Heos Wifi problemen

Started by jasjenl, January 24, 2017, 10:15:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jasjenl

Ik heb sinds kort 3 Heos apparaten in huis: een Heos Link HS2, een Heos 3 speaker en een Heos HomeCinema soundbar. De Link is bedraad aangesloten, de andere 2 zijn via wifi verbonden met mijn netwerk. Althans, dat is de bedoeling... Echter, ik krijg het niet voor elkaar om de Heos speakers stabiel aan mijn wifi netwerk te verbinden. Soms werkt het wel soms weer niet maar vaker niet dan wel ziet de Heos app gewoon geen enkel van mijn draadloos aangesloten Heos devices, ondanks dat ik in de router zie dat ze wel degelijk via wifi verbonden zijn en het status lampje van de Heos speakers ook gewoon blauw brandt, hetgeen aan zou moeten geven dat ie gewoon met het netwerk verbonden is. De bedraad verbonden Link heeft dit probleem niet, dus ik vermoed dat het te maken is met hoe mijn wifi netwerk is opgezet. Wat meer info daar over: ik heb beneden een KPN Experia V10 box staan en ik heb verder in het huis nog twee extra KPN wifi versterkers staan (deze) als extra access points (anders heb je geen bereik in ons huis) die beiden bedraad verbonden zijn met de Experia box. Ik had eerst twee andere extra access points (een Netgear R7000 en een Netgear WNDR3700v2) maar omdat ik daar met andere apparaten niet overal goede wifi had heb ik die twee KPN versterkers aangeschaft in de hoop dat daar de wifi problemen mee opgelost zijn. Voor de andere apparaten die ik via wifi gebruik (iphone, ipad, android phone en een laptop) lijkt de wifi met die KPN versterkers vooralsnog goed te werken, maar met de Heos speakers is het een nog groter drama geworden dan met de oude access points...

Heeft iemand soortgelijke ervaringen en hopelijk een oplossing zodat die Heos dingen stabiel werken? Want als het werkt vind ik het echt een leuk systeem, maar in de huidige situatie levert het alleen maar frustraties op...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

jasjenl

Niemand die deze problemen herkent? Of zijn er maar zo weinig Heos gebruikers op het forum  ;) ?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Robert T

heb ook een soundbar die op wifi niet helemaal lekker blijft werken, zelfde problemen als jij maar ben uberhaupt geen fan van wifi dus uiteindelijk bekabeld aangesloten en probleem daarmee opgelost.

Als de app niet werkt, kan je dan de HEOS wel pingen op z'n IP adres? Hoe is het verder ingesteld? DHCP?
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

jasjenl

Quote from: Robert T on January 27, 2017, 12:30:54
heb ook een soundbar die op wifi niet helemaal lekker blijft werken, zelfde problemen als jij maar ben uberhaupt geen fan van wifi dus uiteindelijk bekabeld aangesloten en probleem daarmee opgelost.

Als de app niet werkt, kan je dan de HEOS wel pingen op z'n IP adres? Hoe is het verder ingesteld? DHCP?
Ik zal dat straks een testen (zit nu niet thuis), maar alles is inderdaad verder gewoon met DHCP ingesteld. Ik heb op zich helemaal geen exotische netwerk configuratie of zo. Maar ik hoor van een collega die ook Heos heeft van soortgelijke problemen met de app. Wel hoorde ik van hem dat Spotify connect dan vaak nog wel werkt, dat heb ik eerlijk gezegd nog niet getest dus daar zal ik ook eens naar kijken. Als dat zo is dan is het dus gewoon echt een issue met de Heos app, wat wel irritant is want die gebruiken we juist vaak om naar radio te kunnen luisteren.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

H&C Hifi

Is de Heos 3 de oude variant ?

Ik heb helaas meegemaakt dat de oude varianten wel vaker voor dit soort problemen kunnen zorgen.
Met de nieuwe HS2 modellen heb ik deze problemen nog niet eerder meegemaakt.



Robert T

Dat is ook wel een goede ja.. Kan me idd herinneren dat de app de soundbar niet ziet maar dat spotify connect wel werkte (vanuit de spotify app zelf).. dus ja, dan moet het netwerk idd wel gewoon werken. Sowieso wel goed om te weten of dat de HEOS devices uberhaupt netwerkverbinding hebben.

Wat ik trouwens ook heb gemerkt is dat wanneer ik geen DHCP gebruik en gewoon statische adressen invul het allemaal niet werkt (wel verbinding met netwerk (getest, soundbar was te pingen) maar de app zag de HEOS soundbar niet.


