Kunnen mensen met de chromadelay AUB even deze software proberen AUB !!!!!!

Started by J.A.F._Doorhof, April 8, 2004, 23:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pietnoeck

Dscaler heeft er totnogtoe nog nooit één gehad die ik kon opmerken, de H3D heeft er nog nooit geen gehad, zelfs niet met de beste moeite.
En ze gebruiken alle 2 dezelfde kaart !!!

Dat is de realiteit !

Michel

Het duurde even voordat ik tijd had de drivers te testen, maar hier geen enkele verbetering.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

jaco

Quote from: pietnoeck on April 10, 2004, 19:33:38
Dscaler heeft er totnogtoe nog nooit één gehad die ik kon opmerken, de H3D heeft er nog nooit geen gehad, zelfs niet met de beste moeite.
En ze gebruiken alle 2 dezelfde kaart !!!

Dat is de realiteit !
Piet,
Volgens mij gebruikt DSCALER alleen de A/D chip, en niet de FLI2300 chip. Dus alleen de digitalisering van de analoge input. Daarna zal de dscler software de de-interlacing gaan doen.
Als je de FLI2300 gebruikt dan zal die de-intelacen en scalen. Dat kost tijd.
Waarom Dscaler sneller kan de-interlacen en scalen dan een hardware oplossing weet ik niet, blijkbaar slimmere algoritmes.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Eddy

Quote from: bmateijsen on April 10, 2004, 14:02:30
Dan is het niet zo vreemd dat je Lypsync hebt.... als je receiver geen delay heeft. Je kan dit naar schatting oplossen door de lengte van de luidspreker groter te maken.. Je begint met 2 keer de lengte op je centerkanaal en kijkt of het geluid dan redelijk gelijk loopt.., daarna even de factor terug rekenen en kan je dus alle kanalen qua lengte vermedigvuldigen met deze factor.

Iedere scaler heeft een delay.. ook een progressive scan chip... van 1 tot 7 frames ongeveer.. Bij de holo, zowel de 1 als de 2 is het ongeveer 3 frames, en dus 10 ms..

Groet Bjorn
??? Moet je er wel voor 10 ms delay 3000 km draad tussenzetten. 

Eddy

J.A.F._Doorhof

We hebben er naast gezeten met de frames delay, de ECHTE delay van de H3DII op mijn setup is 10ms of 15ms (zit daar nog tussen te twijfelen), de frames op mijn 568.2 schijnen wat anders te zijn, want op de G68 is 10-15ms genoeg.


MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

HELDER OGENBLIK.

Ik gebruik andere resoluties dan standaard.
Kunnen jullie deze aub eens proberen ipv de standaard.

Gewoon erover heen kopieren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Ik heb zelf ook al met videoproc gespeelt en heb op een met BNC uitgeruste 18" CRT monitor ook diverse andere resoluties geprobeerd. Daarmee los je het probleem gegarandeerd niet op.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Michel

Beide bestanden vervangen en zowel met de beta als met de 2.4d drivers geprobeerd.
Tussendoor uiteraard voor de zekerheid steeds een herstart.

Helaas geen verbetering

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Spacebass

Frank...er is behalve de executable geen enkel verschil tussen de drivers /inf files van de eerder meegeleverde bestanden bij de 2.4d beta....

Ik feite hoef je dus niets te uninstallen of zo...alleen de executable vervangen..

(heb een filecompare gedaan op alle bestanden die ik reeds had en de nieuwe situatie...)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Juist beter, hoef je die rompslomp van uninstallen niet te doen en is een vergelijk tussen de twee executables veel makkelijker.

Gewoon onder een ander naam in dezelfde folder plaatsen en dan de een en dan de ander vergelijken...
De ini file wordt na opstarten wel aangepast, maar ik neem aan dat  dat niet zo'n groot probleem oplevert....bij mij niet tenminste  :)

Maar goed om even te vermelden dat ik zelf dat hele probleem niet zo heb, tenminste als ik het al heb (niet zichtbaar voor mij) zeker niet zoals die foto's...
Als het een probleem was, dan heb ik dat vast onbedoeld tijdens het configureren van de barco geprobeerd weg te halen...
tja ik heb helaas niet de kennis om te pinpointen waar en of ik het probleem uberhaupt heb..
Dus aan mij heb je sowieso niets  ;)

J.A.F._Doorhof

Ik en Tom snappen er dus echt geen bal meer van.
Er zijn mensen met totaal geen last of bijna niet, neem Jaco, Ik, PietS, en jij dan blijkbaar en nog wel wat mensen want die hoor ik niet.
En we hebben HELE extreme zoals Michel en Steelfixer.

