Alien: Covenant (2017)......

Started by modde239, December 25, 2016, 18:49:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robiwan

De eerste ca. 15 minuten kwam de film beetje traag op gang maar daarna volop spanning.

Tip van de dag:
Alle noodsignalen uit de ruimte compleet negeren anders zijn we de sjaak :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Maikel_audionerd

Quote from: Robiwan on May 20, 2017, 20:35:52
De eerste ca. 15 minuten kwam de film beetje traag op gang maar daarna volop spanning.

Tip van de dag:
Alle noodsignalen uit de ruimte compleet negeren anders zijn we de sjaak :D
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Kjelt

Ik vind die langdurige rustige intros juist fantastisch. Qua verhaal maar ze brengen de toeschouwer ook op hun gemak en dan ?.........

henrykb

Ieder zijn mening, ik heb  hem gezien en vond hem behoorlijk tegenvallen.
En ben een geweldig fan van de alien films ( 1 en 2 vooral)
En wist niet dat het mogelijk was, maar een scherm kan ook te groot zijn.
Zo'n IMAX is mooi (vond het qua kwaliteit ook trouwens wel tegenvallen, behoorlijk wat
frame gedoe), maar het scherm is echt wel te groot (pathe arnhem)
We zaten op rij 6, dus ook niet idioot dichtbij, maar je bent alle kanten aan het kijken, en je
hebt eigenlijk nooit een mooi totaal beeld.
Kan misschien ook zijn dat denk ik zelfde scherm ook voor 3d imax wordt gebruikt, en daar 2d ook
best wel onder te lijden heeft.

N1v3K

Ben gisteren met vrienden erheen geweest in VUE Eindhoven.
Het was in zaal 1 en die zaal was niet best. Ben echt fan van VUE, maar was nog nooit in deze zaal geweest. Ik durf te zeggen dat de beleving bij mij thuis beter is. In ieder geval qua geluid. Dat was beetje jammer.

Maar goed. Over de film zelf waren de meningen verdeeld. Hoewel ik me niet helemaal kon vinden in de uitwerking van het verhaal
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
, vond ik hem persoonlijk prima.
Wij hadden een pauze in de film en het eerste deel (ca. 45 minuten) was, zoals door anderen hier ook gezegd, best wel traag. Toen de onderbreking kwam, keken we elkaar wat vertwijfeld aan. In het tweede deel ging het vervolgens helemaal los. Misschien wel een beetje te veel van het goede. Ik kreeg op een gegeven moment het gevoel dat ze er een beetje te veel in wilden stoppen. Een overvloed van actie en uitleg.


Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Al met al vond ik het wel tof om te zien om de verhaallijnen van Prometheus en Alien dichter bij elkaar kwamen en dat er uit beide reeksen gelijkenissen terug te vinden waren. Het niveau van de eerste twee films zal natuurlijk nooit meer gehaald worden. Daar moet je hem ook niet mee vergelijken. Maar als een sequel op Prometheus vond ik hem toch wel geslaagd. 8)


Kjelt

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

reza

Dan heb je mazzel Kjelt, er komt vast en zeker nog een deel met nog meer info  :popcorn:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

N1v3K

Quote from: Kjelt on June  3, 2017, 15:02:47
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.




Kjelt

#33
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


N1v3K

Quote from: Kjelt on June  3, 2017, 17:22:22
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Nou je het zegt! Thx  :thumbs-up:

Quote
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Dat bedoelde ik o.a.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Kjelt

Quote from: reza on June  3, 2017, 15:45:10
Dan heb je mazzel Kjelt, er komt vast en zeker nog een deel met nog meer info  :popcorn:
Ik kan niet wachten , ik vrees alleen voor Ridley Scott die dit jaar 80  :o wordt.

reza

Dat is wel een dingetje ja. James Cameron is nog niet zo oud toch :clapping:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Haha maar Cameron gaf geen antwoorden alleen maar flink aktie.
Bovendien is hij tot 2025 bezig met Avatar 2,3,4,5 volgens Imdb  :wacko:

reza

Haha haha, geduld is een schone zaak....
✌️
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Binky007

Maar wat denken jullie. Wachten om thuis op de bank te kijken of is het wel een bioscoop bezoekje waard?  ;D
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

Maikel_audionerd

Quote from: Binky007 on June  9, 2017, 16:52:49
Maar wat denken jullie. Wachten om thuis op de bank te kijken of is het wel een bioscoop bezoekje waard?  ;D
Als je enigszins een fan bent,... gewoon gaan. Kijk m wel in een beetje een mooie zaal (imax ofzo)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Erik

#41
Ok ik had iets met veel actie verwacht a la deel 1 en deel 2. Wat een tegenvaller eerste 2 uur niets en dan komt er nog even wat.
Lijkt in de verste verte niet op Alien op Aliens en haalt wat mij betreft met het overdreven ingewikkelde gedoe om maar interessant over te komen de eerste twee Aliens naar beneden. Ik zou niet meer dan een vijf geven.
Beter had ik de film niet gekeken dan hadden ze de andere films niet verpest.

Dat het 2,5 uur moest duren ... had ook wel in 1.5 uur gekund was de vaart er misschien ingekomen

Enige pluspuntje was de hoofdrolspeeltster.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Quote from: Erik on June 19, 2017, 01:51:11
Wat een tegenvaller eerste 2 uur niets
Heb je wel de juiste film gezien  :blink: eerste half uur ala maar zodra ze op de planeet landen all hell breaks loose zou ik het omschrijven  :D

DofN

Hier een liefhebber van Alien films: prima film. Wel Prometheus eerst kijken, anders mis je wat dingetjes.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

luuk123456

Quote from: doorofnight on June 19, 2017, 09:00:21
Hier een liefhebber van Alien films: prima film. Wel Prometheus eerst kijken, anders mis je wat dingetjes.
Dank voor die tip! Zal ik t.z.t. doen.  Is ook geen straf trouwens. ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Erik

Quote from: Kjelt on June 19, 2017, 08:40:54
Heb je wel de juiste film gezien  :blink: eerste half uur ala maar zodra ze op de planeet landen all hell breaks loose zou ik het omschrijven  :D
die nep aliens in de eerste helft tel ik niet mee vergelijk de actie met een deel 1 en 2 en ik zie een wereld van verschil en dan de clou  :nopompom:

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

reza

 Wat dacht je dan? Dat ze van Mars kwamen :clapping:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Quote from: Erik on June 19, 2017, 15:27:08
die nep aliens in de eerste helft tel ik niet mee vergelijk de actie met een deel 1 en 2 en ik zie een wereld van verschil en dan de clou  :nopompom:
Deel twee (aliens) is door een aktiefilm regisseur gemaakt, James Cameron (Terminator(s) en Avatar).
Aliens was meer schieten en aktie dan praten. Ridley Scott heeft meestal meer verhaal in zijn films dat is inderdaad een significant verschil en kwestie van smaak.