netsnoer

Started by snoef, January 26, 2017, 18:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Quote from: i2Paq on January 31, 2017, 16:17:26
Draai het om; waar is het (meetbare) bewijs dat het wel verschil maakt?
Dat is er niet....
JBL PRX Power!

blue-eyes

Quote from: i2Paq on January 31, 2017, 16:17:26
Draai het om; waar is het (meetbare) bewijs dat het wel verschil maakt?

Quote from: Raphie on January 31, 2017, 16:20:37
Dat is er niet....


In deze discussie niet relevant!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

chansig

Ik ben even kwijt wat de discussie is... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: i2Paq on January 31, 2017, 16:17:26
Draai het om; waar is het (meetbare) bewijs dat het wel verschil maakt?

Meet het hoogfrequent aandeel op het lichtnet. Bekijk deze voor en na verschillende lichtnetkabels van uiteenlopend pluimage....

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

JBL PRX Power!

scrutinizer

Google is your friend. Toch Raphie


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

topic at hand is wat emotionele attention whoring en diva gedrag. hier is enkele weken lang manisch postgedrag aan vooraf gegaan. het "probleem" is simsatit, niet zijn forumgenoten.
Sorry dat ik even zo direct moet zijn, zal wel weer een ban voor komen omdat diverse gutmenschen en ban naaiers dit "niet vinden kunnen"
maar zo liggen de zaken toch echt.
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: scrutinizer on January 31, 2017, 16:26:49
Google is your friend. Toch Raphie
ping ... pong.... ping ... pong ... uit
JJ 21 - Anton 0  :sigh:
JBL PRX Power!

scrutinizer

#83
Gezien een kabel impedantie eigenschappen bezit zal deze hoogfrequent min of meer dempen.
Transformatoren niet geheel galvanisch scheiden voor hoogfrequent......

Zullen we het open houden ter interpretatie.... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

http://archimago.blogspot.nl/2014/02/measurements-power-cable-redux.html

Geen idee....ziet er wel indrukwekkend uit met al die metingen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Jammer, dit soort discussies... Beetje de reden dat ik indertijd mijn bijdragen aan dit forum heb verminderd... Persoonlijk hoor ik absoluut verschillen tussen netkabels, maar ook al ben ik een techneut: ik vind het altijd lastig te beoordelen hoe die verschillen tot stand komen. Persoonlijk ben ik wel van mening dat de UITSTRALING van een netkabel een duidelijk groter effect zal hebben dan de INSTRALING. Ook bij luidsprekerkabels acht ik de instraling als een moeilijk aan te tonen iets, hoewel ik me bij interconnects die werken tussen een apparaat met een lage uitgangsimpedantie en een volgend apparaat met een hoge ingangsimpedantie wel kan voorstellen dat afscherming van nut is. Hier kan de interconnect door zijn lengte vrij makkelijk hoogfrequente rommel oppikken die indirect in het apparaat van hoorbare invloed kan worden door interferentie.

Raphie

Quote from: chansig on January 31, 2017, 16:32:52
http://archimago.blogspot.nl/2014/02/measurements-power-cable-redux.html

Geen idee....ziet er wel indrukwekkend uit met al die metingen.

Gr. Hans
dat klopt, ze meten allemaal hetzelfde  :clapping:
JBL PRX Power!

Raphie

#87
Beiden opnemen en met WinABX vergelijken, kan je ze daar uitelkaar houden dan hoor je verschil, anders niet.
wat je nog kan horen, kan je nog wel meten, maar wat niet is te meten kan je zeker niet horen.

Quote from: garmtz on January 31, 2017, 16:34:43
Jammer, dit soort discussies... Beetje de reden dat ik indertijd mijn bijdragen aan dit forum heb verminderd... Persoonlijk hoor ik absoluut verschillen tussen netkabels, maar ook al ben ik een techneut: ik vind het altijd lastig te beoordelen hoe die verschillen tot stand komen. Persoonlijk ben ik wel van mening dat de UITSTRALING van een netkabel een duidelijk groter effect zal hebben dan de INSTRALING. Ook bij luidsprekerkabels acht ik de instraling als een moeilijk aan te tonen iets, hoewel ik me bij interconnects die werken tussen een apparaat met een lage uitgangsimpedantie en een volgend apparaat met een hoge ingangsimpedantie wel kan voorstellen dat afscherming van nut is. Hier kan de interconnect door zijn lengte vrij makkelijk hoogfrequente rommel oppikken die indirect in het apparaat van hoorbare invloed kan worden door interferentie.
JBL PRX Power!

