Author Topic: Zappiti (Mini,One,Duo) 4K HDR/DV DolbyAtmos/DTS-X MediaPlayer  (Read 119714 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline gsuk

Re: Zappiti (Mini,One,Duo) 4K HDR/DV DolbyAtmos/DTS-X MediaPlayer
« Reply #1100 on: July 7, 2022, 21:10:25 »
Dank je voor het melden

Ik ga het weer proberen
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine A2 |

Offline Teejoo

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+7)
  • Total likes: 1899
    • Teejooscoop
« Reply #1101 on: July 7, 2022, 23:13:18 »
Ik had een mailtje naar Frankrijk gestuurd.
Ze hadden problemen met de server maar nu doet hij het weer.
Waarvoor heb je die cloudserver nodig?

Offline Cyberpapa

• HT forum donateur
  • New member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 0
  • I love the Movies
« Reply #1102 on: July 14, 2022, 11:55:21 »
Op de cloudserver staat je database opgeslagen van al je Films en of muziek bestanden.
Daarom is de database op alle apparaten actueel.
Ik heb 2 spelers: 1 op zolder in de bioscoop 1 in de woonkamer bij de tv. op mijn telefoon en op mijn pc.
Ook de bewegende achtergronden worden via de server online aangestuurd.
Het enige nadeel is dat als de server in Frankrijk er uit ligt je speler niet doorstart naar video en je niks kunt kijken.
alleen als je via verkenner naar films gaat zoeken dan kun je wel kijken maar dit is een hoop gezoek als je veel films hebt.
« Last Edit: July 14, 2022, 12:00:39 by Cyberpapa »
Denon AVR-X1300W / Atmos 5.2.2 / LG Oled55E6V / Mede8er 800X3D / Zappiti one HDR / Zappiti Mini 4K HDR

Offline Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #1103 on: July 14, 2022, 12:29:16 »
Op de cloudserver staat je database opgeslagen van al je Films en of muziek bestanden.
Daarom is de database op alle apparaten actueel.
Ik heb 2 spelers: 1 op zolder in de bioscoop 1 in de woonkamer bij de tv. op mijn telefoon en op mijn pc.
Ook de bewegende achtergronden worden via de server online aangestuurd.
Het enige nadeel is dat als de server in Frankrijk er uit ligt je speler niet doorstart naar video en je niks kunt kijken.
alleen als je via verkenner naar films gaat zoeken dan kun je wel kijken maar dit is een hoop gezoek als je veel films hebt.
Dus je kunt dan niet via de posterwall een film selecteren en kijken? Als dat zo zou zijn is dat wel een flinke tekortkoming, ook als ze opeens om zouden vallen. Ik dacht dat hij al die info ook lokaal opslaat.

Ik begrijp de cloud gedachte tbv de syncronisatie.
« Last Edit: July 14, 2022, 12:29:45 by Teejoo »

Offline papaleo

• Yes,Papaleo is op 17-03-2010---'Opaleo'---geworden!! En in September word ik wederom Opa!! Yes...;op14-09-2014 wederom Opa geworden!
  • HT forum donateur
  • Trade Count: (+17)
  • Total likes: 1818
  • HT opgelet..4K/HDR DolbyAtmos here we (come...ARE!
« Reply #1104 on: July 15, 2022, 10:40:56 »
Dus je kunt dan niet via de posterwall een film selecteren en kijken? Als dat zo zou zijn is dat wel een flinke tekortkoming, ook als ze opeens om zouden vallen. Ik dacht dat hij al die info ook lokaal opslaat.

Ik begrijp de cloud gedachte tbv de syncronisatie.

Jawel,dat kan…
Maar ook een film/ poster selecteren op bv je ipad er op drukken en de film start.
Proj.: JVC N7 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp’s: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference 4K/DV ,AppleTV 4K
Remote:Neeo BC,Homey Pro Stroom:Kemp powerbar 8x Stream:Bluesound Node2i

Offline Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #1105 on: July 15, 2022, 10:54:22 »
Jawel,dat kan…
Maar ook een film/ poster selecteren op bv je ipad er op drukken en de film start.
Goed om te horen dat dat dus gewoon werkt als de server offline is Leo!

Is de Zappiti nog steeds de beste speler in jouw beleving?
« Last Edit: July 15, 2022, 10:54:52 by Teejoo »

Offline papaleo

• Yes,Papaleo is op 17-03-2010---'Opaleo'---geworden!! En in September word ik wederom Opa!! Yes...;op14-09-2014 wederom Opa geworden!
  • HT forum donateur
« Reply #1106 on: July 15, 2022, 11:19:15 »

Is de Zappiti nog steeds de beste speler in jouw beleving?

Wbt de video kwaliteiten vond ik (de vorige Pro versie al) beter dan de Dune en de Zidoo wellicht dat het nieuwe vlaggenschip van Zidoo dit kan evenaren of misschien wel kan verbeteren…
Wbt als je met ‘hoge snelheid’ door je posterwall wil scrollen en wanneer je een nieuwe film in je folder heb staan en deze zichtbaar gaat worden in je posterwall daar waren de Dune en Zidoo sneller/beter/intuïtiever in.

Maar voor nu vind ik de Reference een fijne speler.
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp’s: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC

Offline Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #1107 on: July 15, 2022, 13:53:11 »
Wbt de video kwaliteiten vond ik (de vorige Pro versie al) beter dan de Dune en de Zidoo wellicht dat het nieuwe vlaggenschip van Zidoo dit kan evenaren of misschien wel kan verbeteren…
Wbt als je met ‘hoge snelheid’ door je posterwall wil scrollen en wanneer je een nieuwe film in je folder heb staan en deze zichtbaar gaat worden in je posterwall daar waren de Dune en Zidoo sneller/beter/intuïtiever in.

Maar voor nu vind ik de Reference een fijne speler.
Bedoel je dan de NEO Alpha? Ik heb het idee dat die qua HDMI output kwaliteit gelijk is aan de 1000pro?

Offline Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #1108 on: September 22, 2022, 09:37:59 »
Ik zal hier verder gaan mbt mijn ervaringen en vooral de vragen mbt de Zappiti Reference. Of is dit het verkeerde draadje?

Ik kom praktische zaken tegen die niet goed werken. Ik heb van al mijn films met MakeMKV een full rip/backup gemaakt. DEze staan op de Unraid server.

- Als ik de Silver skin selecteer, blijft de video app de rode achtergrond houden
- Ondertiteling kan ik blij blu-ray alleen maar verschuiven, niet formaat etc aanpassen.
- Ik kon gisteren bij John Wick UHD de ondertitels niet omhoog schuiven. Die optie was er gewoon niet. Als je up subtitle drukte zag je alleen welke gebruikt werd en deze kon je uitschakelen.

Wellicht zijn hier mensen die dit kunnen testen.

Welke andere site/forum zou ik dit soort dingen kunnen vragen? Ik heb het in elk geval al eens op AVforum gevraagd.
« Last Edit: September 22, 2022, 09:50:58 by Teejoo »

Offline papaleo

• HT forum donateur
« Reply #1109 on: September 22, 2022, 10:19:18 »
Heb ik eigenlijk geen ervaring mee…nooit getest.

Heb je bij die bewuste film al eens geprobeerd om de subs dan te downloaden (opensubtitels) vanuit de Zappiti?
Naar mijn weten zijn deze wel allemaal te verplaatsen en naar gelief aan te passen.

En btw….er bestaat gewoon geen ‘perfecte’ MP die alles maar dan ook alles naar ‘jouw’ wensen flawless doet.  ;)

Offline Robbo

• Highly esteemed member group
  • Total likes: 66
  • Are friends electric?
« Reply #1110 on: September 22, 2022, 11:20:06 »
Bij BR of UHD kun je de ondertitels hoogte aanpassen in het setup menu (menu button), tijdens het afspelen.
Dit is al jaren zo en vind dit ook vervelend dat dit niet geintegreerd is met het reguliere subtitle menu.  Het zal wel te maken hebben met dat BR een andere engine gebruikt dan file based content.
« Last Edit: September 22, 2022, 11:20:41 by Robbo »

Offline Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #1111 on: September 22, 2022, 12:25:12 »
Bij BR of UHD kun je de ondertitels hoogte aanpassen in het setup menu (menu button), tijdens het afspelen.
Dit is al jaren zo en vind dit ook vervelend dat dit niet geintegreerd is met het reguliere subtitle menu.  Het zal wel te maken hebben met dat BR een andere engine gebruikt dan file based content.
Het staat er vaak ook bij als je alleen op subtitels drukt. Maar Bij John Wick dus niet.. Maar jouw oplossing werkt wel!! Super!