Quote from: jasjenl on January 27, 2017, 14:01:53
Ik zal dat straks een testen (zit nu niet thuis), maar alles is inderdaad verder gewoon met DHCP ingesteld. Ik heb op zich helemaal geen exotische netwerk configuratie of zo. Maar ik hoor van een collega die ook Heos heeft van soortgelijke problemen met de app. Wel hoorde ik van hem dat Spotify connect dan vaak nog wel werkt, dat heb ik eerlijk gezegd nog niet getest dus daar zal ik ook eens naar kijken. Als dat zo is dan is het dus gewoon echt een issue met de Heos app, wat wel irritant is want die gebruiken we juist vaak om naar radio te kunnen luisteren.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

jasjenl

Quote from: HcHifi.nl on January 27, 2017, 14:09:54
Is de Heos 3 de oude variant ?

Ik heb helaas meegemaakt dat de oude varianten wel vaker voor dit soort problemen kunnen zorgen.
Met de nieuwe HS2 modellen heb ik deze problemen nog niet eerder meegemaakt.
Het is inderdaad de oude variant. En ik heb het net geprobeerd: met spotify connect werkt ie nog wel gewoon... Is dus iets met die Heos app. Echter, met de soundbar ervaar ik soms dezelfde issues en daar is, voor zover ik weet, nog geen HS2 versie van, toch?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

jasjenl

#7
Als ik vanuit mijn windows laptop naar netwerk omgeving ga zie ik alle heos apparaten ook staan. Ik kan dan, als ik er op dubbelklik, een webpagina openen met network settings van het desbetreffende apparaat. En daar zie ik volgens mij al een probleem: bij de Heos 3 staat bij 'network interface' 'no available interfaces' terwijl er bij de cinema gewoon 'wireless' staat en daar kan ik dat eventueel in 'ethernet' veranderen. Maar bij de Heos 3 heb ik die optie dus niet eens, de drop down box heeft geen 'wireless' of 'ethernet' entry, alleen 'no available interfaces'... Dat kan toch niet goed zijn? Ik zal Denon wel eens mailen. Zie ook onderstaande screenshots.

Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Robert T

Dat is wel erg vreemd aangezien je binnen komt via een interface die het apparaat niet kent...  :blink:

Ben erg benieuwd wat Denon hiervan zegt...
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

H&C Hifi

Wat gebeurt er als je de Heos 3 van de stroom haalt ?
Zijn dan de problemen met de soundbar ook verholpen ?

Zoals gezegd ik heb eerder meegemaakt dat een oude Heos 3 de problemen veroorzaakte... :-\

jasjenl

Quote from: HcHifi.nl on January 27, 2017, 22:36:15
Wat gebeurt er als je de Heos 3 van de stroom haalt ?
Zijn dan de problemen met de soundbar ook verholpen ?

Zoals gezegd ik heb eerder meegemaakt dat een oude Heos 3 de problemen veroorzaakte... :-\
Nou, momenteel doet de soundbar het weer wel dus dat kan ik op dit moment niet zeggen...
Ik ben ook heel benieuwd naar Denon's reactie, heb ze verwezen naar dit topic.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

jasjenl

Inmiddels heb ik een reactie van Denon gekregen, waarin ze om een diagnostisch rapport vragen waar alle speakers in zitten. Ik betwijfel echter of dat gaat lukken, aangezien de heos 3 helemaal niet gezien wordt, dus hoe ik dan een diagnostisch rapport moet maken is me nog niet helemaal duidelijk... Verder gaven ze wel aan dat meerdere accesspoints (wat ik heb) voor problemen kan zorgen en dat ik moest kijken of in de router 'smart scan' aan staat en of er manueel een kanaal gekozen is. Dat laatste heb ik geloof ik nog niet voor elke accesspoint gedaan dus dat zou ik dan nog eens kunnen checken. En ze vroegen zich af of bij een bedrade aansluiting alles wel stabiel blijft. Ik gok van wel, want alleen de via wifi verbonden Heos apparaten hebben problemen.

Maar goed, ik heb weer wat om te proberen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

H&C Hifi


jasjenl

Quote from: HcHifi.nl on January 31, 2017, 16:44:15
Ben benieuwd !
Wat zijn jouw ervaringen mbt die Heos 3 problemen waar je het zelf over had? Weet je of en hoe die opgelost waren?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

H&C Hifi

Quote from: jasjenl on January 31, 2017, 18:14:24
Wat zijn jouw ervaringen mbt die Heos 3 problemen waar je het zelf over had? Weet je of en hoe die opgelost waren?

