Stereo set van Vergeerr72

Started by vergeerr72, February 4, 2017, 11:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Technische match toch ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Lion of Judah

Quote from: chansig on May 29, 2020, 22:02:01
Technische match toch ?  :D

Gr. Hans
Je leert het nog wel eens :D
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

katwax

Quote from: vergeerr72 on May 29, 2020, 17:55:04
Fluffie? Had jij een meetrapport verwacht?
Hetgeen Rob zegt, moeilijk en iedereen gebruikt andere termen. In theorie zouden we kunnen spreken over bepaalde freq, maar dat komt dicht bij meten en ik weet dat niet iedereen daar fan van is :)

Quote from: Rob_Dingen on May 29, 2020, 20:56:08
Het is altijd moeilijk om duidelijk te omschrijven hoe iets klinkt en wat eventueel het verschil is.
Iedereen gebruikt andere termen.
Het is natuurlijk niet zo dat door verschillende DAC's te testen ineens heel de klank balans verstoord word.
Tussen een speaker en versterker gaat dat wel op, dat kan een match zijn of niet.

Rob
Als het met kabels kan, moet het zeker met een dac kunnen niet?  ;D

Dus je verwacht gelijkaardige verschillen te horen op de set van Vergeer als dat jullie hoorde op jouw set?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

Quote from: katwax on May 29, 2020, 23:13:00
Hetgeen Rob zegt, moeilijk en iedereen gebruikt andere termen. In theorie zouden we kunnen spreken over bepaalde freq, maar dat komt dicht bij meten en ik weet dat niet iedereen daar fan van is :)
Als het met kabels kan, moet het zeker met een dac kunnen niet?  ;D

Dus je verwacht gelijkaardige verschillen te horen op de set van Vergeer als dat jullie hoorde op jouw set?
Ben zeker een fan van meten daardoor heb ik ook dure meet apparatuur gekocht
Dit is een mooi voorbeeld om over meten te hebben.
Heb hier meerdere dac's staan en die meten qua frequentie hetzelfde er zit geen 0,1dB verschil in het hoorbare gebied.
En toch klinkt een van de 2 wat warmer aangenamer en ruimtelijker.
Ik verwacht bij Ronald een verschil te horen al weet ik niet hoe groot die zal zijn.
Dat is ook afhankelijk van de set.

Rob

scrutinizer

Quote from: Rob_Dingen on May 30, 2020, 11:01:26
Ben zeker een fan van meten daardoor heb ik ook dure meet apparatuur gekocht
Dit is een mooi voorbeeld om over meten te hebben.
Heb hier meerdere dac's staan en die meten qua frequentie hetzelfde er zit geen 0,1dB verschil in het hoorbare gebied.
En toch klinkt een van de 2 wat warmer aangenamer en ruimtelijker.
Ik verwacht bij Ronald een verschil te horen al weet ik niet hoe groot die zal zijn.
Dat is ook afhankelijk van de set.

Rob

We kunnen statisch best wat in een meting vastleggen. Onder dynamische condities word dat lastig.
Zoals jouw uitleg dat hier ook weer onderschrijft, Rob.

gr  Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vergeerr72

De NAD M50 is vandaag officieel vervangen door een Minidsp SHD  Studio.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Tabcam

Benieuwd naar jouw ervaringen. Hoop dat de dac zich redelijk staande houdt!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Gefeliciteerd!!

En ook hier erg benieuwd naar wat je er van gaat vinden.

Quote from: vergeerr72 on June  1, 2020, 13:22:58
De NAD M50 is vandaag officieel vervangen door een Minidsp SHD  Studio.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

vergeerr72

#258
Ik heb tot nu toe hem alleen als streamer serieus geëvalueerd. Volumio heeft geen probleem met het aantal albums in mijn collectie en ervaar ik als responsive. helaas wel een bugje waardoor de album titels van WAV bestanden niet ingelezen worden.  Bekende bug bij volumio.

Qua geluid ligt het dichtbij de NAD M50. De minidsp heeft iets meer hoog en beetje minder in het midden. Grappig dat dit bij de slee van Roger Waters te merken is doordat de slee in een iets rechtere lijn voorbij komt.

Maar relatief kleine verbetering. Toch heb ik als prijscheck gekeken of ik mijn NAD M50 makkelijk voor een acceptabele prijs kwijt kon.  Ja,  gisteravond geplaatst, vanochtend opgehaald. Mijn beslissing voor de minidsp is dus dan ook alleen hier op gebaseerd.

Door gebrek aan goede microfoonstandaard heb ik met behulp van een krabpaal[emoji250] een eerste meting gedaan. Microfoonstandaard is onderweg. Links was eigenlijk al redelijk liniear, boostje in het laag maar geen enkele noemenswaardige dip. Rechts een dip rond de 120hz. Deze ga ik nog proberen met schuiven op te lossen.  Wel even de volgende filters aangemaakt.  Volledig Dirac, 500hz, 136hz, 136hz bass boost. Tja..... .....  eerst maar wachten tot ik een standaard heb en de dip zoveel mogelijk gecorrigeerd door plaatsing. Maar de eerste indruk is een zeer lichte toename in detaillering,  gelijkwaardigere ruimtelijkheid, dof laag. Word vervolgd als ik meer tijd heb.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

holco

Tja, een goede standaard voor de Umik-1 is wel een pre om goede bruikbare metingen te krijgen waar je echt wat aan hebt.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

vergeerr72

Ik heb even gegoogled maar het kleine standaardje balancerend op een krabpaal gebruiken is niet echt gebruikelijk merk ik 🦧
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

vergeerr72

Zoiets heb ik ook besteld. Zal er pas woensdag zijn.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Ik heb de M50 ook een tijd gehad en toen ik op zoek was naar een upgrade voor mijn streamer (budget was max 2500) ben ik gaan luisteren wij Wifi Media in Arnhem. Sotm, Auralic, Lumin en nog 1 of 2 merken die in dat budget vielen vergeleken met de M50, die toen al (begin 2019) als verouderd werd omschreven. Wat een onzin. De M50 klonk minstens even goed als de genoemde streamers en voor mijn budget kreeg ik dus geen upgrade voor elkaar.
Dit was beluisterd op de Kii Three speakers, die alles zeer goed laten horen.

Later mijn M50 toch verkocht om praktische redenen (wilde een fysiek kleiner apparaat). Toen met de Innuos Zen Mini wederom een aantal streamers tot 2,5k vergeleken. O.a. Lindemann, Auralic en Lumin. Ook nu waren de verschillen weer klein (vond het personeel van de winkel ook) en klonk de Zen Mini (prijs 1000,-) soms zelfs beter dan streamers die het dubbele kosten. Maar nooit minder.

Mijn indruk is dat streamers - mits de dac goed is - erg dicht bij elkaar liggen. Ik had in het laatste geval mijn RME Adi 2 dac mee.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Quote from: brt on June  2, 2020, 09:42:45
Ik heb de M50 ook een tijd gehad en toen ik op zoek was naar een upgrade voor mijn streamer (budget was max 2500) ben ik gaan luisteren wij Wifi Media in Arnhem. Sotm, Auralic, Lumin en nog 1 of 2 merken die in dat budget vielen vergeleken met de M50, die toen al (begin 2019) als verouderd werd omschreven. Wat een onzin. De M50 klonk minstens even goed als de genoemde streamers en voor mijn budget kreeg ik dus geen upgrade voor elkaar.
Dit was beluisterd op de Kii Three speakers, die alles zeer goed laten horen.

Later mijn M50 toch verkocht om praktische redenen (wilde een fysiek kleiner apparaat). Toen met de Innuos Zen Mini wederom een aantal streamers tot 2,5k vergeleken. O.a. Lindemann, Auralic en Lumin. Ook nu waren de verschillen weer klein (vond het personeel van de winkel ook) en klonk de Zen Mini (prijs 1000,-) soms zelfs beter dan streamers die het dubbele kosten. Maar nooit minder.

Mijn indruk is dat streamers - mits de dac goed is - erg dicht bij elkaar liggen. Ik had in het laatste geval mijn RME Adi 2 dac mee.
Ik heb recent nog met een Mac mini gespeeld. Afhankelijk van de software was de geluidskwaliteit ietsje beter of slechter. De NAD M50 won het op gebruikersgemak en stabiliteit. Je ziet ook dat recensenten de NAD M50 nog steeds gebruiken bij reviews. Zeker een fijn apparaat.

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X605F met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Tabcam

En, hoe is de MiniDSP SHD?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vergeerr72

Als streamer werkt hij goed. Volumio is snel genoeg, geen probleem met ruim 1000 albums.

Een tweede meting en filter klonk al beter, maar het klinkt toch wel matter. Ruimtelijkheid is zeker toe genomen. Ik filter tot 230hz. Maar lekker aan het meten geslagen en eerst maar de optimale opstelling en subwoofer instellingen zien te vinden. Daarna maar zien of dirac nog nodig is. Momenteel helpt het wel de piek in de het laag onder controle te krijgen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Afgelopen dinsdag de set met eigen oren mogen aanschouwen.
In 1 woord indrukwekkend.
Dat geldt trouwens ook voor de luisterruimte, ik denk niet dat je er veel meer in nederland treft met uitzicht op waterlelies en kinderen in kano's. 

Bijzondere luidsprekers ook.

Ik vond het erg gaaf!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72



Quote from: Hannibal_ on June  7, 2020, 10:23:05
Afgelopen dinsdag de set met eigen oren mogen aanschouwen.
In 1 woord indrukwekkend.
Dat geldt trouwens ook voor de luisterruimte, ik denk niet dat je er veel meer in nederland treft met uitzicht op waterlelies en kinderen in kano's. 

Bijzondere luidsprekers ook.

Ik vond het erg gaaf!

Bedankt @Hannibal_ . Ik denk dat je voornamelijk onder de indrukwekkende details als vogel [emoji1658] en kikker[emoji196] geluiden maar ik moet opbiechten dat die van buiten kwamen [emoji1]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Lol.... krijg je met zo'n mooi plekje.
Kikkers en zo.

Lol, nee, was toch de set vooral denk ik.
Ben wel benieuwd ook naar de theorie achter de plaatsing van de units in de luidsprekers. Moet toch een reden hebben, ook units aan de zijkanten van de speakers?

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Quote from: Hannibal_ on June  7, 2020, 10:49:25
Lol.... krijg je met zo'n mooi plekje.
Kikkers en zo.

Lol, nee, was toch de set vooral denk ik.
Ben wel benieuwd ook naar de theorie achter de plaatsing van de units in de luidsprekers. Moet toch een reden hebben, ook units aan de zijkanten van de speakers?
The midrange drivers are mounted one in front and one to the inside of the Calderas heavily cross-braced central cabinet. Not only does this inner-mount driver increase the systems power handling, but when coupled to the virtually edgeless cabinet design, allows the outbound wave-front to virtually surround the speaker.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

#272
Metingen met dirac aan.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Metingen met Dirac uit
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

holco

Dat ziet er niet verkeerd uit  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.