Goede hoofdtelefoon die de Sennheiser HD800S benaderd?

Started by GJVO, December 28, 2016, 03:44:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GJVO

Ik ben al een tijdje op zoek naar een cadeautje voor mijn oren.
Ik luister al jaren met AKG, zit nu met een K240 op.
Daarnaast heb ik een Sennheiser PXC450 voor in het vliegtuig maar ook thuis klinkt ie niet verkeerd, hoewel de AKG wat voller klinkt.
Nu heb ik vorig jaar in Alkmaar de Sennheiser HD800 en de HD800S beluisterd en de S is toch wel subliem!
Ik heb ook nog even de HD650 mogen beluisteren maar die viel me tegen.
Ik zoek een diepe bas, goede scheiding, vocaal moet goed helder zijn.
Wie heeft er suggesties, die minder kosten dan de HD800S, er moet nog een buizenversterker gebouwd worden.

GJ

TopGun2010

Het is een hoop geld maar als je er jaren plezier van hebt? Net als goede luidsprekers, even investeren maar dan erg lang plezier.  Probeer een goede korting te krijgen!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

chansig

ZMF Omni...staat te koop op Ebay. Zelf heb ik de Blackwood van ZMF. Erg goede koptelefoon. Zelf heb ik de LCD 3 van Audeze gehad. De ZMF zit daar heel dicht in de buurt. Audeze is neutraler.

Anders een Hifiman ook erg goed. Ik vind deze wel minder klinken dan de ZMF.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

paaj

De AKG K/Q 701 zou je kunnen proberen, niet de zwaarste bas (wel diep) maar een stuk helderder dan de HD650 en met een buizenversterker een hele mooie combi denk ik.
Probeer zeker nog het een en ander zelf te vergelijken, ze klinken állemaal anders en wat jou ligt moet je zelf uitvinden :)

Fostex T50RP en de verschillende mod versies (zoals ZMF, MrSpeakers) zijn ook erg mooi. Ook de basisversie van zo'n €100 al.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

GJVO

OK, ik heb weer wat mooie tips gekregen.
Iemand raadde me al de Hifiman aan maar net als alle andere koptelefoons... bijna niemand heeft iets hangen om ze uit te proberen.
Vroeger had je RAF, daar kon je lekker luisteren maar nu is het dus gezaaid met goede bedrijven.
Ik ga me eens inlezen in jullie suggesties en dan misschien een ritje Duitsland maken, daar zitten nog wel bedrijven waar je de wat duurdere dingen kan beluisteren.

GJ

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

GJVO

Ja, die hebben wel wat hangen maar zeer beperkt assortiment in merken.
Ik was vanmiddag even bij bax-shop, kwam erachter dat die nu ook in Amsterdam zitten.
Daar hing de Sennheiser HD650 maar ook mijn AKG, dus kon ze naast elkaar luisteren.
En er hing een BeyerDynamic T70 en T90.
Heel verrassend, de T70 klinkt erg helder, mooie bas.
De T90 is iets te groot voor mijn hoofd maar klinkt in het middengebied erg mooi, stemmen, piano, gitaar en een mooi stereobeeld.
Alleen is hij erg "duits" in het hoog, dus erg scherp.
Volgende week een tripje naar Duitsland, bij Thomann hebben ze echt van alles hangen heb ik begrepen.

GJ

GJVO

Ik zal nog even laten weten wat het geworden is.
Op pad gegaan met mijn AKG K271 MK2 en mijn eigen hoofdtelefoonversterker.
Begonnen op advies van de verkoper met een Beyerdynamic DT 880 Premium
Klinkt mooi open, goed stereobeeld maar het is wennen aan het hoog.
De Beyer zit wel heel erg lekker zacht om de oortjes!
Daarna wat andere merken en types.
Steeds wisselend met de AKG (die toch best wel goed is als ik het allemaal zo hoor).
En toen de Sennheiser HD800 gepakt, naast de Beyer DT880 en AKG.
Eigenlijk vind ik de DT880 dan mooier.
Als laatste de HD800 S.
Dat is toch een wereld van verschil met de HD800.
Bijna alles klopt aan dat ding, alleen is hij te open, als je in een rumoerige omgeving staat sluit hij niet af.
En de prijs he..
Ik mocht hem meenemen voor 1150 Euro.
De Beyer zou me 160 euro kosten.
Ik heb gekozen voor de Beyer, voor die 1000 euro koop ik een paar goede buizen, sterker nog, ik kan er bijna een hele versterker voor bouwen.
En nu, thuis, hij gaat steeds lekkerder klinken, plaatsing van de instrumenten is goed, dat hoog begint ook te wennen, eigenlijk is alles wel in balans.

Nu kijken hoe ie na een tijdje bevalt.

GJ

fasteddie

Je kunt ook eens kijken bij Ears Unlimited in delft...veel keus