Vandaar dat Tom één van DIE machines wil hebben, het stomme is dat Steelfixer een Goliath heeft en daar heb IK het nog nooit mee gehoord, echt vreemd, ik wil gewoon weten wat het is.

Ik hoop dat Steelfixer in gaat op mijn aanbod.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Als iemand mij een PAL titel op kan geven waar je het goed kan zien, dan wil ik er best wat aandacht besteden....aan de andere kant WIL ik het wel "zien"  ;D

Nou ja als het probleem de wereld uit te helpen is....

Ik snap dat er een ernstig probleem is, maar is er geen mogelijkheid dat zij hun PC eens meenemen naar jouw toe, gewoon aaansluiten aan jouw Barco en kijken wat er gebeurd?

Of zou het een 9 " probleem zijn  :D

J.A.F._Doorhof

Als het goed is is het ook te zien op een standaard monitor.
Uit convergeren is niet mogelijk, dat was een klein idee wat niet werkt jammer genoeg.

Het enige dat ik voor de mensen kan doen is inderdaad het HIER proberen.

Het is ook niet zo dat IEDEREEN er problemen mee heeft, zie het als het lipsync probleem bij 75% van de mensen is er gewoon geen echt probleem alleen de standaard vertraging en bij sommige mensen is er ZONDER AANTOONBARE oorzaak een probleem.

Het PAL probleem heb ik vroeger wel een beetje gehad maar met 2.4D is het bij MIJ opgelost tot een zeer klein bugje waar niemand zich aan kan storen, als ik die foto's zie van Michel dan schrik ik me rot.

MvrGr.
Frank

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Ik wil best mij Holo3D II ter beschikking stellen als jij kostenloos een leen-kaart ter beschikking stelt.. Zoals eerder opgemerkt doet hij het in iedere machine zo slecht.

De rest van de PC is zinloos daar hij het op 3 verschillende mainboards en 2 verschillende CPU's zo slecht gedaan heeft. De voeding was in beide systemen ook anders en aan het geheugen zal het niet gelegen hebben.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Wat we kunnen doen is hier de holo's eens omwisselen inderdaad.
Wanneer heb je tijd, mail maar voor een afspraak, neem dan even je machine mee en dan pluggen we wat kaarten om.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

QuoteAls iemand mij een PAL titel op kan geven waar je het goed kan zien, dan wil ik er best wat aandacht besteden....aan de andere kant WIL ik het wel "zien"

Holowman Pal waar die vent met zijn naakte achterwerk richting camera staat.
Eigenlijk iedere PAL dvd in bepaalde scene's.
Vooral op huidskleur zie je duidelijk een rode/groene lijn als contour.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Als je het wilt zien let dan vooral op hoge contrast vlakken bv een lucht met een gezicht.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Hmm die heb ik aleen R1 helaas....
Maar ik zal het in de gaten gaan houden...
Ik zou mijn PC meenemen als ik jouw was michel... Zonder jouw PC kan je het nooit voor 100% testen.
Je kan het onlogisch vinden, maar met dit soort problemen moet je alles uitsluiten..., hoe basaal het ook lijkt.

Zoals jij het stelt lijkt erop dat overtuigd bent de kaart kapot is...

Michel

Ik wil de hele PC zelfs graag meenemen naar Frank en maak morgen even een afspraak met hem.
Ik ga hem alleen niet naar de US sturen. Daar pas ik voor.

Maar wees nu eerlijk. Wat kan het anders nog zijn, als alle onderdelen al eens vervangen zijn en de kaart ook in een totaal andere PC geprobeerd is? Het is de kaart of de software/drivers. Een andere mogelijkheid zie ik echt niet.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Spacebass


Rob_Dingen

Hoi

Het ligt gewoon aan de Holo maar het maakt verder niets uit als er maar een oplossing komt.
Bij Brotherhood of the wolves meteen in het begin als de camera naar beneden en pan langs het gebouw met ramen doet loopt er een groene lijn langs de linker kant en na het gevecht op het weiland komen ze in een duer openeing te staan als je dan langs het gezicht kijkt zie je ook weer de groene lijn.

Rob

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview