ISE 2017

Started by donaldk, January 31, 2017, 13:13:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Jongens let op dit jaar kun je niet meer der heen en nog even snel op mobiel of tablet code scoren en aanmelden.

Please note: Monday 6 February will be the last day you can register free of charge using any invitation code. Registering after this date (or onsite) means they you'll have to pay an entrance fee of €150.

Ja de prijzen schieten de lucht in;-). Codes google je overal vandaan.

www.iseurope.org

TornadoGo

Wie gaan er?

Ik ga op donderdag de 9e.


Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

skyfox

Ik misschien woensdag, maar twijfel een beetje omdat ik dan met de kleine zou moeten gaan. Hij is er met 1jr nog wat jong voor, vrees ik. Iemand ervaring daarmee?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

donaldk

Onder de 16 geen toegang van 16 tot 18 onder begleiding van volwassene. Ik heb er nooit kinderen gezien. Een keer naar Horecava geeest en gold dat ook, maar kwam wel een kinderwagen een paar meisjes tegen.

martin778

#4
Ik ben er vorig jaar geweest, voor particulier die maar een beetje rondkijkt is ISE echt geen moer aan. Dat is ook 1 van de reden waarom de entreeprijzen zo enorm hoog zijn, om de 'zondagskijkers' tegen te houden.
Voor diegene, die ook in beeldweergave geinteresseerd is, is er best veel te zien maar wat ik toen zag waren voornamelijk oplossingen voor de industrie/zakelijke markt.

skyfox

Duidelijk verhaal, dan sla ik over. Dagje Blijdorp wordt hij (en ik dus ook) veel blijer van denk ik dan.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Rens

Gisteren geweest, het "geen moer aan" kan ik niet beamen.
Moet wel toegeven dat het aantal demoruimten dit jaar wel wat minder was maar toch wel een paar hele mooie dingen gezien.

Zo hadden ze bij Bowers & Wilkins de demo ruimte aanzien van vorig jaar gewijzigd. Ze hebben de nieuwe inbouwspeakers met de diamond tweeters toegepast en er stonden 2 stuks DB1D subs te spelen, in een woord geweldig. Ook nog even met de ontwerper van ee ruime staan praten, aardige gast.

Ook bij Elipson in de demo ruimte geweest en dat vond ik minder, kan natuurlijk aan de content liggen maar toen moest ik even aan mijn eigen thuisbios denken  :pompom:

De demo van Bang en Olufsen was ook wel indrukwekkend, ze hadden in de luisterruimte de Beolab 90 staan. Je moet van het uiterlijk houden en er zit wat veel electronica in maar op narrow ingesteld (en zat op de sweetspot) kon het mij wel bekoren.

Verder was er een hal met domotica wat ik zelf ook erg interessant vind maar moet ook toegeven dat er op de beurs ook wel heel veel schermen staan waarbij ik er na een stand of 30 wel klaar mee ben. Wel verwonderlijk wat ze met LED buitenschermen soms toch ook wel een erg mooi (en vooral groot) plaatje neer kunnen zetten.

Ook nog even staan vergapen bij Cseed aan luidspekers en een inklapbaar 201" Led scherm voor bij mijn opblaaszwembad, niet echt betaalbaar met 500.000 e maar wel leuk om te zien dat dit geheel in de grond weg zakt.

Kaartjes heb ik geen probleem mee gehad, vorig jaar voor het eerst geweest en door een even te googelen een code gevonden, vervolgens dit jaar weer een link gestuurd gekregen voor een gratis kaartje.

Volgend jaar zeker weer!  :headbanging:

TornadoGo

#7
Ik was er primair voor werk en focus lag op AV voor vergaderruimten en collaboration tools.

In de middag ben ik voor de hobby nog een keer rond gegaan; Jbl Synthesis demo, Storm audio/Triad demo, en een demo van Trinnov met een voor mij onbekend merk speakers. Vond eigenlijk alleen de laatste demo echt goed, bij de andere twee liep het mid/hoog dicht in drukke scènes. Is misschien ook een smaakkwestie.

Verder gekeken naar verschillende inbouwspeakers, eind van de middag nog naar de nieuwe lijn van Speakercraft geluisterd en vond dat erg goed klinken. De rest heb ik niet goed kunnen beluisteren.

Verder nog staan vergapen aan de verschillende OLED schermen en het grote aanbod aan LED buitenschermen. In de demoruimten vond ik het beeld niet om over naar huis te schrijven trouwens.

Leuke, doch vermoeiende dag gehad. Mijn stappenteller stond op ruim 20.000..
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Rens

De Storm/Triad demo had ik ook beluisterd en was ook niet echt mijn ding...

Homethx

Zou het mogelijk zijn om iets meer impressies te geven van de Bowers & Wilkins demo?

Heb nl wel interesse in deze speakers...

Erwin.VL

#10
Ik ben geweest omdat ik de Trinnov wel eens aan het werk wilde horen. Speakers waren Procella, ter info. Die worden vooral in de USA vaak gebruikt voor high-end home theatres. De demo was vrij-in-vrij-uit, de operator speelde random fragmenten, vermoedelijk enkel Dolby Atmos. Set up was denk ik 11.1.10

Voorafgaand aan de Trinnov stand had ik al aangeschoven voor de Storm Audio demo. Storm Audio is opgekocht door Barco/Auro en het was dan ook niet verwonderlijk dat de Auro 3D demo het meest schitterde van de 3 formaten (Atmos/DTS/Auro) die telkens native en upgemixt werden gebracht.

Toch vond ik de Trinnov net een tikje zuiverder klinken. Misschien stond Storm gewoon iets te luid.

De Storm Audio processor was de ISP 32 reference, de Atmos zou naar verluid in 7.1.6 zijn geweest. Dus meer dan de 11 speakers waartoe allen behalve de Trinnov beperkt zijn tot heden. Er waren meer speakers, maar niet alle speakers werden voor elk formaat gebruikt. Alle speakers waren aan het oog onttrokken.

De instapper bij Storm Audio is de ISP 16, die 9.990€ kost. En dus eventueel ook wellicht 7.1.6 zou moeten kunnen.

Voor wat foto's link ik gewoon naar mijn post op AVS:
http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/1574386-official-dolby-atmos-thread-home-theater-version-1463.html#post50564193
2.0: Mac mini + Amarra Symphony iRC Dirac > Weiss DAC2 > Emotiva XSP-1 > XPA-1 > Jamo R909
5.1: Oppo BDP83SE NuForce > XMC-1 > XPR-5 > B&W CM7/C/1 & REL SW
9.3.4: ruimte in aanbouw met DIYSG Titan LX [LCR] • Cinema 10 Max [6xSurround] • Volt 10 [4xAtmos Top]

donaldk

Trinnov Altitude 32 werd ook gebruik in de Alcons demoruimte. Die klonk veel luider dan de Procella's, ook meer bas, ondanks dat de nieuwe sub 143dB zou doen.

Rens

Bowers & Wilkins draaide ook met Trinnov, vond het erg goed!

In vergelijking met vorig jaar (ze hebben de demo ruimte nu uitgerust met de nieuwe inbouwspeakers met diamondtweeter) klonk het naar mijn idee dynamischer en zuiverder. Ook hadden ze er 2 nieuwe subs staan, de DB1D, was erg onder de indruk.

Was er samen met een goede vriend en die hoorde het verschil met vorig jaar ook.