8 maal knipperend blauw led pioneer KRP 500a

Started by The Kurgan, January 3, 2017, 18:32:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

The Kurgan

Wie kan mij helpen, sinds enkele maanden gaat mijn kuro krp 500a niet meer op een normale manier aan, of uit. Als reactie geeft de mediabox dan een knipperend blauw ledje, dat dan vervolgens 8 maal knippert. Als de plasma warm is, gaat hij vervolgens niet meer aan. Echter als ik de box laat afkoelen, dan gaat dit weer wel. Onderzoek op youtube en met name dit forum, geeft als indicatie een spanningsdeler op de onderzijde van de AV print, met als boosdoener onderdeel een 1,8 volt ic. typenummer NJM2846DL318. Nu heb ik dit onderdeel hier, en de print van de mediabox ( type ANP 2225 )voor mij liggen. ik zie hier 4 van dergelijke ic's, allemaal met dezelfde aanduiding ( 846180). Een ervan geeft aan ic nummer 4604 op de printplaat ANP 2225, terwijl ik in dit forum las over een dergelijk probleem dat met het vervangen van deze spanningsdeler op een andere print. ik weet niet of er opvolgende nummers zijn in de prints die zijn gebruikt in de mediabox. Maar misschien heeft iemand een foto van de verantwoordelijke spanningsdeler, en zijn locatie op deze print

The Kurgan

Inmiddels ic nummer 4606 op de onderzijde van het mainboard vervangen, maar het probleem blijft. Er is echter wel iets veranderd, want in plaats van 8 maal knippert de mediabox nu 9 maal met de blauwe led.

The Kurgan



The Kurgan

Ondertussen enkele van voorgestelde spanningsregelaars vervangen, maar het probleem blijft zich voordoen.

morca

Mijn neef heeft een pioneer zonder tuner.
Heeft die van jouw ook dvi comp scherm aansluiting vd tv naar de tuner.
Dan zou je hem met een verloopje van dvi naar hdmi ook zo op je receiver aan kunnen sluiten ,zonder de pioneer tuner.
Er zijn paar verschillende verloopjes moet je even opletten dat je de goeie hebt.

Als ja dat niks vind en een andere tv koop pm me dan eens wat je voor het scherm alleen wilt.

The Kurgan

Een vriend van mij heeft ondertussen alle 4 de spanningsregelaars van het bovengenoemde type in de pioneer mediabox vervangen, en de tv functioneert weer als voorheen. de totale kosten waren 4 tientjes. Je kan er dus vanuit gaan dat je ze allemaal moet vervangen indien dit probleem zich voordoet. Dan hoef je het scherm niet van de muur te halen en niet exact te meten welke van de 4 het is.

The Kurgan

Ik ben overigens wel benieuwd of de schermen zonder de mediabox kunnen draaien. Heeft hier iemand ervaring mee?

morca

#8
Quote from: morca on January 20, 2017, 18:09:45
Mijn neef heeft een pioneer zonder tuner.
Heeft die van jouw ook dvi comp scherm aansluiting vd tv naar de tuner.
Dan zou je hem met een verloopje van dvi naar hdmi ook zo op je receiver aan kunnen sluiten ,zonder de pioneer tuner.
Er zijn paar verschillende verloopjes moet je even opletten dat je de goeie hebt.

Als ja dat niks vind en een andere tv koop pm me dan eens wat je voor het scherm alleen wilt.
Quote from: The Kurgan on January 29, 2017, 22:50:53
Ik ben overigens wel benieuwd of de schermen zonder de mediabox kunnen draaien. Heeft hier iemand ervaring mee?
Misschien begreep je mijn bovenstaande post niet.
Maar mijn neef heeft een dvi verloop naar hdmi in een oudere serie met losse tuner gedaan .
Digitale tuner in die verloop en de tv speelt al weer 3 jaar prima zonder die mediabox van pioneer .

Dit betrof een Pioneer pdp 503.
Maar je hebt een paar verschillende verloopjes,iets met plus of min/spanning op een bepaald contact.
Me neef heeft dit toen zelf op internet gevonden en opgelost.
Ik kan hem vragen of hij nog weet welke...
Werkte ook niet op elk type dus je zou even moeten googlen en kijken of je wat vind.
Want er zijn mensen die dit met het oude type deden.
Als de kabel vd krp500 hetzelfde opgebouwd is qua aansluitingen moet het kunnen .

morca

#9
Al even opgezocht voor je:
https://www.avforums.com/threads/pioneer-krp-500a-as-a-pc-monitor.1128598/
Ja ,snel een verloopje halen van 10 a 15 euro dus  ;)

https://www.google.nl/webhp?source=search_app#q=dvi+naar+hdmi&tbm=shop

Of kijk even bij de compzaak in je woonplaats,ik woon in een klein dorp ,die had ze zelfs gewoon liggen.

Martin Staal

Beste mensen,

Wie kan mij helpen aan een adres waar ik de bovenstaande reparatie (dus het verhelpen van een 8x knipperend blauw ledje d.m.v. het vervangen van 4 spanningsregelaars) kan laten uitvoeren.

Alvast bedankt,

Martin Staal

xlr8

Als het probleem is:   geen opstart, voeding protect. "eight flashes of blue led" 

Wordt het KEBE repair.
Het (main) print voedingsboard is niet meer leverbaar. Wordt dus reparatie op component niveau.
Vast rep. bedrag is 150 euro excl.

boiler

#12
Mijn in 2009 aangeschafte Pioneer Kuro 500 vertoonde onlangs dezelfde problemen als de topicstarter. De losse receiver en plasma scherm wilde niet meer opstarten. Begon ruim daarvoor al met opstartproblemen maar na enkele pogingen deed 'ie het gelukkig steeds weer. Tot de kuro enkele weken geleden helemaal niet meer wilde opstarten en steeds 8x blauw knipperen van de led op de receiver vertoonde.
Het toeval wilde dat ik enkele weken daarvoor mijn DD15 Velodyne sub preventief had laten repareren door forumlid Jossie (ook te vinden via MP, subwoofer reparatie JPD). Hem gevraagd of hij ook even naar de 4 spannings regelaars van de kuro receiver wilde kijken. En warempel ...... na het lezen van de tips over het vervangen van die 4 spanningsregelaars, is dit ook in mijn tv receiver gedaan door Jossie, en het werkt weer als vanouds. Top! Erg blij mee, ik vind het nog steeds een fantastische TV die pioneer kuro plasma!! Ook in vergelijking met het huidige aanbod.
Dus voor diegene die nog veel plezier beleven met deze plasma tv en dezelfde klacht hebben/krijgen (8x blauwe led knipperen op de receiver box) zijn de reparatiekosten (in mijn geval ongeveer 270,- incl arbeid en materiaal) het overwegen waard.
Enjoy your music.....


Edwin69

Beste forumleden,

Ik ben al ruim 10 jaar trotse eigenaar van een Pioneer PDP-LX5090H en deze heeft sinds kort hetzelfde euvel van het 8x knipperende blauwe led.
Het scherm is dan niet meer aan of uit te krijgen.
Wanneer ik de stekker uit het contact haal en na 20 minuten er weer in prik, dan komt het scherm weer in de stand-by stand (met rode led) en kan ik het scherm wel weer aanzetten en tv kijken.
Ik heb geen idee hoe lang deze "oplossing" nog werkt...
Op internet (avsforum) heb ik wel een filmpje gevonden hoe het defecte onderdeel 1,8V IC Regulator te vervangen, maar dat is aan mij niet besteed.

Kan iemand mij aan contactgegevens helpen van iemand of een bedrijf die dit kan repareren?
Ik las hierboven over forumlid Jossie en zal hem eens contacten via MP.
Kebe in Eindhoven is misschien een optie, maar zij doen geen On-site reparaties meer volgens mij en om nu 100km met dit scherm naar Eindhoven te rijden.

Iemand nog andere bruikbare suggesties voor mij?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet,
Edwin


jossie

Wie kan mij even helpen?

Ik weet dat de mediabox knippert als het scherm niet is aangesloten. Wil iemand proberen of dat continu is of dat daar ook een patroon in zit?

Ik wil dit weten omdat ik nu niet zeker weet of de reparatie is gelukt...

Alvast bedankt!
Omni !