Stereo set van Vergeerr72

Started by vergeerr72, February 4, 2017, 11:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vergeerr72

Laatste kabel tussen internetmodem en modem ook maar vervangen. Rode loper ligt nu voor Quboz helemaal uit.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#451
Quote from: vergeerr72 on December  6, 2020, 09:51:28
Is dit audiofiele humor?
@Hannibal_, ondanks de avondklok toch naar buiten [emoji23][emoji23]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Quote from: vergeerr72 on January 21, 2021, 19:09:26
@Hannibal_, ondanks de avondklok toch naar buiten [emoji23][emoji23]

Lol... idd
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

#453
En @Peerless Monster kunnen we conclusies trekken over het toepassen van drie lan-isolatoren?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on March  6, 2021, 17:34:50
En @Peerless Monster kunnen we conclusies trekken over het toepassen van drie lan-isolatoren?


Lijkt mij van wel.
1. Drie Lan isolatoren geeft in jouw set echt teveel nadruk op de ssssssshttttttttt klanken.
2. Twee Lan isolatoren is genoeg. 🤣

Er is balans in je set en dat hoor je terug. Er is veel aandacht voor kleine zaken die groots uitpakken.
Neem nu de plaatsing van de speakers. Daar heb je enorme profijt van.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Quote from: Peerless Monster on March  6, 2021, 19:00:36
Lijkt mij van wel.
1. Drie Lan isolatoren geeft in jouw set echt teveel nadruk op de ssssssshttttttttt klanken.
2. Twee Lan isolatoren is genoeg. [emoji1787]

Er is balans in je set en dat hoor je terug. Er is veel aandacht voor kleine zaken die groots uitpakken.
Neem nu de plaatsing van de speakers. Daar heb je enorme profijt van.
Met drie of in ieder geval twee op dezelfde kabel klonk duidelijk sssssshhhhitttt [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Quote from: vergeerr72 on March  6, 2021, 19:36:03
Met drie of in ieder geval twee op dezelfde kabel klonk duidelijk sssssshhhhitttt [emoji3]

Dan zou ik het ook bij twee houden, niet verder vertellen hoor.
Ssshhhhhhttttttt!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

#457
Het was wel weer leerzaam.  De Streamer is nu rechtstreeks op de modem aangesloten met een lan-isolator aan de streamer kant.  Quboz kreeg hiermee veel meer punch, toename ruimtelijkheid, achtergrondgeluiden duidelijker gedefinieerd en groter in afbeelding.

Geteste setups obv Quboz waren
1. Streamer met lan isolator op silent angel, nas zonder lan-isolator op silent angel, silent angel met lan-isolator op modem (bestaande situatie)

2. Streamer met lan isolator op silent angel, nas verwijderd, silent angel met 2 lan-isolatoren op modem. Verandering: meer punch, geluid stond meer in de ruimte/los van de speaker, achtergrondgeluiden nadrukkelijker aanwezig, stem minder duidelijk ten opzichte van de achtergrond.

3. Streamer met 1 lan isolatoren direct op de modem. Nas met lan-isolator terug op de switch. Lan-isolator op modem. Verandering: verbetering ten opzichte van situatie 1, geluid weer meer in de speaker ten opzichte situatie 2.

4.  Streamer met 2 lan isolatoren (beide kanten) direct op de modem. Verandering: meer punch, geluid stond nog losser in de ruimte, achtergrondgeluiden nadrukkelijker aanwezig, zeer gefocussed geluid, stem weer duidelijk op de voorgrond met meer detail en articulatie. Sterke ssssshhhh-en.

5.  Streamer met 2 lan isolatoren (achter elkaar ) direct op de modem. Zie 4.

6. Streamer direct op de modem zonder lan-isolator. Geluid meer in de speaker, afname punch. Duidelijk de minste weergave. 

7  Streamer met 1 lan-isolator. Lichtjed minder gefocussed geluid dan situatie 5 maar sterke s-klanken weer weg. Overal de beste weergave.

Nu nog testen voor de beste aansluiting van de nas. Mijn modem heeft slechts twee poorten ( vier maar twee werken niet). Op 1 poort dus de streamer met de lan-isolator aan streamer kant. De silent angel met een lan-isolator op de andere poort. Op de silent angel zit de nas aangesloten en een switch waarop uiteindelijk de rest van het huis zit. Deze situatie nog niet uitgebreid beluisterd maar de eerste indruk is dat dit geen merkbaar verschil maakt ten opzichte van de nas en streamer op een switch.

Binnenkort nog eens testen zonder de silent angel. En een extra switch tussen de silent angel en de rest van het netwerk.

