Stereo set van Vergeerr72

Started by vergeerr72, February 4, 2017, 11:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vergeerr72

Quote from: Jean Sibelius on February 23, 2020, 14:30:16
Mooie set! 8)

Als ik naar de AudioPhysics kijk, dan zou ik verwachten dat ze voldoende laag kunnen produceren.

Hoe gebruik je de subwoofer in de set-up? (dit is een stereo opstelling, toch).

Groeten, Jan
Die pakt het gebied onder de 35hz. Voegt nog net wat extentie aan het laag toe.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Er staat een topping D90 ipv van mijn AMR DP777SE.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on February 29, 2020, 20:26:50
Er staat een topping D90 ipv van mijn AMR DP777SE.

En hoe klinkt het? 🤔
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

[emoji848] Moet nog ingespeeld worden. Nog maar kort geluisterd.

Midbass is goed te volgen. Geeft een mooi ruimtelijk plaatje. Echt laag is strak maar niet gedetailleerd.

Laat hem de hele nacht doorspelen,  kijken hoe hij morgen klinkt. Wordt vervolgd.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on February 29, 2020, 21:02:16
[emoji848] Moet nog ingespeeld worden. Nog maar kort geluisterd.

Midbass is goed te volgen. Geeft een mooi ruimtelijk plaatje. Echt laag is strak maar niet gedetailleerd.

Laat hem de hele nacht doorspelen,  kijken hoe hij morgen klinkt. Wordt vervolgd.


Volg modus staat aan!
Zeer interessant namelijk.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

#82
Quote from: Peerless Monster on March  1, 2020, 01:00:25
Volg modus staat aan!
Zeer interessant namelijk.
Gisteravond nog even geluisterd, klonk beter of ik was al iets meer gewend. De topping D90 doet veel erg goed. Heel open, transparant, gedetailleerd, snel, attack, rhytmisch. De dingen waar ik naar op zoek ben. Heel veel details ontdekt in muziek die ik toch dacht erg goed te kennen.

Er is toch een maar, mis net iets rauwheid. Rage against the machine klinkt net iets te clean. Misschien komt dat nog, of te tunen. Er zat nog maar zes uur op.

@Peerless Monster  Kom anders even langs, ben wel benieuwd wat jij er van vindt. Hij is zeker interessant. Zeker voor deze prijs.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Tabcam

Is de rauwheid er wel met akoestische instrumenten? Trompet en een vervormde piano vind ik altijd mooie voorbeelden. Kan het gemis aan rauwheid niet een gewenning aan vervorming zijn? Ik zou je oren er zeker een weekje wennen geven.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vergeerr72

Ik kwam deze twee recensies tegen op internet. Dat vermoeiende herken ik niet. Maar 'But it's definitely missing weight on mids' is inderdaad waar de schoen wringt.

Ik kan hem binnen twee weken terugbrengen. Het is aan de ene kant een eye-opener, Goed om te horen wat er allemaal nog aan informatie in de muziek zit. Aan de andere kant zie ik ook wel weer waarom ik op de AMR gevallen ben.


I've had mine for a few weeks and am really enjoying it, listening to much more digital now. I'm only comparing it to the internal DAC on my Outlaw RR2160 but it's a nice step up. Very open as you note, and paints a much bigger space with a very vivid midrange. Awesome punch as well.


It's my first time posting here, but It's quite hard to find people owning the D90. So I'm happy to share with you.
I have it for 2 weeks now, and to be honest I think it's a great DAC for the price, and probably perfect for headphone use.

But I tried to replace my proper big DAC on my hifi set-up, and I find the D90 really fatiguing. Too dynamic, and bright on the highs. Filters are not doing anything to calm this. But it's definitely missing weight on mids.

Did you guys noticed that as well ?

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Quote from: TabCam on March  1, 2020, 08:17:50
Is de rauwheid er wel met akoestische instrumenten? Trompet en een vervormde piano vind ik altijd mooie voorbeelden. Kan het gemis aan rauwheid niet een gewenning aan vervorming zijn? Ik zou je oren er zeker een weekje wennen geven.
Ik geef het zijn tijd. De plinius tautoro was ook geen liefde op het eerste gezicht, maar mocht uiteindelijk ook blijven.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on March  1, 2020, 07:58:49
Gisteravond nog even geluisterd, klonk beter of ik was al iets meer gewend. De topping D90 doet veel erg goed. Heel open, transparant, gedetailleerd, snel, attack, rhytmisch. De dingen waar ik naar op zoek ben. Heel veel details ontdekt in muziek die ik toch dacht erg goed te kennen.

