Anaview amplifier modules (klasse D)

Started by Dirk, January 21, 2017, 22:33:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

Ik overweeg om een meerkanaals eindversterker te gaan bouwen, 8 kanalen van 75 à 100W in 4ohm, met gebalanceerde (XLR) aansluitingen...en bij voorkeur goedkoper dan de consumer-producten die aangeboden worden, al is bij de meerkanaals eindversterkers die gebalanceerde input al vaak een probleem (op enkele uitzonderingen na)

In mijn geval zal die nog te bouwen amp worden ingezet om de surround kanalen van het nodige sap te voorzien, dus niet voor m'n fronts.

Nu was ik wat aan het rondkijken en als je verder gaat dan Hypex en ICE, kom je ook wel met enige regelmaat de producten van Anaview tegen.

ze lijken zich absoluut niet op de DIY-markt te richten, integendeel zelfs, want zover ik lees is het enkel en alleen bedoeld voor OEM gebruik, eigenlijk lees ik niets van DIY modules, maar toch kan je ze her en der (oa in Duitsland en de UK) ook als particulier aankopen.

Heeft er iemand hier ervaring met deze modules, door ze te horen in een set of misschien zelfs door ze zelf te gebruiken in een zelfbouw-amp?

fwiw; de opzet die ik voorlopig in gedachten heb, bestaat uit 4 modules van het type ALC0180-2300, wat thuis geleverd nog geen 550€ zou kosten. daar komt dan nog wel een nette Modushop kast en wat hardware bij, maar ik schat dat het me uiteindelijk ergens tussen de 650 en 700€ gaat kosten, dat vind ik eerlijk gezegd een mooie prijs voor 8 kanalen met deze specs.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Erik1977


Sjettepet

Volgens mij zijn de ontwerpen van Anaview gekocht door het Noorse Abletec. De Abletec-modules zijn identiek aan de laatste Anaview-modules en worden vrijwel ongewijzigd toegepast door Teac (Reference AX-501), Amphion (amp 500). Ik heb zelf zo'n module ALC 240-2300 (identiek aan Teac Reference AX 501) gekocht bij Eltim voor 169,- en er een eindversterker mee gebouwd. Teac voegt er een eigen voeding aan toe maar ik hoor geen verschil met het gebruik van de geintegreerde voeding.

Ik heb de ALC240-2300 één op één kunnen vergelijken met UCD modules van Hypex. Ik tref in de Abletec/Anaview iets meer warmte (middengebied wat aangezet) en iets minder detail dan bij de UCD's. In het algemeen vind ik de Abletec prettiger, minder vermoeiend dan Hypex. Maar dat is generaliseren natuurlijk.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200