Ik heb die opgelost door de klanten die er last van hadden een HS2 te leveren...
Maar ik ben benieuwd of de oplossing van D&M ook werkt.


jasjenl

#15
Quote from: HcHifi.nl on January 31, 2017, 18:20:57
Ik heb die opgelost door de klanten die er last van hadden een HS2 te leveren...
Maar ik ben benieuwd of de oplossing van D&M ook werkt.
Right, die oplossing van jou zal voor mij niet opgaan, aangezien de Heos 3 onderdeel van een kerstpakket was  ;D

Curieus genoeg deed gisteren toen ik thuis kwam de Heos 3 het echter spontaan weer wel, zonder dat ik ook nog maar iets veranderd had in de router of de access points... Dwz ik zag toevallig dat het lampje op de Heos 3 even geel werd, daarna met de app gecheckt en jawel, daar was ie weer. Toen als eerste geprobeerd om de naam van de Heos te veranderen, dat lukte na 3 keer opnieuw proberen (ook al dubieus dat dat 3 pogingen vereiste), vervolgens geprobeerd een radiozender aan te zetten (via de tunein functie van de Heos app), ook dat lukte pas na een paar pogingen maar uiteindelijk hadden we weer muziek in de keuken. Maar de manier waarop het ging (alles een paar keer opnieuw proberen voordat het werkte) geeft mij weinig vertrouwen dat het nu stabiel is. Bovendien viel aanvankelijk nog steeds af en toe het geluid uit, maar na een tijdje bleef het wel doorspelen. Aan mijn wifisignaal ligt het zeker niet, die is optimaal qua sterkte op de plek waar de Heos staat, maar wellicht dat ie niet lekker overweg kan met meerdere accesspoints die dezelfde naam hebben.

Vanavond ga ik nog eens wat verder knutselen, want ik ben er nog niet aan toegekomen om alle accesspoints op een vast kanaal te zetten. Wellicht gaat dat helpen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

jasjenl

Nou, momenteel doen alle apparaten het weer. Ik heb nu alle accesspoints op een fixed kanaal gezet ipv automatisch waarbij ik voor elk accesspoint een ander kanaal heb gekozen. Heb tevens alle 2.4 ghz zenders uitgeschakeld want al mijn wifi apparaten ondersteunen 5 ghz dus dat scheelt wellicht weer wat 'ether vervuiling'. Het zal mij benieuwen of het nu beter blijft werken maar ik vraag het me af, want ik moest net wel weer een keer of 4 opnieuw proberen om de radio vanuit de Heos app te starten op de Heos 3. Volgens mij ligt dat toch echt aan hoe die app werkt, want Spotify connect werkt wel meteen de eerste keer..
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

H&C Hifi

Quote from: jasjenl on February  1, 2017, 20:35:23
Het zal mij benieuwen of het nu beter blijft werken maar ik vraag het me af, want ik moest net wel weer een keer of 4 opnieuw proberen om de radio vanuit de Heos app te starten op de Heos 3. Volgens mij ligt dat toch echt aan hoe die app werkt, want Spotify connect werkt wel meteen de eerste keer..

Bij mij werkt het via de app eigenlijk vlekkeloos... heb je dat probleem ook bij de andere zones ?

Maar wel apart dat je de oude variant Heos 3 hebt gekregen, deze is al bijna 1 jaar uit productie volgens mij.

jasjenl

Quote from: HcHifi.nl on February  1, 2017, 21:29:52
Bij mij werkt het via de app eigenlijk vlekkeloos... heb je dat probleem ook bij de andere zones ?
Ik moet zeggen dat ik de Cinema voornamelijk als soundbar voor de tv gebruik dus dan gebruik ik de app niet. Maar toen ik het net even testte leek de cinema wel sneller muziek op te pakken, maar nog steeds trager dan met spotify connect.
QuoteMaar wel apart dat je de oude variant Heos 3 hebt gekregen, deze is al bijna 1 jaar uit productie volgens mij.
Tja, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken zal ik maar zeggen ;) Wellicht was het een goedkope restpartij en konden ze het daarom voor een zacht prijsje in het kerstpakket stoppen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

jasjenl

Vergeet wat ik over de cinema zei: ook daar moest ik net 4 keer op 'nu afspelen' tikken om er muziek uit te krijgen...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

