netsnoer

Started by snoef, January 26, 2017, 18:14:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

#50
Quote from: Dynky on January 30, 2017, 18:52:37
en precies dàt slecht contact krijg je dus vroeg of laat als je met solid core gaat werken voor het "tijdelijk" aansluiten van apparatuur zoals die in je set.
er is een goede reden waarom dit niet toegelaten is (ook hier in België btw)...en daar veranderen mooie sierkousen/extra dikke krimpkous of mooie (al dan niet zelfgefabriceerde) trekontlastingen 0,0 aan.

waarom er nu zo wordt gereageerd op Twani's post snap ik oprecht niet, want hij zegt imo exact dàt.
het is verboden en bovendien levensgevaarlijk, dus doe het niet...it's that simple  ;)

Tja, dank U. 

Ik weet dat ik soms nogal rechttoe rechtaan formuleer maar de boodschap was er niet minder concreet door.  Óók ik snap de uitspatting niet maar dacht dat ik hierin alleen stond.

Snap ook werkelijk niet waarom je in dit soort topics slechts nog met óhh en áhh mag (lijkt welhaast móet) reageren terwijl er zeer serieuze redenen zijn om kritische kanttekeningen te plaatsen.

Soms begrijp ik het echt niet meer......

simsatit

Mijn welgemeende excuses aan de forum moderatoren betreffende de situatie die ik gisteren heb toegelaten te ontstaan.
De ban is opgeheven, echter lijkt het mij beter even afstand te nemen van dit forum voorlopig.
Zal hier vast weer participeren in de toekomst.
Betreffende de posts ivm veiligheid, ik heb zelf al mijn posts aangepast betreffende stroom voorziening, niet leuk voor de moderatoren en tegen de forumregels in, een ban was dus terecht.
Echter heb ik ook aangegeven dat ik dat noodzakelijk achtte daar ik echt niets te maken wil hebben met eventueel mogelijke verwijten dat ik mensen heb gestimuleerd een onveilige stroom situatie te creëeren.
Ik snap ook de punten aangedragen en al valt het me serieus moeilijk, bij deze ook mijn excuus aan Twani.

Veel plezier op het forum en inderdaad, let op regelgeving betreffende aanleg van je stroom toevoer voor je mooie audio set!!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: Kjelt on January 29, 2017, 22:41:15
Je kunt er natuurlijk voor zorgen dat je installatie spanningsloos is als je hem niet gebruikt.
Ik doe dit met diverse opstellingen.

Als de brand aantoonbaar ergens anders is ontstaan dan zal het wel meevallen maar als je eigen knutselproject de oorzaak is.......

Dit zal ik zeker ter harte nemen, bij mij gaat, vanaf nu, ondanks dat ik zelf redelijk zeker ben van mijn situatie, toch de groep uit als ik niet luister.

Dank nog even voor deze, veilige, tip.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

twani

#53
Quote from: simsatit on January 30, 2017, 20:48:50
Mijn welgemeende excuses aan de forum moderatoren betreffende de situatie die ik gisteren heb toegelaten te ontstaan.
De ban is opgeheven, echter lijkt het mij beter even afstand te nemen van dit forum voorlopig.
Zal hier vast weer participeren in de toekomst.
Betreffende de posts ivm veiligheid, ik heb zelf al mijn posts aangepast betreffende stroom voorziening, niet leuk voor de moderatoren en tegen de forumregels in, een ban was dus terecht.
Echter heb ik ook aangegeven dat ik dat noodzakelijk achtte daar ik echt niets te maken wil hebben met eventueel mogelijke verwijten dat ik mensen heb gestimuleerd een onveilige stroom situatie te creëeren.
Ik snap ook de punten aangedragen en al valt het me serieus moeilijk, bij deze ook mijn excuus aan Twani.

Veel plezier op het forum en inderdaad, let op regelgeving betreffende aanleg van je stroom toevoer voor je mooie audio set!!

Er zijn wmb.helemaal geen excuses nodig Simsatit.  Ik kan behalve uitdelen namelijk ook prima incasseren :)

Bovendien heb ik liever dat je wêl blijft posten want kan je bijdragen werkelijk waarderen en zoals op het buurforum al eens eerder gemeld heb ik vooral reuze bewondering voor zelfbouwers.

Heb er alleen moeite mee als er slechts hausanna geroepen mag worden en ieder tegengeluid wordt weggezet als het frustreren van een topic. Enigszins meeveren is nu eenmaal nodig soms op een openbaar forum.

Ik word in mijn eigen topic geregeld "in de zeik gezet" kan er immer smakelijk om lachen vooral omdat men er vaak nog niet eens heel ver naast de waarheid zit :tounge2:

Zelfspot is een prima ding welke je geregeld weer verder helpt.

Dús, lekker blijven posten Simsatit :thumbs-up:

Dura

#54
Sportieve reacties heren, het lijkt me dat daardoor de kou wel weer uit de lucht is.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

simsatit

ik zie in dat ik een foute inschatting heb gemaakt en dat je nooit minder dan alert moet blijven als je zelf de A/C verzorgt van de groepen kast naar je audioset.

Twani, ik hoef je niet uit te leggen waarom ik reageerde zoals ik deed, maar stel dat ik dat wel zou moeten dan zou het zo iets zijn:

Ik kan niet zo goed tegen hoe jij en sommige anderen in mijn beleving soms erg denigrerend doen tov diegenen die het 'licht' nog niet gezien hebben, daar je goed kunt incasseren hoop ik dat je dat begrijpen kunt ook van mij.

Ik kan niet zo goed incasseren, ben soms erg snel dat ik me voel alsof ik wordt aangevallen, dan schiet ik in een negatieve modus.

Wat ik wel goed kan (denk ik) is mezelf onderzoeken en mijn fout als ik die maak toegeven.

Bij deze.

Ik zou je willen uitdagen om zelf ook te proberen, wel te zeggen wat je wilt zeggen, maar op zo een manier dat het op een redelijke manier kan binnenkomen bij een ander, zeker omdat je hier gewoon een beter inzicht had dan ik zelf.
ik zeg dus niet dat je geen gelijk had, ik vraag alleen of je niet wilt denigreren naar iemand die misschien geen gelijk heeft, daar help je diegeen echt niet mee, persoonlijk sla ik dan juist dicht of juist in de verdediging.

Maar allen die hier gereageerd hebben, dank voor het inzicht, dat ik ook een beetje kwijt was geraakt in mijn enthousiasme betreffende zelfbouw.

Safety above all.
i agree on that..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

scrutinizer

#56
....de beste stuurlui staan aan wal.

@Simsatit

Ziet er keurig vervaardigd uit. Geloof niet dat je hierin veiligheid aan het toeval overlaat. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

i2Paq

#57
@Simsatit

Wat de ene als denigrerend ervaart ervaart de ander als een strait-to-the-point opmerking.

Hoe je zelf luistert is hoe je het "hoort".
Anders gezegd: als jij het hoort met in je achterhoofd dat je aangevallen wordt dan zal je reactie daar op gebaseerd zijn.
Ik denk eerder dat je aan je zelf moet werken ipv. een ander vragen het niet zo denigrerend te "zeggen".
"Jij" bent het probleem, niet de ander die plain duidelijk is.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Raphie

Quote from: scrutinizer on January 31, 2017, 08:46:42
....de beste stuurlui staan aan wal.

@Simsatit

Ziet er keurig vervaardigd uit. Geloof niet dat je hierin veiligheid aan het toeval overlaat. ;)
er raken hier een hoop van de wal in de sloot en gaan door hun onkunde het schip in....
JBL PRX Power!

scrutinizer

Quote from: Raphie on January 31, 2017, 08:55:33
er raken hier een hoop van de wal in de sloot en gaan door hun onkunde het schip in....

....spreek die daar dan op aan.....(als je daar behoefte aan hebt JJ)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Quote from: i2Paq on January 31, 2017, 08:54:30
Wat de ene als denigrerend ervaart ervaart de ander als een strait-to-the-point opmerking.

Hoe je zelf luistert is hoe je het "hoort".
Anders gezegd: als jij het hoort met in je achterhoofd dat je aangevallen wordt dan zal je reactie daar op gebaseerd zijn.
Ik denk eerder dat je aan je zelf moet werken ipv. een ander vragen het niet zo denigrerend te "zeggen".
"Jij" bent het probleem, niet de ander die plain duidelijk is.
dit dus, wanneer je zonder gehinderd te worden door enige vorm van kennis een beetje loopt te freubelen en je ervaringen loopt te verkondigen, moet je niet raar opkijken wanneer mensen je daar kritisch op aanspreken. En freubelen klinkt misschien denigrerend, maar dat is het exact. Er ligt nu eenmaal geen kennis aan ten grondslag en gaat allemaal op "gevoel" en op basis van "hifi sprookjes" van anderen.
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: scrutinizer on January 31, 2017, 08:59:13
....spreek die daar dan op aan.....(als je daar behoefte aan hebt JJ)
gaat er meer om dat dit gefreubel niet de norm is.
JBL PRX Power!

scrutinizer

Quote from: Raphie on January 31, 2017, 09:00:27
gaat er meer om dat dit gefreubel niet de norm is.

Wie bepaald deze norm dan. Jij?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

#63
Quote from: scrutinizer on January 31, 2017, 09:02:01
Wie bepaald deze norm dan. Jij?
NEN, dat had je zelf ook kunnen invullen Anton.
Je bent weer lekker op dreef, zal de mods eens laten oordelen over opruiing met je "stuurlui......"
:-*
JBL PRX Power!

scrutinizer

#64
Quote from: Raphie on January 31, 2017, 09:03:18
NEN

Vang jij daar royalties uit? ;D

Dan zou ik mezelf maar eens richten op het eigen gefreubel waar mensen zich, onder de noemer klussen aan de verlichting en huishoudelijke apparatuur thuis, binnen de normen van NEN begeven. ;)


   
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Als dat is wat jij hieruit opmaakt..Be my guest
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

J.A.F._Doorhof

Heren houd het netjes aub.
Een discussie is tot daar aan toe maar het heeft geen zin elkaar uit te dagen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

i2Paq

Quote from: Raphie on January 31, 2017, 08:59:22
dit dus, wanneer je zonder gehinderd te worden door enige vorm van kennis een beetje loopt te freubelen en je ervaringen loopt te verkondigen, moet je niet raar opkijken wanneer mensen je daar kritisch op aanspreken. En freubelen klinkt misschien denigrerend, maar dat is het exact. Er ligt nu eenmaal geen kennis aan ten grondslag en gaat allemaal op "gevoel" en op basis van "hifi sprookjes" van anderen.

Ik had het tegen @Simsatit  ;)

Mijn post heb ik dus even verduidelijkt  :smile:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

simsatit

#68
Quote from: Raphie on January 31, 2017, 08:59:22
dit dus, wanneer je zonder gehinderd te worden door enige vorm van kennis een beetje loopt te freubelen en je ervaringen loopt te verkondigen, moet je niet raar opkijken wanneer mensen je daar kritisch op aanspreken. En freubelen klinkt misschien denigrerend, maar dat is het exact. Er ligt nu eenmaal geen kennis aan ten grondslag en gaat allemaal op "gevoel" en op basis van "hifi sprookjes" van anderen.

Goed, ik vind het prima,
ik hang hier de spreekwoordelijke viool aan de wilgen.
Dit is niet goed voor mijn gezondheid meer hier te zijn.
Raphie ik vind je een bully, wat een ander of ik vindt, ik weet daar heb je worst aan.
Maar ik ben niet onder de indruk van je, wat ik wel ben is het zat.
Je verpest voor mij iig het plezier hier te komen.
Geef de schuld aan mij, die wat je wilt, zeg wat je wilt, maar dat hoef ik je niet te zeggen want dat doe je zowiezo wel.
Wees maar trots op dat je een pestkop bent.
Succes met je karakter.

En dank aan iedereen voor een in het overgrote deel voor de goede tijd.

Het beste allemaal.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Ohja en alvorens je denkt ik ga het vuurtje even verder opstoken, voor mij kun je de moeite besparen, ik ga het hier niet meer komen lezen,

je vermaakt de anderen maar met je positieve bijdrages.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Raphie

Even voor de duidelijkheid, vind je houtbewerking schitterend, je kan zeer mooi politoeren.
Maar dat heeft natuurlijk niks van doen met het elektrisch geknutsel wat in deze topics gebeurt.
Vlechten van vdh draad en meer van dat soort onzin.
JBL PRX Power!

scrutinizer

#71
Vertel Raphie ..... zonder gehinderd te worden door enige vorm van kennis.
En waarom zou dit gefreubel volgens jou geen invloed kunnen hebben, JJ?
Ik bedoel... een boude uitspraak als deze, gezien het topic, verdient uitleg......

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Quote from: scrutinizer on January 31, 2017, 16:02:27
Vertelt Raphie ..... zonder gehinderd te worden door enige vorm van kennis.
En waarom zou dit gefreubel volgens jou geen invloed kunnen hebben, JJ?
Ik bedoel... een boude uitspraak als deze, gezien het topic, verdient uitleg......
laten we de toegewezen eigenschappen nog even achterwege, vdh draad is bijv niet gemaakt om te vlechten.
ik ga niet voor jou een hele waslijst van redenen oplepelen. die kan je zelf prima invullen mag ik hopen.
JBL PRX Power!

scrutinizer

Quote from: Raphie on January 31, 2017, 16:12:07
laten we de toegewezen eigenschappen nog even achterwege, vdh draad is bijv niet gemaakt om te vlechten.
ik ga niet voor jou een hele waslijst van redenen oplepelen. die kan je zelf prima invullen mag ik hopen.

Tja...zoals gewoonlijk weer een zwaktebod.
Maar wel anderen zo irriteren dat zij geen uiting aan hun hobby meer willen geven.

Probeer voortaan eens onderbouwd te zijn van het tegendeel dat je altijd met het grootste gemak neerplempt
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

i2Paq

Quote from: scrutinizer on January 31, 2017, 16:02:27
Vertel Raphie ..... zonder gehinderd te worden door enige vorm van kennis.
En waarom zou dit gefreubel volgens jou geen invloed kunnen hebben, JJ?
Ik bedoel... een boude uitspraak als deze, gezien het topic, verdient uitleg......

Draai het om; waar is het (meetbare) bewijs dat het wel verschil maakt?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70