Mijn conclusies tot nu toe in mijn setup
- 1 lan-isolator per kabel werkt het beste
- 2 nas geeft vervuiling bij plaatsing op dezelfde switch. Lan-isolator op de nas vermindert het probleem. Kortom binnen switch ontstane vervuiling wordt niet adequaat afgevangen. Begin het principe van de paul pang quad switch te begrijpen [emoji1]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Als je de streamer rechtstreeks op de modem aansluit (met lan-iso) dan heb je nog een Silent Angel over, waar je dan de NAS op zou kunnen aansluiten, toch?


Toch wel redelijk schokkend dat de SA niet om kan gaan met de 'vervuiling' van de NAS. Dan koop je een dure switch, om je audio spul er op aan te sluiten, en ja, daar hoort een nas bij, en dan biedt ie nog niet de optimale weergave. Ik zou me lichtelijk bekocht voelen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rob_Dingen

Quote from: brt on March  8, 2021, 11:25:02
Als je de streamer rechtstreeks op de modem aansluit (met lan-iso) dan heb je nog een Silent Angel over, waar je dan de NAS op zou kunnen aansluiten, toch?


Toch wel redelijk schokkend dat de SA niet om kan gaan met de 'vervuiling' van de NAS. Dan koop je een dure switch, om je audio spul er op aan te sluiten, en ja, daar hoort een nas bij, en dan biedt ie nog niet de optimale weergave. Ik zou me lichtelijk bekocht voelen.
Er hoeft natuurlijk niet perse een NAS gebruikt te worden.
Die gebruik ik voor muziek ook niet.
Alles staat bij mij op een SSD.

Rob

Hannibal_

over wat voor vervuiling hebben we het uberhaubt?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

#461
Gisteren nog een wijziging doorgevoerd die voor mij de stelling dat een switch intern slechter afschermd dan switches onderling.

De huidige setup is als volgt:

Modem (wifi modem) (linieare voeding)
- Poort 1: Streamer met lan-isolator
- Poort 2: Silent angel switch met lan isolator en Forrester F1 voeding
    - NAS
    - Switch
          - Switch (linieare voeding)
               - TV
               - Backup NAS
               - Switch
                      - PC
                      - Werklaptop
                      - Wifi router 1
                              - Kattenluik
                      - Wifi router 2
                   
De belangrijkste stap in deze was de gehighlighte switch. Een extra switch geeft een hoorbare betere afscheiding van het achterliggende netwerk. De paulpang quad switch doet dit truukje eigenlijk ook maar dan vier keer waarbij ieder switch een linieare voeding heeft een betere klok. Het inzettten van een extra switch is mijn beleving beter waarneembaar dan de inzet van een audiofiele swithch of linieare voeding .
                     
Ik wil nu nog de Silent Angel vervangen door een goedkope switch, want deze doet relatief weinig voor het geld. De apparaten verdelen over meerdere switches is een goedkopere en betere oplossing dan een dure switch die misschien een betere afscherming binnen de switch heeft maar wat toch minder presteert dan de inzet van een extra switch.

Al eerder heb ik aangeven dat ik de impact van een lan-isolator en goede ethernet cable groter vind dan die van een switch.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kingpin

Misschien eens gaan onderzoeken hoe een en ander met elkaar geaard is  ;)
En/of de modems/switches uberhaupt goed zijn uitgevoerd wbt aarding en 'afscherming' (daar ontbreekt het volgens mij nogal eens aan).
Waarom zoveel switchjes achter elkaar?

Man wat ben ik blij dat ik alles via wifi heb lopen  ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vergeerr72

Ik heb recent met een oehlbach fasetester het gehele huisnagelopen. Niet alleen de set maar ook de CV, koelkasten etc. Alles wat in een stopcontact zit.

De eerste drie switches zitten samen met de twee nassen  zitten op één apc ups 400. De laatste switch ligt verderop in de ark.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X605F met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#464
De setup van de switches was voorheen platter. Een audiotak en overige netwerk. Maar de conclusie van het laatste test waren dat de nas uit de audiotak verwijderen een positieve invloed had voor quboz. Het overslaan van de switch (silent angel) en extra kabel was goed hoorbaar.

Vandaar de verplaatsing van de switch.

De extra loze switch geeft juist een hoorbare afscheiding van de rest van het netwerk bij weergave met bestanden vanaf de nas.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kerkhoffd

Dank je voor het delen. Hier ook even geprobeerd met die extra switch, maar dat is in mijn setup geen verbetering. Zou eigenlijk ook eens met die lan-isolator(en) moeten experimenteren. Die heb ik niet zelf.

