Nieuwe switch

Started by SV..S, January 10, 2017, 22:16:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Donder alle vaste ip adressen eens weg en zet alles op dynamisch / dhcp. Eens kijken wat dat brengt als je daar 48 uur mee draait?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

SV..S

#76
Quote from: Kjelt on October 26, 2017, 23:07:32
Achter beide switches ?
Durf ik niet te zeggen, wifi en pc 1 vallen dan weg.

Vermoed het wel, ik merk dat netflix dan ook even stil staat.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Quote from: Hanky Panky on October 26, 2017, 23:11:03
Donder alle vaste ip adressen eens weg en zet alles op dynamisch / dhcp. Eens kijken wat dat brengt als je daar 48 uur mee draait?
Wil ik best dien, echter met de vaste ip adressen draai ik nog maar een paar dagen, probleem is er al 2 weken dus ik betwijfel of dat de oorzaak is.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Kjelt

#78
Quote from: SV..S on October 26, 2017, 23:40:53
Durf ik niet te zeggen, wifi en pc 1 vallen dan weg.

Vermoed het wel, ik merk dat netflix dan ook even stil staat.
Dan is het dus je router  :(
De vraag is alleen waarom? Log eens in en kijk naar de logging. Wellicht heeft ie een firmware update gedaan als dat op automatisch staat. Door Krack worden momenteel veel routers en clients geupdate.
Laat een pc ingelogged staan op de router en kijk naar CPU/RAM gebruik maar eerlijk gezegd weet ik het nu ook niet meer want je netwerk lijkt ok. Het zou nog 1 vd apparaten kunnen wezen die de boel in het honderd stuurt maar dat zou je dan op je router kunnen zien.

SV..S

op de router ( die nieuw is) staat de laatste firmware.
ik heb nu beide switches met aanhang afgekoppeld, kijken wat dat doet.
zet dit voor vandaag op een laag pitje, kies is vervelend aan het doen :(




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

weinig getest dit weekend, de kiespijn nam al mijn energie weg :(

beetje rare vraag misschien, kan het een virus zijn?
en dan niet zozeer op 1 pc maar echt in mijn netwerk?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

WickedGame

#81
Quote from: SV..S on October 30, 2017, 11:03:27
weinig getest dit weekend, de kiespijn nam al mijn energie weg :(

beetje rare vraag misschien, kan het een virus zijn?
en dan niet zozeer op 1 pc maar echt in mijn netwerk?

Virus lijkt mij niet voor de hand liggend.

Even een vraag, wat is het ip-adres van de modem? En welk adres heeft je router meegekregen?

*edit* zie al wat je hebt ingesteld. Wat was het origineel ip adres van de modem? ook de 192.168.11.xx of anders? Heb namelijk met een ziggo modem ook zoiets raars meegemaakt. Uiteindelijk ervoor gekozen om de ziggomodem zijn factory IP te laten (192.168.178.x) en de netgear naar een 192.168.1.1 te brengen. Dit gaf toen geen issues meer. Verklaring had ik er niet voor.


SV..S

Ip adres van modem is niet gewijzigd, ik wist niet dat je dat ook kon veranderen?

De netgear router is zoals al mijn voorgaande routers standaard 192.168.1.1




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

WickedGame

#83
Quote from: SV..S on October 30, 2017, 11:51:50
Ip adres van modem is niet gewijzigd, ik wist niet dat je dat ook kon veranderen?

De netgear router is zoals al mijn voorgaande routers standaard 192.168.1.1

Netgear zou ik zo laten staan.

Volgens mij kan je de modem niet meer veranderen volgens mij aangezien je de modem in bridgemode hebt laten zetten. Normaliter kan je het netwerknummer van je modem nog wel wijzigen. Ik zal eens moeten kijken hoe ik het heb ingesteld staan nu. Herken de rariteit van de netgear eens beetje, alsof die in conflict raakt met de modem om duistere reden, wat totaal niet logisch is.

Wat ik wel heb gedaan is alle vaste ip's eruit gehaald behalve de switch en IP-camera's aangezien die dit vereisen. De overige zaken de netgear met DHCP laten afhandelen. Dat zou je nog kunnen overwegen, al is het wel een klusje :(

Ik hanteer voor dergelijke zaken een excel met daarop de IP's/instellingen van welk apparaat. Om in het kader van problemen wat gemakkelijker te kunnen trouble shooten.

Kjelt

Het zal wel goed zitten maar toch even voor de zekerheid, de modem zit met de kabel verbonden met de dedicated WAN ingang van de router ?

SV..S

de modem en router staan niet naast elkaar, en er lopen meerdere grijze kabels heen en weer, dus de vraag is helemaal niet zo vreemd
ik was ervan overtuigt dat het goed was aangesloten, ik zal het nog eens controleren, kan nooit kwaad.

nog even voor de duidelijkheid, zover ik weet staat bij alle gebruikers het verkrijgen van een ip adres en het verkrijgen van een dns server op automatisch, dat moet toch ook zo?

ik zie op mijn iphone staan dat de automatisch verkregen dns server 192.168.1.1  is.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

nog eens een baaltje opgooien, niet gehinderd door enige vorm van kennis. ;D

hoe zit het met de instellingen van de firewalls op de diverse apparaten?
ik neem aan dat ze niet overal aan moeten staan?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raphie

Er lopen hier een aantal zaken door elkaar:
Het modem is eigenlijk een router? Deze MOET dan in bridge mode staan met de DHCP SERVER UIT.
Het modem MOET zijn aangesloten op de WAN poort van de router, de router MOET DHCP server zijn.
Als interne IP reeks neem je 192.168.1.xxx of 192.168.0.xxx
Wanneer je in de webgui van de router kijkt MOET het WAN ip adress een EXTERN adress zijn bijv 212.xxx maar GEEN 192.168.x lokaal adress, is dit wel het geval dan heb je een routeringsprobleem

ALLE clients moeten DHCP client zijn (en dus ook zo geconfigureerd staan en géén vast IP ADRESS hebben in het device. Nagenoeg alle routers wijzen een "vast" DHCP adress toe afgeleid van het macadress.
Wanneer je toch persé een client een vast ip wilt geven dan moet dit een adress zijn binnen dezelfde reeks, maar BUITEN de DHCP pool zoals die in je router staat.

Kijk dit allemaal maar eerst eens na, je hebt hoogstwaarschijnlijk een subnet routeringsprobleem 2 subnetten is in jouw situatie ook helemaal niet nodig.
JBL PRX Power!

twani

#88
Quote from: Raphie on October 30, 2017, 17:14:51
Er lopen hier een aantal zaken door elkaar:
Het modem is eigenlijk een router? Deze MOET dan in bridge mode staan met de DHCP SERVER UIT.
Het modem MOET zijn aangesloten op de WAN poort van de router, de router MOET DHCP server zijn.
Als interne IP reeks neem je 192.168.1.xxx of 192.168.0.xxx
Wanneer je in de webgui van de router kijkt MOET het WAN ip adress een EXTERN adress zijn bijv 212.xxx maar GEEN 192.168.x lokaal adress, is dit wel het geval dan heb je een routeringsprobleem

ALLE clients moeten DHCP client zijn (en dus ook zo geconfigureerd staan en géén vast IP ADRESS hebben in het device. Nagenoeg alle routers wijzen een "vast" DHCP adress toe afgeleid van het macadress.
Wanneer je toch persé een client een vast ip wilt geven dan moet dit een adress zijn binnen dezelfde reeks, maar BUITEN de DHCP pool zoals die in je router staat.

Kijk dit allemaal maar eerst eens na, je hebt hoogstwaarschijnlijk een subnet routeringsprobleem 2 subnetten is in jouw situatie ook helemaal niet nodig.


Gelukkig He's back!!!    Yeah!!!!!     💪💪💪💪

Krijgt het forum misschien weer een beetje van de oorspronkelijke kleur op de wangen, is hard nodig.

SV..S

na telefonisch overleg met Netgear enkele instellingen aangepast en het probleem leek voorbij.
echter de volgende dag weer ellende!
nu verder in conclaaf met Netgear.
ik sta op het punt om even een goedkope router te kopen en te testen, gek word ik ervan!!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raphie

Quote from: SV..S on October 23, 2017, 14:45:25
de lan kabels gecontroleerd, zit geen loop in.
net een test gedaan, alles afgekoppeld op router en pc 1 en 2 na.
pc 2 (direct op modem) blijft verbinding houden, pc 1 die via de router loopt valt af en toe enkele minuten weg, dit geld ook voor de wifi apparaten.
de modem en de router zijn nieuw.

iemand nog een idee wat het kan zijn?

als ik een test doe met speedtest.nl is pc 2 gemiddeld15% sneller.
Wat jij MODEM noemt is een ROUTER, zoals al eerder aangegeven, deze MOET in bridge mode staan, of je MOET de 2e router er achtervandaan halen. dit is een gewoon een topologiefout, netgear kan hier niks aan oplossen

JBL PRX Power!

SV..S

#91
de modem/router van de provider staat  (weer) in bridgemode, probleem blijft.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Hanky Panky

Wat gebeurt er als je de provider router uit bridgemodus haalt en als router instelt, de dhcp laat doen en jouw Netgear tijdelijk vervangt door een switch?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

#93
Als deze in bridgemode staat, kan je er geen PC's direct op aansluiten want firewall en DHCP zijn dan niet actief
Wat HP zegt is idd de volgende logische stap, router ertussen uit.
Router van provider gebruiken en de 2 switches er direct op aansluiten.
Als niemand internet heeft, dan gaan er mogelijk maar 2 dingen mis.

Modem verliest verbinding, of router verliest WAN adress van modem.
Beiden rebooten moet dan weer verbinding geven wanneer het internet er in de wijk niet af ligt.

Het is in je verhaal niet echt duidelijk WAAR het probleem zit, er is niks stuk, dat is zeker. Zijn configuratie of compatibiliteitsfouten.
Wanneer router de verbinding met modem verliest, kan je hem bijv ook iedere nacht automatisch laten rebooten. Wie is je provider trouwens?
JBL PRX Power!

SV..S

Quote from: Hanky Panky on November  2, 2017, 13:40:01
Wat gebeurt er als je de provider router uit bridgemodus haalt en als router instelt, de dhcp laat doen en jouw Netgear tijdelijk vervangt door een switch?
de router staat op een andere plek. is wat lastiger uit te proberen omdat ik niet zo mobiel ben.
tevens heb ik dan geen wifi meer want het modem staat in een kamer in de hoek van onze woning, het signaal komt maar nauwelijks deze kamer uit.
daarom ook gekozen voor eigen router die op een centrale plek staat.

ik heb nu een andere kabel tussen de modem en de router, kijken of dat helpt.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

de verbinding valt af en toe, (soms 3 x in half uur, soms uren niet) weg. en dat maximaal voor 3 minuten. dat maakt testen lastig.

provider is Delta (zeeland) kabelaansluiting premium abonnement.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raphie

#96
Ok, je kan dan beter je zeelandnet router gewoon als router laten werken en je netgear router in bridge mode zetten als accesspoint voor wifi coverage.
Periodiek 3min eraf klinkt toch echt als een provider probleem
Wat doet het WAN lampje op je zeelandnetrouter wanneer dit gebeurt?
JBL PRX Power!

hifi-annemie

Mijn modem/router van Ziggo  staat niet in bridge mode, omdat volgens Ziggo dan de wifi- spots niet meer te gebruiken zijn.
Al mijn apparaten hangen verder aan de Netgear die erachter zit. Heb hier nog nooit problemen mee gehad. IP adressen worden automatisch toegewezen.

Raphie

Dat kan, zal waarschijnlijk DHCP op de netgear of ziggo router uitstaan.
JBL PRX Power!

dennism

Quote from: Raphie on November  2, 2017, 13:59:59
Als deze in bridgemode staat, kan je er geen PC's direct op aansluiten want firewall en DHCP zijn dan niet actief


Dat kan best voor een test, de PC zal dan echter het externe IP krijgen via DHCP dat normaal opgehaald wordt door de router op zijn WAN interface. Op zo'n test moment wel zorgen voor een goede firewall op de PC en zorgen dat echt hij echt volledig bij is qua updates want die staat dan volledig open naar Internet.

Wat echter wel voor issues gaat zorgen in de meeste gevallen in de tekening van SVS is wanneer zowel de router als PC2 in de tekening aangesloten staat op een moden in Bridge modus, dat zal namelijk alleen correct werken als je van de provider een IP block met meerdere IPs toegewezen krijgt, anders gaan PC2 en de router "vechten" om het enige toegewezen WAN IP. In de meeste gevallen krijg je van een provider echter maar 1 extern (WAN) IP adres en zal het aansluiten van 2 apparaten op een apparaat in bridge modus niet correct werken.

TS zal dus moeten testen met:

1. Alleen PC2 aangesloten op de modem die in Bridge modus staat (verder geen apparaten aansluiten).
2. Alleen de router op de modem aansloten die in bridge modus staat en de rest van de apparaten allemaal achter de router aansluiten.
3. Modem in Router modus zetten en op de 2de router de router functie en DHCP uitzetten en deze router alleen als AP gebruiken zoals je al aangeeft, gebruik in deze situatie de WAN interface van de 2de router niet.

Of

4. Bel een lokale IT zzper en laat die even langskomen en alles fixen, kost je een paar tientjes maar lost waarschijnlijk wel je probleem snel op als het een interne misconfiguratie is, of zal er snel voor zorgen dat je duidelijk hebt waar het issue zit (als het defecte hardware betreft of een ISP issue).