Stereo set van Vergeerr72

Started by vergeerr72, February 4, 2017, 11:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scrutinizer

Quote from: vergeerr72 on December 31, 2020, 13:41:02
Het is gelukt om nog net in de laatste week van het jaar met tevredenheid over mijn set af te sluiten. Het geluid is open en ruimtelijk, 3D, laag onder controle en het swingt de pan uit.

Stevige verbeteringen gemaakt door veel wisselingen in de set:
- AMR DP777SE Dac/voorversterker vervangen door de Amare Musica Diamond Tube DSD Dac en Plinius Tautoro
- NAD M50 vervangen door een Allo Usbridge Signature met MoOde met als tussenstop een Minidsp SHD Studio
- Virtual Dynamics Master powercords vervangen door Supra Lo-Rad
- Silent Angel Bonn N8 switch en Forrester F1 voeding. Linieare voeding  op de andere switch en internetmodem
- XLO Signature 3 speakers vervangen door XLO Limited speakerkabels
- XLO Unlimited XLR interlink vervangen door handgemaakte interlink
- 5 akotherm platen
- Plaatsing speakers eindelijk goed. Veranderingen in woonkamer, nieuwe bank en inkorten eettafel hielpen mee.

2020 was op audiogebied in ieder geval niet saai.
Dan moet 2021 het niet worden door gekozen software in vorm van muziek. Njoy  ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vergeerr72

Quote from: scrutinizer on December 31, 2020, 13:47:03
Dan moet 2021 het niet worden door gekozen software in vorm van muziek. Njoy  ;)
Met nieuwe muziek van Transatlantic in de vorm van een box met 5 LP's, 3 CD's en 1 DVD gaat 2021 qua muziek nu al goedkomen. Hoop nog wel tegen wat XLO Limited interlinks aan te lopen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Zo dat zijn dan ook wel ingrepen op heel veel vlakken, fijn dat het resultaat er naar is!

Mbt de zekeringen: ik lees SR Blue en Orange, welke heb je waar ingezet en waarom? Ervaar jij veel verschil tussen die twee?

Voor 2021 staat een upgrade in die hoek voor mij ook op de planning, vandaar...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Hannibal_

Het was wel een beetje een achtbaan....

Mooi dat het weer bevalt!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

#429
Quote from: brt on December 31, 2020, 14:38:35
Zo dat zijn dan ook wel ingrepen op heel veel vlakken, fijn dat het resultaat er naar is!

Mbt de zekeringen: ik lees SR Blue en Orange, welke heb je waar ingezet en waarom? Ervaar jij veel verschil tussen die twee?

Voor 2021 staat een upgrade in die hoek voor mij ook op de planning, vandaar...
Ik heb niet bewust de Blue met de Orange vergeleken. In eerste instantie een paar Orange zekeringen met introductiekorting gekocht. Daarna ingeruilde Blue zekeringen gekocht voor een schappelijke prijs. Ik vind Orange te duur als je de Blue voor de helft van de prijs kan krijgen. Zo heb ik nu nog een ongebruikte Orange in de kast liggen. Je kan eens informeren of Peacock nog   ingeruilde heeft liggen. Is een fijne zaak waarbij je ook mag proberen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Quote from: Hannibal_ on December 31, 2020, 14:45:09
Het was wel een beetje een achtbaan....

Mooi dat het weer bevalt!
Viel toch wel mee. Alleen de periode dat ik een paar daccen op bezoek had was wat hectisch. Maar vanwege corona toch veel thuis.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Gisteren bij @Peerless Monster met mijn switch, Pink faun lan-isolator en een audioquest Cinnamon ethernetkabel aan het experimenteren geweest. Dat doet toch wel iets met een set. De lan-isolator gaf toch wel de meest duidelijke verandering.

Toch maar een tweede besteld en een extra ethernetkabel voor tussen de switch en internetmodem. Gelukkig een klein stukje en via Amazon weer eens 20 euro goedkoper.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

#432
Quote from: vergeerr72 on January  6, 2021, 22:59:41
Gisteren bij @Peerless Monster met mijn switch, Pink faun lan-isolator en een audioquest Cinnamon ethernetkabel aan het experimenteren geweest. Dat doet toch wel iets met een set. De lan-isolator gaf toch wel de meest duidelijke verandering.

Toch maar een tweede besteld en een extra ethernetkabel voor tussen de switch en internetmodem. Gelukkig een klein stukje en via Amazon weer eens 20 euro goedkoper.

En we zijn wel van verbazing naar verbazing gegaan.
Ik heb overigens ff een nieuw loopwerk besteld om weer de aloude CD medium te kunnen afspelen.
Ben wel benieuwd naar de verschillen nu mijn streaming op hoog niveau speelt.
LP voert nog altijd de lijst, maar goed das logisch 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

#433
Helemaal snappen doe ik het niet,  zoals gebruikelijk, maar weer een stapje beter.

Internetmodem -> lan-isolator 1 -> Silent Angel Bonn N8 --> Lan-isolator 2 -> Allo Usbridge Signature.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rob_Dingen

Het is een galvanische scheiding van je netwerk.

Rob

vergeerr72

#435
Quote from: Rob_Dingen on January  9, 2021, 16:48:02
Het is een galvanische scheiding van je netwerk.

Rob
En die doet zijn werk beduidend beter dan de standaard scheiding in mijn streamer en switch.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on January  9, 2021, 16:57:06
En die doet zijn werk beduidend beter dan de standaard scheiding in mijn streamer en switch.


En in mijn Bricast M5
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

brt

Quote from: vergeerr72 on January  9, 2021, 16:57:06
En die doet zijn werk beduidend beter dan de standaard scheiding in mijn streamer en switch.

Je kunt de boel ook galvanisch scheiden met een fiber-verbinding tussen je router en switch, dat is goedkoper dan een Pink Faun van (ik dacht) 175,-
Heeft hetzelfde effect. Overigens viel me op dat bij een goede switch (de Meraki MS-220) het verschil met een galvanische scheiding verwaarloosbaar was.

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

De merakki hoor ik ook goede dingen over. Volgens mij was die nieuw wel duurder dan de Silent Angel. Maar tweedehands wel goedkoper.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kingpin

Quote from: Rob_Dingen on January  9, 2021, 16:48:02
Het is een galvanische scheiding van je netwerk.

Rob
Beetje raar toch, elke netwerk verbinding in een apparaat zou op z'n minst galvanisch gescheiden moeten zijn  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vergeerr72

#440
Dat vind ik ook het onduidelijke. Maar ik neem toch zeer duidelijk een verschil waar zowel in mijn eigen set als in de set van peerless monster, hoe subjectief waargenomen dan ook.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on January 10, 2021, 12:13:00
Dat vind ik ook het onduidelijke. Maar ik neem toch zeer duidelijk een verschil waar zowel in mijn eigen set als in de set van peerless monster, hoe subjectief waargenomen dan ook.


Het was geen blind test... misschien was dat het?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

brt

Quote from: vergeerr72 on January  9, 2021, 23:01:59
De merakki hoor ik ook goede dingen over. Volgens mij was die nieuw wel duurder dan de Silent Angel. Maar tweedehands wel goedkoper.

Ik zou idd op MP loeren. Heb em daar voor 65,- dacht ik
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Peerless Monster

Quote from: brt on January 10, 2021, 14:06:17
Ik zou idd op MP loeren. Heb em daar voor 65,- dacht ik

Ik zie er een van 150 en 1 van 230... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

brt

Quote from: Peerless Monster on January 10, 2021, 14:07:34
Ik zie er een van 150 en 1 van 230... ;D

Ja, ik heb ze allemaal opgekocht en verkoop ze nu met winst  :pompom:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

CZ79

Paar maanden geleden eentje gekocht voor €50
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Peerless Monster

Quote from: brt on January 10, 2021, 14:20:36
Ja, ik heb ze allemaal opgekocht en verkoop ze nu met winst  :pompom:

Bruut! ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: cz79 on January 10, 2021, 14:52:27
Paar maanden geleden eentje gekocht voor €50

Bijzonder dat die dingen zo gehyped worden ;D maar hey als ze zo goed zijn...
Vaak zijn het indianen verhalen die de ronde gaan, maar het maakt wel nieuwsgierig...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

CZ79

Ik weet ook niet of ze zo goed zijn, maar het werkt en geeft een goed gevoel voor een mooi bedrag  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Tabcam

Quote from: Peerless Monster on January 10, 2021, 13:55:31
Het was geen blind test... misschien was dat het?
Dat wordt lastig daar ik niemand ken die het binnen 7 seconden kan wisselen. Waarom 7 sec? Omdat dat een andere voorwaarde voor DBX-testen is.

De enige andere manier is dan een tijd met de nieuwe opstelling leven en kijken of weghalen effect heeft, maar die is subjectief maar volgens mij betrouwbaarder dan op één dag verwisselen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i