scrutinizer

Quote from: garmtz on January 31, 2017, 16:34:43
Jammer, dit soort discussies... Beetje de reden dat ik indertijd mijn bijdragen aan dit forum heb verminderd... Persoonlijk hoor ik absoluut verschillen tussen netkabels, maar ook al ben ik een techneut: ik vind het altijd lastig te beoordelen hoe die verschillen tot stand komen. Persoonlijk ben ik wel van mening dat de UITSTRALING van een netkabel een duidelijk groter effect zal hebben dan de INSTRALING. Ook bij luidsprekerkabels acht ik de instraling als een moeilijk aan te tonen iets, hoewel ik me bij interconnects die werken tussen een apparaat met een lage uitgangsimpedantie en een volgend apparaat met een hoge ingangsimpedantie wel kan voorstellen dat afscherming van nut is. Hier kan de interconnect door zijn lengte vrij makkelijk hoogfrequente rommel oppikken die indirect in het apparaat van hoorbare invloed kan worden door interferentie.

Neem aan dat je bedoeld waar de in en uitgangsimpedanties dichter bij elkaar liggen, Garmt
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Quote from: Raphie on January 31, 2017, 16:35:20
dat klopt, ze meten allemaal hetzelfde  :clapping:

Geen idee...ik heb het niet gelezen. Gewoon even google gebruikt. Even checken of het klopt dat het te vinden is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

#90
Quote from: Raphie on January 31, 2017, 16:31:31
ping ... pong.... ping ... pong ... uit
JJ 21 - Anton 0  :sigh:

Je verbaast weer door slinksheid....  ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Quote from: chansig on January 31, 2017, 16:44:20
Geen idee...ik heb het niet gelezen. Gewoon even google gebruikt. Even checken of het klopt dat het te vinden is.

Gr. Hans
even 3 stappen terug: Wat denk jij te hebben gevonden Hans?
JBL PRX Power!

Raphie

#92
Quote from: scrutinizer on January 31, 2017, 16:45:29
Je verbaasd weer door slinksheid....
set 2.... Anton serveert....
JBL PRX Power!

chansig

Quote from: Raphie on January 31, 2017, 16:45:56
even 3 stappen terug: Wat denk jij te hebben gevonden Hans?

Geen idee...ik heb gegoogled op high frequentie power cable en metingen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sopper

Ik pak er weer even  :popcorn: bij  >:D
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

garmtz

Quote from: scrutinizer on January 31, 2017, 16:42:59
Neem aan dat je bedoeld waar de in en uitgangsimpedanties dichter bij elkaar liggen, Garmt

Nee... Mijn theorie is dat door de hoge impedantie het gemakkelijker wordt voor stoorsignalen een spanning induceren. Als de ingangsimpedantie van het ontvangende apparaat laag is, is de stroom van het gewenste signaal hoger en is inductie van RFI/EMI lastiger. Wat gaat er mis in mijn redenatie?

scrutinizer

#97
Quote from: garmtz on January 31, 2017, 17:33:01
Nee... Mijn theorie is dat door de hoge impedantie het gemakkelijker wordt voor stoorsignalen een spanning induceren. Als de ingangsimpedantie van het ontvangende apparaat laag is, is de stroom van het gewenste signaal hoger en is inductie van RFI/EMI lastiger. Wat gaat er mis in mijn redenatie?

Dat er uitgaande van een lage uitgang impedantie en een liefst zo hoog mogelijke ingang impedantie kabelinvloeden of inkoppelingen tot een minimum beperkt worden.

Mede een reden dat een wat langere ic kabel en de wat hoge uitgang imp van buizenpre's in een lage solidstate input imp tricky kunnen zijn.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

VlisChris

Quote from: chansig on January 31, 2017, 16:24:25
Ik ben even kwijt wat de discussie is... :D

Gr. Hans

Long gone.
Even de laatste posts lezen. Maar volgens mij is het weer puur moddergooien geworden.
Kleuters.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#99
Raphie: je hebt een ban voor het persoonlijk aanvallen van leden in combinatie met puur uitlokken.
De duur van de ban staat onder discussie om hem zwaar op te schroeven.
Je bent een notoir slecht leerling in je enigzins aanpassen. Edit; aangezien je onmiddellijk na je vorige ban weer opnieuw de fout in gaat is dus hoe dan ook 30 dagen. Langer is realistisch.
Dat blijft niet goed gaan.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.