Dirac software probleempje?

Started by astonmartin, January 5, 2017, 16:08:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

astonmartin

Hallo allemaal,

Met het installeren van de nieuwe firmware versie voor mijn arcam, ook gelijk de nieuwe Dirac versie geïnstalleerd. Vanwege mijn uitbreiding naar Atmos setup opnieuw ingeregeld waarbij mij het volgende opviel. Ik heb een 7.1.4 setup (dus 12 metingen/sweeps per punt) , echter ik kwam tot de ontdekking dat er 13 metingen/sweeps gedaan werden!? 
Als laatste  werd nog een keer left front gemeten (twee keer dus). Zal dit van invloed hebben gehad op de totale meting??
Iemand een idee??

Bvd
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

MaxxMark

#1
Ik denk dat je abuis bent, want dat heeft ie altijd al gedaan :)

Edit: ik heb me altijd al afgevraagd (maar nooit gecontroleerd) of dat (de 13e) niet een 'all-channel' sweep was
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Dirk

heb ik hier bij een miniDSP (DDRC-88) met Dirac aan boord ook...ttz ik meet voor 4 te corrigeren kanalen en krijg 5 sweeps, dus wat jij opmerkt lijkt me volkomen normaal  ;)
hier loopt de eerste & laatste sweep ook over dezelfde speaker, maar zichtbaar (op de grafiek) zie ik toch net wat anders, dus ik gok dat één vd 2 een soort van "reference sweep" is voor de software.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

astonmartin

Oké thanks allemaal.

De vorige keren  dus minder opgelet wat er precies gebeurde met de sweeps. Was nu extra gefocust wat er gebeurde in verband met  de atmos kanalen,  dus vandaar dat dit me opviel.

HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

MaxxMark

Weet niet wanneer je hem gekocht hebt, maar check ook of je de laatste firmware hebt. In de laatste of een na laatste versie is opgelost dat de height-speakers correct worden meegemeten. Ook zaten er wat rare delay's in de hoogte speakers die in de (een na)laatste versie waren verholpen.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

astonmartin

Laatste firmware (dacht dat het versie 4... was) afgelopen maandag erop gezet. Ik zal nog eens kijken in het menu, dacht dat de topspeakers een vertraging hadden van zo'n 6 ms. Dit was wel meer als de rest.
Bedankt voor het meedenken..
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.