H&C Hifi

Quote from: jasjenl on February  1, 2017, 21:54:36
Vergeet wat ik over de cinema zei: ook daar moest ik net 4 keer op 'nu afspelen' tikken om er muziek uit te krijgen...

en wat gebeurt er als de 3 van de stroom is ?
reageert de rest dan ook nog zo traag ?

de app zelf heeft wel tijd nodig om op te starten, dus zodra je beeld hebt in de app kun je nog niet gelijk het toestel bedienen
hoe snel de app reageert ligt o.a. aan de snelheid van je telefoon.

jasjenl

Quote from: HcHifi.nl on February  1, 2017, 22:41:19
en wat gebeurt er als de 3 van de stroom is ?
reageert de rest dan ook nog zo traag ?
Heb ik nog niet geprobeerd maar aangezien alles nu werkt ben ik een beetje huiverig om dingen van de stroom te halen...
Maar ik heb het idee dat het ook te maken heeft met het uit standby komen van de apparaten. Als ze eenmaal aan het spelen zijn dan gaat bijv. het wisselen naar een andere radio zender wel vlotjes. Als ze echter lang niet gespeeld hebben (en naar ik aanneem in een standby mode zijn gaan staan), dan is het initiëel weer aan de praat krijgen soms wat problematisch.
Quotede app zelf heeft wel tijd nodig om op te starten, dus zodra je beeld hebt in de app kun je nog niet gelijk het toestel bedienen
hoe snel de app reageert ligt o.a. aan de snelheid van je telefoon.
Nou, denk niet dat het daar aan ligt, want ik gebruik een iPad Pro, veel sneller dan dat krijg je het toch niet :)
Wat er gebeurt, als het niet werkt, is dat je op een ruimte klikt, dan kies je een radio zender, dan 'afspelen' en dan verschijnt er een roterend symbooltje met de tekst 'verbinden' o.i.d. En vervolgens gebeurt er dan niks. Dan kun je dat nog een paar keer opnieuw proberen en op een gegeven moment gebeurt er wel wat.

Anyway, het zijn leuke apparaten die Heos dingen maar de aansturing via de app is maar matig, zo is mijn ervaring tot nog toe. En dat had ik eigenlijk al vooraf gehoord van een collega van mij die ook Heos apparaten heeft, maar hij gebruikt het voornamelijk icm Spotify connect dus hij vindt het wat minder een issue. Wij gebruiken het echter juist vooral om radiozenders via tunein te beluisteren en dan zit je helaas toch vast aan de Heos app zelf. Ik hoop dat ze met updates dit in de toekomst nog weten te verbeteren maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Robert T

Heel herkenbaar dit maar via bedraad netwerk, werkt alles toch echt weer soepel. Net een HEOS5 HS2 voor op kantoor erbij besteld, zal daar eens mee testen of ik verschil tussen wireless en wired merk in bediening / snelheid.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

jasjenl

Quote from: Robert T on February  3, 2017, 16:31:57
Heel herkenbaar dit maar via bedraad netwerk, werkt alles toch echt weer soepel. Net een HEOS5 HS2 voor op kantoor erbij besteld, zal daar eens mee testen of ik verschil tussen wireless en wired merk in bediening / snelheid.
Mja, de cinema zou ik eventueel nog bedraad kunnen aansluiten. Niet ideaal, want waar die staat heb ik maar één utp kabel liggen en die gaat nu de KPN box in. Dan zou ik daar weer een switch bij moeten gaan zetten alleen maar om een probleem op te lossen dat niet zou moeten bestaan...
En de Heos 3 staat in de keuken in een hoekje waar ik al helemaal niet makkelijk een utp kabel naar toe kan leggen. Bovendien is het toch van de zotte dat dit systeem wireless niet goed zou kunnen werken...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

H&C Hifi

Quote from: jasjenl on February  3, 2017, 18:07:32
Mja, de cinema zou ik eventueel nog bedraad kunnen aansluiten. Niet ideaal, want waar die staat heb ik maar één utp kabel liggen en die gaat nu de KPN box in. Dan zou ik daar weer een switch bij moeten gaan zetten alleen maar om een probleem op te lossen dat niet zou moeten bestaan...
En de Heos 3 staat in de keuken in een hoekje waar ik al helemaal niet makkelijk een utp kabel naar toe kan leggen. Bovendien is het toch van de zotte dat dit systeem wireless niet goed zou kunnen werken...

ik heb op de zaak alles via wireless... werkt gewoon goed zolang je maar genoeg wifi dekking hebt.