Vooralsnog klinkt het hier het beste met de volgende setup:

Modem (bridge modus) - Router - Switch met lineaire voeding voor netwerk inclusief NAS - cat7 naar set - Silent Angel - Streamer.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

vergeerr72

Quote from: Kerkhoffd on March  8, 2021, 17:54:12
Dank je voor het delen. Hier ook even geprobeerd met die extra switch, maar dat is in mijn setup geen verbetering. Zou eigenlijk ook eens met die lan-isolator(en) moeten experimenteren. Die heb ik niet zelf.

Vooralsnog klinkt het hier het beste met de volgende setup:

Modem (bridge modus) - Router - Switch met lineaire voeding voor netwerk inclusief NAS - cat7 naar set - Silent Angel - Streamer.
Lan-isolator is in mijn set zeker de moeite waard. 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#467
Quote from: Kerkhoffd on March  8, 2021, 17:54:12
Dank je voor het delen. Hier ook even geprobeerd met die extra switch, maar dat is in mijn setup geen verbetering. Zou eigenlijk ook eens met die lan-isolator(en) moeten experimenteren. Die heb ik niet zelf.

Vooralsnog klinkt het hier het beste met de volgende setup:

Modem (bridge modus) - Router - Switch met lineaire voeding voor netwerk inclusief NAS - cat7 naar set - Silent Angel - Streamer.
Waar heb jij die extra switch geprobeerd?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kerkhoffd

Op verschillende plekken. Direct na de router, direct na de eerste switch in de meterkast en voor de Silent Angel dicht bij de set. Eigenlijk alle plekken waar ik de extra switch toe kon voegen in de keten. Ik verlies in alle gevallen wat microdetail/ruimtelijkheid.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

vergeerr72

Je modem heeft geen router functie?  Anders zou ik meteen daarna eerst switches plaatsen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kerkhoffd

Modem heeft wel router functie, maar staat in bridge modus. Dat zorgt - in combinatie met een Netgear router - voor betere netwerkprestaties en WiFi-dekking in het huis. Qua geluidskwaliteit hoorde ik geen verschil tussen de ene router of de andere of na het toevoegen van de extra router.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

vergeerr72

Router of switch? Bij een router zijn alle poorten an elkaar verbonden.  Bij een switch schakelt hij tussen de poorten.   
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kerkhoffd

#472
Ik heb twee routers achter elkaar. De eerste (van Ziggo) staat in bridge mode. De tweede router zet het netwerk op. Achter de tweede router zit een switch, met daarop alle apparatuur, behalve de streamer. Er gaat wel een netwerkkabel vanaf deze switch naar de Silent Angel switch met daaraan de streamer.

Overigens was de grootste sprong in geluidskwaliteit door een tweak de afgelopen periode het vervangen van mijn Siemens zekeringhouder voor een GigaWatt zekeringautomaat. Misschien voor jou ook iets om te proberen?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

vergeerr72

#473
Quote from: Kerkhoffd on March  8, 2021, 19:42:06
Ik heb twee routers achter elkaar. De eerste (van Ziggo) staat in bridge mode. De tweede router zet het netwerk op. Achter de tweede router zit een switch, met daarop alle apparatuur, behalve de streamer. Er gaat wel een netwerkkabel vanaf deze switch naar de Silent Angel switch met daaraan de streamer.

Overigens was de grootste sprong in geluidskwaliteit door een tweak de afgelopen periode het vervangen van mijn Siemens zekeringhouder voor een GigaWatt zekeringautomaat. Misschien voor jou ook iets om te proberen?
Ik zit inderdaad de gigawatt te overwegen. Hijik hik er alleen tegen aan dat ik er waarschijnlijk twee nodig heb. Ik heb een dedicated stoomgroep tot de meterkast op de woonark vanaf daar gaat er twee fases naar de hoofdmeterkast aan wal.

Ik overweg de groep door te trekken naar de hoofdmeterkast maar ik weet wat niet wat daarvoor nodig is. Een zekeringsautomaat en aardlek aan boord en vervolgens nog een keer op land?  Moet ik eens eens achteraan gaan.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Maximus_Aurelius

Quote from: Kerkhoffd on March  8, 2021, 19:42:06


Overigens was de grootste sprong in geluidskwaliteit door een tweak de afgelopen periode het vervangen van mijn Siemens zekeringhouder voor een GigaWatt zekeringautomaat. Misschien voor jou ook iets om te proberen?

Bedoel jij deze?

Deze heb ik ook interesse in.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.