Er is toch een maar, mis net iets rauwheid. Rage against the machine klinkt net iets te clean. Misschien komt dat nog, of te tunen. Er zat nog maar zes uur op.

@Peerless Monster  Kom anders even langs, ben wel benieuwd wat jij er van vindt. Hij is zeker interessant. Zeker voor deze prijs.


Even deze week aankijken. Ben flink verkouden, dus oren zitten wat vol.
Ik wil zeker ff luisteren!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Beterschap. Doe maar rustig aan.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#88
Het blijft een verrassende hobby, de audio. Je denkt dat een Plinius voorversterker en  eindversterker uit dezelfde generatie wel een goede combinatie maakt. Dat is niet helemaal het geval. Bij het aansluiten was direct een witte ruis beschikbaar en de in stappen in volume waren ook te zacht, soms goed en te hard. Wat schuiven met kabels gaf een beter resultaat. LP afspelen op de VPI met de RCM sensor platenversterker gaven wel de potentie aan van deze voor en eindversterker combinatie. Daarnaast speelde de voorversterker de sterren van de hemel bij peerless monster. Hij mocht toch blijven.

De AMR DP777Se en de tautoro leken geen match in heaven, wollig laag, soms dichtslippend midden, plat beeld, weinig dynamiek en slam. De dac was het volgende verbeterpunt. Entree Topping D90: attack, dynamiek, ongelofelijk 3D, en dat voor die prijs. Alleen te weinig gewicht in het midden en te weinig resolutie in het hoog, waardoor het geen blijver wordt. De Topping was alles genomen wel beter dan de AMR, maar zou maar een tussenstation geweest zijn.

De witte ruis was er ook nog en de lastige volumeinstelling. Een paar goedkope XLR attenuator besteld. Weg witte ruis, standen tussen te zacht en te hard. Ook de AMR  komt weer uit de verf: weg wolligheid, detail meer 3d en attack. Hiervoor had ik ook de Tautoro gekocht. Toch bijzonder dat tussen een voor- en eindversterker van hetzelfde  merk een attenuator nodig is en de reviewers die deze combinatie getest hebben  hier niet tegen aangelopen zijn. De witte ruis ben ik wel op het internet tegengekomen. Hoe dan ook: blij met deze oplossing.

De Topping ook weer opgenomen in deze opstelling. De attack en vooral de 3d afbeelding van deze dac blijft bijzonder, echter klonk nu nog ieler, zeg maar ster-ieler. De AMR is nu weer de betere dac.

Volgende stappen: kijken of er nog betere XLR attenuators zijn.  Eerst de basis goed. Daarna toch op zoek naar een andere dac met iets voller laag en het 3d beeld van de Topping.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Suggesties voor een Dac zijn welkom overigens.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo


vergeerr72

#91
Welke versie?  Vind het een beetje diffuus  product door al die versies en modificaties. Vraag mij ook af waar het uiteindelijk voor de verkoopwaarde gaat betekenen. Aan de andere hoor ik er goede dingen over. 

De denafrips terminator vind ik ook interessant.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

Informeer eens bij Karel van wenw audio die heeft vaak bijzonder mooi spul in huis
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

AudioEnZo

Quote from: vergeerr72 on March  7, 2020, 18:35:51
Deze is toch van jou? Waar ga jij nu naar luisteren ?
De bedoeling is de Holo Audio MAY dac level 2.

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

fasteddie

Quote from: vergeerr72 on March  7, 2020, 17:28:42
Suggesties voor een Dac zijn welkom overigens.

B.M.C Pure dac wellicht? Speel er al een aantal jaren mee en zeer tevreden!

vergeerr72

Quote from: fasteddie on March  7, 2020, 20:06:18
B.M.C Pure dac wellicht? Speel er al een aantal jaren mee en zeer tevreden!
Had ook al mijn interesse.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Pjotr27

Metrum Pavane wordt momenteel gedumpt en is voor minder dan de helft van de nieuwprijs te koop. Ik heb er ooit met heel veel plezier naar geluisterd...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.