Stereo set van Vergeerr72

Started by vergeerr72, February 4, 2017, 11:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

vergeerr72

#875
De genoemde CA-plates bevatten lood om straling te reduceren. Als experiment heb ik eens vaneen kennis een rol lood gekregen en heb deze onder mijn componenten gelegd. Omdat het giftige rotzooi is heb ik het gewoon in het plastic laten zitten.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kingpin

#876
Lood doet niets met EMI ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

B-art

Helpt iets tegen radioactiviteit
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

vergeerr72

Dat kan dan ook weer in de vuilnisbak [emoji3061]. Ik hoorde al geen verschil.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kingpin

Waarschijnlijk bedoeld Vergeerr72 een ander materiaal.
Eerste regel van EMI is dat het apparaat 'niet' mag storen op een ander apparaat binnen bepaalde normen, dus nagenoeg niets uit mag stralen!
Dan komt bij mij altijd de vraag waarom dan zo'n plaat gebruiken?
Maar goed gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen  :tounge:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vergeerr72

Quote from: B-art on June 21, 2021, 17:16:06
Helpt iets tegen radioactiviteit
Ook tegen internetradioactiviteit?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

B-art

Quote from: vergeerr72 on June 21, 2021, 18:53:31
Ook tegen internetradioactiviteit?

Hahaha. Vind het wel een grappig onderwerp.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

vergeerr72

Quote from: Kingpin on June 21, 2021, 18:52:59
Waarschijnlijk bedoeld Vergeerr72 een ander materiaal.
Eerste regel van EMI is dat het apparaat 'niet' mag storen op een ander apparaat binnen bepaalde normen, dus nagenoeg niets uit mag stralen!
Dan komt bij mij altijd de vraag waarom dan zo'n plaat gebruiken?
Maar goed gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen  :tounge:
Gewoon even voor de weet. Hoe voorkom je dat een apparaat iets uitstraalt? Gesloten box? Vrijwel al mijn apparatuur heeft gleuven voor de koeling?

Iemand al eens geëxperimenteerd met 3M Emi absorbers? Kwam ik op een forum tegen. https://www.digikey.nl/nl/product-highlight/3/3m/emirfi-absorbers
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kingpin

Quote from: vergeerr72 on June 21, 2021, 20:59:21
Gewoon even voor de weet. Hoe voorkom je dat een apparaat iets uitstraalt? Gesloten box? Vrijwel al mijn apparatuur heeft gleuven voor de koeling?

Iemand al eens geëxperimenteerd met 3M Emi absorbers? Kwam ik op een forum tegen. https://www.digikey.nl/nl/product-highlight/3/3m/emirfi-absorbers
Dat kan op meerdere manieren door bv bij de bron (op de pcb bijvoorbeeld) al je maatregelingen te treffen of zoals jij al aangeeft gaatjes voor de koeling zo te dimensioneren dat deze geschikt zijn voor de hoogste kloksnelheid die in jouw apparaat loopt.
Voordat je alles gaat inpakken met zo'n 3M sheets zul je moeten weten wat je wilt tegengaan, het kan ook averechts werken.
Heb het zelf wel eens meegemaakt dat een onderdeel in een EMC lab perfect meet maar bij inbouw heel ongelukkig de klok werd versterkt door de interne afmeting waar deze in zat, met het gevolg dat deze niet goed werd gekeurd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Slainte

Quote from: vergeerr72 on June 21, 2021, 20:59:21
Gewoon even voor de weet. Hoe voorkom je dat een apparaat iets uitstraalt? Gesloten box? Vrijwel al mijn apparatuur heeft gleuven voor de koeling?

Iemand al eens geëxperimenteerd met 3M Emi absorbers? Kwam ik op een forum tegen. https://www.digikey.nl/nl/product-highlight/3/3m/emirfi-absorbers

Yep, een gesloten box...

https://audiowise-canada.myshopify.com/collections/rf-stop-and-accessories/products/rf-block
JPlay - Chord DAVE - ASR Emitter I Exclusive - Magnepan 1.7i

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Koopje 3500 euro. Winkel voor wappies.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kingpin

Quote from: vergeerr72 on June 24, 2021, 07:40:00
8k had hem al eerder gezien. Zit een fraaie white paper bij: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1552/8145/files/WhitePaper_RF-STOP_Nov.pdf?213
Idd mooi marketing verhaaltje.
Elk apparaat wat CE goedgekeurd is zal binnen de EMC norm liggen (wat discutabel is voor bepaalde oosterse apparatuur die een Chinese Export (CE) logo dragen uiteraard).
Mocht je je afvragen of dat inderdaad zo is dan kan je altijd een EMC rapport bij de fabrikant opvragen.

3.5-8k voor een aluminium box, tis maar hoe je het brengt ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Peerless Monster

Quote from: chansig on June 24, 2021, 07:34:36
Koopje 3500 euro. Winkel voor wappies.

Gr. Hans

Wat krijg je dan als je al leunend op de toonbank vraagt om 3 wappies?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Quote from: Peerless Monster on June 24, 2021, 14:21:32
Hoedje van, hoedje van

Nee, op je hoofd zit toch al dat vergiet?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

kermy

Quote from: Kingpin on June 24, 2021, 09:06:14
Idd mooi marketing verhaaltje.
Elk apparaat wat CE goedgekeurd is zal binnen de EMC norm liggen (wat discutabel is voor bepaalde oosterse apparatuur die een Chinese Export (CE) logo dragen uiteraard).
Mocht je je afvragen of dat inderdaad zo is dan kan je altijd een EMC rapport bij de fabrikant opvragen.

3.5-8k voor een aluminium box, tis maar hoe je het brengt ...

Hier zou HP zich nog voor schamen, en dat wil wat zeggen. Maar van hen wel hele mooie apparatuur gezien met zogenaamde labyrint afscherming, dat was in een meetontvanger van enige jaren her om het zo maar eens te zeggen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on June 24, 2021, 15:02:51
Nee, op je hoofd zit toch al dat vergiet?

Ah het grote warshippen van het spaghettimonster 🤣
Gewoon aluminium hoedje bovenop het vergiet op de foto op je Coronapaspoort
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fugazi_2009

Quote from: Peerless Monster on June 24, 2021, 15:44:51
Ah het grote warshippen van het spaghettimonster 🤣
Gewoon aluminium hoedje bovenop het vergiet op de foto op je Coronapaspoort

Ik heb alleen maar een normaal paspoort en daarbij mocht ik de vergiet niet ophouden
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Ralf67

#896
Hoeveel uur moet een dergelijk alu hoedje instralen ?


Peerless Monster

Quote from: fugazi_2009 on June 24, 2021, 16:23:36
Ik heb alleen maar een normaal paspoort en daarbij mocht ik de vergiet niet ophouden

Ik ook al niet. En ik loop wel continue zo rond  🤣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

#898
Als het zo uitgelegd wordt snap ik het wel: Volgens mij heb je als flat earther ook meer last van EMI/RFI.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on June 24, 2021, 20:15:13
Als het zo uitgelegd wordt snap ik het wel: Volgens mij heb je als flat earther ook meer last van EMI/RFI.


🤣
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler