Newsleacher vraag

Started by RonG, January 14, 2017, 11:35:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Beste,

Ik gebruik newsleacher v7.0 Final en heb de volgende vraag.

Wanneer iets gedownload is en uitgepakt zou ik willen dat elke download uitgepakt wordt in een aparte map. Ik kan nergens vinden waar dat in te stellen is.
Nu is het zo wanneer er een paar in de wachtrij staan het een zooitje is na extracten ???.

Iemand een idee misschien?

MaxxMark

Die optie is er wel. Ik zit helaas nu achter een Mac waar ik geen Newsleecher op heb staan, maar ik weet vrij zeker dat het mogelijk is.

Ik gok dat je kijkt bij de "Download" opties (temp folder; ofwel waar hij de yenc files zet. download folder; ofwel waar de rar bestanden komen). Maar je moet bij "Repair & Extract" kijken. Hier kan je opgeven waar hij naar moet extracten.

In mijn geval heb ik het als volgt ingesteld (waarbij ik voor lief neem dat de SSD sneller kan slijten)

Temp download folder:  SSD
Download folder: HDD1
Extract folder: HDD2

Het kan zijn dat eea verplaatst is in nieuwere versies. Ik gebruik de laatste tijd Newsleecher vrij weinig.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

RonG

Ik heb staan,

default download folder
M:\NZB\Downloads\ (is ook een SSD)

default repair and extract folder (is een gewone HDD)
H:\NZB\Extracted\

dat werkt ook maar in die "extracted" zou ik elke aparte download na extracten in subfolders willen krijgen.

Driven2Shine

Ik gebruik zelf geen newsleecher meer (alles via de NAS) maar ik vond het volgende met Google.



Vink "Extract to Separate Subfolder" aan en het zou moeten werken :)

MaxxMark

#4
Ah, dan had ik je vraag verkeerd begrepen.

Volgens mij volgt Newsleecher inderdaad standaard wat er in de rar bestanden zit. Ik kan me niet voorstellen dat er géén optie is (er staat mij zelfs bij dat er een optie was waarmee dat kan), maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.

Ik kan het na even google-en ook zo 1 2 3 niet vinden. sorry

Op basis van bovenstaand screenshot zou het inderdaad het vinkje "Extract to seperate subfolder" moeten zijn :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

RonG

#5
Quote from: MaxxMark on January 14, 2017, 13:04:16
Op basis van bovenstaand screenshot zou het inderdaad het vinkje "Extract to seperate subfolder" moeten zijn :)

Deze optie is er niet in de laatste versie, tenminste kan deze niet vinden. Bij de oudere versies was deze wel maar wat makkelijk is in deze laatste versie is dat men wachtwoorden kan toevoegen alvorens het extracten.


master30

Waarom gebruik je geen Sabnzb?
Werkt veel handiger
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

RonG

Quote from: master30 on January 14, 2017, 18:55:49
Waarom gebruik je geen Sabnzb?
Werkt veel handiger

Kan je bij deze dan ook al wachtwoorden van te voren opgeven zodat uitpakken gewoon doorgaat?

master30

Quote from: RonG on January 16, 2017, 10:29:52
Kan je bij deze dan ook al wachtwoorden van te voren opgeven zodat uitpakken gewoon doorgaat?

Ja gewoon een simpel kladblok txt bestandje waarin je de wachtwoorden plaatst, de verwijzing naar de map kan je bij instellingen ingeven
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Erik

newsleecher is alleen nog handig als je door groepen moet bladeren op zoek naar iets of als newsreader.
nadeel van sab vond ik vroeger dat er elke week wel wat werd bijgebouwd en dat de interface door elkaar werd gehusseld en vaak nodeloos ingewikkeld was voor stomweg een nzb bestand dloaden weet niet of dat nog zo is. Soms wil je fire and forget en geen gedoe.
Gebruik zelf nog de betaalde versie van NL v5 zelfs. Ik zag dat V7 tegenwoordig voor iedereen gratis is dus voor het geld hoef je het niet te doen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RonG

Quote from: master30 on January 16, 2017, 11:32:04
Ja gewoon een simpel kladblok txt bestandje waarin je de wachtwoorden plaatst, de verwijzing naar de map kan je bij instellingen ingeven

Heb sabnzb geinstalleerd en deze doet vanzelf al mappen maken van elke download.

Had het ook die password txt file optie gevonden, maaaar, waar moet ik deze txt file plaatsen? Er is in de opties interface geen mogelijk om een map locatie aan te geven.

RonG

Quote from: Erik on January 16, 2017, 12:29:26

Gebruik zelf nog de betaalde versie van NL v5 zelfs. Ik zag dat V7 tegenwoordig voor iedereen gratis is dus voor het geld hoef je het niet te doen.

Gebruik al tijden NL en idd nu de laatste versie is gratis, maar kan nergens een optie vinden om van elke download/extract een aparte map te laten maken.
De oudere versies konden dat idd door een simpel vakje aan te vinken :). Die password optie in NL vind ik super handig.

master30

Quote from: RonG on January 16, 2017, 13:06:31
Heb sabnzb geinstalleerd en deze doet vanzelf al mappen maken van elke download.

Had het ook die password txt file optie gevonden, maaaar, waar moet ik deze txt file plaatsen? Er is in de opties interface geen mogelijk om een map locatie aan te geven.

Onder mappen bij Wachtwoordenbestand

Daarin plak je het pad waar jij je txt hebt staan

bv. E:\wachtwoorden\wachtwoorden.txt
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

RonG

Quote from: master30 on January 16, 2017, 13:29:58
Onder mappen bij Wachtwoordenbestand

Daarin plak je het pad waar jij je txt hebt staan

bv. E:\wachtwoorden\wachtwoorden.txt

Ah, ok. Duidelijk. Hadden ze ook gewoon ff een browse button kunnen toevoegen :).
Merci ;D

master30

Quote from: RonG on January 16, 2017, 13:42:52
Ah, ok. Duidelijk. Hadden ze ook gewoon ff een browse button kunnen toevoegen :).
Merci ;D

Ja eigenlijk wel  :angel:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

RonG

Heb ondertussen afscheid genomen van NL en gebruik nu Sabnzb,

thanks voor de hulp :)