Microsoft security essentials verwijderen

Started by jeepee, December 25, 2016, 13:37:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeepee

Sinds een dag of 2 is mijn computer extreem traag en eigenlijk onbruikbaar.
Ik heb Avira virus scanner en Microsoft security essentials beide. Ik heb het idee dat Security essentials niet goed werkt. Maar verwijderen lukt niet, ook niet met tip
van Microsoft zelf: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2483120.
Ben een beetje ten einde raad omdat ik de compu voor werk (lesgeven nodig heb)
en 27 december er weer mee moet werken en ik momenteel geen back-up computer heb.

mikekiwi

Security Essentials kun je toch uitschakelen? Verwijderen is dan niet nodig, het is  - als het goed is  :nervous: - dan ook niet meer op de achtergrond actief...

Heb toevallig laatst ook last van een trage winpc (win7) en bij mij kwam het door een svchost-proces dat te maken had met een vastlopend windows-update. Ik las meer gelijke verhalen, dus wie weet...

Mokumer45

#2
Volgens mij kan je niet 2 anti-virus programma's tegelijk gebruiken, staat volgens mij ook ergens vermeld. Kan (grote) problemen geven. Ook kan je zeker ergens in het config. menu of zo security ess. uitschakelen, maar ik zou niet meer weten hoe. Het is me een lange tijd geleden per ongeluk overkomen, dat ik een 2e anti-virus beveiliging had opgestart, en heb dat toen ook weer uit kunnen schakelen.
Is trouwens Windows Defender niet je anti-virus beveiliging? Kijk ook eens in het configuratie scherm bij "beveiliging en onderhoud" en dan bij "beveiliging" welke virusbeveiging(en) aan staat/staan.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

jeepee

Dank voor jullie reacties, zo op 1e kerstdag.
Ik had hier dus helemaal niet mee bezig willen zijn maar ik gebruik mijn computer voor mijn lessen en die moet ik de 27ste weer geven.
Ik heb Security essentials gedeactiveerd. Maar waarom kan verwijderen niet?
naar Defender ga ik nog kijken.
Ik werk nu in Beveiligde mode, als ik de computer opstart in gewone mode dan duurt het bv een kwartier om een mail via Mail live te lezen, dan draait zo'n radertje een half uur. Toch wel heel bizar. Als ik in beveildigde mode opstart werkt alles gewone snelheid maar bv Powerpoint werkt al niet.

Raphie

Dan zou ik gewoon de laptop even volledig opnieuw installeren. Ik weet zeker dat dit NIET aan defender ligt, klinkt meer als een virus / botware hoe hoog is de processor load wanner je gewoon opstart? (Kan je zien in task manager CRTL ALT DEL)
JBL PRX Power!

jeepee

Quote from: Raphie on December 25, 2016, 16:58:49
Dan zou ik gewoon de laptop even volledig opnieuw installeren. Ik weet zeker dat dit NIET aan defender ligt, klinkt meer als een virus / botware hoe hoog is de processor load wanner je gewoon opstart? (Kan je zien in task manager CRTL ALT DEL)

Dank voor de reactie!
Zou idd kunnen dat het niet Security essentials ligt. Het rare is dat er geen hoge processor load is (iets van 16 procent) terwijl de losse programmas allemaal op 0% staan qua belasting. En tocg loopt alles ongewoon traag. Een nieuwe install doe ik echt liever niet. Duurt uren en bang dat er iets mis gaat. Ik heb Vista upgrade disc dus dan moet ik eerst met oude versie beginnen en dan de Vista er over heen. En daar kan ook weer van alles mis gaan, vrees ik.

Rudi64

Quote from: jeepee on December 25, 2016, 17:08:53
Dank voor de reactie!
Zou idd kunnen dat het niet Security essentials ligt. Het rare is dat er geen hoge processor load is (iets van 16 procent) terwijl de losse programmas allemaal op 0% staan qua belasting. En tocg loopt alles ongewoon traag. Een nieuwe install doe ik echt liever niet. Duurt uren en bang dat er iets mis gaat. Ik heb Vista upgrade disc dus dan moet ik eerst met oude versie beginnen en dan de Vista er over heen. En daar kan ook weer van alles mis gaan, vrees ik.

Je antivirusprogramma even laten scannen?
Ik gebruik malwarebytes en deze doe best goed werk op mijn pc daar waar andere betalende
Antivirussoftware het laat afweten.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

jeepee

Quote from: Rudi64 on December 25, 2016, 17:47:50
Je antivirusprogramma even laten scannen?
Ik gebruik malwarebytes en deze doe best goed werk op mijn pc daar waar andere betalende
Antivirussoftware het laat afweten.
Ik ben nu aan het scannen met Avira. Hij is ongeveer op 30 procent na een uur of 5.
(maar ik heb ook 3 tb hd in de compu)
Ik scan in Windows veilige mode. Toen ik gisteren de virus scan in gewone mode deed was hij in een nacht niet verder dan 3,4 procent. In gewon e opstart mode is de computer dus absurd traag geworden.

jeepee

Avira heeft er een virus uitgehaald en apart gezet. Security essentials niet kunnen verwijderen maar wel gedeactiveerd. Daarna Windows gewoon gestart en computer lijkt nu weer normaal te werken. Klein wonder want gisteren duurde het bv een kwartier voordat er een webpagina verscheen. Dus misschien toch een virus? Het blijft een wondere wereld. Dank voor alle reacties. Dat heeft me wel geholpen!

mikekiwi


Patrick138

Zou eerder avira deinstalleren 😀

Sent from my Lenovo TB3-850F using Tapatalk