Yippie

Author Topic: Heos Wifi problemen  (Read 9184 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Robert T

Re: Heos Wifi problemen
« Reply #25 on: February 5, 2017, 17:27:58 »
Inmiddels een kleine 2 dagen een HEOS5 HS2 draaien via wireless en dat werkt net zo snel als wired. Moet zeggen dat het kantoor waar de HEOS5 instaat wel dichterbij het AP is dan de soundbar dus helemaal 100% vergelijk is het niet.
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Offline jasjenl

  • HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • *******
  • Trade Count: (+3)
  • Posts: 2818
  • Total likes: 11
  • Gender: Male
Re: Heos Wifi problemen
« Reply #26 on: February 6, 2017, 11:01:59 »
ik heb op de zaak alles via wireless... werkt gewoon goed zolang je maar genoeg wifi dekking hebt.
Tja, dekking mag echt niet het issue zijn bij mij, zowel de Heos 3 als de soundbar staan dusdanig dicht in de buurt van een AP dat ontvangst echt geen probleem is (dat zie ik ook wel terug als ik naar de diagnostics kijk, signaalsterkte is prima). Vooralsnog draait de boel echter alweer een paar dagen stabiel, dus laten we hopen dat het zo blijft. Wellicht dat het op vaste kanalen zetten en het uitschakelen van 2.4 ghz toch wat geholpen heeft.
« Last Edit: February 6, 2017, 11:02:43 by jasjenl »
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW5000 / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS4

Offline Patrick1972

Re: Heos Wifi problemen
« Reply #27 on: January 31, 2020, 08:29:51 »
Als ik vanuit mijn windows laptop naar netwerk omgeving ga zie ik alle heos apparaten ook staan. Ik kan dan, als ik er op dubbelklik, een webpagina openen met network settings van het desbetreffende apparaat. En daar zie ik volgens mij al een probleem: bij de Heos 3 staat bij 'network interface' 'no available interfaces' terwijl er bij de cinema gewoon 'wireless' staat en daar kan ik dat eventueel in 'ethernet' veranderen. Maar bij de Heos 3 heb ik die optie dus niet eens, de drop down box heeft geen 'wireless' of 'ethernet' entry, alleen 'no available interfaces'... Dat kan toch niet goed zijn? Ik zal Denon wel eens mailen. Zie ook onderstaande screenshots.

Offline Patrick1972

Re: Heos Wifi problemen
« Reply #28 on: January 31, 2020, 08:40:01 »
Niemand die deze problemen herkent? Of zijn er maar zo weinig Heos gebruikers op het forum  ;) ?

Ik herken de problemen zeer zeker.
Echter heb ik denk ik een nog complexer probleem.
Mijn heos 1 wordt ook niet gezien in de app maar mijn soundbite en 2 andere heos 1 speakers wel.
Nu heb ik veel geprobeerd maar met weinig resultaat.
Speaker gereset en ingesteld. Tot dan toe prima.
Ook in de app wordt de speaker dan gezien maar dan beginnen de problemen.
Ik krijg een pop-up in de app dat de speaker ge-update dient te worden.
Ik klik op update nu en dan begint de update.
Het rode streep begint te lopen en na 1 minuut stopt het.
Rood lampje knippert op de speaker en ik kan niets meer.
Heeft iemand dezelfde problemen?
Heb het het wel gemeld bij denon maar met minimaal gehoor.......
Mvg
Patrick

Offline HcHifi.nl

Re: Heos Wifi problemen
« Reply #29 on: February 7, 2020, 16:45:56 »
Ik herken de problemen zeer zeker.
Echter heb ik denk ik een nog complexer probleem.
Mijn heos 1 wordt ook niet gezien in de app maar mijn soundbite en 2 andere heos 1 speakers wel.
Nu heb ik veel geprobeerd maar met weinig resultaat.
Speaker gereset en ingesteld. Tot dan toe prima.
Ook in de app wordt de speaker dan gezien maar dan beginnen de problemen.
Ik krijg een pop-up in de app dat de speaker ge-update dient te worden.
Ik klik op update nu en dan begint de update.
Het rode streep begint te lopen en na 1 minuut stopt het.
Rood lampje knippert op de speaker en ik kan niets meer.
Heeft iemand dezelfde problemen?
Heb het het wel gemeld bij denon maar met minimaal gehoor.......
Mvg
Patrick


Is het een Heos 1 HS2 of de eerste generatie ?
De hifi expert met de beste prijzen, al bijna 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838
Onze openingstijden : ma GESLOTEN di GESLOTEN wo 10.00u-19.30u do 10.00-19.30u vr 10.00u-20.30u za 10.00u-17.00u
Tel. 0031 (0) 478-515215
https://www.facebook.com/pages/HC-Hifi/141733512670448