Wat nergens bij lijkt te werken is de kleur en het formaat.

Offline PascalP

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+14)
  • Total likes: 1609
« Reply #1112 on: September 22, 2022, 12:31:54 »
Het staat er vaak ook bij als je alleen op subtitels drukt. Maar Bij John Wick dus niet.. Maar jouw oplossing werkt wel!! Super!

Wat nergens bij lijkt te werken is de kleur en het formaat.

Merkte dacht ik bij de Zidoo ook wel dat er verschil is tussen MKV files met losse SRT subs en 'complete' discrips in hoe de subtitles werken/reageren.
Meen dat het bij een fulldisc PGS is, daar zal het verschil wel zitten
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Kingpin VFS270 21:9
Audio: Bryston SP4 processor + Parasound JC1 (L/R) - Parasound A51 (Center + Side Surrounds + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 4x MK Sound MP150 (Side Surround + Atmos) - 2x MK Sound S150 (Rear Surround) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Offline Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #1113 on: September 22, 2022, 12:37:59 »
En btw….er bestaat gewoon geen ‘perfecte’ MP die alles maar dan ook alles naar ‘jouw’ wensen flawless doet.  ;)
Die speler is er idd ook niet, maar dit is qua beeld- en geluidskwaliteit toch wel erg goed. Ik begrijp gewoon niet waarom die randzaken dan nog een issue kunnen zijn. Nu krijg ik bijvoorbeeld helemaal geen subs in beeld.. ::)
« Last Edit: September 22, 2022, 13:43:20 by Teejoo »

Offline Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #1114 on: September 22, 2022, 13:45:47 »
Heb je bij die bewuste film al eens geprobeerd om de subs dan te downloaden (opensubtitels) vanuit de Zappiti?
Naar mijn weten zijn deze wel allemaal te verplaatsen en naar gelief aan te passen.
Ik heb dit wel getest met GunPowder milkshake omdat daar alleen maar Duitse subs bijzitten, maar dan zie ik subs die zijn afgestemd op de downloads waardoor ze niet passen qua timing. Hoe doe jij dit? Los downloaden en dan aanpassen en in de map zetten?
« Last Edit: September 22, 2022, 13:47:15 by Teejoo »

Offline papaleo

• HT forum donateur
« Reply #1115 on: September 22, 2022, 14:20:26 »
Mijn downloads/copies zijn geen rips van mijn eigen fysieke discs. ::)
Het komt inderdaad wel eens voor dat de binnen gehaalde sub niet synchroon aan het beeld loopt dit los je vaak eenvoudig op met de + en - sync in het sub-menu (maar ik neem aan dat je dit al wel wist) ook is/zijn er vaak meerdere subs voorhanden uit welke je kan kiezen…maw de een is de andere niet.

Offline Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #1116 on: September 22, 2022, 15:00:35 »
Mijn downloads/copies zijn geen rips van mijn eigen fysieke discs. ::)
Het komt inderdaad wel eens voor dat de binnen gehaalde sub niet synchroon aan het beeld loopt dit los je vaak eenvoudig op met de + en - sync in het sub-menu (maar ik neem aan dat je dit al wel wist) ook is/zijn er vaak meerdere subs voorhanden uit welke je kan kiezen…maw de een is de andere niet.
Ja, dat van die +en - had ik al geprobeerd. Maar het verschil was gewoon te groot.

Daarom eens kijken of ik hem handmatig kan downloaden en corrigeren.

Offline Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #1117 on: September 22, 2022, 20:53:54 »
Doet de Zappiti trouwens zelf de map met films scannen op wijzigingen?

Offline Robbo

• Total likes: 66
  • Are friends electric?
« Reply #1118 on: September 22, 2022, 23:32:47 »
Ja dat werkt prima en gebeurt automatisch bij het opstarten. 
Bij mij gaat altijd alles van stroom af, dus ik weet niet hoe frequent dat gaat met standby gebruik.

