Nieuwe switch

Started by SV..S, January 10, 2017, 22:16:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

ik kom net terug van de endodontoloog, dus als ik een beetje wazig type weten jullie waar het aan ligt. ;)

ik start de pc op en firefox kan weer geen pagina's laden maar het valt me op dat outlook mijn mail wel ophaalt.
net 2 x geprobeerd, firefox en chrome deden het niet, outlook wel.

dus aan de kabel lag het niet.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Quote from: Raphie on November  2, 2017, 14:47:01
Ok, je kan dan beter je zeelandnet router gewoon als router laten werken en je netgear router in bridge mode zetten als accesspoint voor wifi coverage.
dat is een optie, maar een router van 200,- moet gewoon werken zoals het bedoelt is toch? anders kan ik daar beter een switch zetten en een wifi extender, van het verschil kan ik een mooi flesje whisky kopen :turn:
Quote


Wat doet het WAN lampje op je zeelandnetrouter wanneer dit gebeurt?
niks bijzonders




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Quote from: dennism on November  2, 2017, 16:36:05



4. Bel een lokale IT zzper en laat die even langskomen en alles fixen, kost je een paar tientjes maar lost waarschijnlijk wel je probleem snel op als het een interne misconfiguratie is, of zal er snel voor zorgen dat je duidelijk hebt waar het issue zit (als het defecte hardware betreft of een ISP issue).

als ik iemand wist die dit zou kunnen oplossen had ik die allang gebeld! woon jij niet in de buurt :D

voor de duidelijkheid, de aansluitingen zitten volgens onderstaand schema,




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

dennism

Quote from: SV..S on November  2, 2017, 17:43:05
als ik iemand wist die dit zou kunnen oplossen had ik die allang gebeld! woon jij niet in de buurt :D

voor de duidelijkheid, de aansluitingen zitten volgens onderstaand schema,

Ik ben geen ZZPér ;) en als jouw provider Zeelandnet is woon ik verre van in de buurt ;)

Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar het zou mij verbazen als er niet iemand in de stad / dorp is die IT diensten aanbied aan consumenten. Hier in het gehucht waar ik woon zijn het er toch al wel een paar, en in de stad dichtbij nog een wel een stukje meer.

Raphie

Quote from: SV..S on November  2, 2017, 17:40:05
dat is een optie, maar een router van 200,- moet gewoon werken zoals het bedoelt is toch? anders kan ik daar beter een switch zetten en een wifi extender, van het verschil kan ik een mooi flesje whisky kopen :turn: niks bijzonders
eens, maar waarom denk je dat je een 2e router nodig hebt dan?
JBL PRX Power!

SV..S

deze opstelling is zo gegroeid omdat oudere modems geen router funties hadden.
toen ze dat wel kregen bleek de wifi ontoereikend, vandaar dat ik al jaren deze opstelling heb.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

als laatste test alle vaste ip adressen verwijderd (van de vaste aansluitingen).

dit hielp ook niet, zaterdag een andere router(gekregen) geprobeerd te plaatsen maar ik kwam niet in het menu.

oude router maar weer teruggeplaatst.

modem en router daarna gereset.

sindsdien geen problemen meer.......?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15