rechten mappen synology

Started by Rielplayer, December 23, 2016, 14:07:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rielplayer

Ik kom er niet uit.....

Ik heb op mijn synology sabnzbd geinstalleerd en door onoplettendheid heb ik een map ingesteld voor de downloads die niet benaderbaar is via DSM.

Nu heb ik WINSCP en kan ik tot aan de juiste map in het systeem komen.



Bij het selecteren van de juiste map, krijg ik echter een foutmelding dat mijn permissies niet goed staan.



Maar hoe krijg ik deze goed? In sabnzbd staan de rechten goed en in DSM kan ik nergens vinden wat ik moet instellen. Iemand een idee om me verder te helpen?

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

_ MarcelloW _

#1
Waarom niet even de-installeren en opnieuw instellen, en dan wel de map op de juiste plaats?

Ook zou ik eerst eens kijken hoe je rechten nu staan.

Gebruik je deze handleiding? http://www.snelrennen.nl/synology/sabnzbd/#.WF0jbPnhCUk

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Martinus

als admin kan je toch alle permissies van elke map aanpassen? anders zou sab toch uber admin zijn.. lijkt me stug.
............

mijkie

staan in de DSM de rechten wel goed in de map die je aangemaakt hebt ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rielplayer

Quote from: _ MarcelloW _ on December 23, 2016, 14:12:32
Waarom niet even de-installeren en opnieuw instellen, en dan wel de map op de juiste plaats?

Ook zou ik eerst eens kijken hoe je rechten nu staan.

Gebruik je deze handleiding? http://mysynology.nl/sabnzbd-1-installatie/

Het werkt als een zonnetje, kan alleen mijn downloads niet benaderen. Als ik het pakket verwijder, zijn mijn downloads waarschijnlijk ook weg?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Quote from: mijkie on December 23, 2016, 14:13:38
staan in de DSM de rechten wel goed in de map die je aangemaakt hebt ?

Ik kan dus niet bij die map via DSM als admin.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rielplayer

Quote from: Martinus on December 23, 2016, 14:13:25
als admin kan je toch alle permissies van elke map aanpassen? anders zou sab toch uber admin zijn.. lijkt me stug.

Het lukt me dus niet om die map te benaderen.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

mijkie

#7
Dat is vreemd en als je een nieuwe map maakt in SAB, is die wel te bereiken ?

SAB maakt zelf een map aan die bereikbaar is via dsm of via verkenner als admin !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rielplayer

Quote from: mijkie on December 23, 2016, 14:30:12
Dat is vreemd en als je een nieuwe map maakt in SAB, is die wel te bereiken ?

SAB maakt zelf een map aan die bereikbaar is via dsm of via verkenner als admin !

Dat klopt ook wel, maar ik heb een map aangemaakt te diep in het systeem, waarvoor ik blijkbaar geen rechten heb.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

dennism

Inloggen op de commandline als root en dan moet je dit kunnen aanpassen met chmod en chown.

Rielplayer

#10
Quote from: dennism on December 23, 2016, 19:15:34
Inloggen op de commandline als root en dan moet je dit kunnen aanpassen met chmod en chown.

daar ga ik al. Te weinig kennis van deze zaken....

Hoe kom ik op de commandline?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

dennism

Quote from: Rielplayer on December 23, 2016, 19:39:57
daar ga ik al. Te weinig kennis van deze zaken....

Hoe kom ik op de commandline?

SSH aanzetten in de webinterface dan met een tool als putty verbinden naar IP van de NAS op poort 22
en dan inloggen met admin / wachtwoord van de nas. Dan het volgende commando intypen sudo su -
en nogmaals het admin wachtwoord van de NAS ingeven.

Maar ik zou als ik jou was mocht je de kennis niet hebben dit door iemand laten doen die de kennis wel hebt. Het is namelijk niet onmogelijk hier ook de boel "stuk" te maken, omdat je echt volledige rechten hebt op deze manier. Niet dat het heel snel zal gebeuren maar het kan wel.

Rielplayer

Quote from: dennism on December 23, 2016, 23:49:49
SSH aanzetten in de webinterface dan met een tool als putty verbinden naar IP van de NAS op poort 22
en dan inloggen met admin / wachtwoord van de nas. Dan het volgende commando intypen sudo su -
en nogmaals het admin wachtwoord van de NAS ingeven.

Maar ik zou als ik jou was mocht je de kennis niet hebben dit door iemand laten doen die de kennis wel hebt. Het is namelijk niet onmogelijk hier ook de boel "stuk" te maken, omdat je echt volledige rechten hebt op deze manier. Niet dat het heel snel zal gebeuren maar het kan wel.

Dat is wat ik nu in Winscp ook gedaan heb. Zal straks de windows laptop eens opstarten en putty proberen.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5