Kunnen mensen met de chromadelay AUB even deze software proberen AUB !!!!!!

Started by J.A.F._Doorhof, April 8, 2004, 23:12:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Mischien kan dit wat uitmaken.
Verwijder aub ALLES wat met de H3DII te maken heeft van je systeem, drivers etc. en bewaar alleen je input en output bestanden.
Installeer dan aub deze drivers en software.
En laat me eens weten wat het doet, ik beloof niets maar ik ben wel even nieuwsgierig.

LET OP !!!!!!
DIT ZIJN GEEN IK HERHAAL GEEN OFFICIELE IMMERSIVE DRIVERS

download ze hier op : http://www.isfcalibraties.nl/uploads/ChromaH3DII/TESTDRIVERS.zip

Aangezien ik op mijn setup op de één of andere manier geen problemen heb maar wel met een beta driver draai is dit mijn poging om eens te kijken of die drivers mischien beter zijn, 3 weken daarna kwamen ze namelijk pas officieel uit.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Michel

ehm, ik neem aan dat het alleen om de drivers en videoproc gaat? De holo3d desk zit er namelijk niet bij. Die kun je dus laten staan?

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Kijk even onder de directory CVS (verborgen dir) en dan BASE daar staat de H3DII software ook.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

P.van Schijndel


jaco

Ik ? Ik ben allen benieuwd of het helpt. Jij zat zelf zo te stangen dat het sneller moest, dus ik dacht om 11:00 "is het nu nog steeds niet getest"

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Ik kan dat niet op afstand doen, als je wilt kunnen we het hier testen, had namelijk eigenlijk je PC hier gisteren al verwacht ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

P.van Schijndel

Jaco, ik bedoelde het serieus voor Frank omdat ik weinig computerkennis heb.

Frank,ik wilde de computer ook brengen, maar om 'm gelijk een week te moeten missen net met de paasdagen....Ik heb nog voldoende NTSC en HD materiaal te bekijken in afwachting van een oplossing voor het Pal-probleem.
Als het straks om een installatie van drivers gaat,kan jij denk ik wel een cd-rom leveren met een geautomatiseerde installatie?

Of als  Michel het getest heeft,dat hij even naar mij komt?

J.A.F._Doorhof

Ik kan drivers niet automatisch laten installeren, je moet namelijk eerst de oude verwijderen.
Ik zeg trouwens niet dat dit oplossing is. Maar het kan een start van het onderzoek zijn.

Als je hem volgende week brengt kijk ik er voor je naar.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Frank, kun je niet een stap voor stap stukje maken ?
Dan moet een ieder het kunnen doen. Zo heel veel stappen zullen het ook niet zijn.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Ga naar eigenschappen van de PC, hardware beheer.
Verwijder de 2 drivers van de H3DII, holo crossbar en Connexant.
Scan naar nieuwe drivers en wijs naar de directory waar je de nieuwe drivers hebt staan en zorg elke keer dat je EXACT naar die map wijst (dus niets automatisch doen).

Maak nu een shortcut naar de nieuwe holoII software en gebruik die om te starten (vergeet niet de input en output te kopieren naar die nieuwe map).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Frank,
Zijn dit de drivers die je me stuurde toen we ze gingen testen ?
Ik heb een partitie gezet op mijn pc (en het is nog gelukt ook, nu kan ik kiezne bij het opstarten welke partitie/OS ik gebruik). Op de nieuwe install zie ik bijna geen delay meer !. Het is wel zo dat waarschijnlijk bij bepaalde kleuren er nog een delay is. Als ik bij SKY de OSD ophaal, waar veel kleurbalken in voorkomen zie ik nog een serieuze delay, weet alleen niet meer op welke kleur.

De lip-sync blijft (gigantisch) aanwezig.
Ik heb een HD-aux geinstalleerd die ik softwarematig negeer.


J.A.F._Doorhof

Dit zijn inderdaad de drivers die JIJ al hebt.

Waarom negeer je je HD-Aux ?
Als je hem hebt moet je hem gewoon aanvinken, ook al gebruik je hem niet.

Die lipsync snap ik niet, ik heb de Meridian op 10ms staan en dat gaat perfect, geen lipsync, alleen op sommige films maar dat is duidelijk een ADR probleem, daar ik het dan ook op mijn TV zie ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Ik werk nog steeds via de VGAuitgang van mijn Radeon (vandaar mijn vraag voor een port 3 kabel) en als je de HD-aux aanvinkt dan krijg je geen beeld.
De lipsync blijft zoals het altijd al was en ik heb geen delay op mijn receiver, zodoende.

bmateijsen

Dan is het niet zo vreemd dat je Lypsync hebt.... als je receiver geen delay heeft. Je kan dit naar schatting oplossen door de lengte van de luidspreker groter te maken.. Je begint met 2 keer de lengte op je centerkanaal en kijkt of het geluid dan redelijk gelijk loopt.., daarna even de factor terug rekenen en kan je dus alle kanalen qua lengte vermedigvuldigen met deze factor.

Iedere scaler heeft een delay.. ook een progressive scan chip... van 1 tot 7 frames ongeveer.. Bij de holo, zowel de 1 als de 2 is het ongeveer 3 frames, en dus 10 ms..

Groet Bjorn

jaco

3 frames is toch geen 10ms ? is 33 ms geen frame voor NTSC op 60 HZ (1000/30) en 40 ms voor PAL op 50 Hz (1000/25)?
Of kan ik niet meer rekeken ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

pietnoeck

Vreemd natuurlijk dat met dezelfde setup Dscaler GEEN lipsync heeft.
Eerste eens wat threads lezen over dit probleem vooraleer met oplossingen te komen aandraven !
Dit is een puur H3D II probleem dat maar niet opgelost geraakt !

jaco

Piet, Hoe bedoel je dit ? Er zal altijd een lipsync issue blijven. Ik neem ook aan dat Dscaler ook wel iets vertraging heeft, maar die gebruikt alleen de A/D sectie van de Holo volgens mij. Daardoor zal bijna geen vertraging ontstaan lijkt me. Als hun algoritme dan snel genoeg is, zou je zo weinig vertraging kunnen krijgen dat het niet opvalt.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview