Algemeen AMAZON PRIME VIDEO ervaringen

Started by TopGun2010, December 20, 2016, 10:12:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

Dit topic is om ervaringen te delen m.b.t. de nieuwe online streaming video service: Amazon Prime Video in NL. Ik heb het nu een aantal dagen in gebruik op mijn Samsung SUHD (4k, hdr) tv en ben er nog niet zo van onder de indruk. De enige UHD (4K) optie die ik krijg is de nieuwe Top Gear (Grand Tour), dit is een mooi programma en ziet er ook goed uit. De rest alleen maar 1080 opties en helaas praktisch geen NL ondertiteling. Ik zou graag de serie The Man in The High Castle willen zien in UHD maar helaas is hij in NL alleen maar in 1080 beschikbaar. Ik heb Amazon gemaild waarom dit zo is, kom ik op terug. Ook is de menu indeling niet eenvoudig, Netflix heeft dit vele malen beter voor elkaar. Nog veel werk aan de winkel dus! Deel hier je ervaringen en vragen!

Netflix hoeft voorlopig niet bang te zijn! NF is op dit moment vele malen beter.

De eerste maanden kost het maar 3 euro per maand:

https://www.primevideo.com/
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

allineedisbass

Jammer dat het niet via Chromecast werkt. Heb geen slimme TV. Heb al wat gegoogled, maar via de ipad app is het niet mogelijk. Hoop dat ze in de toekomst hier iets aan doen. Tot dan even geen amazon prime.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

kroetie

Ik ben het helemaal eens met de topicstarter. Series die ik graag zou willen zien hebben geen ondertiteling in het nederlands.
Ook kan ik de optie niet vinden om bij default de subs op nederlands te zetten als die er al zijn.
Je moet dan eerst ergens boven in het menu de subs aanzetten voordat je de film/serie start.
Zeer weinig content.

Netflix hoeft geen angst te hebben voor deze dienst.
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

papaleo

Ik heb het nog niet geinstalleerd....,maar hoe verhoud de (4K) PQ zicht tov Netflix,toch ook weer niet zoals NF plat gecrompimeerd?
Ik hoop dat APV meer bandbreedte gebruikt dan NF om een mooier plaatje neer te zetten,maar ik ben bang van nietus  :-X
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

TopGun2010

Ben bang van niet papaleo, ik kan er helaas ook maar 1 vinden die uhd geeft.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

road rebel

#5
Mijn bevindingen had ik al geschreven op het shield tv topic:

Kwaliteit en aanbod?
Het aanbod is voorlopig nogal karig; maar als je het aanbod in de UK en US ziet dan is er wel hoop.
Van hetgeen ik begrepen heb gebruikt Amazon 1 video-Platform voor de meeste EU-landen (Italië, Spanje, België, Nederland, Frankrijk); ik vermoed dat de rechten in 1 keer voor al die landen geregeld worden, hopelijk groeit de dienst dan ook sneller uit dan Netflix in zijn begindagen.
Niet alle films en series hebben een ondertiteling of dub beschikbaar, Nederlands zal wel een ondergeschoven kindje blijven vrees ik.

Er is een zekere overlap met Netflix; maar Amazon heeft ook exclusiviteiten.
Ik wou voornamelijk legaal kijken naar the grand tour maar mijn dochtertje was wel erg blij met de -zij het oudere- tekenfilms.

De geluidskwaliteit zou met de laatste Sony app (de 4.1.20) (5.1 DD+ passthrough) gelijkaardig met Netflix moeten zijn. Ik heb geen 1 op 1 vergelijk gedaan maar het klonk ruimtelijk genoeg en ik kreeg wel surround binnen.
Indien jouw receiver/processor/TV geen DD+ aankan dan blijf je -naar het schijnt- beter bij de voorlaatste versie (3.11.40)

Qua beeldkwaliteit hangt het af van de film of serie en loopt bij mij op tot 1080p.
In de VS is er een 4K UHD HDR aanbod maar ik denk niet dat die er al is voor België/Nederland.
Daarnaast heb ik mijn twijfels over de 4K compatibiliteit van de 4.1.20 app icm. Shield TV, maar aangezien ik geen 4k UHD TV heb kan ik het toch niet proberen/ afspelen.

Wanneer je een serie start begint die in low-res en syncht geleidelijk aan op een hogere kwaliteit. Door de beperkte instellingen kan je niets regelen en kan je dus ook geen hogere kwaliteit forceren zoals je dat bij Netflix kan.
Het beeld is weliswaar scherp en de kleurbeleving doet wat mij betreft niet onder voor Netflix; maar ik heb hier wel meer last van encoderings/bewegingsartefacten en bij oude films (tekenfilms) ervaar ik behoorlijke judder. Misschien dat dit aan de EUapp ligt (50Hz terwijl mijn Shield TV nog op 23,976Hz geforceerd staat), ik zal dus zeker eens de USapp (60Hz?) proberen en andere Shield TV instellingen.

Ter info: in België is de eerste maand gratis en voor een jaar kost het 49€ (incl. "Amazon Premium", de franse prime). Daarbij krijg je nog eens 3 maand toegang tot Audible, gratis verzending D+1, 20% korting op babyproducten en toegang tot Kindle-catalogus en foto-cloud-backup. Voor mij is het geen netflix-vervanger maar ik zal die er wel naast nemen.

TopGun2010

Volgens Amazon moet er in de app een lijn zichtbaar zijn met 4k titels, ik zie deze lijn echter niet in mijn Samsung suhd app. Nog steeds alleen The Grand Tour in 4k hdr zichtbaar. Ben nu op 1080 Mr Robot aan het kijken, leuk als je van tech houdt. Iemand wel meer 4k in zijn setup bij Amazon?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

dennism

Quote from: papaleo on December 20, 2016, 17:52:41
Ik heb het nog niet geinstalleerd....,maar hoe verhoud de (4K) PQ zicht tov Netflix,toch ook weer niet zoals NF plat gecrompimeerd?
Ik hoop dat APV meer bandbreedte gebruikt dan NF om een mooier plaatje neer te zetten,maar ik ben bang van nietus  :-X

Hier zou ik niet al te snel op rekenen (in ieder geval geen grote verschillen), zelfde issue als bijv. HD audio via streaming, het kost gewoon teveel bandbreedte en hoewel wij hier in NL een relatief hoge dichtheid hebben aan snelle verbindingen is dat in de rest van Europa (of zelfs de wereld) lang niet overal zo vanzelfsprekend en het lijkt nog niet in de lijn der verwachting te liggen dat deze diensten met speciale "high bandwidth" versies van media komen enkel geschikt voor de snelste verbindingen.

TopGun2010

Prime heeft wel een slechte klantenservice, nu voor de derde keer gevraagd wat de reden is dat er maar 1 4k titel in nl beschikbaar is, krijg ik terug dat mijn connectie te langzaam is! Wel Grand Tour beschikbaar! Mijn connectie is Ziggo 150, snel genoeg dus. Ze gaan inhoudelijk nooit in op een vraag, het lijkt wel of een computer een standaard antwoord verzend.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TopGun2010

Ik had een bestelling bij Amazon.de gedaan en pardoes zag ik de Duitse selectie op mijn Samsung tv. En wat denk je? Redelijk veel 4k titels! Snap er niets van. Na een herstart heb ik de Nl versie weer. Ik moedig iedereen aan om Amazon te benaderen over het feit dat wij in Nl maar 1 4k titel zien.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

road rebel

Waarschijnlijk gewoon omdat ze de rechten niet hebben. Maar dat komt er wel!
Voor de Nederlandstalige dubs en/of ondertitels zie ik het minder rooskleurig in.

Hier enkele screenshots voor de nieuwsgierigen:







Voor de Shield TV bezitters: er komt een native 4k Amazon Prime Video app later in januari (te lezen op de posts over de nieuwe Shield TV in betreffende topic).

destroyer2usa

Maar goed dus nog steeds geen 4K content behalve die ene, the Grand Tour?

Dan maar wachten met afsluiten proefabo totdat alle 4k content beschikbaar is en dan ook nog in HDR.

Is die Grand Tour wel in HDR?

papaleo

Quote from: destroyer2usa on January  7, 2017, 10:24:10
Maar goed dus nog steeds geen 4K content behalve die ene, the Grand Tour?

Dan maar wachten met afsluiten proefabo totdat alle 4k content beschikbaar is en dan ook nog in HDR.

Is die Grand Tour wel in HDR?

Ja,die is wel in HDR en ziet er helemaal niet zo 'slecht' uit,moet ik zeggen...

Ik heb,voor ik het weer vergeet de trial periode maar alvast opgezegt....,kan altijd zo weer geactiveerd worden.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

TopGun2010

Via Amazon.de heb je een jaar lang prime en 1 maand gratis voor 49 euro.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TopGun2010

Weet iemand of je net als Netflix meerdere streams kunt doen? Dan kun je hem ook nog delen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

destroyer2usa

Quote from: TopGun2010 on January  7, 2017, 11:40:43
Weet iemand of je net als Netflix meerdere streams kunt doen? Dan kun je hem ook nog delen.

Volgens mij heb ik vorige maand uitgezocht dat dit helaas niet kan...vraag me niet naar een link, volgens mij ergens op de usa amazon support site gevonden..

Dan zou het wel erg goedkoop, maar zolang ze niet alle amazon original series die er al zijn in 4K hier niet aanbieden is het nog steeds duurkoop, want al die series kan ik ook in 4k elders verkrijgen..


Zelfde geldt eigenlijk voor netflix, maar daar heb ik dan wel een gedeeld 4K abonnement voor, is mij het wel waard voor het gemak via de app op de tv.

TopGun2010

Ik kan mijn nieuwe dmp-ub900 instellen op Duitse apps (geen Duitse interface), en dan heb ik bij Amazon wel een hele rij 4K titels!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

road rebel

#17
Quote from: TopGun2010 on January  7, 2017, 11:39:56
Via Amazon.de heb je een jaar lang prime en 1 maand gratis voor 49 euro.

Aan de Duitse prime heb je niets denk ik. Aan de Franse prime heb je enkel iets als je in België woont.
49€ is de prijs voor 1 jaar prime inclusief oa. 1 jaar Amazon videodienst  (aanbieding in Duitsland maar standaardprijs in Frankrijk).

In Frankrijk krijg je er 3 maand audible gratis bij.

road rebel

#18
Quote from: TopGun2010 on January  7, 2017, 11:40:43
Weet iemand of je net als Netflix meerdere streams kunt doen? Dan kun je hem ook nog delen.

Ja het kan;
QuoteYou may stream up to three videos at the same time using the same Amazon account. You may stream the same video to no more than one device at a time.

bron: https://smile.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=202095500&pop-up=1&view-type=content-only

TopGun2010

Duitse prime werkt prima in nl en geeft ook gratis verzending naar nl.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Senaxo

Quote from: TopGun2010 on January  9, 2017, 07:27:27
Duitse prime werkt prima in nl en geeft ook gratis verzending naar nl.

Je bedoelt ook gratis verzending als het orderbedrag minder dan €29,- is? Ik heb een tijdje geleden weleens een proefmaand Prime genomen, maar had niet het idee dat het voor NL iets toevoegt. De premium verzending (volgende dag in huis) geldt volgens mij alleen voor DE.
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

TopGun2010

#21
Weet ik niet! Maar ben er inmiddels minder blij mee, hij blijft steeds overgaan naar de Duitse prime. Heb het geannuleerd. Neem in feb wel weer een maandje prime voor 3 euro. Man in the high castle vind ik wel leuk en wil ook nog graag mr Robot 2 zien.

De uhd kwaliteit via mijn Panasonic ub900 is goed.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

road rebel

#22
Volgens mij worden er hier wat langs elkaar gesproken.

Je hebt op Amazon een "prime" (in Frankrijk "premium") dienst/optie.
Wat prime precies inhoudt hangt af van land tot land.

Voor Amazon.de:

Prime Video* (onderwerp van dit topic)
Snelle, onbeperkte en gratis Premium-verzending (binnen 24u in Duitsland en 2dagen in Oostenrijk)**
Prime Music
Twitch Prime
Onbeperkte foto opslag
Kindle bibliotheek
30min vroeger toegang tot bepaalde aanbiedingen
20% korting op luiers

Kostprijs: 1 maand gratis. Eerste jaar 49€. 2de jaar 69€.

*Geldt niet voor België
**Geldt niet voor België (en Nederland?)

Voor Amazon.fr geldt:
Prime Video (onderwerp van dit topic)
Snelle, onbeperkte en gratis Premium-verzending (dag zelf in Frankrijk en na 1 dag in België)*
3 maand gratis Audible
Twitch Prime
Onbeperkte foto opslag
Kindle bibliotheek
30min vroeger toegang tot bepaalde aanbiedingen
20% korting op luiers

Kostprijs: 1 maand gratis, 49€/jaar.

*Geldt niet voor Nederland

In België worden we dus verwacht Prime Video af te nemen in Frankrijk.
Amazon.fr is echter enkel in het Frans, itt. Amazon.de die ook een Nederlandstalige versie kent.
Je kan bijgevolg ook bestellen op Amazon.de; maar je hebt niet aan de extra diensten.

Hoe zit dat in Nederland met Prime Video?

TopGun2010

#23
Ik vind dit erg onhandig van Amazon, maar hopen dat er snel een Nl prime abo komt met alle Amazon voordelen. Op Amazon.nl is er nog niets over te vinden.

De prime deal in Duitsland werkt wel voor nl, ik kan prime video kijken en had gratis verzending van mijn uhd speler. Maar nogmaals, erg onhandig dat ik dan ook steeds de Duitse prime op mijn tv krijg.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TopGun2010

Weer eens een abo genomen op Amazon om Mr Robot deel 3 te zien, wat voor melding krijg ik? Niet beschikbaar voor uw regio. Daar word ik nou niet goed van! In Duitsland gewoon te zien.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...