Het belang van ISF-kalibratieservice

Started by Mediasluis, January 2, 2017, 15:39:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediasluis

Nu ik steeds vaker klanten krijg met bepaalde situaties of vragen, wilde ik het belang van een ISF-kalibratieservice van een goede ISF-servicedealer nog maar eens even duidelijk laten uitkomen.

Het gebeurt namelijk wel dat een groot verkoper zich uitgeeft als ISF-servicedealer en bv. dezelfde prijzen rekent, maar de projectors niet gekalibreerd meegeeft en naderhand per ISF-kalibratie ook nog eens een flinke prijs rekent.
Hier zitten 2 problemen in voor de klant.
De eerste is wel duidelijk, want je betaald aanzienlijk meer voor zo'n uiteindelijk dan toch gekalibreerde projector.
De tweede is minder duidelijk en klanten zijn dan de dupe maar hebben dit te laat door.

Als je als klant niet kan wachten en de projector eerder thuis wilt hebben staan vlak voor je vakantie, dan kan dat wat tijd schelen inderdaad. Helemaal tijdens een run met de feestdagen en of nieuwe projector release is er meestal een trage levering. ISF-kalibraties kosten met een fijne tuning ook gewoon tijd (als ze serieus worden gedaan) en bij meerdere orders stapelt de levertijd dus ook wat meer op.
- Wel mis je dan die extra eindcontrole op je projector en moet je dit zelf doen.
- Ook ga je dan aan een niet gekalibreerde stand wennen met oververzadigde kleuren en te hoge scherpte met verlies van fijne details enz. enz.
Het grootste probleem zit hem in het gemis van de eindcontrole door de ISF-servicedealer. Zlef heb je misschien niet meteen door als er iets mis is met je projector, maar gaat dit later alsnog wel ergernis opwekken.
Als de garantieservice bij een projector zeer goed is en bij problemen de projector gratis bij je thuis wordt opgehaald en  afgeleverd is het nog wel te overzien. Vaak is de periode van omruil voor een nieuwe beperkt en ben je die zo voorbij en wordt het misschien een langdurige reparatie. Het eerder kunnen genieten neemt dan plaats voor een tijdje zonder projector zitten.
Vervelender wordt het nog eens als de garantie minder goed geregeld is en je als klant zelf de projector moet brengen en weer ophalen of dat je ruim €20 moet betalen per verzekerde verzending, zowel heen als terug.
Één zo'n probleem dat kan voorkomen bij een 3 chip LCD of LCoS projector is dat de panelen niet goed geconvergeerd zijn en dit met de Panel Allignment dan ook niet goed te krijgen is.

Als je een projector bij een goede ISF-servicedealer koopt dan levert hij de projector meteen ISF-gekalibreerd af en is zo'n probleem al voor je opgelost nog voor je hem in ontvangst neemt. Zo heb je de verzekering dat je een mooi en gecontroleerd product hebt.
Zo komt het namelijk wel voor dat Mediasluis een projector afkeurt die moet worden omgeruild. Als dealer ben je dan minder geliefd bij de leverancier, maar zo'n omruil is gewoon niet iets dat je dan als klant zou moeten doen bij je net nieuwe projector.

Bij Mediasluis krijg je jouw ISF-kalibratie meteen bij aankoop er gratis bij en tevens ook de her-kalibraties op de 200, 600 en 1200 uur en nog één bij aankoop van een nieuwe lamp bij Mediasluis.


Voor wie wilt weten wat een ISF-kalibratie inhoudt;
In Hollywood besparen ze kosten- noch moeite om het beeld en de kleuren van een film zo realistisch mogelijk weer te geven, of bewust juist in een bepaalde sfeer. Om er voor te zorgen dat jouw TV of Projector die film dan ook zodanig weergeeft zoals de regisseur het bedoelt heeft, dient nu zo'n ISF-kalibratie.
- Waarom is dit trouwens niet standaard goed op je TV of projector en is zo'n ISF-kalibratie alsnog nodig?
- Wat offer je allemaal op zonder zo'n ISF-service bij een wat goedkopere dozenschuiver op het internet?
- Wat wordt er nu precies tijdens zo'n ISF-kalibratie gedaan?

Dit zijn een aantal van die punten die worden behandeld in deze review bij Mediasluis:
http://www.mediasluis.nl/review/waarom-een-projector-met-isf-kalibratieservice-kiezen
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

blue-eyes

Wil je niet per definitie de calibratie op je eigen bron / speler doen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HJ

Is de Isf kalibratie bij mediasluis overdraagbaar bij verkoop?

Mediasluis

#3
Quote from: Blue-Eyes on January  2, 2017, 15:59:38
Wil je niet per definitie de calibratie op je eigen bron / speler doen?

Als je een goede bron hebt is deze neutraal met wat hij geeft.

Ik krijg van klanten wel eens de vraag of ze hun eigen speler moeten meenemen.
Ik gebruik hier een Pattern generator en voor UHD/HDR een UHD-speler die deze patterns af kan spelen.
Deze UHD patterns is bij sommige UHD-spelers een probleem, omdat niet elke UHD-speler dit doet.
Ik gebruik de Panasonic UB900 voor mijn UHD patterns en vergeleken met mijn pattern generator meet ik bij SHD hetzelfde, dus deze is zeker neutraal.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

#4
Quote from: hans. on January  2, 2017, 16:07:18
Is de Isf kalibratie bij mediasluis overdraagbaar bij verkoop?

Je factuur bij Mediasluis is ook een soort contract tussen de koper en Mediasluis.
Bij verkoop naar derden vervalt dit.
Je zou wel voor je hem verkoopt alsnog de projector kunnen laten her-kalibreren als dit nodig is.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Richard70…

Quote from: Mediasluis on January  2, 2017, 16:19:18
Je factuur bij Mediasluis is ook een soort contract tussen de koper en Mediasluis.
Bij verkoop naar derden vervalt dit.
Je zou wel voor je hem verkoopt alsnog de projector kunnen laten her-kalibreren als dit nodig is.

Dit stukje snap ik nooit zo goed?
Veronderstel dat ze wel overdraagbaar zijn? Dan raakt de verkoper hem makkelijker kwijt , waardoor hij eerder bij jou om een nieuwe projector kan komen.
Plus de gene die hem overneemt komt ook weer bij jou voor de her calibratie , dus evt een potentiële klant.
Ik denk dat je jezelf daarmee onderscheid en mensen eerder geneigd zijn om bij jou te komen kopen omdat er blijkbaar heel veel dealers hier nogal spastisch over doen.
Misschien heb ik het mis, maar zou voor mij wel een pluspuntje zijn. Want de rest van jou service is echt top
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

papaleo

Quote from: rdebruin on January  4, 2017, 14:34:10
Dit stukje snap ik nooit zo goed?
Veronderstel dat ze wel overdraagbaar zijn? Dan raakt de verkoper hem makkelijker kwijt , waardoor hij eerder bij jou om een nieuwe projector kan komen.
Plus de gene die hem overneemt komt ook weer bij jou voor de her calibratie , dus evt een potentiële klant.
Ik denk dat je jezelf daarmee onderscheid en mensen eerder geneigd zijn om bij jou te komen kopen omdat er blijkbaar heel veel dealers hier nogal spastisch over doen.
Misschien heb ik het mis, maar zou voor mij wel een pluspuntje zijn. Want de rest van jou service is echt top

+1
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

HJ

BB&G doet dit blijkbaar wel,  er staat een projector in de markt waarbij de ts zegt dat ze de kalibratie nog te goed blijft voor de nieuwe koper.

Mediasluis

#8
Quote from: rdebruin on January  4, 2017, 14:34:10
Dit stukje snap ik nooit zo goed?
Veronderstel dat ze wel overdraagbaar zijn? Dan raakt de verkoper hem makkelijker kwijt , waardoor hij eerder bij jou om een nieuwe projector kan komen.
Plus de gene die hem overneemt komt ook weer bij jou voor de her calibratie , dus evt een potentiële klant.
Ik denk dat je jezelf daarmee onderscheid en mensen eerder geneigd zijn om bij jou te komen kopen omdat er blijkbaar heel veel dealers hier nogal spastisch over doen.
Misschien heb ik het mis, maar zou voor mij wel een pluspuntje zijn. Want de rest van jou service is echt top

Ha Richard.

Voorheen heb ik dit bij een enkeling wel mondeling toegezegd en bij hen hou ik mij er wel aan hoor.
Je verhaal klinkt ook wel logisch maar is dubbel.
Als iemand een projector bij Mediasluis heeft gekocht en doorverkoopt, maar zelf aan de instellingen heeft gezeten, dan ziet deze projector er misschien niet echt optimaal uit en is geen reclame voor Mediasluis.
Komt deze nieuwe klant bij mij voor een her-kalibratie, dan ziet hij inderdaad meteen het verschil.

Wat mij ervan weerhoud is juist dat zelf aan de modes gaan rommelen van nieuwe eigenaren. Bij bestaande klanten druk ik het op hun hart dit niet te doen met de ISF-Modes.
Wordt dit wel gedaan dan verandert een her-kalibratie hierdoor weer in een volledige 1e kalibratie en kost gewoon veel meer tijd.

Quote from: hans. on January  4, 2017, 15:35:42
BB&G doet dit blijkbaar wel,  er staat een projector in de markt waarbij de ts zegt dat ze de kalibratie nog te goed blijft voor de nieuwe koper.
Dat is dan waarschijnlijk een demomodel van BB&G zelf die ze op de markt hebben gezet.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis