PC voor mortal kombat X

Started by xaryC, January 13, 2017, 13:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

xaryC

Ik vroeg mij af of ik voor een budget van +-400 euro een pc zou kunnen samenstellen die probleemloos mortal kombat X zou kunnen draaien.

Behuizing voor pc, HDD/SSD en besturingssysteem heb ik nog liggen dus dit niet mee gerekend, gaat dus enkel om mainboard, processor, grafische kaart, ram, voeding...

Zou dit inbouwen in een arcade kast, maar wil niet meer dan 500 euro uitgeven, dan kan ik evengoed een ps4 kopen waar ik zeker van ben dat hij mkx kan draaien. Maar wil ook nog mame installeren op de pc en dan hoef ik niet te switchen tussen ps4 <> PC

De recommended settings voor mkX zijn intel core i7-3770, 3.4 GHz | GeForce GTX 660 | 8GB Ram

maar deze specs zijn al een goed jaar oud en ik dacht misschien dat de huidige hardware (7th gen processoren van intel) iets beter zou zijn en ik eventueel ook met een I3/I5 zou wegkunnen. En de GeForce GTX660 vind ik ook nergens terug, begint bij GTX750...

Heb echt de minste ervaring met pc's samenstellen als het op gaming aankomt... :) Voor gewoon desktop gebruik heb ik er al menig in elkaar gebotst maar nog nooit voor gaming dus.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt voor de hulp!


Gr,
Olivier

Erik

#1
Belangrijkste voor game is je grafische kaart game is wel al anderhalf jaar oud dus eisen zullen niet al te hoog zijn. een GTX1060 €200, zou wel genoeg moeten zijn misschien zelfs een GTX1050 €135.
Cpu zou ik me niet al teveel zorgen eentje van drioe jaar terug die in de middenklasse zat voldoet al. Mijn cpu is ook 3 jaar oud en draait al mijn zware games in ultra op 60fps maar dat komt door mijn GTX1070 btw mijn resolutie is 3440x1440 UWHD dus
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

xaryC

bedankt voor de tips, maar wat is nu het verschil tussen de verschillende merken die allemaal GTX1060 aangeven? prijzen lopen nogal uiteen tussen de merken...

Erik

#3
Intern amper, je krijgt betere lees stillere koelers, of de kaarten zijn standaard al overklokt. Meestal niet meer dan 5% amper te merken in de praktijk en je kan overklokken vaak ook doen met software. Ik bene r al niet aan begonnen ik vond een stille kaart het belangrijkste stil in idle modus in ieder geval. Op full power stil is een extra.
Maar een 1050 / 1060 zal sowieso minder heet worden dus al vrij stil van zichzelf zijn.
Asus is meestal wel waar voor het geld maar er zijn er meer.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Yasin

Quote from: xaryC on January 16, 2017, 19:40:11
bedankt voor de tips, maar wat is nu het verschil tussen de verschillende merken die allemaal GTX1060 aangeven? prijzen lopen nogal uiteen tussen de merken...
De reden dat de prijzen van de GTX1060 zover uiteenlopen komt ook omdat er twee verschillende varianten zijn; namelijk een 3GB en een 6GB variant. Wat ook scheelt is dat sommige merken 24 maanden garantie geven en andere 36 maanden (vaak Asus en MSI).
Wat betreft de processor; als je 2e hands aandurft dan zou ik naar een Haswell i7 oid kijken, die zijn niet zo duur meer (m.u.v. de K varianten). Als je voor nieuw wil gaan dan zou ik voor een goede i5 gaan. Er is weinig prestatieverschil tussen de 6e en 7e generatie dus dat maakt niet zoveel uit.
Stereo/HT combi: Denon AVC-X8500H | Marantz PM-10 | Marantz SA-10 | Focal Diablo Utopia | Focal Electra CC 1008 BE | Focal Electra 1007 BE | Focal Aria SR900 | Focal Electra IC1002 | Antimode Dual Core | 2x Klipsch RS115W | Panasonic TX-65HZ1000E