2e Chord Hugo nu ook kapot?

Started by Richi, December 25, 2016, 23:19:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Twee jaar geleden heb ik een Chord Hugo aangeschaft voor thuisgebruik. De DAC ligt 24/7 aan de oplader en is continu ingeschakeld. Zou moeten kunnen volgens Rob Watts - de ontwerper. Na ruim een jaar deed mijn 1e Hugo het ineens niet meer. Hij laadde niet meer op, en als ik hem uit en aan zette, knipperde het witte lampje snel dat normaal brandt om aan te geven dat hij aan de voeding ligt.

De importeur heeft de Hugo naar Chord in de UK gestuurd en ik kreeg een leenexemplaar. Na een week of 8 kreeg ik een nieuwe, omdat was gebleken dat het niet mijn fout was waardoor mijn Hugo stuk ging. Allemaal goed en wel. Nu zijn we iets meer dan een jaar verder, en weer precies hetzelfde probleem met de 'nieuwe' Hugo.

Ik ga dus maar weer terug naar mijn dealer en ik hoop dat de importeur zich weer zo behulpzaam opstelt. Maar wel raar dat exact hetzelfde probleem na ongeveer exact de zelfde tijd gebruik, zich voordoet.

Is er iemand die dit probleem (her)kent?

Nu hangt er een Apple Airport Express tussen als bron voor Roon, maar wat een stap terug is dat zeg. Ik hoop maar dat er snel een oplossing komt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a