Technische vraag over lineaire voeding

Started by DJ le Roi, February 25, 2017, 09:24:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DJ le Roi

Onlangs heb ik een Audiophonics ES9023 V3 dac gekocht samen met een Audiophonics lineaire voeding (Talema / 25VA / 6V / 2,9A / twee uitgangen).
Http://www.audiophonics.fr/en/hi-fi-power-supply/audiophonics-linear-power-supply-double-2x-6v-29a-25va-p-10254.html

Volgens mij heeft Audiophonics de voeding omgebouwd van een 5V naar een 6V voeding. En ik zou 'm graag weer terug willen veranderen naar 5V zodat ik de dac en RPI los kan voeden.
Hoe kan ik 'm terug veranderen? Ik kan geen verschillen zien tussen mijn Audiophonics 6V LPS en de 5V LPS die ik op Ebay zie (bijvoorbeeld de 5V Jays Audio). Ze zien er precies hetzelfde uit. Er lijkt geen onderdeel vervangen te zijn.

Het enige wat mij opvalt is dat op de printplaat staat IRF9Z34 terwijl er een IRF9Z34N inzit die andere specificaties heeft.

Of zou Audiophonics een weerstandje hebben vervangen door een andere?

Iemand een idee?

jvanhambelgium

#1
Dat kan, of een Zener-diode of iets dergelijks.
Je kan een Zener-diode + weerstand achter elkaar zetten als "voltage regulator" en vervolgens aftappen om een stabiele spanning te bekomen voor je verdere voeding.

Je hebt Zeners van met allerlei verschillende "Zenerspanningen" die volgens mij héél goed op elkaar lijken...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT