geen updates meer om die superlatieven aan te koppelen.... Ik ga met audiopensioen en ga nu gewoon muziek luisteren.

Maar op verzoek zou ik kunnen verkondigen dat de set nu 10x beter klinkt.[emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#913
Deze week ook al een S/FTP kabel gekocht om de TV aan te sluiten. Met de huidige kabel was de verbinding niet stabiel, van iemand de tip gekregen om een beter afgeschermde kabel te nemen.

Als ik de nieuwe kabel aan de kant van de TV vastpak krijg een stevig stroomstoot. Aan de kant van de switch niet. Kabel omgedraaid, hetzelfde.  De kabel ligt los in de kelder gaat door de houten vloer met vloerverwarming naar boven. De kabel niet door de vloer, geen stroomstoot.  Duidelijk: het komt door de vloer.

Wie wil mij helpen, met de volgende vragen:
1. Wat kan de oorzaak zijn? En moet ik dat oplossen?
2. Hoe voorkom ik de invloed van de vloer op de kabel?
3. Op minimaal twee plaatsen lopen er ook stroomkabels door de vloer. Kunnen deze de oorzaak zijn. Of kunnen deze ook negatief beïnvloedt worden.  Een is de stroomkabel richting de Audioset.

Opmerking:
-  De ethernet van de audio ging door dezelfde vloer, ander gat. Wellicht daarom dat glasvezel zo effectief is.
- In het kantoor komt ook een ethernet kabel door de vloer, niet shielded,  geen stroomstoot. Verschil is ook dat er geen vloerverwarming in deze vloer zit.
- Vloerverwarming zit op de CV, geen electrische vloerverwarming.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rob_Dingen

Geloof niet dat de vloer het probleem is.
Het is denk ik gewoon lek spanning.
Misschien liep je op blote voeten of leunde op een ander apparaat waardoor je de schok voelde.
Een vloer doet niks en de vloerverwarming ook niet dat is een plastic buis met water.

Rob

vergeerr72

#915
Ik heb de kabel weer naar beneden geduwd. Geen stroomstoot meer.

Momenteel een andere, niet shielded kabel  met alleen plastiek op de RJ45 plug, van de TV door de vloer getrokken. Deze met een tussenstuk op de SFTP kabel aangesloten. Lijkt mij het meest veilig. Was namelijk een stevig stroomstoot. Binnenkort eens even meten.

Het probleem is dus goed reproduceerbaar.

De van den hul polariteitsmeter slaat ook uit als ik hem in het gat in de vloer steek.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Niet fijn, maar gelukkig betreft het de tv, niet de stereoset.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Een ongeaard stopcontact in het kantoor met computers erop is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rob_Dingen

Lek spanning van 3 posts terug  ;)

vergeerr72

#919
De vorige eigenaar bewoonde onze woonark niet permanent. Omdat hij ook een winkel in ip-cams had, hing de woonark vol met camera's. Deze hebben wij niet overgenomen. Wel is de professioneel aangelegde bekabeling in de kelder gebleven.

Vastgetierapt aan verwarmingsbuizen, gemixed met meerdere stroomkabels. Een van de stroomkabels was 20 meter ipv van 10 dus lekker in een rolletje tegen de bedrading aan.

Ook een stukje gemummificeerd, bedrading en netsnoer samen in de witte tape.

Verwijderde bekabeling.


Kabel mummificatie.


10 meter stroomkabel lekker opgebonden.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Je weet nu 100% zeker dat er nergens meer een over het hoofd geziene cam hangt ? 
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Quote from: Xander32 on July  7, 2021, 06:36:27
Je weet nu 100% zeker dat er nergens meer een over het hoofd geziene cam hangt ?
Er hangt wel een raar kastje in de douche[emoji848]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Quote from: vergeerr72 on July  7, 2021, 07:32:28
Er hangt wel een raar kastje in de douche[emoji848]

Dat heet een zeepdispenser ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

katwax

Probleem met STP kabel is dat de mantel verbonden is aan het uiteinde aan het ijzer gedeelte van de RJ45, dit zorgt ervoor dat de noise die het schild opvangt afgevoerd kan worden, MAAR dan moet aan 1 van de 2 kanten van de STP wel een toestel staan dat ook voorzien is om met STP te werken en dit kan afvoeren (aarding). Kans dat je UTP ingang op je tv hiervoor voorzien is, is zeer klein en de meeste "home" switches ook niet.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

Ik merk dat elke kabel die stukje metaal in de connector heeft tussen de 12 en 110v afgeeft.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL