Stereo set van Vergeerr72

Started by vergeerr72, February 4, 2017, 11:51:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vergeerr72

#1350
Quote from: katwax on January 13, 2023, 17:21:45
En de Gentoo kwam als beste uit de test, versta ik dan?
Overduidelijk. Gentooplayer met daarna op afstand MoOde en als hekkensluiter Volumio.

Gentooplayer via spdif werd gepreferreerd boven usb.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rob_Dingen

Quote from: vergeerr72 on January 13, 2023, 17:54:08

Gentooplayer via spdif werd gepreferreerd boven usb.


Dat is wel heel vreemd.
Of is het geen asynchrone usb?
Of zit daar een RPi in die kastjes.

Rob

katwax

Quote from: Rob_Dingen on January 13, 2023, 18:12:45
Dat is wel heel vreemd.
Of is het geen asynchrone usb?
Of zit daar een RPi in die kastjes.

Rob
Hangt beetje van de DAC af toch, bij a-sync usb is het de clock in de DAC en bij spdif clock van streamer.
Was het output "volume" wel bij beide uitgangen gelijk, want ook dat scheelt vaak van uitgang tot uitgang heb ik begrepen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

#1353
Quote from: Rob_Dingen on January 13, 2023, 18:12:45
Dat is wel heel vreemd.
Of is het geen asynchrone usb?
Of zit daar een RPi in die kastjes.

Rob
Het was een antilope zodiac gold dac.

Mijn eigen audiomat heeft geen USB.

De onderste drie kastjes zijn Allo Usbridge Signatures: rpi cm3 modules op een eigen motherboard. Daarnaast had een Allo een Allo Digione Signature board voor spdif uit. De bovenste een Rpi met een Allo Digione Signature board. Die kregen we helaas niet in het netwerk aangemeld.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

#1354
De verschillen tussen Gentooplayer en de andere software was groter dan het verschil tussen gebruik van usb en spdif. Bij spdif was er ook nog verschil tussen de gebruikte kabel, dit bij usb niet geprobeerd.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

katwax

De spdif en usb waren dan beide op een andere DAC aangesloten of begrijp ik het verkeerd?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Xander32

Behoorlijk wat variabelen om uit elkaar te houden 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Stapje voor stapje.

Eerst volumio via usb
Dan MoOde via usb
Gentooplayer via usb
Gentooplayer via spdif (chord sarum t)
Gentooplayer via spdif (zelfbouw)
Gentooplayer via spdif (chord sarum t)
. .   Genieten
MoOde via spdif
Autoradio
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

vergeerr72

Quote from: katwax on January 14, 2023, 10:02:11
De spdif en usb waren dan beide op een andere DAC aangesloten of begrijp ik het verkeerd?
Nee beiden op de Antelope uiteraard. Zou anders geen vergelijk zijn
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Dat jij het systematisch zou aanpakken kon ik al wel inschatten  ;)

Quote from: vergeerr72 on January 14, 2023, 16:41:13
Stapje voor stapje.

Eerst volumio via usb
Dan MoOde via usb
Gentooplayer via usb
Gentooplayer via spdif (chord sarum t)
Gentooplayer via spdif (zelfbouw)
Gentooplayer via spdif (chord sarum t)
. .   Genieten
MoOde via spdif
Autoradio
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

katwax

Quote from: vergeerr72 on January 14, 2023, 16:41:52
Nee beiden op de Antelope uiteraard. Zou anders geen vergelijk zijn
Ok, dan had ik je post fout gelezen, zou me ook vreemd lijken als je het zo zou vergelijken.
Gentooplayer nooit getest, moest ik ooit nog is terug naar een Allo of dergelijke gaan zal ik hem zeker meenemen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

Quote from: vergeerr72 on January 13, 2023, 22:51:02

De onderste drie kastjes zijn Allo Usbridge Signatures: rpi cm3 modules op een eigen motherboard.

Weet niet precies wat het bovenstaande betekend maar de RPi hebben geen goede USB uitgang voor audio, het is een even geleden dat ik daar mee bezig ben geweest en weet niet meer precies hoe het zat maar spdif is inderdaad beter op een RPi.
Maar onder normale omstandigheden is USB beter.

Rob

vergeerr72

Quote from: Rob_Dingen on January 14, 2023, 21:03:01
Weet niet precies wat het bovenstaande betekend maar de RPi hebben geen goede USB uitgang voor audio, het is een even geleden dat ik daar mee bezig ben geweest en weet niet meer precies hoe het zat maar spdif is inderdaad beter op een RPi.
Maar onder normale omstandigheden is USB beter.

Rob
Ik wil hem wel eens meenemen.  De Allo kan dezelfde software als een rpi draaien maar zou een schone(re) usb poort moeten hebben. https://allo.com/sparky/usbridge-signature-pcb.html

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rob_Dingen

Quote from: vergeerr72 on January 14, 2023, 23:07:34
Ik wil hem wel eens meenemen.  De Allo kan dezelfde software als een rpi draaien maar zou een schone(re) usb poort moeten hebben. https://allo.com/sparky/usbridge-signature-pcb.html

Je bent altijd welkom, kunnen we hem ook eens vergelijken met mijn streamer.

Rob

vergeerr72

Quote from: Rob_Dingen on January 15, 2023, 11:18:49
Je bent altijd welkom, kunnen we hem ook eens vergelijken met mijn streamer.

Rob
Lijkt me leuk.  Ik app je binnenkort wel.  Meteen horen hoe dicht ik mijn referentie heb benaderd[emoji6]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

katwax

Standaard RPI heeft inderdaad geen al te goede usb-out, maar dat is 1 van de zaken die men in de USBridge Signature nu net aanpakt via een module, waardoor ze 1 usb-out "clean" hebben gemaakt. Dus in theorie zou die op deze USBridge mogelijk nog beter zijn dan om sommige andere streamers, omdat er net extra aandacht aan besteed is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

#1366
Het dilemma van vandaag: De nieuwe Flower Kings LP of de demo Mano Ultra Farad mk3 streamer aansluiten.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Op zaterdag aaf achteroverleunen en het nieuwe vinyl genieten 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vergeerr72

Die Mano moet donderdag weer terug.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

... dan zal het morgen vroeg dag voor je zijn  ;)

Quote from: vergeerr72 on January 21, 2023, 18:20:09Die Mano moet donderdag weer terug.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Nieuwsgierig gemaakt door Ronald, dus hier ook maar eens Gentooplayer op de Mano gezet, wacht nu op een trail-key om het juiste script te kunnen laden (Roon Bridge) en muziek te draaien. Stay tuned  ;D

vergeerr72

Quote from: AudioEnZo on January 22, 2023, 11:01:59Nieuwsgierig gemaakt door Ronald, dus hier ook maar eens Gentooplayer op de Mano gezet, wacht nu op een trail-key om het juiste script te kunnen laden (Roon Bridge) en muziek te draaien. Stay tuned  ;D
Stay tuned? Ik hoorde al wat geruchten   ;D
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo

#1372
Ja ja, ik ben onderweg :)

Ik kan niet anders zeggen dat Gentooplayer inderdaad een verbetering is ten opzichte van, in mijn geval, Ropieee. De details zijn duidelijker, wat voorheen wat wegviel in het geluidsbeeld is nu duidelijker te onderscheiden. Uitklinken van geluid is duidelijker, vloeiender. Het laag lijkt wat minder vol/rond maar is daardoor strakker. Het is ook krachtiger, zoals bijvoorbeeld een lekkere fel klinkende gitaarsnaar hoort te zijn.
Ik vind de verbetering dermate groot dat ik meteen maar een licentie heb genomen  ;)

vergeerr72

#1373
Ik heb een Mano Ultra mk3 Farad op bezoek gehad. Deze klonk schoner dan mijn Allo maar minder muzikaal maar gaf wel aan dat er nog verbetering te halen is. De Mano bevatte ook een SR Purple zekering tov van de Orange in de Allo. Een Purple zekering in de Allo bracht een schonere klank van de Mano naar mijn Allo met behoud van de muzikaliteit.

Daarnaast nog een losse Farad kunnen proberen, wat toch nog wat meer precisie geeft maar is wel een dure voeding. Gelukkig was er nog een Lhy Audio batterij voeding onderweg die vandaag gearriveerd is. Daar kan ik voorlopig wel weer even mee leven.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

AudioEnZo

Toch wel Gentooplayer op de Mano mk3 hè  ;D