"Betere voeding"

Started by buizesmurf, January 20, 2017, 20:00:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Kan een betere voeding de prestaties verbeteren van de anti mode dual core?Dacht zoiets also voor de logitech touch?
Ik gebruik de dualcore vooral als correctie,minder als dac?

R0N

Hoi,

Als je de invloed van de voeding zou willen testen, gebruik dan eens een (stevige) 12V batterij, "schoner" gaat niet!
Hoor je geen verschil, dan is een andere voeding niet relevant.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Staaled

Ik gebruik TeraDak 12 V voedingen.
Omdat ik verschil bemerk. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kingpin

'Kan' een verbetering geven ...
Ook batterijen 'ruisen', waarbij de ene type batterij beduidend anders is als de ander.
Mijn ervaring qua performance:
- batterij voeding met een regulator circuit,
- lineair gereguleerde voeding,
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kjelt

Vaak kun je het meeste intern het beste verbeteren zoals bv Cinemike doet.
Vooral bij goedkoper ontworpen apparatuur wordt er intern teveel geoptimaliseerd.
Heb je een schema? Als ze bv van die ene voeding intern drie smps circuitjes voeden zul je niet veel willen verwachten.

Kingpin

Je kan het ook met 9Vac voeden. Kon het niet zo snel vinden, maar lijkt erop dat U5 een switchin regje is.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

R0N

Quote from: Kjelt on January 21, 2017, 10:07:09
Vaak kun je het meeste intern het beste verbeteren zoals bv Cinemike doet.
Vooral bij goedkoper ontworpen apparatuur wordt er intern teveel geoptimaliseerd.
Heb je een schema? Als ze bv van die ene voeding intern drie smps circuitjes voeden zul je niet veel willen verwachten.

Ik ga me niet mengen in een voedingendiscussie, maar ik kan er dit over zeggen.

Specificaties AM20DC:
Elektrisch
Opgenomen vermogen: 12 Vdc / 4,5 W (nominaal)
Stand-by: 0,75 W (voldoet aan Europese norm)
Analoog
• Dynamisch bereik: >108 dB
• Totale harmonische vervorming (analoog in, analoog uit): 0,003%

1- Bij een verbruik van 4,5 W (0,4 A) heb je niet zo'n dikke voeding nodig. Het is geen versterker die een dynamisch verbruik heeft met stevige pieken.
2- AM gebruikt een switched mode power supply omdat

  • De europese wet schrijft voor dat verbruik van een apparaat in stand-by < 1W moet zijn.
  • Een smps werkt op een frequentie ver buiten het frequentiebereik van ons gehoor (>45 kHz). Daarentegen werkt een transformator juist IN het frequentiebereik (50-100 Hz) dat wij goed waarnemen en de problemen in de (huis)kamer geven (staande golven).
3- De AM gebruikt diverse spanningen en die worden door de AM zelf gemaakt c.q. gereguleerd.
4- Een batterij van 12 V van een paar Ah heeft een voldoende vermogen en lage interne weerstand om de kleine schommelingen in het verbruik van de AM perfect op te vangen. Vandaar dat ik deze adviseer om eens te testen of een andere voeding zin heeft.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Kjelt

Als je inderdaad alleen naar de externe voeding kijkt is dat een prima stap om met een externe batterij te luisteren of het het beoogde effect heeft. Eingenlijk of het voor TS de moeite waard is om verder te gaan.

buizesmurf

Gebruik cyberlight interlinks van harmonic technology.Heb daar een battery pack bij.Nu heb ik gemerkt dat daar 3 aansluitingen zijn voor 12 Volt.Dus eentje is er vrij en voed nu de antimode....werk perfect...