Offline Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #1119 on: September 23, 2022, 08:36:52 »
En meteen nog 2 vragen over dat scannen:

- Hij analyseert de technische details pas als je de film de eerste keer selecteert. Kan dat niet eenmalig voor alle films?
- Vaak herkent hij niets qua formaat: blu-ray / 4K
- Hij herkent dan dat het bijvoorbeeld 4K is, geeft er een label aan etc. Echter, als je dan bij de 4K selectie kijkt staan alleen de films erin waar ik 4K in de titel heb staan. Dat lijkt me erg onnozel..
« Last Edit: September 23, 2022, 09:43:36 by Teejoo »

Offline papaleo

• HT forum donateur
« Reply #1120 on: September 23, 2022, 11:17:39 »
En meteen nog 2 vragen over dat scannen:

- Hij analyseert de technische details pas als je de film de eerste keer selecteert. Kan dat niet eenmalig voor alle films?
- Vaak herkent hij niets qua formaat: blu-ray / 4K
- Hij herkent dan dat het bijvoorbeeld 4K is, geeft er een label aan etc. Echter, als je dan bij de 4K selectie kijkt staan alleen de films erin waar ik 4K in de titel heb staan. Dat lijkt me erg onnozel..

Even kijken of ik je vraag goed begrijp…

Het is volgens mij belangrijk hoe je je film/file benoemd…
Volgens mij leest/scant de Zappiti eerst de titel en daarna leest hij de (extra) info welke jij er aan koppelt/inzet.

Als voorbeeld hoe ik een 4k film neerzet;
Jurassic World Dominion 2022 Extended UHD BluRay 2160p DTS-X 7.1

De zap gebruik dan ook de hoofdband "extended" als filmhoes…
Dit gaat niet altijd goed ,wat meestal ook niet goed gaat is in welke ratio/verhouding de film is geschoten de Zap kiest vaak 1.78:1 terwijl de film vaak in 2.35:1 geschoten is.

« Last Edit: September 23, 2022, 11:22:48 by papaleo »

Offline papaleo

• HT forum donateur
« Reply #1121 on: September 23, 2022, 11:24:55 »
Ja dat werkt prima en gebeurt automatisch bij het opstarten. 
Bij mij gaat altijd alles van stroom af, dus ik weet niet hoe frequent dat gaat met standby gebruik.

Hier gaat de Zap na het film kijken ook altijd van het stroom af…via mijn domotica word deze uitgeschakeld/van het stroom af gezet.
De Zap verbruik namelijk 35watt in stand-by  ::)

« Last Edit: September 23, 2022, 11:28:11 by papaleo »

Offline Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #1122 on: September 23, 2022, 12:35:36 »
Hier gaat de Zap na het film kijken ook altijd van het stroom af…via mijn domotica word deze uitgeschakeld/van het stroom af gezet.
De Zap verbruik namelijk 35watt in stand-by  ::)
Goed om te weten, maar ik heb ook ingesteld dat hij uit gaat ipv standby. Ik zag die optie toevallig.

Offline Teejoo

• HT forum donateur
    • Teejooscoop
« Reply #1123 on: September 23, 2022, 12:38:54 »
Even kijken of ik je vraag goed begrijp…

Het is volgens mij belangrijk hoe je je film/file benoemd…
Volgens mij leest/scant de Zappiti eerst de titel en daarna leest hij de (extra) info welke jij er aan koppelt/inzet.

Als voorbeeld hoe ik een 4k film neerzet;
Jurassic World Dominion 2022 Extended UHD BluRay 2160p DTS-X 7.1

De zap gebruik dan ook de hoofdband "extended" als filmhoes…
Dit gaat niet altijd goed ,wat meestal ook niet goed gaat is in welke ratio/verhouding de film is geschoten de Zap kiest vaak 1.78:1 terwijl de film vaak in 2.35:1 geschoten is.
Ik heb mijn films in mappen staan die benoemd zijn conform The Movie Data Base omschrijving. Verder natuurlijk niks van geluidsformaten etc. Dat is niet te doen. Zowel de Infuse als Zidoo doen dit wel goed volgens mij omdat ze daadwerkelijk de videofile bekijken.

Hun werkwijze is wat te zeer gericht op downloads merk ik.
« Last Edit: September 23, 2022, 12:39:31 by Teejoo »

Offline PascalP

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+14)
  • Total likes: 1609
« Reply #1124 on: September 23, 2022, 15:19:02 »
Zo goed ken ik de Zapp niet, maar kun je ook een andere scraper kiezen?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Kingpin VFS270 21:9
Audio: Bryston SP4 processor + Parasound JC1 (L/R) - Parasound A51 (Center + Side Surrounds + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 4x MK Sound MP150 (Side Surround + Atmos) - 2x MK Sound S150 (Rear Surround) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono