Shootout Sonos Connect Cinemike, Magna Ultimo, Auralic Aries, microRendu, Mano

Started by Charlemagne, January 23, 2017, 17:35:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hpapen

Quote from: AudioEnZo on February 16, 2018, 18:49:08
De SOtM set blinkt uit in ruimtelijkheid, diepte en detail. Lucht om instrumenten en stemmen waardoor een betere afbakening en plaatsing hiervan.
Na twee avonden luisteren kan ik dit alleen maar beamen.

sandervg

Quote from: StereoMike on February 16, 2018, 17:01:24
De master clock (200 euro) aansluiting is alleen nodig als je gebruik maakt van een master clock. Een goede voeding is zeker aan te raden alleen kan dat voor veel minder dan 600 euro. René kan meer vertellen over de verschillen tussen de SOtM Ultra en de Mano Ultra.
Wat is het voordeel van een master clock op de SOtM? (heb hier geen ervaring mee) Ik neem aan dat de makers van de SOtM er sowieso al een goede klok in gezet hebben.

En welke voeding zou gebruikt kunnen worden bij de SOtM? Die 600 euro nekt het een beetje qua prijs. Voeding is wel cruciaal kan ik me voorstellen. Heb zojuist de iFi voeding met de BOTW vergeleken op m'n squeezebox en dat is geen klein verschil. Overigens is de één niet beter dan de ander, maar het klinkt wel echt anders. Als dat bij de SOtM ook zo'n grote verschillen geeft lijkt het me lastig om 'zomaar' op goed geluk een andere voeding eraan te hangen.

Quote from: AudioEnZo on February 16, 2018, 18:49:08
Ik heb de SOtM sMS200 ultra alleen met de bijbehorende sPS-500 voeding gehoord en kan dus niet beoordelen of de sMS200 ultra zònder deze voeding minder goed zal zijn. Is iets wat ik nog wel een keer ga testen, de standaard bij de sMS200 ultra geleverde voeding zit nog in de doos.
Ik zou erg benieuwd zijn naar het verschil met een standaard voeding.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

StereoMike

Quote from: sandervg on February 17, 2018, 01:45:02
Wat is het voordeel van een master clock op de SOtM? (heb hier geen ervaring mee) Ik neem aan dat de makers van de SOtM er sowieso al een goede klok in gezet hebben.
Er zit inderdaad al een prima klok in de Ultra maar bijvoorbeeld de SOtM sCLK-OCX10 doet het weer een stuk beter. Het is wel enorme investering voor een marginale verbetering. Het grootste voordeel van een master clock haal je natuurlijk wanneer ook andere apparaten een master clock aansluiting hebben zoals bijvoorbeeld de DAC, router/switch etc.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

sandervg

Ik snap die  Singxer F1 nog niet helemaal. Ook hier zit een klok in, maar er komt toch een 'geclockt' signaal binnen via USB? Lijkt me wat zonde, want dan gebruik je dus de hele goede klok uit de Ultra niet meer als de F1 het gat 'herklokken' met een minder goede klok?

Ik heb de flexibitieti van de SU-1 niet nodig. Zit er dan ook nog klankverschil tussen de SU-1 en de F1? Zit een fors prijsverschil tussen zeker als je de door Magna gemodificeerde versie van de SU-1 neemt.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Sirius666

Quote from: StereoMike on February 17, 2018, 09:27:08
Er zit inderdaad al een prima klok in de Ultra maar bijvoorbeeld de SOtM sCLK-OCX10 doet het weer een stuk beter. Het is wel enorme investering voor een marginale verbetering. Het grootste voordeel van een master clock haal je natuurlijk wanneer ook andere apparaten een master clock aansluiting hebben zoals bijvoorbeeld de DAC, router/switch etc.

Wat ik al dacht en fijn dat de aap uit de mouw is gekomen :D

AudioEnZo



Quote from: sandervg on February 17, 2018, 12:00:55
Ik heb de flexibitieti van de SU-1 niet nodig. Zit er dan ook nog klankverschil tussen de SU-1 en de F1? Zit een fors prijsverschil tussen zeker als je de door Magna gemodificeerde versie van de SU-1 neemt.
Dat gaan we op korte termijn nog testen.

StereoMike

Quote from: Sirius666 on February 17, 2018, 12:18:50
Wat ik al dacht en fijn dat de aap uit de mouw is gekomen :D
Volgens mij was er helemaal geen aap. De laatste procent verbetering vraagt de meeste inspanning (ook financieel). Vraag dat maar eens aan de sporters in PyeongChang.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: sandervg on February 17, 2018, 12:00:55
Ik snap die  Singxer F1 nog niet helemaal. Ook hier zit een klok in, maar er komt toch een 'geclockt' signaal binnen via USB? Lijkt me wat zonde, want dan gebruik je dus de hele goede klok uit de Ultra niet meer als de F1 het gat 'herklokken' met een minder goede klok?
Deels heb je gelijk maar een relatief slecht signaal is al een verkeerd uitgangspunt. Hoe vaak je het daarna ook zult herklokken. Volgens mij ben je nog steeds op zoek naar een mooie S/PDIF. Dan ben je met een Singxer F1 (met een kleine aanpassing) uitstekend geholpen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

sandervg

Quote from: StereoMike on February 17, 2018, 13:40:49
Deels heb je gelijk maar een relatief slecht signaal is al een verkeerd uitgangspunt. Hoe vaak je het daarna ook zult herklokken. Volgens mij ben je nog steeds op zoek naar een mooie S/PDIF. Dan ben je met een Singxer F1 (met een kleine aanpassing) uitstekend geholpen.
Yes, maar ik probeer het ook te begrijpen. WAAROM gaat zo'n F1 alles herklokken? Ik zou zeggen: if it ain't broke, don't fix it. Ik bedoel: als er een goed signaal uit de USB komt, gewoon één op één overzetten naar de SPDIF zonder herklok. Of denk ik nu te simpel? Of is het zo dat een geherklokt signaal nooit slechter kan worden dan het origineel? Ik zou bang zijn dat een mooi signaal slechter kan worden door te herklokken met een minder goede klok en dat in de F1 een minder goede klok zit dan in de Ultra lijkt me evident.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

StereoMike

Quote from: sandervg on February 17, 2018, 14:46:45
Yes, maar ik probeer het ook te begrijpen. WAAROM gaat zo'n F1 alles herklokken? Ik zou zeggen: if it ain't broke, don't fix it. Ik bedoel: als er een goed signaal uit de USB komt, gewoon één op één overzetten naar de SPDIF zonder herklok. Of denk ik nu te simpel? Of is het zo dat een geherklokt signaal nooit slechter kan worden dan het origineel? Ik zou bang zijn dat een mooi signaal slechter kan worden door te herklokken met een minder goede klok en dat in de F1 een minder goede klok zit dan in de Ultra lijkt me evident.
Bij iedere overgang naar een andere standaard wordt het signaal omgezet en om dat een beetje netjes te laten verlopen worden klokken gebruikt. De F1 is in feite geen herklokker maar hij gebruikt een prima klok voor de conversie naar SPDIF. Ik zou niet weten hoe je het zonder klok één op één zou willen overzetten.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: StereoMike on February 17, 2018, 13:25:18
Volgens mij was er helemaal geen aap. De laatste procent verbetering vraagt de meeste inspanning (ook financieel). Vraag dat maar eens aan de sporters in PyeongChang.

Serieus?

Een setje met tweakjes vergelijken met topsport bedrijven?

:closedeyes:  :crazy:

StereoMike

Quote from: Baardmannetje on February 18, 2018, 15:10:35
Serieus?

Een setje met tweakjes vergelijken met topsport bedrijven?

:closedeyes:  :crazy:
Geen leuke metafoor?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

op eigen verzoek verwijderd.

Leuk?

Ik vind het weinig grappig maar dat doet er niet toe. Ik vind de vergelijking gewoon erg bijzonder.

Sirius666

Quote from: StereoMike on February 18, 2018, 15:26:03
Geen leuke metafoor?

Als je binnen 2 regels rept over zowel een 'stuk beter', daarna over slechts een marginale verbetering en dit vervolgens gaat vergelijken met de Olympische sporters.....tja.


StereoMike

Quote from: Sirius666 on February 18, 2018, 15:38:06
Als je binnen 2 regels rept over zowel een 'stuk beter', daarna over slechts een marginale verbetering en dit vervolgens gaat vergelijken met de Olympische sporters.....tja.
Ja, een 'stuk beter' slaat op de meetwaarden van de klok en de marginale verbetering op de geluidskwaliteit. Ik zou niet weten waarom dat niet binnen twee regels mag.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Sirius666

Het resultaat van zo'n grote verbetering verbaast mij.

Ik vraag mij af in hoeverre het hoorbaar is voor de doorsnee en eigenlijk ook meer gevorderde luisteraar.

StereoMike

Quote from: Sirius666 on February 18, 2018, 22:11:45
Ik vraag mij af in hoeverre het hoorbaar is voor de doorsnee en eigenlijk ook meer gevorderde luisteraar.
Of iets hoorbaar is of niet lijkt mij een eerste vereiste voordat je iets definitief aanpast. Vooral een luisteraar met veel 'levende muziek' ervaring weet een betere klok te waarderen. Naast een verder toegenomen ruimtelijkheid, meer gedetailleerd neemt vooral de muzikaliteit toe. Het maakt je meer betrokken bij de muziek. Ook in dit geval weet je pas wat je mist zodra het er niet meer is. Heel vervelend voor de beta georienteerde mens want het zijn die onmeetbare grootheden waar we nu eenmaal mee te maken hebben.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

op eigen verzoek verwijderd.


StereoMike

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

op eigen verzoek verwijderd.


Sirius666

Quote from: StereoMike on February 19, 2018, 12:19:00
Of iets hoorbaar is of niet lijkt mij een eerste vereiste voordat je iets definitief aanpast. Vooral een luisteraar met veel 'levende muziek' ervaring weet een betere klok te waarderen. Naast een verder toegenomen ruimtelijkheid, meer gedetailleerd neemt vooral de muzikaliteit toe. Het maakt je meer betrokken bij de muziek. Ook in dit geval weet je pas wat je mist zodra het er niet meer is. Heel vervelend voor de beta georienteerde mens want het zijn die onmeetbare grootheden waar we nu eenmaal mee te maken hebben.

Interessant. Dit herken ik zeker. Maar een dergelijke klok upgrade is dus niet zomaar te horen, de verbeteringen kan je pas onderkennen als je de oude weer gebruikt? Weer ontopic dan maar.

StereoMike

Quote from: Sirius666 on February 19, 2018, 21:55:45
Interessant. Dit herken ik zeker. Maar een dergelijke klok upgrade is dus niet zomaar te horen, de verbeteringen kan je pas onderkennen als je de oude weer gebruikt? Weer ontopic dan maar.
Nee, de verbetering kun je prima horen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kingpin

Wat is "onmeetbaar" dan?
In de zin van ik heb de apparatuur er niet voor of wat anders ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Fred Mulder

Quote from: AudioEnZo on February 17, 2018, 13:24:57
Dat gaan we op korte termijn nog testen.
Hi, heb je de F1 vs SU-1 al samen kunnen beluisteren / vergelijken?

AudioEnZo