JVC Autocal vragen en issues

Started by hifiman, January 6, 2017, 12:28:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: williams on January  7, 2017, 22:32:39
Nee autocal doet niets met de contrast en brightness settings .
Zie hier onder .
Thanks!

PS. Overigens zie je van mij geen reaktie op het HDR verhaal, dit is simpelweg omdat ik er geen ervaring mee heb  :P

hifiman

Mochten jullie nog vragen en antwoord in de startpost toegevoed hebben post dan aub een vraag met het antwoord en ik zet ze erbij!

netromsa

Quote from: Audioloog on January  9, 2017, 11:29:05
Mochten jullie nog vragen en antwoord in de startpost toegevoed hebben post dan aub een vraag met het antwoord en ik zet ze erbij!

Misschien goed de verwijzing  naar Avsforum erin op te nemen? Hoewel het leuk is in het nederlands over autocal te praten, zit daar toch wel heel veel kennis.

hifiman

Quote from: netromsa on January 10, 2017, 11:17:38
Misschien goed de verwijzing  naar Avsforum erin op te nemen? Hoewel het leuk is in het nederlands over autocal te praten, zit daar toch wel heel veel kennis.
Done!  ^^

netromsa

Misschien leuk om te weten voor de JVC bezitters van de afgelopen generatie. Weet niet of het hier hoort maar heeft wel met autocal te maken.

Op het avsforum heeft een user (Manni) custom curves aangemaakt voor HDR, die het gamma D kunnen vervangen. In het autocal thread aldaar kun je hier meer over lezen. Daar is in ieder geval iedereen er erg enthousiast over. Deze curves zijn te importeren via autocal en kunnen dan als alternatief gebruikt worden voor gamma D.

Los daarvan is tegenwoordig de Linker van HDfury geupdate waarbij deze er voor kan zorgen dat hij het signaal richting de JVC zo aanpast dat deze niet meer doorheeft dat hij HDR weergeeft. Voordeel is dat de projector niet perse eerst naar Gamma D wilt, en, dit is nog het belangrijkste, de iris blijft nu wel werken waardoor de zwartwaardes bij HDR een stuk verbeteren!

williams

QuoteMisschien leuk om te weten voor de JVC bezitters van de afgelopen generatie. Weet niet of het hier hoort maar heeft wel met autocal te maken.

Op het avsforum heeft een user (Manni) custom curves aangemaakt voor HDR, die het gamma D kunnen vervangen. In het autocal thread aldaar kun je hier meer over lezen. Daar is in ieder geval iedereen er erg enthousiast over. Deze curves zijn te importeren via autocal en kunnen dan als alternatief gebruikt worden voor gamma D.

Los daarvan is tegenwoordig de Linker van HDfury geupdate waarbij deze er voor kan zorgen dat hij het signaal richting de JVC zo aanpast dat deze niet meer doorheeft dat hij HDR weergeeft. Voordeel is dat de projector niet perse eerst naar Gamma D wilt, en, dit is nog het belangrijkste, de iris blijft nu wel werken waardoor de zwartwaardes bij HDR een stuk verbeteren!

Zelf heb ik ook al een paar weken er een custom gamma curve er op staan en ik ben er erg tevreden over .
De beelden met HDR zijn nu niet mee zo overgesatureerd als met gamma D.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

netromsa

Quote from: williams on March  8, 2017, 17:54:24
Zelf heb ik ook al een paar weken er een custom gamma curve er op staan en ik ben er erg tevreden over .
De beelden met HDR zijn nu niet mee zo overgesatureerd als met gamma D.

Heb je er zelf een gemaakt of waar heb je hem vandaan? Ik moet ze zelf nog inladen, maar ik heb dan ook nog geen UHD speler op het moment (komt er wel zsm aan ;)).

riwi

Ik heb wel dat Rec2020 color profile van JVC en AVS, maar nog niet een nieuwe Gamma curve ingeladen.

Wordt het daar nog weer mooier van? Ik zou verwachten dat een gamma (EOTF) curve aanpassing effect zou hebben op details in het donker en lichte gedeeltes maar niet direct op de verzadiging van de kleuren. Ik zal me er eens verder in verdiepen.

netromsa

Het HDR zou een stuk mooier moeten zijn met de juiste custom curve ten opzichte van de gamma D curve. In het topic over de 7000 en 9000 serie wordt er uitgebreid over gepraat, helaas gaat het ook nogal snel en is het nauwelijks bij te houden: http://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2222586-official-jvc-rs600-rs500-x950r-x750r-x9000-x7000-owners-thread.html

riwi

#34
Hier staat de (beta/work in progress/wip versie) van de tooltjes : https://github.com/arvehj/jvcprojectortools/tree/wip
Of de master : https://github.com/arvehj/jvcprojectortools/tree/master

<edit>
Dat zijn de tools. Ik ben nog op zoek naar de aangepaste gammaD profielen. Ik lees dat er verschillende zijn afhankelijk van je schermgrootte en projectie afstand.
<edit>
Die staan dus in de autocal thread, eerste post :
http://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2246658-jvc-calibration-software-v6-2015-models-x9000-x7000-x5000-rs400-rs500-rs600.html

netromsa

Heb nu ook een HDfury Linker bestelt, zodat de iris werkt bij HDR, wanneer alles binnen is laat ik hier weten hoe het werkt

williams

Quote
Heb je er zelf een gemaakt of waar heb je hem vandaan? Ik moet ze zelf nog inladen, maar ik heb dan ook nog geen UHD speler op het moment (komt er wel zsm aan ;)).

Nee ik heb er zelf nog geen aangemaakt maar ik heb er 2 geladen van Mani van het avs forum
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

riwi

#37
Vrijdag het Gamma profiel van Manni ingeladen met max brightness op 1100 nits.
Daar hebben we wat mee gespeeld en het zag er wel goed uit.
Miss Peregrines home for peculiar children zag er spectaculair mooi uit kwa kleuren, contrast en scherpte.

Ik heb zaterdag The Martian zitten te kijken met een vriend. Ik heb toch weer het Rec2020 profiel met Gamma D gekozen. Ik vond de Manni Gamma 1100 setting te donker. Ik bedoel de Martian is een lichte film met veel impact en dynamiek. Dat was er een beetje af. Met de Gamma D stand en de brightness/contrast afgeregeld met de Sony UHD (7669) menuutjes zag het er beter uit.

Ik zal nog eens een van die andere Manni Gamma profielen inladen. Welke gebruik jij nu het meest william?

williams

QuoteVrijdag het kleuren profiel van Manni ingeladen met max brightness op 1100 nits.
Daar hebben we wat mee gespeeld en het zag er wel goed uit.
Miss Peregrines home for peculiar children zag er spectaculair mooi uit kwa kleuren, contrast en scherpte.

Ik heb zaterdag The Martian zitten te kijken met een vriend. Ik heb toch weer het Rec2020 profiel met Gamma D gekozen. Ik vond de Manni Gamma 1100 setting te donker. Ik bedoel de Martian is een lichte film met veel impact en dynamiek. Dat was er een beetje af. Met de Gamma D stand en de brightness/contrast afgeregeld met de Sony UHD (7669) menuutjes zag het er beter uit.

Ik zal nog eens een van die andere Manni Gamma profielen inladen. Welke gebruik jij nu het meest william?

Zelf wissel ik ook tussen diversen gamma curven ,waaronder ook gamma d .
Met de martian vind ik ook dat de kleuren wat ten mat zijn met de custom gamma curve .

Ik zou is moeten kijken welke 2 curven ik er in hebt geladen.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

wrcveen

Ik heb een RS400, nu krijg ik de testlijnen (shift en zoom) om het beeld uit te lijnen niet recht op het scherm, links en rechts zitten ze lager. Nu zegt mijn leverancier van het scherm dat dit komt door de bolling van de lens, maar ik denk eerder dat het scherm niet goed is. Iemand bekend met dit probleem?
| Sony VW 760 | Cinemascope 380 cm | Apple TV 4K | Sony Playstation 5 | Anthem MRX 1120 7.2.4 | Revel W990 | Revel W893 | 2x JBL Synthesis S1S-EX |

HJ

Quote from: wrcveen on March 13, 2017, 21:58:37
Ik heb een RS400, nu krijg ik de testlijnen (shift en zoom) om het beeld uit te lijnen niet recht op het scherm, links en rechts zitten ze lager. Nu zegt mijn leverancier van het scherm dat dit komt door de bolling van de lens, maar ik denk eerder dat het scherm niet goed is. Iemand bekend met dit probleem?
Je bedoeld dat de onder rand rond loopt? Even een touwtje spannen [emoji6]

riwi

Ik denk dat de projector niet helemaal horizontaal is opgehangen. Dat ie dus misschien een tilt graadje naar beneden wijst. Dat in combinatie met de lens-shift zou wel zoiets als de bolling kunnen veroorzaken denk ik. Het is belangrijk dat de projector volledig waterpas hangt voor je met lensshift zaken begint te corrigeren.

HJ

Quote from: riwi on March 14, 2017, 02:11:38
Ik denk dat de projector niet helemaal horizontaal is opgehangen. Dat ie dus misschien een tilt graadje naar beneden wijst. Dat in combinatie met de lens-shift zou wel zoiets als de bolling kunnen veroorzaken denk ik. Het is belangrijk dat de projector volledig waterpas hangt voor je met lensshift zaken begint te corrigeren.
Als dat zo is dan heb je een trapezium toch. Kan wel zijn dat het scherm iets rondloopt maar mijn ervaring is dat dat meestal de zijkanten zijn.

riwi

Dat is waar. De bolling kan ik ook zo niet verklaren. Misschien toch het doek? Is dat curved?

tjobbie

#44
Hoihoi, graag wil ik mn eerste autocal uitvoeren op de jvc n5
Nu wil ik graag eerst de initial configfile uit de pj trekken alvorens ik met de autocal begin te experimenteren. Nu is me niet heel duidelijk hoe dit te doen? Ik ben begonnen in het settingsmenutje alles in te vullen en daarna ok gedrukt. Er lijkt geen map aangemaakt te worden in de pc. Doe ik iets verkeerd of wordt de initial backup pas aangemaakt na de eerste calibratie? Durf niet verder te gaan voordat ik zeker weet dat alles ok is.  EDIT: LAAT MAAR! iets met eerst lezen[emoji2357]

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

tjobbie

#45
Nou, hoef niet verder te gaan met calibratie aangezien bij de eerste setup ik de oranje box niet eens op het scherm krijg[emoji2357]
Te weinig licht output lijkt me.
Toch maar wachten op een nieuw lampje dan maar..

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

tjobbie

Schrik hier wel een beetje van..
Hoop dat dit effect is van lamp leeftijd en niet van paneel afwijking of dergelijke. Foto genomen met manual open iris.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

sandervg

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

PascalP

Quote from: tjobbie on March 22, 2021, 23:09:19
Schrik hier wel een beetje van..
Hoop dat dit effect is van lamp leeftijd en niet van paneel afwijking of dergelijke. Foto genomen met manual open iris.

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Kan misschien ook aan het doek liggen dat deze het licht niet evenredig weerkaatst?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

tjobbie

De foto is genomen met de zoom op minimaal, dus kleinste beeldweergave. Zodra ik het scherm ga vullen door zoom te gebruiken word het effect minder maar lijkt mee te lopen met het beeld. Dus ik verwacht niet dat het aan het scherm licht?

Verstuurd vanaf mijn SM-N975F met Tapatalk

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector