Nieuwe switch

Started by SV..S, January 10, 2017, 22:16:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Was die niet zo te hacken?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SV..S

gisteren wat spulletje binnen gekregen, vandaag aan het installeren.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Hanky Panky

Quote from: Erik on January 13, 2017, 16:01:33
Was die niet zo te hacken?

Een unmanaged switch heeft toch per definitie geen enkele vorm van beveiliging??

Quote from: SV..S on January 15, 2017, 15:06:00
gisteren wat spulletje binnen gekregen, vandaag aan het installeren.


Is het gelukt?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kjelt

Ik denk dat Erik op de router doelt, daar zijn enkele types waar je het default wachtwoord niet van kon veranderen. Die zijn ( tienduizenden in de wereld) powned door hackers en voor ddos aanvallen ingezet. Nieuwste firmware installeren andere username voor de admin instellen en meteen het wachtwoord veranderen en dan oude admin account disabelen.

SV..S

Quote from: Hanky Panky on January 17, 2017, 00:24:54

Is het gelukt?

Ja, we zijn zondag een heel eind gekomen.
Beide switches geplaatst, de netwerk kabels fatsoenlijk opgebonden en gelabeld, en eigenljk was de router ook redelijk plug & play. Nieuwe cat 6 kabel naar woonkamer getrokken, die moet ik nog wel beugelen. Tot nog toe lijkt alles weer te werken, pc's, printer, mediaspelers.
Enkel de squeezebox nog steeds niet, die geeft ook al langer problemen.
Sinds daar een maand geleden de spanning af geweest is wilt ie niet meer, steeds rood knipperent lampje, krijg hem ook niet gereset ben bang dat het einde verhaal is :confused:

Bedankt allen voor het meedenken en de suggesties  :worship:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Hanky Panky

Quote from: SV..S on January 17, 2017, 08:47:38

Sinds daar een maand geleden de spanning af geweest is wilt ie niet meer, steeds rood knipperent lampje, krijg hem ook niet gereset ben bang dat het einde verhaal is :confused:


Is de voeding nog wel 100%? ik heb wel vaker rare dingen meegemaakt en dan was in 9 van de 10 gevallen de voeding niet stuk maar gaf wel te weinig voltage. Een internet modem dat maar op halve kracht liep was daar een mooi voorbeeld van. Prik er eens een vers universeel dingetje van de Conrad in om te testen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

SV..S

Quote from: Hanky Panky on January 17, 2017, 16:45:20
Is de voeding nog wel 100%? ik heb wel vaker rare dingen meegemaakt en dan was in 9 van de 10 gevallen de voeding niet stuk maar gaf wel te weinig voltage. Een internet modem dat maar op halve kracht liep was daar een mooi voorbeeld van. Prik er eens een vers universeel dingetje van de Conrad in om te testen.
bedankt voor de tip, ik ben nu bezig met een andere voeding, maar vooralsnog lijkt hij er niet veel zin in te hebben :confused:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Mrwhoopie

Nut van de CAT6 zie ik niet echt in,en verder kan het zijn dat je een device hebt dat een broadcaststorm veroorzaakt.
Een managed switch bij een leek plaatsen kan rare problemen veroorzaken,zeker als je een modem hebt met router ingebouwd  8)

NickV

Ik heb deze : TP-LINK 8-Port Desktop Switch (TL-SG108)

kostprijs: 30€,  uiterst teverden van.

blue-eyes

Dat is geen managed switch volgens mij, gewoon erin prikken en gaan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SV..S

niet te geloven maar het lijkt erop dat de router wéér defect is :o
100% weet ik het niet maar, de verbinding met internet valt geregeld weg.
zowel wifi als bedraad.
intern netwerk werkt dan nog wel.
binnen 5 minuten werkt het weer zonder ingrijpen, nieuwste firmware staat erop.
1 pc staat buitenom de router rechtstreeks op het modem, deze blijft wel verbinding hebben met internet, dus lijkt het probleem in de router te zitten ?!


hoe lang moet een router gemiddeld meegaan? bij mij zijn ze soms na een klein jaar al kapot?

kan iets naders de oorzaak zijn dat ze zo snel sneuvelen hier?






Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Achiel

Zijn al je netwerkkabels wel helemaal jofel, op den duur zou je het daar in gaan zoeken.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

SV..S

zit toch maar 1 kabel tussen modem en router?!




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Kjelt

Beetje router zou 4 jaar mee moeten gaan.
Je gebruikt geen PoE apparattur?
Waar staat de router en hoe warm is het daar?
Voeding kan ook zijn warmte goed kwijt?

Je hebt een jaar garantie dus omruilen maar ik zou ook even naar de bekabeling kijken tussen router en modem.

Achiel

Quote from: SV..S on October 13, 2017, 12:24:58
zit toch maar 1 kabel tussen modem en router?!

Elke kabel aangesloten op de router zou een probleem op kunen leveren.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

SV..S

Geen poe, router staat op kast in hal niet in zon. Rondom vrij voor ventilatie.

Hoe zou ik de kabels kunnen controleren?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Kjelt

https://www.conrad.nl/nl/basetech-bt-100-kabeltester-geschikt-voor-rj-45-rj-11-1367586.html

Kost een tientje maar is eenvoudige adertest niet qua bandbreedte enzo. Toch handig om in huis te hebben.

SV..S

#42
bedankt, die kan ik wel even bestellen. :thumbs-up: besteld. ;)

en de nieuwe router is ook binnen.

eens kijken of het probleem nu over is.

is het verstandig om de gebruikers (pc, media speler enz) een vast ip adres te geven?
en zo ja waar doe je dat dan, in de router of in de gebruiker zelf?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Faker007

Quote from: SV..S on October 13, 2017, 16:55:27
is het verstandig om de gebruikers (pc, media speler enz) een vast ip adres te geven?
en zo ja waar doe je dat dan, in de router of in de gebruiker zelf?
Dat lijkt me enkel zinvol als je een vast ip nodig zou hebben (bvb een pc welke je met een vast adres wil benaderen, of als je trafiek wil gaan loggen ...).
En dan kan je kiezen of je het instelt op de gebruiker (echt fixed) of op de DHCP server (hier de router - via reserveringen). Dat laatste zal het je alvast iets makkelijker maken om het overzicht te behouden.

Kjelt

Beste inderdaad om dit op de dhcp server in te stellen.
Ik doe het ook voor de media spelers en NASsen, reden is dat ik dan direct de juiste NAS via zijn ip adres kan benaderen en sommige IP control applicaties een IP adres willen hebben en dat is niet handig als je deze steeds opnieuw moet invoeren (komt niet vaak voor maar toch). Daarnaast kun je het ook gebruiken om bv twee dezelfde media/disk spelers apart te adresseren, als je een app hebt die apparaten zoekt moet je gokken welke van de twee nu in de woonkamer staat en welke op zolder/slaapkamer bv.

SV..S

Helaas is het probleem nog niet verholpen.
Moedeloos word ik ervan, netwerkproblemen is hiet een terugkerend punt. Begin dit jaar nieuwe router en switches gemonteerd en nieuwe kabel naar switch in woonkamer. Heeft 3/4 jaar gewerk. Nu weer problemen. Alle netwerk kabels die ik tot nu toe heb gecontroleerd zijn goed.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Magura

Vervelend hoor. Heb je al eens contact gehad met je provider? Misschien komen daar de problemen wel vandaan.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

SV..S

Yep, die heeft direct een nieuwe modem gestuurd, daar ben ik mee begonnen. Ik heb als test 1 pc buitenom eigen netwerk rechtstreeks op modem aangesloten. Deze geeft geen problemen.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Kjelt

Ik zit net te denken je hebt toch geen kabel weer terug gelegd he zodat je een netwerk loop krijgt, dat soort zaken kunnen de boel echt verzieken. Ik ken je netwerk niveau niet maar je wilt als dit vaker optreed echt eens je netwerk met bv wireshark sniffen , als je het kunt reproduceren zou dat mooi zijn, als het sporadisch optreedt is het vrij hopeloos.

SV..S

Quote from: Kjelt on October 20, 2017, 00:14:22
Ik zit net te denken je hebt toch geen kabel weer terug gelegd he zodat je een netwerk loop krijgt.
Daar heb ik ook nog aan gedacht maar voorzover ik het kon zien niet, ik ben nog niet zo mobiel dus ik kan het slecht controleren. Ik denk dat mijn volgende test eord om zoveel mogelijk kabels en gebruikers af te koppelen, en dan eens kijken of het probleem blijft.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15