Vraag over cd/dvd spelers,

Started by peter.ottens, December 28, 2016, 12:54:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peter.ottens

Hallo,
Ik heb mijn ouders voor kerst een versterker met 2 front speakers cadeau gedaan.

Nu hebben ze geen passende cd speler meer, ik kan via de hifi zaak natuurlijk een bij passende
speler kopen

Wie kan mij in het kort uitleggen waarom deze spelers zoveel duurder zijn als anderen?

chansig

Wat is "deze" in deze en wat zijn de anderen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

peter.ottens

Goeie vraag, sorry voor de onduidelijkheid.

Een bijpassende Denon of marantz speler kost in de aanbieding zon 250 euro.

Als je googled op blu ray speler kom je heel wat aparaten tegen van 80 euro
Die de meeste bestanden en soms ook nog meer afspelen.

Hebben de duurdere spelers een invloed op het af te spelen geluid?


chansig

Qua geluid vind ik van niet. Qua beeld weet ik het niet. Maar de naam Marantz doet ook wat met de prijs. Dus welkom in de wereld van de audio.

Anders via Marktplaats gaan kijken...met een beetje mazzel vind je een 2e hands voor een leuke prijs.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frits marantz

Interessant topic. Zoek eigenlijk ook een goed alternatief om een cd speler en een dvd speler te combineren voor de stereo opstelling beneden.
Heb nu een combinatie van Marantz DV 4003 en een Denon DCD 635 die ik zou willen combineren in 1 speler die ook nog blue ray kan afspelen.

Siddartha

Het hangt af van hoeje gaat aansluiten; analoog of digitaal. Bij analoog gaat de interne dac invloed hebben op het geluid en bij digitaal niet.
Daarnaast zitten er ook verschillen in de gebruikte loopwerken qua stabiliteit en trilling.
Heb zelf een Pioneer bdp-lx58 blu-ray speler als allesspeler gebruikt, maar heb nu een alles in een van Naim waar ook cd speler in zit.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

peter.ottens

Kijk, dat wist ik dus niet ( verschil van analoog en digitaal)
De enige reden voor mij om dan zon dure speler aan te schaffen zullen de looks zijn..

@Siddartha hoor je veel verschil tussen de alles speler en de cd speler?

Ik ben zelf redelijk nieuw met het verdiepen in de techniek maar het heeft zeker mijn aandacht.

Ik heb een PS3 en PS4 aan mijn reciever hangen en gebruik deze voor films.

CD's heb ik haast niet, muziek speel ik rechtstreeks af vanaf de synology ( probeer dan altijd de wat hogere kwaliteit muziek te bemachtigen)

Bij mijn ouders ligt het anders, die hebben vooral heel veel oude cd's jaren 90

Vraag me af hoe de kwaliteit toen was van de opnames

Na het posten van dit topic kwam ik erachter dat ik nog een sony blu ray speler had liggen
In een doos op zolder, deze zit er nu bij mijn ouders tussen en werkt prima met een optische kabel.
Blijf hier wel rondkijken of er misschien eens iets leuks voorbij komt.

Gr Peter

frits marantz

Ik ben van mijn surround afgestapt en weer terug naar "ouderwets" stereo. Vind dan ook CD's over het algemeen erg goed klinken t.o.v. bv internet radio, wat ik nu niet meer heb. Gebruik nu analoge tuner die op de kabel aangesloten is.

Een deel van de muziek staat bij mij ook op de NAS en krijg ik veelal van mijn zoon. Kwaliteit daarvan is ook redelijk goed, al weet ik vaak niet wat daarvan de kwaliteit is.

Zou nu mijn Marantz DVD en de Denon CD speler willen combineren tot 1 goede speler voor DVD en CD gebruik, scheelt weer een extra apparaat.

Siddartha

kijk eens in de marktsectie Frits ;)

Quote from: frits marantz on December 29, 2016, 17:42:26
Ik ben van mijn surround afgestapt en weer terug naar "ouderwets" stereo. Vind dan ook CD's over het algemeen erg goed klinken t.o.v. bv internet radio, wat ik nu niet meer heb. Gebruik nu analoge tuner die op de kabel aangesloten is.

Een deel van de muziek staat bij mij ook op de NAS en krijg ik veelal van mijn zoon. Kwaliteit daarvan is ook redelijk goed, al weet ik vaak niet wat daarvan de kwaliteit is.

Zou nu mijn Marantz DVD en de Denon CD speler willen combineren tot 1 goede speler voor DVD en CD gebruik, scheelt weer een extra apparaat.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

frits marantz

Aah, zoiets dus.  ;)

Dan gebruik je de HDMI voor verbinding met TV voor beeld en geluid (Geluid gaat vanaf mijn TV via optische kabel en DAC naar de Line ingang van mijn Denon) en de analoge uitgang van die speler voor alleen CD afspelen?

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

frits marantz

Ben na de nodige informatie opgezocht en ontvangen te hebben gegaan voor een Denon DBT-3313UD. Besteld bij HCHifi.